Tatra Kopřivnice
Re: Katalog Tatra
Hasiči si převzali nové zodolněné Tatry.
http://www.autoforum.cz/predstaveni/has ... -internetu
http://www.autoforum.cz/predstaveni/has ... -internetu
Re: Katalog Tatra
HZS ČR převzal nové unikátní cisterny Tatra Force 8x8 CZS 40 Titan. Ve výbavě HZS mají nahradit letité požární tanky SPOT 55 na podvozku T 55, z tohoto důvodu jsou vybaveny pancéřovou kabinou pro čtyrčlennou posádku (vydrží výbuch o ekvivalentu 6 kg TNT), posádka je chráněna proti účinkům NBC látek. Nástavbu vyrobila poličská firma THT. Objem cisterny je 12 000 litrů, vzhledem k tomu, že posádka nemusí během zásahu opustit kabinu je vozidlo vybaveno dálkově ovládanou výsuvnou kamerou, termokamerou a laserovým dálkoměrem.
https://www.novinky.cz/auto/485864-hasi ... m=z-boxiku
https://www.novinky.cz/auto/485864-hasi ... m=z-boxiku
Re: Katalog Tatra
Podvozky s motorem pro Jordánsko
Kopřivnická Tatra Trucks získala od Jordánska zakázku na dodávku 60 podvozků s motorem v hodnotě 200 mil Kč. Tatra navíc prý jedná s jordánskou armádou o rozšíření kontraktu až na dodávku 300 kusů, v takovém případě by se jednalo o téměř jednu miliardu. V Jordánsku má Tatra velmi dobré jméno, v letech 2015 a 2016 se do země vyvezlo zhruba 130 podvozků s motorem za stovky mil Kč. Místní společnost KADDB na nich následně stavěla vlastní vojenská vozidla (viz obrázek). V roce 2018 Tatra vyrobila 851 vozů, mezi něž počítá celá vozidla i podvozky. V roce 2017 to přitom bylo 1481 vozidel. Automobilka v roce 2017 vytvořila čistý zisk 556 mil Kč, o 34,2 mil Kč vyšší než v roce 2016. Tržby z prodeje výrobků a služeb jí vzrostly meziročně o 400 milionů korun na 5,34 mld Kč.
https://archiv.ihned.cz/c1-66436020-tat ... obre-jmeno

Kopřivnická Tatra Trucks získala od Jordánska zakázku na dodávku 60 podvozků s motorem v hodnotě 200 mil Kč. Tatra navíc prý jedná s jordánskou armádou o rozšíření kontraktu až na dodávku 300 kusů, v takovém případě by se jednalo o téměř jednu miliardu. V Jordánsku má Tatra velmi dobré jméno, v letech 2015 a 2016 se do země vyvezlo zhruba 130 podvozků s motorem za stovky mil Kč. Místní společnost KADDB na nich následně stavěla vlastní vojenská vozidla (viz obrázek). V roce 2018 Tatra vyrobila 851 vozů, mezi něž počítá celá vozidla i podvozky. V roce 2017 to přitom bylo 1481 vozidel. Automobilka v roce 2017 vytvořila čistý zisk 556 mil Kč, o 34,2 mil Kč vyšší než v roce 2016. Tržby z prodeje výrobků a služeb jí vzrostly meziročně o 400 milionů korun na 5,34 mld Kč.
https://archiv.ihned.cz/c1-66436020-tat ... obre-jmeno


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Aero Vodochody
Jak píše Rase, do této sekce patří Tatra, protože byla a stále je dodavatelem víceúčelových automobilů pro armádu. Chce to samostatné vlákno o Tatře, máš pravdu.Scotty87 píše:Majitelem Tatry sice Srtnad je, ale pod pojmem nestačí vyrábět si představuji něco jiného viz:Firefly píše:Pro Scotty87 a arten, Automobilka Tatra již několik let nestačí vyrábět a majitelem je Strnad.
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_ele
Se zjišťováním fakt opravdu problém nemám, ale nechme toho tohle není vlákno o Tatře.
Od firmy Tatra Trucks chce v letech 2019 až 2021 ministerstvo koupit těžké a střední nákladní terénní automobily. Kopřivnická společnost dodá vojákům celkem 71 vozidel, z toho 37 nákladních terénních těžkých strojů T-815 6x6 valník a 34 nákladních terénních středních vozů T-810 tří typů valníkových modifikací. Obdrží za to 467,5 milionu bez DPH. Smlouva ministerstvu zároveň umožní, aby v letech 2022 až 2024 pořídilo dalších 30 vozidel T-815, za které zaplatí asi 252,6 milionu korun.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/ministerst ... 0000000000

