Lockheed Martin F-35 Lightning II
Re: Lockheed Martin F-35
To co píšete odpovídá scénáři, když se zjistí, že součástka může mít problémy dosáhnout plánované životnosti a může začít degradovat (např. praskliny). S tím, že rozvíjející problém se dá relativně snadno detekovat (např. vizuálně na součástce nebo nějaký test, který se dá udělat na letišti). Takže musí zkontrolovat všechny letadla a "načaté" součástky vyměnit.
A následně pak zvýšit frekvenci prohlídek tohoto kusu, tak aby další problémy odchytili včas.
Toto je samozřejmě jen spekulace, ale odpovídá tomu, co píšete výše.
A následně pak zvýšit frekvenci prohlídek tohoto kusu, tak aby další problémy odchytili včas.
Toto je samozřejmě jen spekulace, ale odpovídá tomu, co píšete výše.
Re: Lockheed Martin F-35
První NEvertikální přistání na QE ( a lodi vůbec)
F-35B takto může přistávat s větší váhou paliva/zbraní než vertikálně.
F-35B takto může přistávat s větší váhou paliva/zbraní než vertikálně.
Re: Lockheed Martin F-35
velká krása, tuhle schopnost beru jako hlavní plus celého projektu. Jako náhrada za Harriery je F-35B úžasný stroj

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin F-35
Shania
Ale to co je na tom videu je naprosto normální vertikální přistání.
Ta mírná dopředná rychlost vůči palubě lodě je naprosto zanedbatelná a vyvozuje jen minimální vztlak.
Takové přistání umí, resp. musí umět, každý palubní VTOL letoun, neb loď nikdy nestojí = letoun se vůči vzdušné mase musí pohybovat alespoň takovou rychlostí, jako loď. Uměl to jak Harrier tak Jak-38.
V tomto F-35 B nepřináší nic nového.
Ale to co je na tom videu je naprosto normální vertikální přistání.
Ta mírná dopředná rychlost vůči palubě lodě je naprosto zanedbatelná a vyvozuje jen minimální vztlak.
Takové přistání umí, resp. musí umět, každý palubní VTOL letoun, neb loď nikdy nestojí = letoun se vůči vzdušné mase musí pohybovat alespoň takovou rychlostí, jako loď. Uměl to jak Harrier tak Jak-38.
V tomto F-35 B nepřináší nic nového.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35
Jistěže to Harrier uměl, nicméně se to v praxi nevyužívalo. Tohle přistání není o letounu, ale o principu. Tedy o tom, že si kecne na palubu při větší rychlosti, než doposud byli piloti zvyklí. Což znamená, že tento manévr zabere na lodi i více prostoru, než na jaký byli všichni zvyklí.



Re: Lockheed Martin F-35
Jinak řečeno, přistává-li VTOL letadlo na loď, která pluje rychlostí 10 kt (5 m/s) proti větru o rychlosti 10 m/s, rychlostí 18 km/h (5 m/s) … což je můj odhad rychlosti té F-35B vůči lodi z videa … pak jeho křídla vytvářejí stejný vztlak jako v případě přistání na pozemní základnu při bezvětří při rychlosti 20 m/s (72 km/h).
Pokud ta loď zrychlí na 20 kt, přistává na ní F-35 kolmo se stejným vztlakem, jako ve výše uvedeném případě … jen potřebuje cca 3x menší místo na palubě (dle decelerace).
Pokud ta loď zrychlí na 20 kt, přistává na ní F-35 kolmo se stejným vztlakem, jako ve výše uvedeném případě … jen potřebuje cca 3x menší místo na palubě (dle decelerace).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35
Ani jsme to nezamýšlel tak, že je to první taková situace historicky, ale v rámci programu
https://en.wikipedia.org/wiki/Shipborne ... al_landing
Skelet: to je vertikální přistání a ne SRVL.
Skeptik: naštěstí hádat nemusíme, tady je přímo video ze simulátoru
F-35B and QEC integration testing
Nejedná se o vertikální přistání, mimo motorů je tu vztlak stále poskytován trupem, křídly a výškovkami.
Rozdíl v přistávací hmotnosti hmotnosti mezi SRVL (Shipborne rolling vertical landing) a VL je 7000lb /3175kg.
Přiblížení záčína nad 100 KIAS (185km/h)
CMD DFP approach 64 KIAS (118km/h) closing speed 55 KIAS (102 kmh)
Při startu v 0 rychlosti přístroje indikují:
29 KIAS (54 km/h) a GS 19 KIAS (35 kmh) - rychlost lodě + vítr
Podle článku je rychlost při dotyku vůči palubě 40uzlu (74km) a zastav na 175stopach (54m).
Daleko víc informací zde:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... &start=480
https://en.wikipedia.org/wiki/Shipborne ... al_landing
Skelet: to je vertikální přistání a ne SRVL.
Skeptik: naštěstí hádat nemusíme, tady je přímo video ze simulátoru
F-35B and QEC integration testing
Nejedná se o vertikální přistání, mimo motorů je tu vztlak stále poskytován trupem, křídly a výškovkami.
Rozdíl v přistávací hmotnosti hmotnosti mezi SRVL (Shipborne rolling vertical landing) a VL je 7000lb /3175kg.
Přiblížení záčína nad 100 KIAS (185km/h)
CMD DFP approach 64 KIAS (118km/h) closing speed 55 KIAS (102 kmh)
Při startu v 0 rychlosti přístroje indikují:
29 KIAS (54 km/h) a GS 19 KIAS (35 kmh) - rychlost lodě + vítr
Podle článku je rychlost při dotyku vůči palubě 40uzlu (74km) a zastav na 175stopach (54m).
Daleko víc informací zde:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php ... &start=480
Re: Lockheed Martin F-35
Shania, pochopitelně, že to přistání Harrieru je klasické vertikální přistání na letadlové lodi. Pouze jsem zde jiným ukázal rozdíl mezi těmito přistáními. 




