L-410 Turbolet
Re: L-410 Turbolet
NIKO : -50 °C až +50 °C) a schopnost přistávání či vzletu na krátkém a neudržovaném terénu. A kde by jsi neco podobneho v Evrope nasel i mezi vrtulniky i mezi letadly o.cene se nebavme.A konecne se našla reciprocita za nase Migy a opravy Sokolu.
Flander, kdyz jsi to psal, tu svou uvahu, myslim, ze to bylo o Valoru, tak.me to taky tuklo. A muze to byt i satisfakce pro vyrobce aby u nas zustal a nezdrhl do Ruska uz tu fabriku udrzuje zivotaschopnou dlouho a kdyby se nejmenoval Iskander, tak by tech poletadel prodal i vice. Pozn. vtip -pro PEGEUCKO.
Flander, kdyz jsi to psal, tu svou uvahu, myslim, ze to bylo o Valoru, tak.me to taky tuklo. A muze to byt i satisfakce pro vyrobce aby u nas zustal a nezdrhl do Ruska uz tu fabriku udrzuje zivotaschopnou dlouho a kdyby se nejmenoval Iskander, tak by tech poletadel prodal i vice. Pozn. vtip -pro PEGEUCKO.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Niko: zrejme Poliakom slabsi dolet pre ich ucely neprekaza, inak by siahli po NGcku, miesto UVP-E20.
Re: L-410 Turbolet
docela se divím, že polákům nevadí vazby Aicraft industries na Rusko...
Re: L-410 Turbolet
Nerad to říkám, ale na NG by si sáhnout nemohli, výroba se zatím ani nerozjela a AI ho nijak usilovně nenabízí. Loni tvrdili, že mají na první kusy nějakého zákazníka v Rusku, ale od té doby je ticho.Juraj Tichý píše:Niko: zrejme Poliakom slabsi dolet pre ich ucely neprekaza, inak by siahli po NGcku, miesto UVP-E20.
Re: L-410 Turbolet
Padouch píše:docela se divím, že polákům nevadí vazby Aicraft industries na Rusko...
Ono je to složitější, jednak L 410 původně tu soutěž nevyhrála, vyhrálo ji polsko-rakouské konsorcium s M 28 Skytruck, ale byly tam nějaké technicko-právní problémy a tak to nakonec dostala další nabídka v řadě. Navíc dodavetelem nebude AI (Let), ale dvě polské firmy, které koupí prázdné letadlo a vybaví ho dle požadavku SG.
Re: L-410 Turbolet
Ja som skor narazal na dostup. L-410 nema pretlakovu kabinu a moze lietat iba do vysky +- 4000 m, rychlostou okolo 360 km/h. V bojovej zone idealny ciel pre MANPADS. Pre civilov a policajtov asi staci, pre vojakov uz nie. Moderny prieskumny turboprop si predstavujem asi ako na platforme Beechcraft Super King Air 350 postaveny prieskumnik MC-12. Rychlost 570 km/h, dostup 10.600 m, dolet 3100 km.Juraj Tichý píše:Niko: zrejme Poliakom slabsi dolet pre ich ucely neprekaza, inak by siahli po NGcku, miesto UVP-E20.

Re: L-410 Turbolet
niko píše:Ja som skor narazal na dostup. L-410 nema pretlakovu kabinu a moze lietat iba do vysky +- 4000 m, rychlostou okolo 360 km/h. V bojovej zone idealny ciel pre MANPADS. Pre civilov a policajtov asi staci. Moderny prieskumny turboprop si predstavujem asi ako na platforme Beechcraft Super King Air 350 prieskumnik MC-12. Rychlost 570 km/h, dostup 10.600 m, dolet 3100 km.Juraj Tichý píše:Niko: zrejme Poliakom slabsi dolet pre ich ucely neprekaza, inak by siahli po NGcku, miesto UVP-E20.
Jenže po letadlech SG bude těžko někdy někdo střílet z Manpadu. Ty L 410 hudou létat na Baltem a honit pašeráky, řešit nelegální rybolov, vypouštění odpadu do moře či hledat trosečníky. Jinak hlavním konkuretem byl M 28 Skytruck, tj. westernizovaná verze An 28 vyráběná v Polsku, která má výkony +- stejné jako L 410 a MW (polské námořnictvo) ho dokonce používá ke klasickému námořnímu hlídkování, ta verze se jmenuje Bryza.
Naposledy upravil(a) Nesher dne 29/1/2019, 23:02, celkem upraveno 1 x.
Re: L-410 Turbolet
Nesher nehadam sa. Ved som pisal, ze pre civilov a policajtov staci.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Niko: aha, zle som ta pochopil. Ten MC-12 vyzera zaujimavo. Osobne som zvedavy, ako velmi projekty ako V-280,... otrasu poziciami takychto malych "vrtulakov" v armadach.
Nesher: Fakt? Povazoval som to za vybavenu vec aj vzhladom na tie miliony co do toho projektu vrazila vlada aj tiez informáciu ze 03/2018 zacala seriova vyroba.
Nesher: Fakt? Povazoval som to za vybavenu vec aj vzhladom na tie miliony co do toho projektu vrazila vlada aj tiez informáciu ze 03/2018 zacala seriova vyroba.
Re: L-410 Turbolet
Samozřejmě se mohu mýlit, nepracuji pro AI, jen se částečně motám okolo leteckého průmyslu. Ale co vím, tak loni dostali certifikaci a od té doby je ticho po pěšině. Nevím co za tím je, možná nějaké dohady okolo přenosu výroby do Ruska nebo prostě nemají zákazníky, klasické L 410 UVP-E20 asi Rusům stačí a nové NG bude rozhodně dražší. Doufám, že se to nakonec rozjede, rozhodně tam potenciál je a to nejen v Rusku.Juraj Tichý píše:Niko: aha, zle som ta pochopil. Ten MC-12 vyzera zaujimavo. Osobne som zvedavy, ako velmi projekty ako V-280,... otrasu poziciami takychto malych "vrtulakov" v armadach.
Nesher: Fakt? Povazoval som to za vybavenu vec aj vzhladom na tie miliony co do toho projektu vrazila vlada aj tiez informáciu ze 03/2018 zacala seriova vyroba.
Re: L-410 Turbolet
Nie je to o L410, ale o jeho väčšom bratovi L610 - asi pôjde do výroby, ale v Rusku:
http://www.ato.ru/content/uzga-nachnet- ... TAHPuELxnM
http://www.ato.ru/content/uzga-nachnet- ... TAHPuELxnM
"Alea iacta est"
Re: L-410 Turbolet
Tady něco k L-610. Jen doufám, že do toho rusové zapojí alespoň trochu i český letecký průmysl..
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/rusk ... 8341?amp=1
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/rusk ... 8341?amp=1
Re: L-410 Turbolet
Len taka technicka. Rusi kupia od byvaleho Letu Kunovice, dneska Aircraft Industries licenciu na vyrobu L-610 ? Ci aka je struktura toho dealu ?
Re: L-410 Turbolet
Podle informace z Kunovic by měli pouze odkoupit dokumentaci a na jejím základě vytvořit vlastní letadlo.
Bohužel nejspíš plně vyvíjené a vyráběné v Rusku
Bohužel nejspíš plně vyvíjené a vyráběné v Rusku



