OSSR - výběr nového kolového BVP
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Vozidlo Gerlach v dalších zátěžových testech
zdroj: https://www.militarybox.cz/news/vozidlo ... h-testech/
____________________
VIDEO: Zaparkovať 14-tonové auto vo svahu so sklonom vyše 80 %? Gerlach to dokáže
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 62567.html
zdroj: https://www.militarybox.cz/news/vozidlo ... h-testech/
____________________
VIDEO: Zaparkovať 14-tonové auto vo svahu so sklonom vyše 80 %? Gerlach to dokáže
zdroj: https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 62567.html
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Flader píše:Takže 4x4 už majú vyhodnotené pripomienkové konanie:
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1
Je tam pár zaujímavostí oproti starším info:
Zbraňová stanica nemusí byť len diaľkovo riadená, ale aj mechanická
Pri variante nesúcej PTRS sa počíta so 4 strelami (min 3. generácie zavedeným v OOSR - z toho vychádza jedine Spike pri ktorom sa vojskové skúšky už urobili)
Cena nepresiahne ten naozaj veľkoryso stanovený strop
V cene je zahrnutá aj munícia + logistika (munícia bude asi nezanedbateľná položka, keďže asi veľké zásoby 7,62x51, .50, a PTRS Spike mať teraz na sklade nebudeme)
Stupeň ochrany pre BOV na stupni 3, VTV na stupni 2, protimínová minimálne stupeň 2a/b, posádka 4-6 osôb
Firmy s ktorými sa počas roka 2018 rokovalo (ktoré zrejme aj budú vyzvané zúčastniť sa súťaže):
- Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
- Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
- MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
- SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika)
– vozidlo PERUN 4x4,
- VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
- Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
- FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
- General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo
EAGLE 4x4,
- IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO
LMV 4x4,
- KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
- KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
- OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
- ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Zajímavá je ta nabídka na LM 4x4 od Lockheed Martin, jde o neúspěšné vozidlo amerického programu JLTV:







"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Tak Aligátor zdá sa ešte nie je mimo hry. Teda aspoň Kerametal podľa CRZ čosi testuje vo VTSU.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Info web MOSR píše:V rámci konzultácií s hodnotiacim tímom NATO bola vysvetlená postupnosť dosiahnutia cieľovej podoby bojového segmentu pozemných síl a súčasne ťažkej mechanizovanej brigády podľa požiadaviek Aliancie. V prvej fáze bude postupne doplnený a následne prezbrojený jeden delostrelecký oddiel ZUZANAmi 2. Zastarané BVP 1 budú nahradené bojovými obrnenými vozidlami 8x8. Do roku 2024 bude postavený tankový prápor na báze T-72 po čiastočnej modernizácii a predĺžením technického života. Následne po roku 2025 je plánovaná akvizícia tankov štvrtej generácie. Po roku 2024 sa BVP 2 obmenia v súlade s Dlhodobým plánom rozvoja modernými bojovými pásovými vozidlami. Štruktúra ťažkej mechanizovanej brigády v zmysle požiadaviek NATO a ďalších úloh vyplývajúcich zo záväzkov NATO.


