Pozrel som si to, ano máš pravdu. A dodané boli 2 sady, takže Golovko už musí mať turbíny zo Saturnu.Julesak píše: ??? Tú opravenú (z Gorškova) má Kasatonov, či?
Aktuálny stav ruského námorníctva
Moderátor: Julesak
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Hodnotenie: Ruská námorná bojová sila klesla na úroveň r.2016
Mil.Press Today uverejňuje ročné hodnotenie bojových schopností ruského námorníctva v porovnaní s americkým. Hoci sa rok 2018 vo všeobecnosti ukázal byť plodným rokom so spúšťaním siedmich bojových lodí, jeho pozície týkajúce sa schopnosti amerického námorníctva klesli.
Podľa analytikov Mil.Press Today, úroveň bojových spôsobilostí ruského námorníctva v roku 2018 bola 45% amerického námorníctva. Pred rokom to bolo 47%, v roku 2016 - 45%, v roku 2015 - 44%, v roku 2014 - 52%, v roku 2013 - 45% av roku 2012 - 42%.
V porovnaní s takmer stratou roku 2017, keď ruské námorníctvo získalo len dva bojové lode a ľadoborec, sa minulý rok podarilo dostatočne podporiť stavba lodí. V apríli prijala Severná flotila hlavnú logistickú loď Elbrus 23120.
1. júna sa korveta 21631 pripojila k Čiernomorskej flotile. Do konca mesiaca bola vlajka svätého Ondreja vyzdvihnutá na palube projektu 11711 lode Ivan Gren a projekt 18280 komunikačnej lode Ivan Khurs. Za mesiac sa do radov námorníctva zaradi aj projekt 22350 fregata Admirál Gorškov.
V decembri 2018 námorníctvo poverené projektom 21631 Orekhovo-Zuevo, Projet 22160 Vasily Bykov, projekt 20380 korvety Gromky a projekt 22800 Karakurt korvetova Mytischi.
Zdá sa, že ratingové pozície ruského námorníctva by sa posilnili. Výsledok však bol o 2% nižší ako vlani. Je to preto, lebo väčšina nových prírastkov ruského námorníctva, s výnimkou fregat admirála Gorshkova, je klasifikovaná ako malé raketonosné a pobrežné bojové plavidlá, ktorých "hmotnostný faktor" je 1. Medzitým v americkom lodiarskom priemysle vyrábali dve lode triedy Arleigh Burke (hmotnostný faktor 3) a niekoľko ponoriek typu Virginia (hmotnostný faktor 5).
Keď už hovoríme o vyhliadkach ruského námorníctva na rok 2019, objavujúce sa trendy sa pravdepodobne nemenia: veľké lode, ktoré majú v námorníctve prijať, sú druhým projektom 22350 fregat admirál Kasatonov (hmotnostný faktor 3) a prvý modernizovaný projekt 885M Kazan (hmotnostný faktor 5). Zvyšok sú znova korvetové alebo litorálne bojové lode. Zároveň americkí stavitelia lodí každoročne odovzdávajú 2 alebo 3 torpédoborce triedy Arleigh Burke a rovnaký počet lodí typu Virginia. Navyše v roku 2019 americké námorníctvo už objednalo druhý torpédoborc triedy Zumwalt USS Michael Monsoor (hmotnostný faktor 3). Netreba zabúdať na lode triedy LCS, najmenej tri lode ročne.
HODNOTENIE RASTOVÝCH VLASTNOSTÍ RUSKO / USA
Mil.Press Today uskutočňuje nezávislé vyšetrovanie sily a stavu globálnych vedúcich námorníctiev už viac ako 10 rokov (výskumy na roky 2007, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018).
Bojové schopnosti sa tu chápu ako celkový index vojenskej parity, ktorý predstavuje vzťah ruskej námornej moci k podobným parametrom najväčšieho námorníctva sveta, amerického. Samozrejme, že čínske námorníctvo sa v posledných rokoch aktívne rozrastá, ale oficiálne Peking sa snaží udržať poklop na akýchkoľvek informáciách o svojom stavbe lodí, takže sa zdá nemožné nezaujaté hodnotenie schopností ROCN.
Na porovnanie námornej sily rôznych tried ruských a amerických lodí používame podmienené "hmotnostné faktory".
