Sorry Honzik, ale toto proste nie je pravda. Slovensko uz teraz plati za prevadzku MIG-29 peniaze , blizke prevadzke typov ako F-15, alebo F-35 a teda 60. tis. $ za letovu hodinu. Za to zvladnu nase Migy nalietat asi 60 letovych hodin rocne na stroj. A to je situacia, po zlepseni. V predchadzajucych rokoch to bolo 45 hodin. Slovensko je teda uz dlhodobo v brutalnych problemoch co sa tika prevadzky nadzvukoveho letectva.HONZIK11 píše:Poláci i Slováci při provozování Ruských typů doposud nepocitili opravdovou zátěž spočívající s provozem údržbou a samotným udržením letounu v provozu.V Polsku se to teď už projevuje,uběhlo garanční OBDOBÍ a začíná podle všeho kanibalizace.
OSSR - nový stíhací letoun Lockheed Martin F-16 Block 70
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Honzik: neporozumněl jsem větě "Sklady byly plné po strop z důvodu souběhu výroby u nás". Pokud vím, tak se ČSSR vyráběla toliko verze F-13?



Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
A jsi si tím opravdu jistý? S náklady na letovou hodinu dle USAF to porovnávat nemůžeš … oni prostě víc létají = mandatorní náklady se rozpočítávají na více letových hodin.niko píše:Slovensko uz teraz plati za prevadzku MIG-29 peniaze , blizke prevadzke typov ako F-15, alebo F-35 a teda 60. tis. $ za letovu hodinu. Za to zvladnu nase Migy nalietat asi 60 letovych hodin rocne na stroj.
Proč jeden MiG-39 nalétá ročně jen 60 hodin? To je proto, že zbývajících 8.700 hodin je neletuschopný?
A nebo je to tím, že OSSR prostě nemají dost paliva a peněz na to, aby létali více?
60 letových hodin to je kolik? 10 letových dní?


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Skeptik, casy kedy OS SR nemali dostatok paliva a preto sa nelietalo su uz davno za nami. Teraz sa nelieta preto, lebo su lietadla v neletuschopnom stave, oprava agregatov strasne dlho trva a je nedostatok nahradnych dielov. Tym padom su problemy s vycvikom a nedostatkom posadok, neplnia sa vycvikove plany atd. atd.. Situacia velmi podobna, ko pri SSJ v civilnom letectve.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Takže je každé letadlo letuschopné pouze 60 hodin ročně, resp. 120 hodin a 1/2 strojů je 365 dní H24 uzemněná?
Sorry, ale tomu se mi nechce věřit.
Sorry, ale tomu se mi nechce věřit.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Skeptik: Podla abonentnej zmluvy maju byt letuschopne min. 4 lietadla, 4 na pracach na letisku a 4 neletuschopne na väcsich opravach. Cize ano. Väcsinu casu mame okamzite letuschopne len 4 lietadla.
Inak nechceme sa prestahovat do vlakna o slovenskom letectve, nech to tu nesvinime ?
Inak nechceme sa prestahovat do vlakna o slovenskom letectve, nech to tu nesvinime ?
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Já to neumím přesunout 
Neumím toho nejspíš víc. Třeba počítat.
Protože pokud dle abonentní smlouvy mají být minimálně 4 letadla letuschopná … z čehož 2 jsou pro hotovost … pak pro výcvik zbývá minimálně:
2 letadla x 365 dní x 6 hodin = 4.380 hodin výcviku
Pokud budu počítat jen pracovní dny, pak je to:
2 letadla x 260 dní x 6 hodin = 3.120 hodin výcviku
Což při 12-ti letadlech činí minimálně 365 resp. 260 hodin na letadlo.
Proč tedy jen 60 ???

Neumím toho nejspíš víc. Třeba počítat.
Protože pokud dle abonentní smlouvy mají být minimálně 4 letadla letuschopná … z čehož 2 jsou pro hotovost … pak pro výcvik zbývá minimálně:
2 letadla x 365 dní x 6 hodin = 4.380 hodin výcviku
Pokud budu počítat jen pracovní dny, pak je to:
2 letadla x 260 dní x 6 hodin = 3.120 hodin výcviku
Což při 12-ti letadlech činí minimálně 365 resp. 260 hodin na letadlo.
Proč tedy jen 60 ???


