Skeptik píše:Aircraft Industries je sice česká firma, ale 100% vlastněná Uralskou důlní a metalurgickou společností (Уральская горно-металлургическая компания)
Ta zakoupila zbývajících 49% akcií v roce 2013 a již tehdy její představitel prohlašoval, že po stabilizaci společnosti a výroby L-410 (L-410 NG) bude chtít, někdy po roce 2016, oprášit i L-610.
L-610 v žádném případě není "zvětšená L-410". Je to zcela jiné letadlo, byť aerodynamicky se L-410 podobá. Přetlaková kabina pro cca 50 cestujících - ekvivalent drahého ATR-42 resp. ukrajinského AN-140.
Ostatně An-140 měl být náhradou za tu ohromnou flotilu An-24 / 26 / 32 které ještě v Rusku (i jinde) létají.
Rusko si nejprve jako náhradu vybralo "spřátelený" An-140, ale dnes už je jasné, že toto letadlo je passé.
Gap na trhu se tedy otevírá pro Aircraft Industries … pokud se jim podaří projekt oprášit a rozběhnout, může to pro ně být velká šance …
Účelem, tj, obhospodařováním nějakých sibiřských pr...., to je obdobné jako L 410. Samozřejmě s větší kapacitou a přetlakovou kabinou. Navíc, Rusové by možná chtěli, ale nemají peníze, určitě by to chtěli vyrábět doma (což je OK, ale nevidím důvod proč jim to sponzorovat) a za třetí, ten projekt (i kdyby ho platili Rusové ze svého, o čemž se dá po zkušenosti s L 410 NG pochybovat), tak stejně budou potřebovat komponenty ze Západu, např. původní český motor je passé a Rusové nic srovnatelného a zároveň trochu moderního nemají. Což bude problém a za třetí, stavět produkt pro jednoho (a velmi problematického zákazníka) je celkem risk.