Hlavným cieľom výskumu je odhaliť vývojový vektor ruského námorníctva týkajúceho sa najsilnejšieho potenciálneho súpera. Bez ohľadu na zložité, mnohostranné a dôverné vstupné údaje a nedostatok hodnoverných absolútnych hodnôt je naďalej možné vymedziť relatívnu dynamiku, a to aj vtedy, ak je založené na postupnom porovnaní v rámci určitého časového intervalu, zatiaľ čo odborné predpoklady ("hmotnostné faktory") zostávajú nezmenené. Ďalšie podrobnosti nájdete na stránke s hodnotením.
Mil.Press Today berie do úvahy lode pripravené na službu, s výnimkou tých, ktoré sú v rezervnej alebo dlhodobej (nad 3 roky) generálnej oprave. Špecifické lode a ponorky sa na posudzovaní nezohľadňujú. Výskum je založený iba na údajoch s otvoreným zdrojovým kódom.
http://mil.today/2019/Navy38/
Mil.Press Today uverejňuje ročné hodnotenie bojových schopností ruského námorníctva v porovnaní s americkým. Hoci sa rok 2018 vo všeobecnosti ukázal byť plodným rokom so spúšťaním siedmich bojových lodí, jeho pozície týkajúce sa schopnosti amerického námorníctva klesli.
Podľa analytikov Mil.Press Today, úroveň bojových spôsobilostí ruského námorníctva v roku 2018 bola 45% amerického námorníctva. Pred rokom to bolo 47%, v roku 2016 - 45%, v roku 2015 - 44%, v roku 2014 - 52%, v roku 2013 - 45% av roku 2012 - 42%.
V porovnaní s takmer stratou roku 2017, keď ruské námorníctvo získalo len dva bojové lode a ľadoborec, sa minulý rok podarilo dostatočne podporiť stavba lodí. V apríli prijala Severná flotila hlavnú logistickú loď Elbrus 23120.
1. júna sa korveta 21631 pripojila k Čiernomorskej flotile. Do konca mesiaca bola vlajka svätého Ondreja vyzdvihnutá na palube projektu 11711 lode Ivan Gren a projekt 18280 komunikačnej lode Ivan Khurs. Za mesiac sa do radov námorníctva zaradi aj projekt 22350 fregata Admirál Gorškov.
V decembri 2018 námorníctvo poverené projektom 21631 Orekhovo-Zuevo, Projet 22160 Vasily Bykov, projekt 20380 korvety Gromky a projekt 22800 Karakurt korvetova Mytischi.
Zdá sa, že ratingové pozície ruského námorníctva by sa posilnili. Výsledok však bol o 2% nižší ako vlani. Je to preto, lebo väčšina nových prírastkov ruského námorníctva, s výnimkou fregat admirála Gorshkova, je klasifikovaná ako malé raketonosné a pobrežné bojové plavidlá, ktorých "hmotnostný faktor" je 1. Medzitým v americkom lodiarskom priemysle vyrábali dve lode triedy Arleigh Burke (hmotnostný faktor 3) a niekoľko ponoriek typu Virginia (hmotnostný faktor 5).
Keď už hovoríme o vyhliadkach ruského námorníctva na rok 2019, objavujúce sa trendy sa pravdepodobne nemenia: veľké lode, ktoré majú v námorníctve prijať, sú druhým projektom 22350 fregat admirál Kasatonov (hmotnostný faktor 3) a prvý modernizovaný projekt 885M Kazan (hmotnostný faktor 5). Zvyšok sú znova korvetové alebo litorálne bojové lode. Zároveň americkí stavitelia lodí každoročne odovzdávajú 2 alebo 3 torpédoborce triedy Arleigh Burke a rovnaký počet lodí typu Virginia. Navyše v roku 2019 americké námorníctvo už objednalo druhý torpédoborc triedy Zumwalt USS Michael Monsoor (hmotnostný faktor 3). Netreba zabúdať na lode triedy LCS, najmenej tri lode ročne.
HODNOTENIE RASTOVÝCH VLASTNOSTÍ RUSKO / USA
Mil.Press Today uskutočňuje nezávislé vyšetrovanie sily a stavu globálnych vedúcich námorníctiev už viac ako 10 rokov (výskumy na roky 2007, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018).
Bojové schopnosti sa tu chápu ako celkový index vojenskej parity, ktorý predstavuje vzťah ruskej námornej moci k podobným parametrom najväčšieho námorníctva sveta, amerického. Samozrejme, že čínske námorníctvo sa v posledných rokoch aktívne rozrastá, ale oficiálne Peking sa snaží udržať poklop na akýchkoľvek informáciách o svojom stavbe lodí, takže sa zdá nemožné nezaujaté hodnotenie schopností ROCN.
