Messerschmitt Bf 109
Moderátor: Hans S.
Re: Messerschmitt Bf 109
Myslel jsem 2.sv válku, ale stejně, Josefa Nováka neznám, byť literaturu mám.
Re: Messerschmitt Bf 109
Josef Novák mj. létal u Flik 41J, kde dělal číslo Godwinovi Brumowskimu (35 vítězství) a dle některých indicíí a výpovědi jeho mechanika "střílel své sestřely za mrzký peníz právě Godwinovi"
. Ten můj post ber drobet s nadsázkou, nicméně to co jsem nyní napsal je fakt.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Messerschmitt Bf 109
Zemakt píše:Josef Novák mj. létal u Flik 41J, kde dělal číslo Godwinovi Brumowskimu (35 vítězství) a dle některých indicíí a výpovědi jeho mechanika "střílel své sestřely za mrzký peníz právě Godwinovi". Ten můj post ber drobet s nadsázkou, nicméně to co jsem nyní napsal je fakt.
V pohodě, ale...nemáš být v práci ???

Re: Messerschmitt Bf 109
Sorry Waspe, ale jsi zcela vedle.
Nejúspěšnějším československým stíhacím esem byl rodák z Krasova a automechanik z Mladé Boleslavi ... Otto Kittel - 267 uznaných vítězství.
Nejúspěšnějším československým stíhacím esem byl rodák z Krasova a automechanik z Mladé Boleslavi ... Otto Kittel - 267 uznaných vítězství.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 5/2/2018, 15:01, celkem upraveno 1 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Messerschmitt Bf 109
Jelikož pocházím z Bruntálu, a on z Krasova, což je stejný okres, tak jsem to stejně nevěděl, ale Krnov je kousek, nějak to tam znáš.
Každopádně - - sudetský němec. Pak máme ještě Knispela, někde od Zlatých hor.
Každopádně - - sudetský němec. Pak máme ještě Knispela, někde od Zlatých hor.
Re: Messerschmitt Bf 109
Jasně, z Krasova. Krnov mi tam hodil ten blbej Gůgl.Wasp píše:Jelikož pocházím z Bruntálu, a on z Krasova, což je stejný okres, tak jsem to stejně nevěděl, ale Krnov je kousek, nějak to tam znáš.
Každopádně - - sudetský němec. Pak máme ještě Knispela, někde od Zlatých hor.
Ne, neznám. V Brutálu jsem nikdy nebyl

Psal si o Režňákovi "československý, ale z druhé strany". Totéž platí o Kittelovi - ač sudetský Němec, přeci jen československý občan.
Co se Knispela týče, tak pokud vím, tomu se nějak nedařily starty - nikdy to neodlepil od země



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Messerschmitt Bf 109
Sudetský němec, němec, čechoslovák co neuměl česky, ono je to nakonec jedno.
Jak von to ten Knispel nakonec dělal ?
Jak von to ten Knispel nakonec dělal ?
Re: Messerschmitt Bf 109
Soráč, ani jeden z těch pánů v době výkonu nebyl ČS občanem. Jeden byl občanem Německé říše a druhý Slovenského štátu.Skeptik píše:Jasně, z Krasova. Krnov mi tam hodil ten blbej Gůgl.Wasp píše:Jelikož pocházím z Bruntálu, a on z Krasova, což je stejný okres, tak jsem to stejně nevěděl, ale Krnov je kousek, nějak to tam znáš.
Každopádně - - sudetský němec. Pak máme ještě Knispela, někde od Zlatých hor.
Ne, neznám. V Brutálu jsem nikdy nebyl
Psal si o Režňákovi "československý, ale z druhé strany". Totéž platí o Kittelovi - ač sudetský Němec, přeci jen československý občan.
Co se Knispela týče, tak pokud vím, tomu se nějak nedařily starty - nikdy to neodlepil od země
Ad absurdum, vlastně všichni "naši" zahraniční vojáci byli právně občany jiného státu než Československa. To v té době vlastně, do ´41, neexistovalo.
To máte jako s tou babičkou co nevytáhla prdel z jedné umrněné díry na opavsku a prozila život ve čtyřech různých státech.
PS: nemyslím, že tahle diskuze patří do tohoto tématu.
Re: Messerschmitt Bf 109
Ringlett, je to tak, historie je kouzelná.
Ale upravím nadpis videa.
Ale upravím nadpis videa.
Re: Messerschmitt Bf 109
1) Knispel sice neuměl startovat, ale taky se nikdy pokud vím nerozbil při přistání
a netuším, proč jej taháte do letadel
2) Pocházel ze Salisova (u Mikulovic, cca 5 km, cca 30 km ode mě), a mezi Mikulovicemi a Salisovem byl mch po válce vojenský prostor a hlídka číslo 2 chodila pár desítek metrů od Knispelovy rodné chajdaloupky
3) Uměl nejen německy, ale i česky a před válkou chodil s dívkou z Hradce - Nové vsi, která byla češka jako poleno - a i její předkové
4) Nebyl žádný nácek a opakovaně se dostával do problémů s nadřízenými, jednou mu dokonce hrozil polní soud když seřval důstojníka za to, že se tento choval jako prase k civilistům na Ukrajině... Zastal se jej jeho nadřízený který se postavil v tomto sporu na jeho stranu a svědčil proti onomu důstojníkovi. Takže pak zase hrozil "čestný soud" tomu druhému
Ovšem kdyby to nebyl Knispel s jeho výsledky, asi by to dopadlo úplně jinak...


