L-410 Turbolet
Re: L-410 Turbolet
Nie že by som mu to neprial, ale konkurencia (Il-112V) sa javí byť silnejšia (štátna objednávka + politicky populárna "substitúcia importu), aj v pokročilejšom štádiu vývoja(roll out prototypu pár dní dozadu), napriek technickým problémom.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: L-410 Turbolet
Když se dívám na parametry, tak prázdná L610 váží 9230kg a prázdný IL-112 15t. Unesou přibližně stejně, jen motory má IL skoro 2x výkonnější. Mě prostě připadá L610 jako lepší letadlo, když při 2/3 hmotnosti dokáže 95% svého kolegy. Nebo mám někde chybu?
Když sundají z podstavce L610 ve Starém Městě, hodí to do kontejnerů, pošlou do Ruska, sestaví, oživí, tak mají prototyp na stejném stupni vývoje, jako IL-112. S tím už se dá něco dělat. Navíc by to mohlo být i levnější, když je to lehčí (možná jen naivní představa).
Když sundají z podstavce L610 ve Starém Městě, hodí to do kontejnerů, pošlou do Ruska, sestaví, oživí, tak mají prototyp na stejném stupni vývoje, jako IL-112. S tím už se dá něco dělat. Navíc by to mohlo být i levnější, když je to lehčí (možná jen naivní představa).
Re: L-410 Turbolet
Přesně tak. Vzhledem k tomu jaký je v Rusku se vším fofr, možná by do roka mohli zahájit sériovku
. Berte to pls trochu s nadhledem.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L-410 Turbolet
Právě že mluví, celé je to pojaté jako "nový impuls" pro český letecký průmysl a předpokládá se participace státu. Už do L 410 NG, tj. do ruské firmy stát nalil hezkých pár set milionů, a to bez jakýchkoliv záruk.Skeptik píše:Ale o státním grantu snad nikdo nemluví.
Každá dotace je ekonomický zločin, s tím souhlas ... Bez peněz do hospody nelez.
Re: L-410 Turbolet
No, ono by to byl celkem problém, spousta komponentů právně nepatří AI, ale dalším výrobcům (Aero, Mesit.....), někteří už dokonce ani neexistují. Tj. Rusáci by museli buď kupovat komponenty od českých výrobců, případně koupit licence (pokud by byl zájem je prodat) anebo vyvinout vlastní. Což by de facto znamenalo postavit to letadlo znovu. Ostatně to je také důvod proč ještě AI existuje a Turbolet se nevyrábí někde na Urale. AI totiž k části komponent nemá výrobní práva (namátkou motory, podvozek, brzdy) a Rusové tak jen v ČR vyrobené stroje na Urale finalizují pro státní odběratele (VVS) a dodávají je jako ruský výrobek. Pro ruský civilní trh se stále kompletně montují v Kunovicích.pks píše:Když se dívám na parametry, tak prázdná L610 váží 9230kg a prázdný IL-112 15t. Unesou přibližně stejně, jen motory má IL skoro 2x výkonnější. Mě prostě připadá L610 jako lepší letadlo, když při 2/3 hmotnosti dokáže 95% svého kolegy. Nebo mám někde chybu?
Když sundají z podstavce L610 ve Starém Městě, hodí to do kontejnerů, pošlou do Ruska, sestaví, oživí, tak mají prototyp na stejném stupni vývoje, jako IL-112. S tím už se dá něco dělat. Navíc by to mohlo být i levnější, když je to lehčí (možná jen naivní představa).
Re: L-410 Turbolet
Tak podle článku na idnes.cz s "610" zamýšlejí vlastně totéž. Výrobu minimálně trupu v Rusku, zbytek dodávka.
https://zlin.idnes.cz/l-610-letadlo-air ... zpravy_ras
https://zlin.idnes.cz/l-610-letadlo-air ... zpravy_ras



Re: L-410 Turbolet
Julesak
Il-112V je vojenský náklaďák, tuto ambicí L-610NG nemá. To má být civilní pasažérské letadlo.
