Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Podle prohlášení tiskového mluvčí Aera Vodochody pokračuje výroba první prototypu L 39NG dle plánu a dokončení se očekává v říjnu tohoto roku.
https://www.e15.cz/byznys/technologie-a ... nu-1350024
https://www.e15.cz/byznys/technologie-a ... nu-1350024
Re: Aero L-39NG
Aero s pomocí státu (MO) vyjednává s Rakouskem o prodeji L 39NG (15 kusů) tamnímu letectvu. Ve hře jsou ještě BAE (Hawk) a Leonardo (M 346).
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Zda sa ze cena dost vyznamne narastla. Z 10-12 mil € na cca 18 mil. €Nesher píše:Aero s pomocí státu (MO) vyjednává s Rakouskem o prodeji L 39NG (15 kusů) tamnímu letectvu. Ve hře jsou ještě BAE (Hawk) a Leonardo (M 346).
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685
Re: Aero L-39NG
Zřejmě klasika, cena systémová vs. jednotková.
Pominu-li M 346, který je jak výkonově tak finančně poněkud jiný level, jak jen na tom vlastně Hawk v druhé dekádě 21. století. Prochází postupně také dílčími či pořádnými modernizacemi, nebo je to pořád ten starý dobrý Hawk. Skelete?
Pominu-li M 346, který je jak výkonově tak finančně poněkud jiný level, jak jen na tom vlastně Hawk v druhé dekádě 21. století. Prochází postupně také dílčími či pořádnými modernizacemi, nebo je to pořád ten starý dobrý Hawk. Skelete?
Naposledy upravil(a) Zemakt dne 5/9/2018, 10:04, celkem upraveno 1 x.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Ono nevíme co všechno Rakušané chtějí. Letadlo, ND, výcvik, simulátor. Ono se to nasčítá.Juraj Tichý píše:Zda sa ze cena dost vyznamne narastla. Z 10-12 mil € na cca 18 mil. €Nesher píše:Aero s pomocí státu (MO) vyjednává s Rakouskem o prodeji L 39NG (15 kusů) tamnímu letectvu. Ve hře jsou ještě BAE (Hawk) a Leonardo (M 346).
https://www.euro.cz/byznys/rakousko-bez-letadel-1419685
Pro stávající uživatele by to asi bylo levnější. Přeci jen část zázemí lze použít i pro NG.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
To je pravda. Zaujima ma to s ohladom na buducu planovanu modernizaciu L-39 OSSR na ktoru je vyclenenych 100 mil eur. Napriek tomu, ze zazemie mame, vela veci bude treba kupit novych a to uz sa do sumy pre 10 lietadiel nezmestime.Nesher píše: Ono nevíme co všechno Rakušané chtějí. Letadlo, ND, výcvik, simulátor. Ono se to nasčítá.
Pro stávající uživatele by to asi bylo levnější. Přeci jen část zázemí lze použít i pro NG.
Este je tu moznost pouzitia existujucich lietadiel a teda modernizacia na CW. Ta by mala byt lacnejsia. Ci to draky z 1973 este vydrzia?
Re: Aero L-39NG
Slovenské letectvo žádné provozované draky z roku 1973 už dávno nemá.Juraj Tichý píše: Este je tu moznost pouzitia existujucich lietadiel a teda modernizacia na CW. Ta by mala byt lacnejsia. Ci to draky z 1973 este vydrzia?

Slovenské L-39CM, stejně jako české L-39C pardubického CLV, jsou skutečně nejstarší sériově vyrobené L-39 na světě. Byly vyrobené před 45 lety v letech 1972-73 v rámci 1. až 4. výrobní série . Právě proto už v roce 1999 (AČR) a 2002-2003 (OSSR) proběhl program SLEP, kdy byly draky letounů (trup + křídlo, nikoliv palubní systémy) kompletně vyměněny za nepoužité skladové z přebytečných zásob Aera Vodochody. Ty byly vyrobeny někdy počátkem 90. let pro 53. výrobní sérii letounů pro SSSR.
