Skeptik, ono tá príprava tam prebieha kontinuálne. Problém asi je, že je to len pár ľudí ročne. Pilotov možno tak 2-3 a aj to si nie som istý, či každý rok. To je asi málo na potrebné US tréningové počty, nemyslíš? Plus nebudú ľudia ani na súčastnú "boľšoje těchniku" ak všetko dajú do USA na tri roky min.Skeptik píše:Jak říkám … Horní Volta
Dva roky základního výcviku a jazykové přípravy a pak jeden rok odborného výcviku na bojové letadlo.
Já vím, že Vojenská letecká akadémia generála Milana Rastislava Štefánika v Košiciach již neexistuje, myslel jsem ale, že příprava expertů vojenského letectva i nadále probíhá na Letecké fakultě Technickej univerzity v Košiciach, a že tedy Slovensko NENÍ Horní Volta
OSSR - nový stíhací letoun Lockheed Martin F-16 Block 70
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Naposledy upravil(a) Pikujuci brizolit dne 4/1/2019, 15:06, celkem upraveno 1 x.
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Jestli produkují 2-3 piloty ročně, tak pak je to za posledních 5 let 10-15 perspektivních pilotů, kteří již mají něco nalétáno a nejsou jen "smradem z pilotního hovna" jak říkali nám 
Ale nevím, neznám situaci na Slovensku dnes, a na stránky TU v Košicích mě to nechce pustit, protože nemají aktualizované bezpečnostní protokoly
Pokud tomu tedy rozumím správně, příprava vojenských leteckých specialistů na Slovensku zcela zkolabovala a tedy nezbývá než využít amerických služeb.
Smutné

Ale nevím, neznám situaci na Slovensku dnes, a na stránky TU v Košicích mě to nechce pustit, protože nemají aktualizované bezpečnostní protokoly

Pokud tomu tedy rozumím správně, příprava vojenských leteckých specialistů na Slovensku zcela zkolabovala a tedy nezbývá než využít amerických služeb.
Smutné



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ono hlavne tam študujú aj civili, letecký dispečeri a pod. Voj. pilotov je málo a ako som písal, nie som si vôbec istý, či je to na ročnej báze . Pre potreby klesajúcich stavov sovietskej techniky to možno stačí, ale na skokové navýšenie stavu letectva to asi nebude. Plus nezabúdajme na pozemný personál.Skeptik píše:Jestli produkují 2-3 piloty ročně, tak pak je to za posledních 5 let 10-15 perspektivních pilotů, kteří již mají něco nalétáno a nejsou jen "smradem z pilotního hovna" jak říkali nám
Ale nevím, neznám situaci na Slovensku dnes, a na stránky TU v Košicích mě to nechce pustit, protože nemají aktualizované bezpečnostní protokoly![]()
Pokud tomu tedy rozumím správně, příprava vojenských leteckých specialistů na Slovensku zcela zkolabovala a tedy nezbývá než využít amerických služeb.
Smutné
Chlapi, niekto viacej znalý problematiky výcviku pilotov nemá nejaké zákulisné pikošky?
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
To zas mate debatu chlapi.
Kazdorocne by malo koncit 6 pilotov pre armadu: dvaja stihaci, dvaja vrtulnikari a dvaja dopravaci. Moze to byt samozrejme individualne kazdy rok. Aspon take info mam ja.
Skeptik, ved nehrame dneska hokej SR-CR, ze si sa tak rozohnil.
Ma ACR k dispozicii 22 volnych pilotov do 30 rokov s naletom aspon 500 hodin, ktore by letky Albatrosov a Alc vedeli obetovat bez toho aby realne zanikli ? Nemyslim si. Vie ACR vycvicit za rok od nuly 22 pilotov na nalet 500 hodin ? Tiez si nemyslim. 

Kazdorocne by malo koncit 6 pilotov pre armadu: dvaja stihaci, dvaja vrtulnikari a dvaja dopravaci. Moze to byt samozrejme individualne kazdy rok. Aspon take info mam ja.
Skeptik, ved nehrame dneska hokej SR-CR, ze si sa tak rozohnil.


Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Nevím to teď úplně přesně, ale VS AČR mají v současné době nějakých 60 pilotů proudových letadel (kdo ví přesně, doplní). Výcvik pilotů je prováděn Centrem leteckého výcviku v Pardubicích. Výcvik je prováděn následovně:
Základní výcvik CLV
Přechod na L-159
Po odlétání několika let, a získání zkušeností na Alcách, přechází nejlepší na Gripeny ... ve 30-33 letech.
Ve výcviku jsme tedy zcela soběstační a na nadzvuk přechází jen ti nejlepší.
Myslel jsem, že na Slovensku (vzhledem k historii Košic) je to obdobné.
Omlouvám se, pokud jsem se tě dotkl.
Cvičit na Vipery lidí z ulice mi nepřijde nejrozumnější - nálet 500 hodin mi nepřijde tak strašný. Jsou to 3 roky zkušeností.
To raději roztáhnout zavádění F-16 do více let. Nic vám neuteče.
Základní výcvik CLV
Přechod na L-159
Po odlétání několika let, a získání zkušeností na Alcách, přechází nejlepší na Gripeny ... ve 30-33 letech.
Ve výcviku jsme tedy zcela soběstační a na nadzvuk přechází jen ti nejlepší.
Myslel jsem, že na Slovensku (vzhledem k historii Košic) je to obdobné.

Omlouvám se, pokud jsem se tě dotkl.
Cvičit na Vipery lidí z ulice mi nepřijde nejrozumnější - nálet 500 hodin mi nepřijde tak strašný. Jsou to 3 roky zkušeností.
To raději roztáhnout zavádění F-16 do více let. Nic vám neuteče.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skeptik v pohode, u nas je to podobne. V Kosiciach sa piloti dostanu na CPL (obchodny pilot). Nasleduje vycvik na Albatrosoch u 2. taktickej letky z ktorej postupuju vybrani poloti na nadzvuk. Problem je len v tom, ze proste nemame 22 pilotov v pozadovanom veku a s patricnymi skusenostami. A taktiez nevieme vyrabovat celu druhu letku tak, aby prestala fungovat. Ty ludia nebudu samoznejme z ulice. Budu to vojaci z letectva. Cast z nich bude z 2. letky, mozno cast aj od nadzvuku. Väcsina ale budu nepiloti z letectva splnujuci patricne parametre.
Suhlasim ale s tebou, ze na cele toto prezbrojenie by bolo treba viacej casu. A to ako pri F-16, tak i pri Gripene. No nasej verejnosti media natlacili nazor, ze prezbrojenie moze trvat 18 mesiacov, takze uz tie 4 roky su velmi silno kritizovane, ako dlhy cas.
Suhlasim ale s tebou, ze na cele toto prezbrojenie by bolo treba viacej casu. A to ako pri F-16, tak i pri Gripene. No nasej verejnosti media natlacili nazor, ze prezbrojenie moze trvat 18 mesiacov, takze uz tie 4 roky su velmi silno kritizovane, ako dlhy cas.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Tie F-16 majú byť dodané všetky v jednom roku?Skeptik píše:..
To raději roztáhnout zavádění F-16 do více let. Nic vám neuteče.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Pochopil jsem, že prakticky ano.
Od poloviny 2022 do poloviny 2023.
Od poloviny 2022 do poloviny 2023.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Niko nie je to len 6 pilotov ročne. Plán pre budúci rok je 10 a ďalšie roky aspoň do nejakého zmysluplného počtu to bude pravdepodobne tiež 10.niko píše:To zas mate debatu chlapi.![]()
Kazdorocne by malo koncit 6 pilotov pre armadu: dvaja stihaci, dvaja vrtulnikari a dvaja dopravaci. Moze to byt samozrejme individualne kazdy rok. Aspon take info mam ja.
Skeptik, ved nehrame dneska hokej SR-CR, ze si sa tak rozohnil.Ma ACR k dispozicii 22 volnych pilotov do 30 rokov s naletom aspon 500 hodin, ktore by letky Albatrosov a Alc vedeli obetovat bez toho aby realne zanikli ? Nemyslim si. Vie ACR vycvicit za rok od nuly 22 pilotov na nalet 500 hodin ? Tiez si nemyslim.
AČR by to mala mať tak, že pilot študuje a začína lietať až v 3. ročníku, pričom tu je to od 1. ročníka. (začiatok na piestových)
Naposledy upravil(a) Joooll dne 5/1/2019, 10:44, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
AČR, respektive LOM nemá žádné turbíny.
Má Evektor EV-97, Zlin Z-142, L-39
Má Evektor EV-97, Zlin Z-142, L-39



Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Joooll moze byt. To info o 6 pilotoch mam este z minuleho roka. Predpokladam, ze letectvo si dava kazdorocne poziadavku na pocet. A ked nikto nevyleti, maju ho.
Inak som zvedavy, aky vplyv na zakladny vycvik bude mat toto:
https://hnonline.sk/hnbiznis/1868080-ce ... e-imperium
Ja to vidim na vycvik obchodneho pilota v Kosiciach, Albatrosy u CSG Aerospace, pokrocily vycvik na L-159 ako aj nadzvuk na Sliaci.
Inak som zvedavy, aky vplyv na zakladny vycvik bude mat toto:
https://hnonline.sk/hnbiznis/1868080-ce ... e-imperium
Ja to vidim na vycvik obchodneho pilota v Kosiciach, Albatrosy u CSG Aerospace, pokrocily vycvik na L-159 ako aj nadzvuk na Sliaci.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
No a toto je ďalšia manipulácia nášho MO, (kľudne to môžeme zaradiť ako bod 10 môjho zoznamu). Argument bol, že Švédi požadujú aby cvičili pilotov s náletom 500h (o veku tam nebola ani zmienka. ved je to aj logicky hlupost).niko píše:Povedzme si uprimne. Poslat 22 ludi pod 30 rokov s naletom 500 hodin do povedzme roka dvoch do Svedska na vycvik je mimo schopnosti slovenskeho letectva.
No a pri ponuke Američanov, zrazu nepotrebujeme vyškolených pilotov, nepotrebujeme žiadnych, pretože sa ide z nuly - úplní nováčikovia absolvujú výcvik ako hovorí Skeptik "Horná Volta" style - od jazykového kurzu po F-16.
- Ak je to pri tých Švédoch vôbec pravda, nemáme dosť pilotov, ktorí by takýto nálet mali? (podľa materiálu máme min. 5). Koľko hodín, pre koľko pilotov by ešte bolo potrebné nalietať? (podľa materiálu 6 má pod 250, takže tí 250+ a ďalších 11 viac, možno 500).
- Keby sme aj prijali "americký" model s úplnými nováčikmi, tak aký problém je v rovnakom čase vycvičiť rovnakí počet nováčikov na tých 500 hodín - no logicky žiaden. Ak nie u nás, tak hocikde inde, napr. aj u tých Švédov (ak by sa ich na základný výcvik niekto vôbec pýtal).
No a ešte poznámka - v súvislosti s prijatým modelom potom vzniká úplne zásadná otázka - potrebnosti cvičného letectva.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Niko: nemas to cele ten clanok, je to plateny obsah.
Tipol by som si, ze nakoniec kupi CSG od Penty aj to Aero.
Tipol by som si, ze nakoniec kupi CSG od Penty aj to Aero.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Pardon, myslel som piestové, aspoň tak je to v OSSR. U AČR iba viem, že je to od 3.ročníka.skelet píše:AČR, respektive LOM nemá žádné turbíny.
Má Evektor EV-97, Zlin Z-142, L-39
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Juraj zial uz nemam. Tiez som videl len tu obmedzenu verziu.
Pre Pentu je Aero iba jedna divizia, kde cakaju vyssie rendity po rozbehnuti biznisu. Pre CSG je to core bussiness. Takze kupa by tam davala zmysel.
Pre Pentu je Aero iba jedna divizia, kde cakaju vyssie rendity po rozbehnuti biznisu. Pre CSG je to core bussiness. Takze kupa by tam davala zmysel.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Vies vekove zlozenie pilotov s viac ako 500 hodinami ?- Ak je to pri tých Švédoch vôbec pravda, nemáme dosť pilotov, ktorí by takýto nálet mali? (podľa materiálu máme min. 5). Koľko hodín, pre koľko pilotov by ešte bolo potrebné nalietať? (podľa materiálu 6 má pod 250, takže tí 250+ a ďalších 11 viac, možno 500).
V roku 2009 bol priemerny nalet stihacieho pilota SR 44 hodin rocne. V roku 2010 dufali, ze sa to zdvihne na 50 hodin. Takze pilot, ktory ma nalietanych viacej ako 500 hodim, ma vek okolo 35 rokov a viacej. Posli ho na 2 roky do Svedska. Mas 37 rocneho stihacieho pilota. Kolko rokov ti bude este lietat na Gripenoch 3, 5 rokov. Oplati sa ti preskolit pilota, ktory ti vydrzi dajmo tomu 3 roky, kym ti odide ? Podla mna moc nie.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
