Maximální rychlost B-534 by se při přenastavení regulátoru na 960 mm Hg určitě zvedla, nízká výška je trochu relativní pojem. Při 960 mm Hg by ten motor dával maximální výkon nějakých 920 koní v kritické výšce 2 700 m oproti 860 koním ve výšce 3 300 m při 880 mm Hg. U 960 mm Hg je to jen hrubý odhad vzniklý extrapolací z grafů a je to údaj bez náporového tlaku vzniklého rychlostí letu. Což znamená že kritická výška by byla ve skutečnosti o něco vyšší, stejně tak i výkon. Co by takový výkon udělal s motorem co na to není stavěný si netroufám ani odhadnout.
Osobně se domnívám, že při plnícím tlaku 960 mm Hg bylo možno maximální výkon použít na dobu nepřesahující 5 minut, bez poškození motoru a to za předpokladu dostatečně účinného chladiče chladící směsi. Vede mě k tomu fakt, že stupeň komprese u motoru 12 Ydrs byl poměrně nízký 5,8, takže při plnícím tlaku 960 mm Hg stoupl na hodnotu kolem 7,3 což zase nebyla nijak závratná hodnota. Nepřeplňovaný motor HS 12Nbr, z kterého vlastně 12 Ydrs vycházel měl stupeň komprese 6,5.
Například u německého Jumo 210 Da, který vznikl o něco později je uváděn:
maximální výkon při plnícím tlaku 1,1 atm po neomezenou dobu
maximální výkon při plnícím tlaku 1,2 atm po dobu 30 min
maximální výkon při plnícím tlaku 1,3 atm po dobu 5 min
U čs. motorů 12 Ydrs byl dosud uváděn:
maximální výkon při plnícím tlaku 760 mm Hg po neomezenou dobu
maximální výkon při plnícím tlaku 880 mm Hg po dobu 30 min
a tak mi příjde i logické
maximální výkon při plnícím tlaku 960 mm Hg po dobu 5 min
protože se mi to jeví jako běžný standard tehdějších přeplňovaných motorů.
Nic méně je to jenom má úvaha.