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: L-410 Turbolet
Aha ok. Dik za info Skeptik. Takze je to v podstate velky uspech stareho Letu Kunovice/Aircraft Industries, ze dokozali presvedcit Rusov na kupu podla vsetkeho nekompletnej dokumentacie 30 rokov stareho projektu. Pre cesku stranu podla mna super. 

Re: L-410 Turbolet
V článku se píše, že hlavními partnery při výrobě budou Kazachstán a ČR..tak uvidíme.
Re: L-410 Turbolet
Veď Let dnes patrí nejakej ruskej firme, nie? Predajú to teda sami sebe, či?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: L-410 Turbolet
Pokud to nechtějí celé, prakticky od základů překonstruovat, tak se bez podpory českých firem neobejdou. L 610 nebyl projekt jen LETu, ale celého českého leteckého průmyslu. Podílely se na něm prakticky všechny firmy z tohoto segmentu.Padouch píše:V článku se píše, že hlavními partnery při výrobě budou Kazachstán a ČR..tak uvidíme.
A AI (byvší LET) rozhodně nemá a ani mít nemůže výrobní dokumentaci ke každému jednotlivému dílu. Má jen dokumentaci k těm dílům, které si vyráběl, případně zkonstruoval (a pak je měl vyrábět někdo jiný) a samozřejmě "montážní" dokumentaci. Spoustu dílů v rámci státního úkolu vyvinuly a měly dodávat jiné firmy (Aero, Mesit, Technometra, Letecké přístroje, Walter....), které k těm komponentům mají práva i dokumentaci.
Takže Rusové mají dvě možnosti, buď všechno k čemu nemají práva vyvinout nově a následně certifikovat (případně zkusit koupit práva od český firem), nebo si spoustu komponentů kupovat v ČR. Ono to jen certifikovat s ruskými motory (mají vůbec nějaké v této kategorii?) nebude legrace.
Navíc to dost ukazuje skutečný stav ruského leteckého průmyslu, když jim místo vývoje nového moderního letadla stojí za to oživovat více než 35 let starý projekt.
Re: L-410 Turbolet
Z mého pohledu bych si nedovolil takto jednoznačně hodnotit situaci - jednak samotný majitel UGMK https://en.wikipedia.org/wiki/Ural_Mini ... y#Aircraft zahrnuje jen malou část leteckého sektoru v RF (a navíc výroba letadel není hlavním byznysem UGMK).Nesher píše:Navíc to dost ukazuje skutečný stav ruského leteckého průmyslu, když jim místo vývoje nového moderního letadla stojí za to oživovat více než 35 let starý projekt.Padouch píše:V článku se píše, že hlavními partnery při výrobě budou Kazachstán a ČR..tak uvidíme.
A pokládám za předčasné jednoznačně hodnotit celkový kontext trhu pro který by byl určen výroba po zvažovaném přesunu L-610, tj. RF zejména Sibiře. V Evropě to třebas tak nevnímáme, ale i takový Harbin Y-12F už předpředloni dostal certifikaci od FAA a Fly Avia je aktivní. A přesto Ruská federace nestáhla Iskandery z Kaliningradu a konflikt na ukrajinském území pokračuje. Můj obecnější názor:
www.palba.cz/viewtopic.php?f=322&t=6506&p=293807
R.I.P.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: L-410 Turbolet
Jednemu by sa ta ista veta dala pouzit na L39NG...Nesher píše: Navíc to dost ukazuje skutečný stav ruského leteckého průmyslu, když jim místo vývoje nového moderního letadla stojí za to oživovat více než 35 let starý projekt.