Áno, veď to som aj napísal. Doma postavili plávajúce doky pre ponorky a lode. Najväčší v Rusku postavený plávajúci dok je myslím projekt 2121 pre lode do hmotnosti 25000 ton, teda cca polovičný než čo by potrebovali na Kuznecova, ak by sa rozhodli ísť cestou nového plávajúceho doku (o čom pochybujem).arten píše: Všetky veľké doky boli postavené v zahraničí (Švédsko, Japonsko)
Suchý dok v Severodvinsku má dĺžku ľahko cez 300 m. Opravovali v ňom aj Vikramanditiu (ex-Admirál Gorškov). Dok je dostatočne široký na to aby sa tam zmestila aj ponorka, aj v súčasnosti sú v ňom dve plavidlá (pričom to druhé bude zrejme nový plávajúci dok pre ponorky).arten píše: No ten článok čo tu postol Pegeucko hovorí niečo iné. Je tam jeden, v ňom sa do 2021 (čiže reálne +1-2 roky) opravuje Nachimov a potom budú prioritou atómové ponorky(?).
Ďalšia možnosť je dokončiť rozostavaný suchý dok na opravárenskom závode č. 82 v Roslyakove. Ruské MO má vypracovaný projekt na jeho dostavbu. Podľa jeho stavu to ale vidím tak na 4-5 rokov prác. Je to ale asi najracionálnejšia cesta s prihliadnutím na to že VMF proste niekedy v budúcnosti bude prevádzkovať veľkú lietadlovú loď, alebo veľké výsadkové lode a bude potrebovať opravárenské kapacity pre tieto plavidlá a 82. opravárenský závod je organizácia špecializovaná na tieto činnosti.
Ďalší veľký suchý dok je v Kaliningrade v Baltskej sudoverfy. Presnejšie sú tam tri veľké suché doky. Dok "A" má dĺžku 350 metrov a je pre lode do 100 000 ton. "B" a "C" majú po 245 metrov. Tam ale vidím problém v tom že táto lodenica má kapacity vyblokované na roky dopredu (stavia série tankerov na prepravu chemikálií pre nejaké nemecké spoločnosti, riečne lode pre Holanďanov, atómové ľadoborce projektu 22220 atď.) a je to spoločnosť primárne zameraná na stavbu lodí, nie na ich opravy, i keď zrejme by to nebol neprekonateľný problém.
Potom je tu lodenica Zvezdočka v Boľšom Kameni v Primorskom kraji. Stavia masívne suché doky pre tankery do 350 000 ton, tankery pre skvapalnený plyn do 250 000 kubických metrov, ľadoborce, off-shore ťažobné plošiny a pod. Táto lodenica je funkčná a aj do menšieho doku, ktorý sa dokončuje by sa Kuzňa v klídku zmestil, o tom väčšom ktorý ešte taký rok budú betónovať ani nehovoriac. Opäť čo vidím ako problém je vyťaženosť, kedže podľa rozhovorov s predstaviteľmi Zvezdočky majú objednávky na niekoľko desiatok (nepamätám si presné číslo) lodí.
Ďalšie dva suché doky (400×185×15.7 a 400×205×15.7 metrov), kde by sa Kuznecov zmestil, buduje Novatek v Kolskej sudoverfy v Belokamenke. Tam je to ale tiež na 3-4-5 rokov do dokončenia, čiže podobný stav ako v prípade suchého doku v Roslyakove. Predpokladám ale, že tieto v Belokamenke dokončia skôr kedže ich financuje súkromný kapitál a práce tam už bežia.
Okrem lodeníc a závodov s vhodnými suchými dokmi na severe Ruska, je tu ešte jedna možnosť a to veľká lodenica Zaliv v Kerči. Jej suchý dok je po rekonštrukcii, má 364 x 60 metrov. Za ZSSR tam stavali najväčšie sovietske tankery typu "Krym" s výtlakom cez 150 000 ton. Zjavný problém je tu ale plavba cez Bospor a Dardanely a zmluva z Montreaux. Teoreticky by sa asi Rusi s Turkami dohodli na povolení plavby, ale dlhodobo to nevidím ako fungujúce riešenie.
Čiže keď to zhrniem, ďalší vývoj bude podľa mňa taký že Kuznecova proste nejak dokončia, plávajúci dok namiesto PD-50 stavať MO Ruska asi nemieni a namiesto toho sa sústredia na dostavbu suchého doku v Roslyakove v 82. závode a uvolnenie suchého doku v Sevmaši v Severodvinsku t.j. spustenie na vodu Nachimova a dokončenie rozostavaného plávajúceho doku pre ponorky.