máš tam niekoľko logických chýb. Starlight neodhadol "navýšenie" na 180 hodín, nemáme naplánované 100 až 140h (logicky - pri životnosti 12000 hodín je ročný nálet pri 30 rokoch 400h, realnych je tých 300, pri 14 lietadlach a 22 pilotoch to vychádza 190h), čo úplne stačí na udržanie schopností - aj pri oveľa menšom nálete... A teda späť k potrebnosti cvičného letectva - koľko pilotov ročne treba vycvičiť? 0,5? Jedného? Dvoch? Vie niekto odpovedať?niko píše:Naklady na kupu L-39 NG = 110 mil. €. Podla tvojho pravidla su naklady na prevadzku po dobu zivotnosti dojnasobne=220 mil. €. Cize 220+110= 330 mil. € na 30 rokov.arten píše:Pointa - myslím, že z toho čo tu bolo napísané je asi dosť jasné, že udržiavať u nás cvičné letectvo je drahý nezmysel...
Prevzatie uloh cvicneho letectva nadzvukovym tu Starlight odghadol na navysenie letovych hodin zhruba na 180 rocne na pilota. Dnes mame naplanovane 100 az 140. Budem k tebe zhovievavy a poviem, ze sa jedna o navysenie nakladov len o 20 %. Aj ked vsetci vieme, ze to bude pravdepodobne viac. 20% z 80 az 100 mil. € je 16 az 20 mil rocne a teda 480 az 600 mil. € za 30 rokov. Zhrnutie:
Prevadzka L-39 NG na 30 rokov podla tvojho pravidla - 330 mil. €
Navysenie letovych hodin F-16 na 30 rokov - 480 mil. € - 600 mil. €
Udrziavat cvicne letectvo je drahy nezmysel ?
Koľko môže stáť outcorsovať ich výcvik (rovnako ako teraz reálne ideme urobiť pri Viperoch)?
už prestaňte s touto chimérou CAS. 6 F-16 s Litenigmi ani + ďalších 6, či 10 ľahkých bojovníkov, pre podporu našich 2 brigád (a niko ráta dokonca 6!) nestačí ani zďaleka. V reálnom boji proti symetrickému protivníkovi budú potrebné celé krídla strojov - a teda tak či tak spojenci.klingy píše:Nielen to ale NGcko bude poskytovat taku aku schopnost CAS
A ochota poslať naše lietadlá do akcií typu Líbya je u nás presne 0.
(Takže celé získanie AG schopnosti je, ako hovorí jeden môj kamoš, len "falusový" nezmysel, bez praktického využiti. Žiaľ takých "falusových" sybmbolov si ideme obstarať viac :-/ )
Presne tak. Švédi teraz riešia čo budú robiť s tými 40 ks čo nespotrebujú na výrobu E/F (pôvodne ich mali zošrotovať...skelet píše:osobně bych preferoval, kdyby jsme si sedli s Poláky a koordinovali s nimi naše kroky. V jejich nákup F-35 nevěřím, takže spíše předpokládám F-16.
Jinak pokud bychom se s nimi nedokázali domluvit, tak odkoupit "naše" Gripeny a přikoupit k tomu švédské olítanky je asi nejrozumnější. Samo sebou, kdyby Švédové dali dobrou cenu