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Pretoze v priemere vychadza na 1,5 lh nejaka porucha.
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Skeptik to su otazky na hlavneho technika letky a nie na mna.
Tak ci onak. Slovensko napriek velmi drahej abonentnej zmluve s RSK Mig nema k dispozicii dostatocny pocet lietadiel na vycvik a to z technickych dovodov. Ako pisal Juraj. Na 1,5 letovu hodinu pripade jedna porucha. Nechcem robit ziadne hejty, ale udrziavat tieto ruske stroje je fakt vyzva. Ale to vo svete vidime u viacerych ruskych typov.
Dovod: Slovaci nemaju na palivo, tak nelietaju uz davno nie je aktualny, aj ked uznavam ze to pred velkou transformaciou slovenskeho letectva (2003) to bol jeden z hlavnych dovodov. Vtedy sme mali lietadla a ludi a nemali peniaze, teraz mame peniaze a nemame lietadla a ludi.
Prosim admina o presunutie do vlakna o stihacom letectve OS SR.

Dovod: Slovaci nemaju na palivo, tak nelietaju uz davno nie je aktualny, aj ked uznavam ze to pred velkou transformaciou slovenskeho letectva (2003) to bol jeden z hlavnych dovodov. Vtedy sme mali lietadla a ludi a nemali peniaze, teraz mame peniaze a nemame lietadla a ludi.
Prosim admina o presunutie do vlakna o stihacom letectve OS SR.

- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Provedeno. Pokud jsem nějaký důležitý příspěvek v původním vlákně přehlédl, ozvěte se o já jej přesunu dodatečně.niko píše:Prosim admina o presunutie do vlakna o stihacom letectve OS SR.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
A to je tvůj odhad, a nebo oficiální statistika?Juraj Tichý píše:Pretoze v priemere vychadza na 1,5 lh nejaka porucha.
Protože je-li to oficiální údaj, tak jsou velitelé letectva OSSR neuvěřitelní hazardéři, pokud posílají piloty do vzduchu na takovýchto vracích původně dost spolehlivých letadel.
Vždyť to je skoro každé přistání s poruchou.
Jistě, vím co znamená "v průměru". Tedy že sem tam nějaký let proběhne bez závady, ale pak přijde několik letů se závadou hned po startu.
Stejně tak je trochu divné, že si na provozní nezpůsobilost stěžují snad pouze OSSR. Alespoň jsem významnější stížnosti od jiných provozovatelů moc nezaznamenal ... snad s výjimkou Indů na jejich palubní verze.
Nevím jak je postavena ta abonentní smlouva, a jak je vymahatelná. Není ale problém spíš tam, resp. v tom, že je výhodná spíš pro některé politiky než pro OSSR?


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Je to oficialny udaj, bol tu viackrat pretriasany.
Ak je pre teba problematicka prevadzka Mig29 novinkou, tak s tym uz nic nenarobime. Na povodne motory RD33 sa stazuju snad vsetci. O problemoch Polska vieme, bulharsky letci odmietaju na nich cvicit, srbske uspechy s Mig29 su tiez dobre zname. Vy ste ich vyradzovali este v 90tych rokoch a Alzirsko vratilo celu dodávku.
Rozhodne je to popis spolahliveho lietadla.
Na RsK Mig a kvalitu ich prace sa stazuje este aj krasnaja armija.
Ak je pre teba problematicka prevadzka Mig29 novinkou, tak s tym uz nic nenarobime. Na povodne motory RD33 sa stazuju snad vsetci. O problemoch Polska vieme, bulharsky letci odmietaju na nich cvicit, srbske uspechy s Mig29 su tiez dobre zname. Vy ste ich vyradzovali este v 90tych rokoch a Alzirsko vratilo celu dodávku.
Rozhodne je to popis spolahliveho lietadla.

Na RsK Mig a kvalitu ich prace sa stazuje este aj krasnaja armija.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
No, a pozri si cenu za celý Bahrajnský kontrakt - 2,3 mld, čiže 144 mil./ks...Hall píše:Jednotková cena F-16V je 70 mil USD. Vychádzam zo sumy, za ktorú objednala US vláda 16 lietadiel pre Bahrain u Lockheed Martin:arten píše: Stále si nikto neuvedomuje, že SK cena je taká, lebo sa podstatné položky "odložili v čase" a finálne bude vyššia?
https://news.lockheedmartin.com/2018-06 ... or-Bahrain
SR vyšlo jedno lietadlo na 127 mil USD, resp. 1,8-násbok ceny samotného lietadla. Povedal by som, že by v tom už nejaká tá podstatná položka zapocítaná byť mala. Alebo má FMS veľmi dobré marže.
https://aviationweek.com/awindefense/ba ... ction-deal
V poriadku nie je ten kto nevie čítať.Vestly píše:arten píše:že SK cena je taká, lebo sa podstatné položky "odložili v čase" a finálne bude vyššiaV jednej vete vsetkych poucujes, ze do ceny nezaratali prevadzkove naklady a hned v druhej zadres, ze F-35 sa daju kupit za cenu Viperovarten píše:Skrátka - dnes sa dajú F-35 kúpiť za cenu ViperovSi v poriadku?