Re: Lockheed Martin F-35
Shania
Tak to potom ano. Já myslel, že to uvádíš jako něco výjimečného.
Ale ten Tvůj post na Wiki to uvádí jasně.
Metoda vyvinuta pro Jak-38 … používána od počátku roku 1980
Pro Harrier vyvinuto Qinetiquem v roce 2007 a operačně vyzkoušeno na Charles de Gaule a HMS Illustrious v roce 2008.
Nyní vyvíjeno i pro F-35B.
Jinak tento systém používají i transportní vrtulníky, včetně konvertoplánu Osprey.
Prostě věc, kterou by mělo umět každé VTOL létadlo.

Tak to potom ano. Já myslel, že to uvádíš jako něco výjimečného.
Ale ten Tvůj post na Wiki to uvádí jasně.
Metoda vyvinuta pro Jak-38 … používána od počátku roku 1980
Pro Harrier vyvinuto Qinetiquem v roce 2007 a operačně vyzkoušeno na Charles de Gaule a HMS Illustrious v roce 2008.
Nyní vyvíjeno i pro F-35B.
Jinak tento systém používají i transportní vrtulníky, včetně konvertoplánu Osprey.
Prostě věc, kterou by mělo umět každé VTOL létadlo.
Bacha, začínáš přebírat Dzinovu gramatikuAni jsme to nezamýšlel tak, že je to první taková situace historicky




"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35
To není gramatika, ale neodlučitelný překlep
Hlavní problém s Harrery asi bude v tom, že jejich nosiče neměli tolik prostoru jako má QE, USMC s F-35B to asi nemají v plánu používat na LHD (aspoň ne běžně).
---
Update k uzemnění:
Více jak 80% strojů má povoleno létat.
Stroje které nejsou ovlivněny špatným palivovým potrubím mají povoleno létat.
https://www.defensenews.com/air/2018/10 ... e-problem/
*20% z flotily je cca 60 strojů.