Pro srovnání - slovenské L-39ZAM byly vyrobeny v roce 1989 (ty v současnosti provozované). Tedy skoro před 30 lety a jsou drakově starší než L-39CM.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Ďakujem za upresnenie. Myslel som, ze sa jednalo len o klasicku GO s vymenou poskodenych casti, nie ze sa menil cely drak. V tom pripade by CW hadam bola cesta.Starlight píše: Slovenské L-39CM, stejně jako české L-39C pardubického CLV, jsou skutečně nejstarší sériově vyrobené L-39 na světě. Byly vyrobené před 45 lety v letech 1972-73 v rámci 1. až 4. výrobní série . Právě proto už v roce 1999 (AČR) a 2002-2003 (OSSR) proběhl program SLEP, kdy byly draky letounů (trup + křídlo, nikoliv palubní systémy) kompletně vyměněny za nepoužité skladové z přebytečných zásob Aera Vodochody. Ty byly vyrobeny někdy počátkem 90. let pro 53. výrobní sérii letounů pro SSSR.
Pro srovnání - slovenské L-39ZAM byly vyrobeny v roce 1989 (ty v současnosti provozované). Tedy skoro před 30 lety a jsou drakově starší než L-39CM.
Skoda, ze analyza stavu lietadiel z LOTN nie je verejna. Nevieš nahodou ako to dopadlo a co LOTN s ohladom na modernizaciu odporučil?
Re: Aero L-39NG
Chlapi ja by som bol v pripade modernizacie desiatich L-39 na verziu CW skepticky. Asi najväcsi problem je, ze OS SR nemaju ziadnych 10 L-39, ktore by sa dali repasovat. Momentalne lieta 8 kusov, z toho minimalne jeden (Oto Smik) to ma so zivotnostou uz celkom nahnute. Dalej je otazne naco nam vobec treba 10 cvicnych masin. Letecka fakulta produkuje na zaklade dohody s MO SR rocne dvoch pilotov stihacich lietadiel, ktori nasledne pokracuju v dalsom vycviku u 2. taktickej letky. Bavime sa teda o potrebe lietadiel pre zakladny vycvik 2 az 4 pilotov-ziakov. Na toto nam 10 L-39 CW urcite netreba. Dalsou ulohou 2. taktickej letky je pokrocily vycvik pilotov pre ich perspektivny prechod na nadzvuk. To uz ale tiez odpada, kedze s L-39 na modernu F-16 Block 70 nepresadnes a je potrebny vycvik na pokrocilejsom vycvikovom stroji. No a tretou ulohou 2.tl je podpora pozemnych vojsk, kde L-39 CW zase taha za kratsi koniec (nema radar). Taktiez na udrziavacie lety nadzvukarov je L-39 CW suboptimalna. Moj pohlad na vec je ten, ze ked ma MO SR trochu zdraveho rozumu, da tento zakladny vycvik bud LOMu Praha, alebo mozno STA a nakupi lietadla na pokrocily vycvik pilotov/bitevniky. Teda L-159, M-346 a tak podobne.
Re: Aero L-39NG
Len na to asi tá plánovaná čiastka stačiť nebude :/
Re: Aero L-39NG
Ved prave. Preto ma uprimne zaujima, ako toto chceju vymysliet. Dokupit dve masiny a potom dat vsetko modernizovat na standard CW ?
Re: Aero L-39NG
Nejaké L-39 sú ešte odstavené, ale v akom sú reálne stave ... Osobne by som bol najradšej za tie L-159 (FA-259), prípadne L-39NG, tá CW prestavba je len odkladanie problému na neskôr.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Ten pocet 10 ks bol zrejme len odvodeny zo zverejnenej sum NGcka (10mil€) a mlanovanych 100mil. Sedelo by to aj na sucasny pocet cvicnych lietadiel. Aj ked nieco dlhsie stoji. To, ze dnes lieta 8ks moze suvisiet s tym, ze jeden CM a jeden ZAM boli poslane do LOTN na skusky.
Otazne je, ci CW bude mat tiez zavesne body ako NG.
