Americká námořní pěchota, v rámci programu MUX zveřejněný v roce 2016, hledá bitevní a průzkumný dron schopný kolmého startu a přistání. Ten posílí schopnost námořní pěchoty provádět letecké údery z výsadkových lodí. Námořní pěchota požaduje dron s velkou cestovní rychlostí a se schopností kolmého startu/přistání. letoun má mít dosah plně srovnatelný s V-22 a F-35. Společnost Bell představila v září 2016 koncept bitevního dronu V-247 Vigilant, který tyto požadavky naplňuje. Pohání jej motor o výkonu 3 670 až 4 410 kW usazený v trupu. Maximální startovací hmotnost je 13 400 kg, což je třikrát víc než v případě dronu MQ-9 Reaper (4 760 kg). Vigilant pojme palivo, zbraně a senzory až do hmotnosti 5 900 kg. Rozpětí křídel je 20 m, při rozpětí rotorů 9 m. Díky možnosti složit listy rotorů a hlavní křídlo lze dron umístit do hangárů torpédoborců třídy Arleigh Burke nebo Zumwalt. V případě potřeby lze dva V-247 přepravit letecký pomocí transportního letadla C-17 Globemaster III. Maximální rychlost činí 555 km/h, cestovní rychlost 470 km/h a vytrvalostní rychlost 333 km/h. Bojový dolet V-247 je až 720 km, při schopnosti zůstat v cílové zóně až 11 h. Dolet lze prodloužit díky možnosti doplnit palivo ve vzduchu. Zbraně, senzory a další vybavení lze umístit do tří vnitřních šachet nebo na čtyři závěsníky pod křídly. V roce 2018 byl představen demonstrátor a do sériové výroby by se mohl dostat v roce 2023. Mariňáci požadují dosažení počátečních operačních schopností v roce 2026.
https://www.snafu-solomon.com/2018/09/t ... ilant.html
https://zoommagazin.iprima.cz/valky/oby ... nvertoplan
https://www.suasnews.com/2018/09/bell-v ... tiltrotor/