Hlavní problém s Harrery asi bude v tom, že jejich nosiče neměli tolik prostoru jako má QE, USMC s F-35B to asi nemají v plánu používat na LHD (aspoň ne běžně).
---
Update k uzemnění:
Více jak 80% strojů má povoleno létat.
Všechny F-35 mají po prověrce....more than 80 percent of jets have been cleared to return to flight
Stroje které nejsou ovlivněny špatným palivovým potrubím mají povoleno létat.
Z těch cca 20% mají pro polovinu náhradní díly, zbytek bude zpět ve službě v příštích týdnech.JPO confirmed that all U.S. service and international partners have completed inspections of their F-35 inventories for faulty fuel tubes, and the aircraft that are not impacted by the bad tubes are back in flying status.
https://www.defensenews.com/air/2018/10 ... e-problem/
*20% z flotily je cca 60 strojů.
Re: Lockheed Martin F-35
USMC sa uspesne podarilo prepojit raketomet HIMARS s datalinkom F-35 a zaroven doslo k uspesnemu zniceniu cvicneho ciela.
https://theaviationist.com/2018/10/09/u ... -scenario/
https://theaviationist.com/2018/10/09/u ... -scenario/
Re: Lockheed Martin F-35
Vadné palivové potrubí u britských strojů: 8 z 9 operačních strojů nebylo problémem zasaženo. 5 z 16 strojů vyžadovalo výměnu palivového potrubí. Podle MoD většina z nich jsou testovací stroje a oprava proběhne co nejdříve.
https://www.bbc.com/news/uk-england-norfolk-45868818
Takže zatím to vypada, že problém mají hlavně starší stroje, ten co spadl byl z výcvikové letky, které mají block 2b a nebo možná i starší.
https://www.bbc.com/news/uk-england-norfolk-45868818
Takže zatím to vypada, že problém mají hlavně starší stroje, ten co spadl byl z výcvikové letky, které mají block 2b a nebo možná i starší.
Re: Lockheed Martin F-35
Což je u typické jak pro únavové závady, tak pro závady z důvodu chybné původní konstrukce.Shania píše: Takže zatím to vypada, že problém mají hlavně starší stroje, ten co spadl byl z výcvikové letky, které mají block 2b a nebo možná i starší.
Uvidíme co bylo důvodem zde.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35
Stejně tak je to typické pro poškození nevhodnou údržbou - sčítá se časem, tudíž ty stroje co jsou nejdéle v provozu trpí nejvíc.Skeptik píše:Což je u typické jak pro únavové závady, tak pro závady z důvodu chybné původní konstrukce.Shania píše: Takže zatím to vypada, že problém mají hlavně starší stroje, ten co spadl byl z výcvikové letky, které mají block 2b a nebo možná i starší.
Uvidíme co bylo důvodem zde.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Lockheed Martin F-35
Tak i Belgie nakupuje F-35A Lightning II. Zpráva byla oznámena 22. října. Belgie očekává cenu 4,14 mld dolarů (93 mld Kč) za 34 nových letounů. Americký kongres schválil již dříve prodej v hodnotě 6,53 mld dolarů (147 mld Kč), ale tyto částky bývají nadhodnocené. Když budeme vycházet z belgického odhadu ceny, tak to máme 2,7 mld Kč za kus, což je docela zajímavé. Jako náhrada za čtrnáct Gripenů by to vyšlo na 38,3 mld Kč. Pronájem stávajích čtrnácti Gripenů vychází na 20 mld Kč za 10 let
https://www.defensenews.com/air/2018/10 ... ghter-jet/
https://www.defensenews.com/air/2018/10 ... ghter-jet/

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Smutná krabice
- praporčík
- Příspěvky: 348
- Registrován: 26/12/2014, 21:40
- Bydliště: Outsourcovaný logistický sklad
Re: Lockheed Martin F-35
Belgie neměla na výběr: je účastníkem programu sdílení JZ v rámci NATO, což znamená americké B61.
A které stíhací bombardéry jsou certifikované pro nošení a shoz B61?
F-4, F-15E, F-16, F/A-18, Tornado IDS, F-22, F-35, tečka.
Žádný Eurofighter, žádný FCAS.
A které stíhací bombardéry jsou certifikované pro nošení a shoz B61?
F-4, F-15E, F-16, F/A-18, Tornado IDS, F-22, F-35, tečka.
Žádný Eurofighter, žádný FCAS.
Inženýři ví, že vše má klady a zápory a musíte si vybrat něco za něco. Propagandisté a obchodníci vynášejí pouze klady a zápory zamlčují. Tvrdí-li kdo, že je něco univerzálně nejlepší na světě nebo nemá žádné slabé stránky, patří do druhé skupiny.
Re: Lockheed Martin F-35
Silne pochybujem, že na výber F-35 malo toto akýkoľvek vplyvSmutná krabice píše:Belgie neměla na výběr: je účastníkem programu sdílení JZ v rámci NATO, což znamená americké B61.
A které stíhací bombardéry jsou certifikované pro nošení a shoz B61?
F-4, F-15E, F-16, F/A-18, Tornado IDS, F-22, F-35, tečka.
Žádný Eurofighter, žádný FCAS.

- Smutná krabice
- praporčík
- Příspěvky: 348
- Registrován: 26/12/2014, 21:40
- Bydliště: Outsourcovaný logistický sklad
Re: Lockheed Martin F-35
Vyšlo pár článků, že mělo; a je pravděpodobné, že výhradně tento aspekt je důvod, proč německý MO otevřel možnost koupě F-35 Luftwaffe i když tím vyvolal hysterickou reakci EADS.
Inženýři ví, že vše má klady a zápory a musíte si vybrat něco za něco. Propagandisté a obchodníci vynášejí pouze klady a zápory zamlčují. Tvrdí-li kdo, že je něco univerzálně nejlepší na světě nebo nemá žádné slabé stránky, patří do druhé skupiny.
Re: Lockheed Martin F-35
Tak namorni pechota ma opet uzemenych nekolik desitek F35 B.Udajne rutinni kontrola nejnovejsich kusu a jeji palivove soustavy.
Re: Lockheed Martin F-35
Doslo k uspesnemu prepojeniu a sharovaniu dat cez datalink medzi lodou USS Wasp a lietadlom F-35 B.
https://www.flightglobal.com/news/artic ... -d-453285/
https://www.flightglobal.com/news/artic ... -d-453285/