V súčasnej dobe študuje v Košiciach 11 pilotov predurčených k taktickému krídlu Sliač.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
noah11 vo vsetkych rocnikoch asi, nie ?
Chlapi k tomu veku. Ved to je uplne logicke. Podpise 37 rocny chlap zmluvu na vycvik v hodnote niekolko sto tisic € a zaviaze sa tak dalsich 20 rokov lietat na F-16 ? Co budeme mat 57 roznych stihacov ? Co by tym ziskali ti piloti ? A co letectvo ? Absolutne bez zmyslu.
Chlapi k tomu veku. Ved to je uplne logicke. Podpise 37 rocny chlap zmluvu na vycvik v hodnote niekolko sto tisic € a zaviaze sa tak dalsich 20 rokov lietat na F-16 ? Co budeme mat 57 roznych stihacov ? Co by tym ziskali ti piloti ? A co letectvo ? Absolutne bez zmyslu.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Nie su v tretom ročníku to budú piloti na F-16 + perspektívny piloti z Mig-29.
Niečo o leteckej fakulte 2018
Leteckej fakulte v roku 2018 podarilo:
1.vytvorili sme nový študijný odbor v SR „Letecké a kozmické inžinierstvo“;
2.na štúdium na Leteckej fakulte sme prijali zvýšený počet študentov v dennej forme štúdia;
3.v rámci riešenia zahraničných výskumných projektov sme získali najviac finančných prostriedkov zo všetkých fakúlt TU;
4.úspešne sme akreditovali nový študijný program „Letecká a kozmická technika“ v I. stupni vysokoškolského vzdelávania;
5.v rámci projektu Erasmus+ sme zabezpečili pobyt 20 študentom LF v zahraničí v spolupráci s naším partnerom SFUL;
6.získali sme práva habilitačných a inauguračných konaní v študijnom odbore „Doprava“;
7.zahájili sme štúdium a výcvik zahraničných študentov – pilotov vrtuľníkov v spolupráci s naším partnerom STA;
8.zahájili sme modernizačný proces exteriérov a interiérov budov na LF, mimo iného zmodernizovali sme dve učebne na KLP, vchody do KA a KLI;
9.boli sme úspešne certifikovaní ako výcviková organizácia pre vzdelávanie v oblasti vojenského parašutizmu, vysadenia a transportu pomocou vrtuľníkov a leteckej záchrany.
Niečo o leteckej fakulte 2018
Leteckej fakulte v roku 2018 podarilo:
1.vytvorili sme nový študijný odbor v SR „Letecké a kozmické inžinierstvo“;
2.na štúdium na Leteckej fakulte sme prijali zvýšený počet študentov v dennej forme štúdia;
3.v rámci riešenia zahraničných výskumných projektov sme získali najviac finančných prostriedkov zo všetkých fakúlt TU;
4.úspešne sme akreditovali nový študijný program „Letecká a kozmická technika“ v I. stupni vysokoškolského vzdelávania;
5.v rámci projektu Erasmus+ sme zabezpečili pobyt 20 študentom LF v zahraničí v spolupráci s naším partnerom SFUL;
6.získali sme práva habilitačných a inauguračných konaní v študijnom odbore „Doprava“;
7.zahájili sme štúdium a výcvik zahraničných študentov – pilotov vrtuľníkov v spolupráci s naším partnerom STA;
8.zahájili sme modernizačný proces exteriérov a interiérov budov na LF, mimo iného zmodernizovali sme dve učebne na KLP, vchody do KA a KLI;
9.boli sme úspešne certifikovaní ako výcviková organizácia pre vzdelávanie v oblasti vojenského parašutizmu, vysadenia a transportu pomocou vrtuľníkov a leteckej záchrany.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Na akademický rok 2019-2020 je plánovaný počet už len 10 uchádzačov na špecializácie Profesionálny pilot: 402 - pilot (odborník na
pilotovanie taktického lietadla)
403 - pilot (odborník na
pilotovanie vrtuľníka)
404 - pilot (odborník na
pilotovanie dopravného lietadla)
pilotovanie taktického lietadla)
403 - pilot (odborník na
pilotovanie vrtuľníka)
404 - pilot (odborník na
pilotovanie dopravného lietadla)