Na porovnanie námornej sily rôznych tried ruských a amerických lodí používame podmienené "hmotnostné faktory".
Hlavným cieľom výskumu je odhaliť vývojový vektor ruského námorníctva týkajúceho sa najsilnejšieho potenciálneho súpera. Bez ohľadu na zložité, mnohostranné a dôverné vstupné údaje a nedostatok hodnoverných absolútnych hodnôt je naďalej možné vymedziť relatívnu dynamiku, a to aj vtedy, ak je založené na postupnom porovnaní v rámci určitého časového intervalu, zatiaľ čo odborné predpoklady ("hmotnostné faktory") zostávajú nezmenené. Ďalšie podrobnosti nájdete na stránke s hodnotením.
Mil.Press Today berie do úvahy lode pripravené na službu, s výnimkou tých, ktoré sú v rezervnej alebo dlhodobej (nad 3 roky) generálnej oprave. Špecifické lode a ponorky sa na posudzovaní nezohľadňujú. Výskum je založený iba na údajoch s otvoreným zdrojovým kódom.
http://mil.today/2019/Navy38/
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ruský torpédoborec budúcnosti "vyrástol" na 19 000 ton
Výtlak pokročilého torpédoborca určeného pre ruské námorníctvo sa zvýšil na 19 000 ton; loď má byť vybavená jadrovým reaktorom, povtrdili dvaja zasvätení do projektu pre Mil.Press Today.
21. februára sa o torpédoborcu diskutovalo v spoločnosti United Shipbuilding Corporation.

Okrem toho ešte neboli definované dátumy začatia fyzickej práce na lodi. Podľa projektanta lodi, Severnoye Design Bureau, bude to niekedy v polovici súčasného štátneho programu obstarávania zbraní, takže výstavba torpédoboreca nie je ešte definitívne stanovená.
Štátne výskumné centrum Krylov pôvodne ponúklo dve verzie lode: jednu s 10 až 12 kt motorovou elektrárňou s plynovou turbínou a jednu s 18-19 kt s jadrovým reaktorom, povedal Valery Polovinkin, hlavný výskumník centra. Pokiaľ ide o vedca, zvoliť druhý variant je logickejšie z dôvodu koncepcie "modrej vody námorníctva".
Inžiniersky projekt najnovšieho ruského torpédoborca s kódovým označením Leader začne v rokoch 2019-2020. Plánuje sa dokončiť túto prácu do roku 2022, námestník veliteľa ruského námorníctva Vice admirál Viktor Bursuk povedal pre Mil.Press dnes v júli 2018.
Pre informáciu
Koncepcia modernej oceánskej lode bola vyvinutá Krylovským centrom a Severnoye Design Bureau pripravilo návrh projektu torpédoborca typu Leader. Očakáva sa, že loď bude disponovať výtlakom 19 000 ton. Dĺžka trupu je 200 metrov, šírka je 20 metrov, maximálna rýchlosť je 30 uzlov. Dočasne bude torpédoborc vyzbrojený 60 protilodnými raketami, 128 protilietadlovými riadenými raketami a 16 protiponorkovými riadenými raketami.
Možné odmietnutie projektu výstavby veľkých povrchových lodí vrátane torpédoborcov v Rusku je spomenuté v návrhu Stratégie rozvoja lodného staviteľstva 2035, ktorú pripravilo ministerstvo obchodu a priemyslu. Podľa jedného z navrhovaných scenárov sa to môže stať "kvôli značnému prekročeniu vojenských rozpočtových prostriedkov".
http://mil.today/2019/Navy36/
Výtlak pokročilého torpédoborca určeného pre ruské námorníctvo sa zvýšil na 19 000 ton; loď má byť vybavená jadrovým reaktorom, povtrdili dvaja zasvätení do projektu pre Mil.Press Today.
21. februára sa o torpédoborcu diskutovalo v spoločnosti United Shipbuilding Corporation.

Okrem toho ešte neboli definované dátumy začatia fyzickej práce na lodi. Podľa projektanta lodi, Severnoye Design Bureau, bude to niekedy v polovici súčasného štátneho programu obstarávania zbraní, takže výstavba torpédoboreca nie je ešte definitívne stanovená.
Štátne výskumné centrum Krylov pôvodne ponúklo dve verzie lode: jednu s 10 až 12 kt motorovou elektrárňou s plynovou turbínou a jednu s 18-19 kt s jadrovým reaktorom, povedal Valery Polovinkin, hlavný výskumník centra. Pokiaľ ide o vedca, zvoliť druhý variant je logickejšie z dôvodu koncepcie "modrej vody námorníctva".