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Rase: Je to cca 6 mesiacov stará informácia (z 22.10.2018) a bola uvádzaná aj v tomto vlákne:
Flader píše:Obstaranie bojových obrnených vozidiel 8x8 Vydra prispeje k naplneniu operačných požiadaviek ozbrojených síl...
https://www.mosr.sk/42939-sk/obstaranie ... enych-sil/
V rámci konzultácií s hodnotiacim tímom NATO bola vysvetlená postupnosť dosiahnutia cieľovej podoby bojového segmentu pozemných síl a súčasne ťažkej mechanizovanej brigády podľa požiadaviek Aliancie. V prvej fáze bude postupne doplnený a následne prezbrojený jeden delostrelecký oddiel ZUZANAmi 2. Zastarané BVP 1 budú nahradené bojovými obrnenými vozidlami 8x8. Do roku 2024 bude postavený tankový prápor na báze T-72 po čiastočnej modernizácii a predĺžením technického života. Následne po roku 2025 je plánovaná akvizícia tankov štvrtej generácie. Po roku 2024 sa BVP 2 obmenia v súlade s Dlhodobým plánom rozvoja modernými bojovými pásovými vozidlami. Štruktúra ťažkej mechanizovanej brigády v zmysle požiadaviek NATO a ďalších úloh vyplývajúcich zo záväzkov NATO a Európskej únie bude teda flexibilne poskytovaná na základe aktuálne dostupnej techniky.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
BOV 8x8 - Účasť pri skúškach, príprava technických požiadaviek a spracovanie návrhu na zavedenie do používania v OS SR cestou VTR
VTSÚ Záhorie realizoval v januári kontrolné skúšky prototypu BOV 8x8 - výsledky súzhrnuté v Správe z KS BOV 8x8 č. VTSÚ-V-4/2017-RVTSÚ. Po skúškach objektu vo Fínsku a následných vojskových skúškach, boli v apríli vo VTSÚ Záhorie realizované doplnkové KS s integrovaným PTRK pre použitie PTRS 3. generácie SPIKE LR - výsledky sú zhrnuté v Správe z doplnkových KS BOV 8x8 s integrovaným PTRK pre použitie PTRS 3. generácie SPIKE č. VTSÚ-V-7/2018-RVTSÚ. V letných mesiacoch boli realizované skúšky na overenie realizovaných TOO po VS s cieľom preverenia spôsobilosti zásahu cieľa až do vzdialenosti 2000 m s využitím rôznych druhov munície - výsledky sú zhrnuté v Správe z KS BOV 8x8 č. VTSÚ-531/2018-RVTSÚ. V závere roka bola činnosť sústredená na tvorbu a posudzovanie dokumentácie potrebnej k zavedeniu techniky do výzbroje OS SR. V novembri neboli projektovým tímom akceptované predložené Technické podmienky pre výrobu a dodávky do OS SR č. TP-1316-18.
Dokument bol vrátený riešiteľovi na prepracovanie.
zdroj: http://www.vtsu.sk/vyrocna_sprava_2018.pdf
VTSÚ Záhorie realizoval v januári kontrolné skúšky prototypu BOV 8x8 - výsledky súzhrnuté v Správe z KS BOV 8x8 č. VTSÚ-V-4/2017-RVTSÚ. Po skúškach objektu vo Fínsku a následných vojskových skúškach, boli v apríli vo VTSÚ Záhorie realizované doplnkové KS s integrovaným PTRK pre použitie PTRS 3. generácie SPIKE LR - výsledky sú zhrnuté v Správe z doplnkových KS BOV 8x8 s integrovaným PTRK pre použitie PTRS 3. generácie SPIKE č. VTSÚ-V-7/2018-RVTSÚ. V letných mesiacoch boli realizované skúšky na overenie realizovaných TOO po VS s cieľom preverenia spôsobilosti zásahu cieľa až do vzdialenosti 2000 m s využitím rôznych druhov munície - výsledky sú zhrnuté v Správe z KS BOV 8x8 č. VTSÚ-531/2018-RVTSÚ. V závere roka bola činnosť sústredená na tvorbu a posudzovanie dokumentácie potrebnej k zavedeniu techniky do výzbroje OS SR. V novembri neboli projektovým tímom akceptované predložené Technické podmienky pre výrobu a dodávky do OS SR č. TP-1316-18.
Dokument bol vrátený riešiteľovi na prepracovanie.
zdroj: http://www.vtsu.sk/vyrocna_sprava_2018.pdf
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Reklamný článok, ale nemám predplatné, tak ak by niekto mal možnosť, nech to sem pridá. Zaujímalo by ma, ako dopadli tie figuríny vnútri...
https://auto.sme.sk/c/22109438/zetor-ge ... g-tnt.html

https://auto.sme.sk/c/22109438/zetor-ge ... g-tnt.html
"Alea iacta est"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
nič, všeobecne zhrnutie už známych vecí, a že odolá míne 8kg, (tj. Lvl 3 STANAG - to čo deklarujú na želanie)
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Na začiatku som tomuto projektu moc neveril, ale snažia sa riadne. Nakoniec z toho naozaj môže byť dobré vozidlo.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
technické požadavky na BOV/VTV 4x4:
- přepravní kapacita minimálně 5 osob
- hmotnost vozidla max 14,5 t
- užitečné zatížení min 1,5 t
- rozměry max 5900x2550x2600
- balistická ochrana min Level 3 dle STANAG
- protiminová ochrana min Level 2a/2b dle STANAG
od patnácté strany požadavky zde:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3041515

