Není to F trochu přehnané? Vzhledem k rychlosti je to dobré proti vrtulovým strojům, jako lehká stíhačka pro malé výšky a rychlosti. Škoda že se při modernizaci nedostalo i na křídlo - stále rovné.
Mna by zase zaujimalo, ci z toho chcu robit aj dvojmiestnu variantu. Ta by mohla byt mozno kandidatom na slovenske prezbrojenie 2. letky. Ked uz sa u nas tolko rozprava o leteckej podpore pozemnych vojsk.
Ja si myslím, že pri prezbrojovaní 2.tl sa pôjde hodne na cenu. Takže zrejme výber padne na 39NG. Ale osobne by sa mi viacej páčili L-159 resp. po novom 259 . Otázka bude aj koľko kusov vlastne bude nakupovaných. či len výmena stávajúcich kusov, alebo 12 kusov na plný stav. Pri vyšších počtoch by už nebolo asi treba aby všetky stroje boli dvojmiestne, kľudne by stačilo aj "pol na pol".
S tym redukovanim cvicnych strojov suhlasim. Kedze budeme, podobne ako velka cast okolitych statov robit vycvik nadzvukov v zahranici, je otazne ci nam ich treba az 12. Ci by nebolo rozumne transformovat 2.tl na cvicno-bojovu letku a ist do cvicno bojovych strojov. Tam by sa mozno otvaral priestor pre L-159/259.
Nové L 159T2, které si před několika lety objednala AČR budou vybaveny systémy nočního vidění, v současné době Aero systém testuje ve spolupráci s VS AČR v Čáslavi. https://www.euro.cz/udalosti/aero-obsad ... ni-1413146
Flader
Oboje, základ je předělávka ze starých L 159A, ale spousta dílů je komplet nová. Na rozdíl od T1 budou mít radar. Od roku 2020 už VS AČR budou pro výcvik používat výhradně L 159 T1/T2. Albatrosy budou kompletně vyřazeny respektive je bude používat pouze CLV LOM, otázka zda ve verzi CW nebo se koupí no L 39NG.
V zářijovém čísle L+K vyšel i rozhovor se současným prezidentem Aera Vodochody, který se mj. dotkl i projektu L 259 Striker. Prozatím se jedná jen o čistě papírovou záležitost, tj. neprobíhají žádné projektové práce ani vývoj. Tento stav bude trvat do té doby, než se ve spolupráci s IAI podaří sehnat prvního klienta, po té by se měly projekční práce rozběhnout a prototyp by měl vzlétnout do dvou let.
Očividně je celý L 259 pouhý marketing a Aero spoléhá primárně na VS AČR a jejich potřebu modernizace L 159, která bude v relativně blízké budoucnosti čím dál tím více akutní, a to přesto, že se modernizace L 159 v plánech rozvoje a modernizace AČR nezmiňuje. Tedy je na místě otázka zda AČR nechce stávající L 159A dolétat do konce životnosti a po té je buď nahradit menším počtem výkonnějších letadel, případně vyřadit bez náhrady. Náhrada/modernizace L 159 začne být akutní zhruba ve stejné době, kdy bude končit současný pronájem Gripenů. Proto by mohlo dávat smysl nahradit současnou flotilu Jas 39 C/D a L 159 A jedním typem, zřejmě Jas 39 E/F, popřípadě F 35 (jiné západní jedno motorové stíhačky asi nebudou mezi roky 2027-30 k dispozici) v počtu cca 24 kusů.
Naposledy upravil(a) Nesher dne 7/9/2018, 08:12, celkem upraveno 1 x.
Těch 6 000 nalétaných hodin pro generálku L-159 je plánováno po roce 2025. Takže ticho po pěšině ještě nic neznamená. Nové nadzvuky v letech 2027 - 30 nehrozí. V tomto čase se budou muset řešit vrtulníky v ceně 40 - 60 mld. Kč podle toho, jestli se nakoupí i bitevníky. Jestli nové nadzvuky, tak jedině ve formě leasingu na první roky (do 2030) s následovaným odkupem. A 2035 konečně ty tanky... Modernizace letounů L-159A pokračuje