Osobne si myslim, ze pri tak malej armade ako je OS SR, by vsetka letecka technika mala byt schopna palebnej podpory. Rovnako ako bude doplnana u UH-60M a vo vojenskej strategii, su uz doplnené spôsobilosti vrtuľníkového letectva o palebnu podporu. Pricom v predchadzajucich dokumentoch tato zmienka este nie je.
Otazne je, ci CW bude mat tiez zavesne body ako NG.
Osobne si myslim, ze pri tak malej armade ako je OS SR, by vsetka letecka technika mala byt schopna palebnej podpory. Rovnako ako bude doplnana u UH-60M a vo vojenskej strategii, su uz doplnené spôsobilosti vrtuľníkového letectva o palebnu podporu. Pricom v predchadzajucich dokumentoch tato zmienka este nie je.
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 6/9/2018, 13:49, celkem upraveno 1 x.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Aero to tak dokonca ponuka. "Teraz CW a neskor NG s pouzitim existujuceho noveho motora a novej avioniky z CW."Flader píše: tá CW prestavba je len odkladanie problému na neskôr.
Re: Aero L-39NG
Juraj 8 lietadiel je celkovo v sluzbe. Ak poslali jeden L 39 ZAM do LOTN, tak ich na Sliaci maju uz len 7. Inak ale napis viac ked mozes. Toto ma celkom zaujima.
K tym odstavenym L-39. Rozbehat sa da jeden odstaveny: 4703. Ostatne su uz len srot. Plus niektorym v sluzbe konci zivotnost.
K tym odstavenym L-39. Rozbehat sa da jeden odstaveny: 4703. Ostatne su uz len srot. Plus niektorym v sluzbe konci zivotnost.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Len to co bolo vo verejne dostupnych zdrojov http://www.lotn.sk/analyza-technickeho- ... pre-mo-sr/
Zo spravy je zaujimava posledna veta "Po vyhodnotení zaslanej analýzy budú následne uvedené lietadlá zapustené do výkonu generálnej opravy."
Je teda otazne ci sa pojde cestou CW alebo NG. Ci skor nie len obycajnou GO. Uvidime. Vzhladom na nizsiu spotrebu noveho motora a jednoduchsiu udrzbu, bolo by to fajn.
Zo spravy je zaujimava posledna veta "Po vyhodnotení zaslanej analýzy budú následne uvedené lietadlá zapustené do výkonu generálnej opravy."
Je teda otazne ci sa pojde cestou CW alebo NG. Ci skor nie len obycajnou GO. Uvidime. Vzhladom na nizsiu spotrebu noveho motora a jednoduchsiu udrzbu, bolo by to fajn.
Re: Aero L-39NG
Tak keby sa nakupovali akékoľvek nové stroje tak by sa musela minimálne na pár L-39 urobiť GO, Tie lietadlá predsa neprídu zase v priebehu roka.
Re: Aero L-39NG
Juraj dik za info. No v podstate sa jedna o to, ze dvom lietadlam z tych 8 konci zivotnost a vobec zistuju, ci su schopni im predlzit zivotnost a poslat ich do GO. Nejde zial o ziadnu modernizaciu. V podstate to len znamena, ze GO 4703 asi vzdali a ze budeme radi, ked budeme mat v buducnosti vobec tychto 8 strojov. Ako som pisal, modernizacia 10 lietadiel na verziu CW je dost nepravdepodobna.
Re: Aero L-39NG
Reálnu cenu za NG by sa dalo odvodiť od ceny, za ktorú ich bude kupovať CLV. Predsa len v Rakúsku by sa jednalo o zavádzanie úplne novej platformy. Keby sa ale skutočne šplhala k 18 mil, tak by nebolo od veci uvažovať, či si nepriplatiť za niečo lepšie.
Re: Aero L-39NG
BAe nabízí modernizovanou variantu AJTZemakt píše:Zřejmě klasika, cena systémová vs. jednotková.
Pominu-li M 346, který je jak výkonově tak finančně poněkud jiný level, jak jen na tom vlastně Hawk v druhé dekádě 21. století. Prochází postupně také dílčími či pořádnými modernizacemi, nebo je to pořád ten starý dobrý Hawk. Skelete?
https://www.baesystems.com/en/product/hawk-ajt