Největší životní úspěch? Nevím ještě. Ještě žiju! Josef Šnejdárek
Re: Tatra Kopřivnice
Pani nemate nahou fotku interieru T-810 s novou kabinou
Re: Tatra Kopřivnice
Tatra získala zakázky z Brazílie a Turecka na dodávku podvozků pro tamní armády a bezpečnostní síly.
Do Brazílie dodá 56 kompletních podvozků ve variantách 4x4 a 6x6, které budou následně osazeny speciálními pancéřovanými nástavbami. A dále tři vozidla modelové řady Terra s hákovými nakladači, které armáda jihoamerické země využije jako nosiče pontonových mostních souprav.
Do Turecka dodá 29 podvozků 8x8, které budou vybaveny motory o výkonu 447 kilowattů, automatickou převodovkou či centrálním dohušťováním pneumatik a poslouží jako základ pro vyprošťovací vozidla s maximální hmotností 46 tun. V Turecku budou osazena pancéřovanou kabinou a speciální nástavbou se zadní odtahovou vidlicí o nosnosti 13 tun.
https://www.denik.cz/ekonomika/zakazky- ... -internetu
Do Brazílie dodá 56 kompletních podvozků ve variantách 4x4 a 6x6, které budou následně osazeny speciálními pancéřovanými nástavbami. A dále tři vozidla modelové řady Terra s hákovými nakladači, které armáda jihoamerické země využije jako nosiče pontonových mostních souprav.
Do Turecka dodá 29 podvozků 8x8, které budou vybaveny motory o výkonu 447 kilowattů, automatickou převodovkou či centrálním dohušťováním pneumatik a poslouží jako základ pro vyprošťovací vozidla s maximální hmotností 46 tun. V Turecku budou osazena pancéřovanou kabinou a speciální nástavbou se zadní odtahovou vidlicí o nosnosti 13 tun.
https://www.denik.cz/ekonomika/zakazky- ... -internetu
Re: Czechoslovak Group (CSG)
Tatra TACTIC 4x4:
Re: Czechoslovak Group (CSG)
Má znalost anglčtiny je nicotná, i tak jsem pochopil že vůz nemá trubku. Důvod?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Czechoslovak Group (CSG)
Veď 810 nemala rúru nikdy, nie?
Re: Czechoslovak Group (CSG)
Takže evoluce Renaultu s originální tatrováckou kabinou. Výhoda je zřejmě cena, či?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Czechoslovak Group (CSG)
Přesně tak, Tatra 810, po novu Tactic je Tatrou přepracovaný projekt Ross 210, který vyráběly (již neexistující) Roudnické slevárny a strojírny). Ve výzbroji AČR měly nahradit staré V3S. Po krachu firmy Ross Tatra projekt koupila, přepracovala a nabídla AČR už jako Tatru T 810 (ve variantě 6x6). Oproti klasické tatrovácké koncepci s centrální "rourou" se jedná o vozidlo klasické koncepce. Nicméně dle ohlasů z AČR velmi povedené.Flader píše:Veď 810 nemala rúru nikdy, nie?
Re: Czechoslovak Group (CSG)
Kromě jiné kabiny má také motor Cummins a automatickou převodovku Allison.Zemakt píše:Takže evoluce Renaultu s originální tatrováckou kabinou. Výhoda je zřejmě cena, či?
Re: Czechoslovak Group (CSG)
A já měl furt zato, že to je překopaný Renault, podle té budky zřejmě.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Czechoslovak Group (CSG)
Kde přesně u V3S vidíte tatrováckou koncepci s centrální rourou?
http://www.pragav3s.cz/img/galerie/v3s_podvozek_1.jpg
Upravená Viza Ross 4x4 jezdila mnoho let český Truck Trial a rozhodně to v terénu bylo velmi dobré auto.
http://www.pragav3s.cz/img/galerie/v3s_podvozek_1.jpg
Upravená Viza Ross 4x4 jezdila mnoho let český Truck Trial a rozhodně to v terénu bylo velmi dobré auto.

Re: Tatra Kopřivnice
Keby sme to brali silno pragmaticky bez nostalgie. Pri posudzovaní faktoru cena/výkon, má tatrovácká centrálna rúra nejakú jednoznačnú výhodu proti klasickej konštrukcii? Centrálna rúra je drahá, horšie opraviteľné náhony(úž ste niekedy vymieňali "královskú hriadeľ") .
V tomto smere som trocha na pochybách či klasická koncepcia nedosiahne ten istý výkn/nosnosť/odolnosť pri nižšej cene.
V tomto smere som trocha na pochybách či klasická koncepcia nedosiahne ten istý výkn/nosnosť/odolnosť pri nižšej cene.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Tatra Kopřivnice
roura nepřenáší krut na nástavbu, a při menší hmotnosti podvozku toho více unese. V terénu je pak rychlejší atd.
Kdysi byla na netu k vidění video z porovnávacích zkoušek T815-7 a Mercedesu Zectros, oba v provedení pro hasiče. Tatra mu to celkem natřela
Kdysi byla na netu k vidění video z porovnávacích zkoušek T815-7 a Mercedesu Zectros, oba v provedení pro hasiče. Tatra mu to celkem natřela



Re: Tatra Kopřivnice
To znie celkom logicky, otázka by potom bola o tom o koľko je rúra drahšia.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Tatra Kopřivnice
V podstate je rura nezavysle zavesenie kolies, Bielorusky Volat napr. pouziva klasicku koncpeciu ramu, a nezavyslych polonaprav, s tym, ze vyhodu by mala mat rura prave v hmotnosti, ako pise, skelet