Inžiniersky projekt najnovšieho ruského torpédoborca s kódovým označením Leader začne v rokoch 2019-2020. Plánuje sa dokončiť túto prácu do roku 2022, námestník veliteľa ruského námorníctva Vice admirál Viktor Bursuk povedal pre Mil.Press dnes v júli 2018.
Pre informáciu
Koncepcia modernej oceánskej lode bola vyvinutá Krylovským centrom a Severnoye Design Bureau pripravilo návrh projektu torpédoborca typu Leader. Očakáva sa, že loď bude disponovať výtlakom 19 000 ton. Dĺžka trupu je 200 metrov, šírka je 20 metrov, maximálna rýchlosť je 30 uzlov. Dočasne bude torpédoborc vyzbrojený 60 protilodnými raketami, 128 protilietadlovými riadenými raketami a 16 protiponorkovými riadenými raketami.
Možné odmietnutie projektu výstavby veľkých povrchových lodí vrátane torpédoborcov v Rusku je spomenuté v návrhu Stratégie rozvoja lodného staviteľstva 2035, ktorú pripravilo ministerstvo obchodu a priemyslu. Podľa jedného z navrhovaných scenárov sa to môže stať "kvôli značnému prekročeniu vojenských rozpočtových prostriedkov".
http://mil.today/2019/Navy36/
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Už len výzbroj pre loď bude katastrofálne drahá. Bolo by to zaujímavé keby ich postavia ale moc veľkú šancu im nedávam.
Inak plánujú sa už len dve lode. Čo tak Katarína Veľká a Ivan Hrozný. Uvidíme ako sa im bude dariť poprepájať a odkúšat technológie na menších lodiach.
Inak plánujú sa už len dve lode. Čo tak Katarína Veľká a Ivan Hrozný. Uvidíme ako sa im bude dariť poprepájať a odkúšat technológie na menších lodiach.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No, otázkou je, co to znamená.Hektor píše:Už len výzbroj pre loď bude katastrofálne drahá.
Dle informace z 28.2. 2019 by jeho cena za jednotku měla být cca 100 miliard RUB (1,5 miliardy USD) přičemž není uvedeno, zda se jedná o produkční cenu nebo cenu včetně vývoje - přikláním se k variantě 1.
https://so-l.ru/news/y/2019_02_28_nazva ... minca_proe
Je to hodně nebo málo?
Připomínám že konvenční Arleigh Burke Flight III o polovičním výtlaku je za 1,843 miliardy USD (produkční cena) a nekonvenční Zumwalt o výtlaku 16.000 tun a s konvenčním pohonem je za bratru 4,24 miliard USD (rovněž bez vývoje, ten přišel na 22,5 miliardy USD)
EDIT
Jo a první kus se má jmenovat Орлов-Чесменский … takže Kateřina Veliká si bude muset počkat



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Osobne by som oveľa radšej videl väčší počet lodí s výtlakom okolo 5-6 tisíc ton, ako 2-3 takéto obludy. Dávalo by mi to väčší zmysel a keď už veľkú loď, tak radšej poriadnu vrtuľníkovú/výsadkovú loď.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Vidíš to, Rotačáku?Pikujuci brizolit píše:Ivan Khurs, Orekhovo-Zuevo, Vasily Bykov, Gromky, Mytischi, Gorshkov, Severnoye Design Bureau, Valery Polovinkin

Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Nic nebude. Jen konstrukční a mediální cvičení. To že jsou to Rusové, neznamená že jsou padlí na hlavu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Nato naco Rusi realne potrebuju namornictvo, im postacia Karakuty a jadrove ponorky, a za tie peniaze treba postavit komunikacne a prieskumne druzice
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
A co když už počítají s dobou post-americkou?
Dřív než za 10 let ho na vodu stejně nedostanou (pokud vůbec) … a to už mohou být USA po ekonomickém krachu a bez Evropy a Japonska.
Žádné impérium (pro Polara) nevydrží věčně, a až se Svět zase rozpadne na několik navzájem soupeřících lokálních mocností a oblastí významné nestability mezi nimi, tak se velké hladinové lodě se stovkou řízených střel třeba hodí.
Jako levnější varianta k lodím letadlovým (menší cíl a minimálně stejná úderná schopnost).