2) Pocházel ze Salisova (u Mikulovic, cca 5 km, cca 30 km ode mě), a mezi Mikulovicemi a Salisovem byl mch po válce vojenský prostor a hlídka číslo 2 chodila pár desítek metrů od Knispelovy rodné chajdaloupky

3) Uměl nejen německy, ale i česky a před válkou chodil s dívkou z Hradce - Nové vsi, která byla češka jako poleno - a i její předkové

4) Nebyl žádný nácek a opakovaně se dostával do problémů s nadřízenými, jednou mu dokonce hrozil polní soud když seřval důstojníka za to, že se tento choval jako prase k civilistům na Ukrajině... Zastal se jej jeho nadřízený který se postavil v tomto sporu na jeho stranu a svědčil proti onomu důstojníkovi. Takže pak zase hrozil "čestný soud" tomu druhému

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Messerschmitt Bf 109
Někde se tady rozebírají poláry, já našel poláru ke křídlu Bf 109 G, mělo by to být od Messerschmittovi nadace, ale v podstatě, co to znamená ?? Třeba v porovnání s Fw 190 ?
https://forums.eagle.ru/attachment.php? ... 1453199979
https://forums.eagle.ru/attachment.php? ... 1453199979
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Messerschmitt Bf 109
Není to spíš polára profilu, než polára celého Bf 109? Máš "ideální" poláru profilu, pak "horší" poláru křídla a potom "nejhorší" poláru letadla. Ale je to celé složitější, například kroucením křídla můžeš značně vylepšit vlastnosti jeho jednotlivých profilů.
On ten profil a jeho polára ti toho sám o sobě řekne jen hodně málo. Na pravém obrázku vidíš, při jakém úhlu náběhu se bude jeho proudění trhat, při jakém úhlu náběhu dává nulový vztlak...no a samozřejmě průběh součinitele vztlaku v závislosti na úhlu náběhu. Ale opět, platí to jen pro profil, ne pro křídlo a už vůbec ne pro letadlo.
Na levém pak vidíš poměr součinitele vztlaku (Cl) vůči součiniteli odporu (Cd). Vidíš tedy, jak prudce roste vztlak (v levé části) při malém růstu odporu a naopak později jak roste odpor, ale vztlak už nabíhá pomalu...a později se to dokonce obrátí a s dalším růstem odporu už ti vztlak klesá.
Když to vztáhneme na diskusi u La-7, tak vidíš, že u nízkých úhlů náběhu ti stačí jen malé zvýšení tohoto úhlu, abys získal velký růst vztlaku (třeba ze 3 na 5°), ale získáš jen málo, pokud zvedneš ze 13 na 15°, naopak hodně vzroste odpor. Tohle má spoustu důsledků pro mechaniku letu a v důsledku pro vlastnosti letadla v boji. Sranda je, že charakteristika skoro všech warbirdů je v tomto směru celkem podobná, úplné extrémy tam nenajdeš. To je samozřejmě dané podobným vývojem a mírou pokroku na celém světě. Ale samozřejmě bacha na zaměňování charakteristik profilu a letadla a pak samozřejmě je potřeba si uvědomit i fakt, že pro různé rychlosti se tvar poláry mění.
On ten profil a jeho polára ti toho sám o sobě řekne jen hodně málo. Na pravém obrázku vidíš, při jakém úhlu náběhu se bude jeho proudění trhat, při jakém úhlu náběhu dává nulový vztlak...no a samozřejmě průběh součinitele vztlaku v závislosti na úhlu náběhu. Ale opět, platí to jen pro profil, ne pro křídlo a už vůbec ne pro letadlo.
Na levém pak vidíš poměr součinitele vztlaku (Cl) vůči součiniteli odporu (Cd). Vidíš tedy, jak prudce roste vztlak (v levé části) při malém růstu odporu a naopak později jak roste odpor, ale vztlak už nabíhá pomalu...a později se to dokonce obrátí a s dalším růstem odporu už ti vztlak klesá.
Když to vztáhneme na diskusi u La-7, tak vidíš, že u nízkých úhlů náběhu ti stačí jen malé zvýšení tohoto úhlu, abys získal velký růst vztlaku (třeba ze 3 na 5°), ale získáš jen málo, pokud zvedneš ze 13 na 15°, naopak hodně vzroste odpor. Tohle má spoustu důsledků pro mechaniku letu a v důsledku pro vlastnosti letadla v boji. Sranda je, že charakteristika skoro všech warbirdů je v tomto směru celkem podobná, úplné extrémy tam nenajdeš. To je samozřejmě dané podobným vývojem a mírou pokroku na celém světě. Ale samozřejmě bacha na zaměňování charakteristik profilu a letadla a pak samozřejmě je potřeba si uvědomit i fakt, že pro různé rychlosti se tvar poláry mění.
Re: Messerschmitt Bf 109
Graf rozebereme po skypu
Ale ke G-10, kanónové pouzdra se přestala hojně používat, jak správně říkáš, ale zůstala tam možnost je podvěsit, ta zůstala i u K-4. Navíc testy G-14 AM/ASM s MG 151/20 jsou z července 44.
http://kurfurst.org/Performance_tests/1 ... m-asm.html
Tedy pokud by tam Skeptik nenapsal, že to letadlo takovou výzbroj nemělo, tak hodnoty sedí, pokud byl G-10 vybaven DB 605ASM - 550 Km/h
Takto je evidentní že zkoušený stroj měl "problémy". Buď nestandartní vybavení, nebo příliš olétaný, nebo cokoliv.