Civilní verze Iljušinu sice má taky existovat (Il-112T), ale bůhví kdy.
Takže ano, Gap je otevřen, zda toho v Kunovicích dokáží využít je otázkou.
Nesher
"Nový impuls" ještě neznamená dotací ... i když se o ní určitě pokusí. Stát dává dotace i na větší pí....
Jinak dotace na L-410NG bylo poskytnuto 237 mil Kč (cca 10 mi USD).
Zda za to těch cca 1.500 pracovních míst v leteckém průmyslu stálo posoudit neumím (resp. podle mne ano).
Il-112V je vojenský náklaďák, tuto ambicí L-610NG nemá. To má být civilní pasažérské letadlo.
Civilní verze Iljušinu sice má taky existovat (Il-112T), ale bůhví kdy.
Takže ano, Gap je otevřen, zda toho v Kunovicích dokáží využít je otázkou.
Nesher
"Nový impuls" ještě neznamená dotací ... i když se o ní určitě pokusí. Stát dává dotace i na větší pí....
Jinak dotace na L-410NG bylo poskytnuto 237 mil Kč (cca 10 mi USD).
Zda za to těch cca 1.500 pracovních míst v leteckém průmyslu stálo posoudit neumím (resp. podle mne ano).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L-410 Turbolet
Môže byť, ja som písal o náhrade rodiny An-24/26, a tou bude Il-112.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: L-410 Turbolet
Což vzhledem k tomu, že kromě prototypu nebyl vyroben jeden jediný kus (a ani se nevyrábí) je poněkd odvážné tvrzení. Prostě když už stát musí dávat dotace, tak by si měl ohlídat alespoň to, že je úplně nevyhodí oknem. Což firma s ruským vlastníkem jaksi nezaručuje.Skeptik píše:Julesak
Il-112V je vojenský náklaďák, tuto ambicí L-610NG nemá. To má být civilní pasažérské letadlo.
Civilní verze Iljušinu sice má taky existovat (Il-112T), ale bůhví kdy.
Takže ano, Gap je otevřen, zda toho v Kunovicích dokáží využít je otázkou.
Nesher
"Nový impuls" ještě neznamená dotací ... i když se o ní určitě pokusí. Stát dává dotace i na větší pí....
Jinak dotace na L-410NG bylo poskytnuto 237 mil Kč (cca 10 mi USD).
Zda za to těch cca 1.500 pracovních míst v leteckém průmyslu stálo posoudit neumím (resp. podle mne ano).
A další otázka je, zda se taková obnova výroby relativně zastaralé konstrukce kvůli náhradě nějakých 70 letadel vůbec vyplatí. Že by se to případně prodalo ještě jinam, je v podstatě vyloučené, obzvlášť pokud by to bylo nějaká rusofikovaná varianta. O neschopnosti ruských výrobců ohledně servisní podpory myslím netřeba pochybovat, . Viz. Brussels Airlines a SSJ, vrátili je po roce a půl provozu pro velkou poruchovost a značnou nespolehlivost výrobce při dodávkách ND a servisní podpoře.
Re: L-410 Turbolet
Takze k vyrobe L-410 v Rusku, Pre Rusky trh dostanu L-410 avioniku od KRETu, rovnako boli uz testovane motory Vk-800, neplanuje sa kompletny presun vyroby L-410 do RF
Zastupca ministra priemyslu RF v rozhovore uvadza moznost nakupu licencie L-610 na vyplnenie medzery medzi IL-114 a L-410 tak ako je to uvedene v tom clanku v IDNES
https://www.aex.ru/docs/3/2018/11/30/2845/
Zastupca ministra priemyslu RF v rozhovore uvadza moznost nakupu licencie L-610 na vyplnenie medzery medzi IL-114 a L-410 tak ako je to uvedene v tom clanku v IDNES
https://www.aex.ru/docs/3/2018/11/30/2845/
Re: L-410 Turbolet
Takže ak skutočne bude L-610, tak určite nie s českým rodným listom?