Ano, prevádzka je pochopiteľnejšie drahšia, ale náklady sa postupne znižujú, ako pravidelne píše v príslušnom vlákne na Palbe Shania a ako už tu bolo spomenuté sú rovnaké, alebo dokonca nižšie ako nás dnes stoja Migy...Hall píše:Dánsko nakúpilo 27 ks F-35 za veľmi slušných 20 mld DKK, resp. 111 mil USD za kus, ale na 30-ročnú prevádzku lietadiel plánujú 55 mld DKK, resp 305 mil USD za lietadlo.arten píše: No a ešte v Dánskom a aj Holandskom (to preto tá Belgická cena)... Skrátka - dnes sa dajú F-35 kúpiť za cenu Viperov
Ak vychádzame z hrubého prepočtu, že 30-ročná prevádzka vychádza na 2-násobok ceny lietadla, pri F-16 sme na 140 mil USD.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
A co take si teda myslel pod pojmom "podstatne polozky, ktore sa odlozili v case" ak nie support? 

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Napr. infraštruktúrne a servisné vybavenie, muníciu, atď. Nie "prevadzkove naklady" ako píšeš ty...Vestly píše:A co take si teda myslel pod pojmom "podstatne polozky, ktore sa odlozili v case" ak nie support?
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Zaujimave, v inej teme si sam napisal, ze si tym myslel support
. Ale pokojne ma tahaj za slovicka, chapem ze ti po tom fiasku nic ine nezostava 


Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Vestly píše:Zaujimave, v inej teme si sam napisal, ze si tym myslel support. Ale pokojne ma tahaj za slovicka, chapem ze ti po tom fiasku nic ine nezostava

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Arten vidno, ze nepracujes so ziadnymi technickymi zariadeniami. Pre Slovensko ak by kupilo akykolvek stroj sa naklady zmensovat postupom casu nebudu. Pri prevadzke je jasna krivka, kde na zaciatku, pri zavedeni su naklady vyssie, nasledne klesaju a potom sa postupne s vekom lietadla zvysuju. Shania pisal o nakladoch pre prevadzkovanie celeho typu v ramci USAF a inych zloziek americej armady. To sa nas netyka. My pri hociakom type lietadla budeme musiat kupovat servis packety od vyrobcu, to americka strana robit nemusi.arten píše:Ano, prevádzka je pochopiteľnejšie drahšia, ale náklady sa postupne znižujú, ako pravidelne píše v príslušnom vlákne na Palbe Shania a ako už tu bolo spomenuté sú rovnaké, alebo dokonca nižšie ako nás dnes stoja Migy...
Tvrdenie o posuvani v case nakupu nejakej nespecifikovanej infrastruktury a servisneho vybavenia je uplny vycuc z prsta.
Arten ked sa na DSCA, alebo DoD schvali kontrakt v maximalnej vyske 2,3 miliardy $, tak sa podla teba aj do takej vysky kontrakt aj zrealizuje a treba to brat ako fakt, napriek tomu, ze dodavatel verejne deklaruje, ze bola z tohoto kontraktu vycerpana len asi polovica hej ?
Re: Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon
Dakujeme krasne.jarl píše: Provedeno. Pokud jsem nějaký důležitý příspěvek v původním vlákně přehlédl, ozvěte se o já jej přesunu dodatečně.

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
niko -
ten Bahrain je skutočná podpísaná cena. DSCA im schválila 2,785 mld. (na 19ks) a to sú len lietadlá. Plus tam je ešte jeden kontrakt na muníciu pre ne - 750 mil.
Teraz už si dúfam v realite skutočnej ceny Viperov...
Náklady na prevádzku F-35 budú samozrejme klesať pre všetkých klientov. Tá cena klesá lebo úspory z množstva a zvládnutie novej technológie. A jasné že po čase bude zase stúpať, pre našu debatu je ale dôležité, že už dnes sú tie náklady porovnateľné s Migmi, ktoré prevádzkujeme...
ten Bahrain je skutočná podpísaná cena. DSCA im schválila 2,785 mld. (na 19ks) a to sú len lietadlá. Plus tam je ešte jeden kontrakt na muníciu pre ne - 750 mil.
Teraz už si dúfam v realite skutočnej ceny Viperov...
Náklady na prevádzku F-35 budú samozrejme klesať pre všetkých klientov. Tá cena klesá lebo úspory z množstva a zvládnutie novej technológie. A jasné že po čase bude zase stúpať, pre našu debatu je ale dôležité, že už dnes sú tie náklady porovnateľné s Migmi, ktoré prevádzkujeme...