Dřív než za 10 let ho na vodu stejně nedostanou (pokud vůbec) … a to už mohou být USA po ekonomickém krachu a bez Evropy a Japonska.
Žádné impérium (pro Polara) nevydrží věčně, a až se Svět zase rozpadne na několik navzájem soupeřících lokálních mocností a oblastí významné nestability mezi nimi, tak se velké hladinové lodě se stovkou řízených střel třeba hodí.
Jako levnější varianta k lodím letadlovým (menší cíl a minimálně stejná úderná schopnost).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No ono je také jen tak neuvidíš, pokud někdy. Dokud se to nebude reálně projektovat, reálně stavět a nebudou na to přiděleny reálné peníze, tak je celkem fuk, kolik si mezitím Krylovův institut naprojektuje modýlků (a ty lodě budou stejně v reálu jiné, když budou). Možná s dobrou ekonomickou prognózou nebo nějakým megalomanským zastáncem v zádech, ale myslím, že ani jedno moc nehrozí a navzájem se vyruší.nine_mike píše:Osobne by som oveľa radšej videl väčší počet lodí s výtlakom okolo 5-6 tisíc ton, ako 2-3 takéto obludy. Dávalo by mi to väčší zmysel a keď už veľkú loď, tak radšej poriadnu vrtuľníkovú/výsadkovú loď.
Bože...Skeptik píše:A co když už počítají s dobou post-americkou?Dřív než za 10 let ho na vodu stejně nedostanou (pokud vůbec) … a to už mohou být USA po ekonomickém krachu a bez Evropy a Japonska.Žádné impérium (pro Polara) nevydrží věčně, a až se Svět zase rozpadne na několik navzájem soupeřících lokálních mocností a oblastí významné nestability mezi nimi, tak se velké hladinové lodě se stovkou řízených střel třeba hodí.Jako levnější varianta k lodím letadlovým (menší cíl a minimálně stejná úderná schopnost).



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No vidím, ale u lodiček se to moc nepoužívá, tam jsou oficiálně převzatá ruská označení standardem. Z hlavy mě trkl jen Orlan/Kirov, u ponorek je to aleAtaman píše:Vidíš to, Rotačáku?Pikujuci brizolit píše:Ivan Khurs, Orekhovo-Zuevo, Vasily Bykov, Gromky, Mytischi, Gorshkov, Severnoye Design Bureau, Valery Polovinkin
přece běžné - Zulu, Echo, Alfa, Sierra, Whiskey, Romeo, Delta, Golf, Akula, Foxtrot a já nevím jakých x dalších.
Pro neznalé, dostal jsem od Atamana v jiném vlákně vycinkáno, že jsem čuňas, páč jsem označil Tu-144 podle USA/NATO kódování termínem "Charger"

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ty příšerný rádobypřepisy z ruštiny ti jako přijdou v pořádku?Ejdou Rotacak píše:No vidím, ale u lodiček se to moc nepoužívá, tam jsou oficiálně převzatá ruská označení standardem.
taky pěkná čuňárna.Ejdou Rotacak píše:u ponorek je to ale přece
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tak čo čakaš od Translatora z angličtiny?
Tiež mi praskali očné buľvy a stiekol šedý zákal, ale origo článok je EN a tam asi Ivan Greň nenapíšu. Plus raz som tam ako politickú provokáciu dal Gorškov a žiadna pochvala

Tiež mi praskali očné buľvy a stiekol šedý zákal, ale origo článok je EN a tam asi Ivan Greň nenapíšu. Plus raz som tam ako politickú provokáciu dal Gorškov a žiadna pochvala

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Skeptik, ale pointa je v tom, že na také niečo nemajú peniaze.Skeptik píše:A co když už počítají s dobou post-americkou?
Dřív než za 10 let ho na vodu stejně nedostanou (pokud vůbec) … a to už mohou být USA po ekonomickém krachu a bez Evropy a Japonska.
Žádné impérium (pro Polara) nevydrží věčně, a až se Svět zase rozpadne na několik navzájem soupeřících lokálních mocností a oblastí významné nestability mezi nimi, tak se velké hladinové lodě se stovkou řízených střel třeba hodí.
Jako levnější varianta k lodím letadlovým (menší cíl a minimálně stejná úderná schopnost).
Kolabujú im torpédoborce, tie treba nahrádzať. V bud. desaťročí končí životnosť takmer všetkých útočných ponoriek, aj tie treba nahrádzať. To isté výsadkové lode, a takto by sme mohli pokračovať.