- přepravní kapacita minimálně 5 osob
- hmotnost vozidla max 14,5 t
- užitečné zatížení min 1,5 t
- rozměry max 5900x2550x2600
- balistická ochrana min Level 3 dle STANAG
- protiminová ochrana min Level 2a/2b dle STANAG
od patnácté strany požadavky zde:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3041515


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněný transportér pro OSSR
S tymi rozmermi sa do Spartana nevojde ani nahodou. Skoda.
Naposledy upravil(a) niko dne 7/6/2019, 14:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Tak sú to maximálne rozmery a váha, stále sa môže prihlásiť niekto, kto by sa zmestil aj do Spartana. Ale tam bude kameň úrazu tá "prekročitelnosť zákopu" 0,9m.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Ministerstvo obrany má na transportéry 4x4 vyčlenené peniaze
...tvrdí, že transportéry sa budú obstarávať vo viacerých etapách.
https://domov.sme.sk/c/22139986/ministe ... z5qAf5nEZz
...tvrdí, že transportéry sa budú obstarávať vo viacerých etapách.
https://domov.sme.sk/c/22139986/ministe ... z5qAf5nEZz
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Gerlachu bych to přál, jak u vás tak jako ta nejtežší varianta 4x4 u nás. Hlavně Zetor by to zas postavilo trochu na nohy a mohl by se ještě ukázat..konstrukční kancelář mají evidentně kvalitni.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Ja som pocul, ze ho nenavrhoval Zetor Engineering Slovakia, ale cele je to projekt tej istej projekcbej kancelarie, co robil aj Aligatora (neviem ci I alebo II.) Ze to bolo outsourcovane.
Vie o tom niekto viac?
Vie o tom niekto viac?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
To, čo je teraz Zetor engineering Slovensko, tak je vlastne bývalá konštrukčná kancelária HTC. Tá stála práve za Aligátorom. V podstate Aligátor II Master a Gerlach sú nevlastní súrodenci.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Aha, takze len sa premenovali.
Dakujem za info.
Dakujem za info.

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Ešte presnejšie za samotnou projektovou dokumentáciou má stáť pri oboch IPM engineering, čo ej ale spoločnosť v ktorej figurujú tie isté osoby ako v prípade ZE Slovensko (bývalé HTC-AED). Vlastníkom oboch spoločností je HTC INVESTMENTS a.s., čo je len premenovaný HTC Holding (vlastník mimo iných aj brnenského Zetoru)
https://finstat.sk/36502618/osoby_vo_firme
https://finstat.sk/35789395/obchodny_register
https://finstat.sk/31342141
https://finstat.sk/36502618/osoby_vo_firme
https://finstat.sk/35789395/obchodny_register
https://finstat.sk/31342141
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Může mi prosím někdo vysvětlit, jak budou v OSSR nová vozidla VTV 4x4 nasazena?Rase píše:technické požadavky na BOV/VTV 4x4:
od patnácté strany požadavky zde:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3041515

Ve specifikacích se uvádí v této kategorii vozidel nevídané požadavky:
- přetlakovaný prostor posádky s filtroventilačním zařízením a automatickým detektorem použití ZHN (chemických a radiačních);
- detektor ozářením laserem a vrhače zadýmovacích granátů;
- řidič a velitel musí mít přístroj pro noční vidění s infračervenou kamerou;
- navigační systém musí používat přijímač GPS s přesným kódem PPS. To je ale licencovaná technologie, která vyžaduje složitý souhlas vlády USA (i v rámci AČR si americké vojenské přijímače raději dodává do vozidel AČR sama). Zde se navíc chce kombinace s evropským systémem Galileo. To ale významně omezí počet dodavatelů;
- automatický hasící systém v prostoru motoru a v kabině;
- přenosná (do 80 kg !) elektrocentrála (není my jasné, zda je součástí dodávky, ale ve specifikaci je opakovaně zmíněna) pro nabíjení akumulátorů. Asi kdyby nešel motor.
Naopak ve specifikaci jsou naprosto chaoticky zmíněny vágní a nekonkrétní náznak toho, že vozidlo může mít lafetovanou zbraň nebo zbraňovou stanici bez konkrétních požadavků na ráži, množství munice, umístění ovládacích jednotek, hmotnost, rozměry, atd. … V každém případě její hmotnost půjde do užitečného zatížení.