Aero L-39NG
Re: Aero L-39NG
U cvičného letadla nedává radar žádný smysl … proto jej prakticky žádné nemá.
Je ale pravdou, že většina moderních cvičných letadel má variantu "lehkého bitevníku", který může být radarem vybaven, bude-li zákazník chtít.
Jak-130 … Jak-131
M-346 … M-346FA
BAe Hawk … Hawk 200
T-50 … TA-50 či FA-50
……
no a L-39NG … L-159T-2 či L-159A
Vše jen dle uvážení zákazníka
Je ale pravdou, že většina moderních cvičných letadel má variantu "lehkého bitevníku", který může být radarem vybaven, bude-li zákazník chtít.
Jak-130 … Jak-131
M-346 … M-346FA
BAe Hawk … Hawk 200
T-50 … TA-50 či FA-50
……
no a L-39NG … L-159T-2 či L-159A
Vše jen dle uvážení zákazníka
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Přesně tak, chce-li zákazník lehký bitevník/pokročilé cvičené letadlo od Aera, je tu právě k tomu L 159/259Skeptik píše:U cvičného letadla nedává radar žádný smysl … proto jej prakticky žádné nemá.
Je ale pravdou, že většina moderních cvičných letadel má variantu "lehkého bitevníku", který může být radarem vybaven, bude-li zákazník chtít.
Jak-130 … Jak-131
M-346 … M-346FA
BAe Hawk … Hawk 200
T-50 … TA-50 či FA-50
……
no a L-39NG … L-159T-2 či L-159A
Vše jen dle uvážení zákazníka
Re: Aero L-39NG
Je tu ale jedna otázka. Ak máme hypoteticky zákazníka, ktorý má záujem o L-159 / F/A-259. Ako dlho by Aeru trvalo vôbec takýto nový stroj vyrobiť. Je iné zložiť stroje kanibalizáciou uložených strojov, pripadne s použitím skladových zásob ako vyrobiť sériu napríklad 12 strojov. Na to by už asi tie zásoby nestačili. Koľko by to podľa vás trvalo znovu spustiť výrobu? Prípadne od akého počtu by sa to vôbec Aeru oplatilo?Nesher píše: Přesně tak, chce-li zákazník lehký bitevník/pokročilé cvičené letadlo od Aera, je tu právě k tomu L 159/259
Re: Aero L-39NG
Nevím. Zkus napsat do PENTY
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Hypotetickeho zakaznika zatim nemame. Dodavali jsme pouze na úrovni darovacich smluv,skoro. Proto ty desitku zabookovanych kusu NG jsou obrovskym uspechem. A prijdou dalsi,to letadlo je nadherne a systemove velice chytre.
Re: Aero L-39NG
Aero má pro NG zřejmě dalšího téměř jistého zákazníka, dle dnešního vyjádření ministra obrany pro Události ČT už bylo rozhodnuto, že 6 kusů L 39NG nahradí nyní používané L 39C ve výbavě CLV státní společnosti LOM .Nyní se údajně řeší technikálie a uzavření smlouvy mezi Aerem a LOM (MO?) se dá čekat už do konce roku.
Naposledy upravil(a) Nesher dne 14/10/2018, 09:15, celkem upraveno 3 x.
Re: Aero L-39NG
Můžeš to nějak rozvinout? Přeci jen o L-39NG toho moc zveřejněno nebylo.HONZIK11 píše:...to letadlo je ... systemove velice chytre.