(Plus v tejto kategórii majú P. Veľkého a modernizujú Nachimova, čiže niečo ako "Lider" nebudú potrebovať pekne dlho.)
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Čím to vlastne chcú nahradiť ostávajúce Udaloje a Sovremenny?
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Reálně fregatami. Ovšem zřejmě nikoli kus za kus a nijak světoborným tempem. Zkrátka co jim finance dovolí. Plus modernizace a GO.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ako je to vlastne s tými útočnými ponorkami? Koľkým z nich naozaj končí životnosť? Čo som tak v rýchlosti pátral, tak
Projekt 877 "Paltus" (pôvodné Kilo): aktívnych/v rezerve je 22 jednotiek z toho 3 sú po modernizácii na úroveň blízku Projektu 636.3 "Varšavianka"
Projekt 636.3 "Varšavianka": aktívnych 6 jednotiek + 2 vo výstavbe
Projekt 677 "Lada": 1 aktívna (problémový B-585 Sankt Peterburg), 1 jednotka (B-586 Kronštadt) spustená na vodu koncom minulého roka po hĺbkovej prestavbe, momentálne na námorných skúškach, 1 jednotka (B-587 Velikie Luki) v konštrukcii + tento rok by mala byť podpísaná zmluva na ďalšie dve jednotky.
Projekt 671RTMK "Šuka": 3 aktívne jednotky z toho jedna je po modernizácii
Projekt 949A/AM: 8 jednotiek aktívnych z toho 5 po GO medzi rokmi 2008 až 2017. K-442 Čeljabinsk (Projekt 949AM) sa pripravuje na spustenie na vodu a skúšky, K-132 Irkutsk začína prestavbu na 949AM. V pôvodnom stave bez GO zostal len K-456 Tver.
Projekt 971/971M: V stave VMF by malo byť 10 jednotiek z toho 4 sú aktívne (z týchto štyroch prešli GO a modernizáciou tri jednotky (dve zaradené späť do stavu v 2015, jedna v 2007). 5 jednotiek je momentálne na GO a modernizácii a 1 na to čaká.
Projekt 877 "Paltus" (pôvodné Kilo): aktívnych/v rezerve je 22 jednotiek z toho 3 sú po modernizácii na úroveň blízku Projektu 636.3 "Varšavianka"
Projekt 636.3 "Varšavianka": aktívnych 6 jednotiek + 2 vo výstavbe
Projekt 677 "Lada": 1 aktívna (problémový B-585 Sankt Peterburg), 1 jednotka (B-586 Kronštadt) spustená na vodu koncom minulého roka po hĺbkovej prestavbe, momentálne na námorných skúškach, 1 jednotka (B-587 Velikie Luki) v konštrukcii + tento rok by mala byť podpísaná zmluva na ďalšie dve jednotky.
Projekt 671RTMK "Šuka": 3 aktívne jednotky z toho jedna je po modernizácii
Projekt 949A/AM: 8 jednotiek aktívnych z toho 5 po GO medzi rokmi 2008 až 2017. K-442 Čeljabinsk (Projekt 949AM) sa pripravuje na spustenie na vodu a skúšky, K-132 Irkutsk začína prestavbu na 949AM. V pôvodnom stave bez GO zostal len K-456 Tver.
Projekt 971/971M: V stave VMF by malo byť 10 jednotiek z toho 4 sú aktívne (z týchto štyroch prešli GO a modernizáciou tri jednotky (dve zaradené späť do stavu v 2015, jedna v 2007). 5 jednotiek je momentálne na GO a modernizácii a 1 na to čaká.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
22350Pikujuci brizolit píše:Čím to vlastne chcú nahradiť ostávajúce Udaloje a Sovremenny?
O rok ich malo byť 8. Budú asi len 2.
Okrem dvoch všetky atómoivé útočné ponorky dosiahnu vek 35 rokov (čo je zhruba životnosť) v budúcom desaťročí. Asi je možné ich službu potiahnúť dlhšie, ale limitujúca je životnosť reaktora (už sme to tu rozoberali s Julesakom).nine_mike píše:Ako je to vlastne s tými útočnými ponorkami? Koľkým z nich naozaj končí životnosť?
Aby zachovali počty, museli by dnes stavať aspoň 2 ks ročne. Ale nestíhajú ani 1 ročne...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Možno by bolo možné predĺžiť ich životnosť vyžíhaním, tak ako to Rusi robia s normálnymi voda-voda reaktormi.