Ale ke G-10, kanónové pouzdra se přestala hojně používat, jak správně říkáš, ale zůstala tam možnost je podvěsit, ta zůstala i u K-4. Navíc testy G-14 AM/ASM s MG 151/20 jsou z července 44.
http://kurfurst.org/Performance_tests/1 ... m-asm.html
Tedy pokud by tam Skeptik nenapsal, že to letadlo takovou výzbroj nemělo, tak hodnoty sedí, pokud byl G-10 vybaven DB 605ASM - 550 Km/h
Takto je evidentní že zkoušený stroj měl "problémy". Buď nestandartní vybavení, nebo příliš olétaný, nebo cokoliv.
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Messerschmitt Bf 109
Messerschmitt Bf 109 G-6 aus dem Metallbaukasten

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Messerschmitt Bf 109
Potřebuji poradit, nejsem schopen nikde nalézt informaci o rozsahu nastavení listů vrtule VDM 9-12159A používanou na G-10 a K-4...
(propeller pitch)
Děkuji za jakoukoliv informaci
(propeller pitch)
Děkuji za jakoukoliv informaci


- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Messerschmitt Bf 109
El Diablo, tak tomu říkám krásná stavebnice "Merkur":-) to by se vyjímalo v muzeu Merkur v Polici nad Metují:-)



Re: Messerschmitt Bf 109
Tak nevím jestli to zde už nestraší:
https://www.youtube.com/watch?v=JGhMGQst4lo&t=400s
Jenom to manévrování před startem, kdy pilot vidí kuloví a modlí se aby netrefil své číslo/vedoucího, by mne stresovalo víc než nějaký ten souboj
https://www.youtube.com/watch?v=JGhMGQst4lo&t=400s
Jenom to manévrování před startem, kdy pilot vidí kuloví a modlí se aby netrefil své číslo/vedoucího, by mne stresovalo víc než nějaký ten souboj

Naposledy upravil(a) Zemakt dne 24/4/2020, 22:35, celkem upraveno 2 x.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Messerschmitt Bf 109
Inak ale necakal som taky dobry vyhlad z kabiny. Teda po starte.
Re: Messerschmitt Bf 109
Předpokládám, že kabina měla nějakou modifikaci. Mám takové podezření, že originál verze byla jednomístná a kameraman se dozadu běžně nevešel :-)