
https://en.wikipedia.org/wiki/STANAG_4569#Level_5
No lenže to zdôvodnenie je čistá fraška...Scotty87 píše:arten
Nevidím v tom účelovost. Velení armáda se při zvažování konceptu věže rozhodlo že pro ně převažují výhody osádkové věže nad nevýhodami.
Tak, ako píšeš, Lynx je fakt ozrutná krabica, doslova.. Najlepšie na mňa zapôsobil ASCOD, ale tá hmotnosť..arten píše: Hall - môže byť. Ja keď som orientačne (zdvihnutou rukou) porovnal Ascod s Lynxom, tak Lynx vychádzal ešte "o dlaň a kúsok" vyšší.
"Po zkušenostech, které čeští vojáci nasbírali doma i v zahraničních operacích, jsme chtěli preferovat vozidlo pro boj a podporu v první linii v přímém kontaktu s nepřítelem. V takové situaci je zásadní, aby střelec a velitel měli z věže přehled o bojišti. Přímý oční kontakt osádky věže je kritický pro plnění takových typů činností."Zemakt píše:Arten: asi by bylo vhodnější argumentovat, proč to a to, než na první dobrou posílat do džá. Mne se to vysvětlení nejeví jako vůbec blbé. Chápu že jsou dva názorové proudy. Ovšem z mého pohledu, bláto, sníh, led, bojové či nebojové poškození, vynuluje jen jeden proud. Objasni mi pls. tu účelovost.
Aha takže toto má byť argument pre "vystrčenie hlavy (edit:)HONZIK11 píše:arten ,byl jsi TY vůbec na vojne ? A když ne
,jel jsi už někdy neznámým rozbahnenym terénem v něčem co nemá přední sklo a nesvítí si na cestu?A to nemluvím o mlze ,dýmu ,dešti sněhu ,prachu,námraze....A už vůbec o senzorech oslepenych protivníkovou obrannou činnosti.
Presne tak. Je úplne iné odskúšaná a plne integrovaná posádková veža CV90, pri zachovaní 8 členného výsadku, ako pchať ju silou mocou do Ascodu...Rase píše:Osobně si myslím, že by bylo vhodnější, pokud by zadání na věž bylo otevřené a vojáci hodnotili až schopnosti samotných věží na vozidle.