Re: Aero L-39NG
Pěkný článek o l39 NG CECH AIR FORCE
http://czechairforce.com/news/slavnostn ... o-vycviku/
http://czechairforce.com/news/slavnostn ... o-vycviku/
Re: Aero L-39NG
Predstavenie L-39NG
Re: Aero L-39NG
https://www.euro.cz/blogy/vyletl-z-aera ... ko-1425198
Solidní blábol. Typická novinářská, broukopytlíkovská práce
Solidní blábol. Typická novinářská, broukopytlíkovská práce
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
Nákup L 39 NG Ministerstvem obrany, potažmo LOMem je potvrzen, v první fázi by se mělo jednat o 4 letadla s opcí na pozdější nákup dalších dvou.
https://zpravy.idnes.cz/l-39ng-albatros ... r_nato_inc
https://zpravy.idnes.cz/l-39ng-albatros ... r_nato_inc
Re: Aero L-39NG
To vypadá hodně moc dobře a určitě jde i o hodně vítanou reklamu za "málo" peněz. Ještě si říkám, že by bylo hodně zajímavé postavit i bezosádkový L-39NG, jako takový velký a výkoný dron. Přeci jen i takový SAAB, od roku 2013, pracuje na bezpilotní verzi stíhačky JAS-39 Gripen, kterou lze volitelně ovládat pilotem v kokpitu nebo na dálku z jiného letadla či pozemní stanice. Netvrdím že je to co Aero nutně potřebuje, ale rozhodně by se jednalo o zajímavou součást portfólia
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Aero L-39NG
Dovedeš si alespoň řádově představit, co by taková sranda stala? Bez reálné možnosti návratnosti investice?
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Dalším zákazníkem, který se zajímá o L 39 NG je Thajsko. Tato akvizice by dávala velký smysl, Thajsko v současnosti provozuje L 39 ZA jimž pomalu končí životnost. Část z nich nahrazuje korejským T-50TH, což rozhodně není stroj určený pro základní výcvik a jehož provozní i pořizovací náklady jsou mnohem vyšší než v případě českých strojů. Tedy bude nutné pořídit i nové letouny v nižší kategorii než T-50. A právě L 39 NG je přirozeným kandidátem na náhradu původních L 39.
https://www.e15.cz/domaci/babis-thajsko ... dy-1353441
https://www.e15.cz/domaci/babis-thajsko ... dy-1353441
Re: Aero L-39NG
Před-sériový L-39NG absolvoval první let. Musím říct že se mi líbí daleko víc jak původní Albatros.
https://www.armadninoviny.cz/novy-cesky ... i-let.html
https://www.youtube.com/watch?v=yPjdcvAa9aw
https://www.armadninoviny.cz/novy-cesky ... i-let.html
https://www.youtube.com/watch?v=yPjdcvAa9aw
Re: Aero L-39NG
CLV LOM koupí od Aera Vodochody 4 kusy L 39 NG za cenu 1,1 mld. Kč, a to včetně desetileté technické podpory, tj. cca 10,7 mil. € za kus.
https://www.novinky.cz/domaci/493563-st ... -39ng.html
https://www.novinky.cz/domaci/493563-st ... -39ng.html
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5169
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Tak to by tych 100 mil € vyclenenych na obmenu cvicneho letectva OSSR stacilo.
Re: Aero L-39NG
Vyzerá to, že hej. Otázka ale je, či by do konca životnosti našich CM a ZAM stihlo Aero dodať prvé stroje. Predsa len, tie objednávky sa im celkom kopia.Juraj Tichý píše:Tak to by tych 100 mil € vyclenenych na obmenu cvicneho letectva OSSR stacilo.
By ma na porovnanie zaujímalo, ak nové 39NG bude stáť cca 10M €, koľko by stála novovyrobená ALCA.
Re: Aero L-39NG
Tak pokial by sa to robilo tak, ako u L-410, teda ze vyrobca odkupil za zostatkovu cenu stare stroje a dodal za doplatok nove, urcite by sme sa zmetili do 100 mil. €.Juraj Tichý píše:Tak to by tych 100 mil € vyclenenych na obmenu cvicneho letectva OSSR stacilo.
Flader myslim, ze prave ta Alca by bola pre nas velmi zaujimava. Osobne typujem dvojnasobok. Teda 17 az 20 mil. €
Re: Aero L-39NG
A kolik jich vlastně chcete/potřebujete? Za 100 mil. Euro by bylo 8 letadel a ještě by zbylo na ND.