Re: L-410 Turbolet
Tak L-610 bol povodne vyvinuty pre potreby ZSSR
vivinute v ČSSR a modifikovane (modernizovane) a vyrobene v RF
Som zvedavy, aky motor sa tam pokusia napchat
vivinute v ČSSR a modifikovane (modernizovane) a vyrobene v RF

Som zvedavy, aky motor sa tam pokusia napchat
Re: L-410 Turbolet
Zaujimave. Ak to ale pojde do armady nebudu obchodu vadit sankcie ?
Re: L-410 Turbolet
Niko primarne to pojde do civilu spolu s SRT-40, IL-114, SBJ-75 na take to regionalne lietanie, AN-24/24 bude v armade nahradzat IL-112...
V konecnom dosledku ani s dodavkami L-410 pre VKS nebol problem
V konecnom dosledku ani s dodavkami L-410 pre VKS nebol problem
Re: L-410 Turbolet
Aha ok. Dik za info. Ono cele tie sankcie je taky neprehladny mismas. 

Re: L-410 Turbolet
Sankce se zcela běžně obchází, stroje si u LZ objednává jejich ruský majitel jako údajně civilní výrobu (na niž se sankce nevztahují), pak se na Urale doplní avionika dle požadavku VVS a dodají VVS. Takže de iure LZ ruským ozbrojeným silám nedodávají ani šroubek. To, že je to vše komedie dokládá mj. i to, že stroje pro VVS jsou už z Kunovic dodávány v barvách Aeroflotu z dob CCCP, skutečná civilní produkce se do Ruska dodává v barvách reálných provozovatelů (regionálních ruských aerolinek). Ex marking Aeroflotu dnes používají jen VVS.niko píše:Zaujimave. Ak to ale pojde do armady nebudu obchodu vadit sankcie ?
Re: L-410 Turbolet
LET má dalšího klienta pro L 410 UVP-E20, polskou Pohraniční stráž, která koupí dva kusy za 110 mil. PLN (cca 682 mil. Kč).
Mimochodem, bude se jednat o asi nejlépe vybavené kusy L 410 v historii, pro potřeby hlídkování mají být mimo jiné vybaveny:
radarem, který umožní detekci objektů na vodě, ve vzduch i na zemi
optickým systémem dalekého odahu, který umožní vizuální identifikaci cílového objektu až na 15 km,
systémem satelitní komunikace, který umožní přenos hlasu, dat i obrazu
systém automatické identifikace lodí či jiných objektů (registrovaných v databázi)
záchranné systémy posádky, které umožní lety daleko od pobřeží
https://www.infosecurity24.pl/straz-gra ... a-samoloty
Mimochodem, bude se jednat o asi nejlépe vybavené kusy L 410 v historii, pro potřeby hlídkování mají být mimo jiné vybaveny:
radarem, který umožní detekci objektů na vodě, ve vzduch i na zemi
optickým systémem dalekého odahu, který umožní vizuální identifikaci cílového objektu až na 15 km,
systémem satelitní komunikace, který umožní přenos hlasu, dat i obrazu
systém automatické identifikace lodí či jiných objektů (registrovaných v databázi)
záchranné systémy posádky, které umožní lety daleko od pobřeží
https://www.infosecurity24.pl/straz-gra ... a-samoloty
Re: L-410 Turbolet
Akurát som minule premýšľal, či by sa takýto hliadkový (prieskumný) stroj dal na platforme L-410 postaviť. Takže dá 

Re: L-410 Turbolet
Da, ale pri pomalej rychlost a obmedzenom dostupe L-410 to nebude ziadna slava. Resp. vhodne asi iba pre civilne ucely.