OSSR - výběr nového kolového BVP
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Drz sa temy.
Alebo je tvojim argumentom a zakladnym dokazom, ze je tender zly to, ze MOSR riadi SNS?
Alebo je tvojim argumentom a zakladnym dokazom, ze je tender zly to, ze MOSR riadi SNS?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
článok od Miroslava Gyürösiho pre Janes: https://www.janes.com/article/88619/mec ... n-slovakia
Belgická spoločnosť Mecar a slovenská spoločnosť ZTS-Special koncom apríla viedli na Slovensku overovacie skúšky s novým protipancierovým 30mm nábojom M929 (APFSDS-T) vyvinutý špeciálne pre typ 2A42 automatických kanónov, ráže 30x165 mm.
https://www.janes.com/images/assets/619 ... 736598.jpg
Skúšky sa konali viac ako dva dni na Vojensko-technickom skúšobnom ústave Záhorie (VTSU Záhorie) a vystrelilo sa 240 nábojov z dialkovoovládanej veže TURRA-30 vybavenej na protote bojového vozidla pechoty Sakal (IFV) .... Kanón 2A42 bol vybavený novými štvorkomorovými čapovými brzdami.
M929 APFSDS-T munícia je asi na 95% kompletná, povedal hovorca Mecar, dodal, teraz je pripravená pre potenciálnych zákazníkov. Hovorca neodhalil potenciálnych zákazníkov.
Podľa prezentácie Mecar, munica M929 APFSD-T dlhá 293 mm s nominálnou hmotnosťou 690 g; výbušná náplň má nominálnu hmotnosť 130 g. 235 g penetrátor sa vyrába zo zliatiny volfrámu bez obsahu kobaltu a puzdro je z ocele. Úsťová rýchlosť (pri 21 ° C) je 1280 m / s. Značkovač horí po dobu 2,1 sekundy a penetrátor trvá 1,7 sekundy, účinný dostrel cca 2 000 m.
Belgická spoločnosť Mecar a slovenská spoločnosť ZTS-Special koncom apríla viedli na Slovensku overovacie skúšky s novým protipancierovým 30mm nábojom M929 (APFSDS-T) vyvinutý špeciálne pre typ 2A42 automatických kanónov, ráže 30x165 mm.
https://www.janes.com/images/assets/619 ... 736598.jpg
Skúšky sa konali viac ako dva dni na Vojensko-technickom skúšobnom ústave Záhorie (VTSU Záhorie) a vystrelilo sa 240 nábojov z dialkovoovládanej veže TURRA-30 vybavenej na protote bojového vozidla pechoty Sakal (IFV) .... Kanón 2A42 bol vybavený novými štvorkomorovými čapovými brzdami.
M929 APFSDS-T munícia je asi na 95% kompletná, povedal hovorca Mecar, dodal, teraz je pripravená pre potenciálnych zákazníkov. Hovorca neodhalil potenciálnych zákazníkov.
Podľa prezentácie Mecar, munica M929 APFSD-T dlhá 293 mm s nominálnou hmotnosťou 690 g; výbušná náplň má nominálnu hmotnosť 130 g. 235 g penetrátor sa vyrába zo zliatiny volfrámu bez obsahu kobaltu a puzdro je z ocele. Úsťová rýchlosť (pri 21 ° C) je 1280 m / s. Značkovač horí po dobu 2,1 sekundy a penetrátor trvá 1,7 sekundy, účinný dostrel cca 2 000 m.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Suger:
Díky, sledujeme to a diskutujeme aj tu:
Díky, sledujeme to a diskutujeme aj tu:
niko v POLEMIKA - Racionálna modernizácia BVP-2 píše:Na VTSU Zahorie bolo odskusane pouzitie novovyvynutej municie M929 APFSDS-T pre Turru 30 a 2A42 od belgickej firmy MECAR.![]()
https://www.janes.com/article/88619/mec ... n-slovakia
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Dik.
nezaregistroval som túto diskusiu...

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Malo argumentov si si tu prečítal v diskusii??Juraj Tichý píše:Drz sa temy.
Alebo je tvojim argumentom a zakladnym dokazom, ze je tender zly to, ze MOSR riadi SNS?
Je tender ktorého tender postavený na jedno vozidlo - pretože jediné vozidlo spĺňa takto definované parametre - v poriadku?

- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Cize tvrdis, ze po vyhodnoteni prijatych ponuk zistia, ze podmienky plni jedine vozidlo, a to konkretne Zetor Gerlach? Ano?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Juraj Tichý píše:Cize tvrdis, ze po vyhodnoteni prijatych ponuk zistia, ze podmienky plni jedine vozidlo, a to konkretne Zetor Gerlach? Ano?
dookola to iste...arten píše:ešte raz a pomaly (čítaqť s porozumením) - áno tender tak ako je, je postavený na jedno vozidlo - pretože jediné vozidlo spĺňa takto definované parametre.
To nijako nevylučuje, že sa nakoniec do súťaže prihlásia aj nejaký ďalší záujemcovia - ktorí budú ale musieť vozidlá upraviť, aby podmienky splnili. Na čo budú mať mesiac po výzve, takže v krajnom prípade tak cca 2,5 mesiaca spolu. Sám si daj odpoveď nakoľko je to reálne...![]()

- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Ved sa vyjadri jasne. Ano ci nie.
Bude Gerlach jedine sutaziace vozidlo v tomto tendry?
Bude Gerlach jedine sutaziace vozidlo v tomto tendry?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Juraj Tichý píše:Ved sa vyjadri jasne. Ano ci nie.
Bude Gerlach jedine sutaziace vozidlo v tomto tendry?
stále dookola to iste...arten píše:ešte raz a pomaly (čítaqť s porozumením) - áno tender tak ako je, je postavený na jedno vozidlo - pretože jediné vozidlo spĺňa takto definované parametre.
To nijako nevylučuje, že sa nakoniec do súťaže prihlásia aj nejaký ďalší záujemcovia - ktorí budú ale musieť vozidlá upraviť, aby podmienky splnili. Na čo budú mať mesiac po výzve, takže v krajnom prípade tak cca 2,5 mesiaca spolu. Sám si daj odpoveď nakoľko je to reálne...![]()

Ale doplňme aj "pár otázok pre pána Juraja:"
1. Je podľa pána Juraja v poriadku ak sú kritéria tendra postavené na jedno vozidlo - pretože jediné vozidlo spĺňa takto definované parametre?
2. Myslí si pán Juraj, že pre OS SR treba úplne špecifické požiadavky, ktoré nespĺňajú vozidlá z celého svet, preháňajúce sa od Sahary po Škandináviu a spĺňa ich len jeden jediný výrobca na svete?
3. A čo toto:
Dočkáme sa od pána Juraja odpoveď?arten píše:Ale nehovor? Tak to nebude problém nejaké sem postnúť, že?Juraj Tichý píše:Artenko: vsetko dohladatelne z verejne pristupnych zdrojov.![]()
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Na všetko ti odpoviem. Mozme debatovať o VTV kludne dalej. Hned potom jednoduchom ano alebo nie.
A tu je ten clanok o uspechoch "Nadovcov" (JN+brat a svagor) v Bruseli.
https://plus7dni.pluska.sk/domov/dvaja- ... ky-bruseli
Z clanku vyberam:
A tu je ten clanok o uspechoch "Nadovcov" (JN+brat a svagor) v Bruseli.
https://plus7dni.pluska.sk/domov/dvaja- ... ky-bruseli
Z clanku vyberam:
V rámci kariérneho postupu sa ako jediný uchádzač prihlásil koncom roka 2011 do výberového konania na pozíciu vedúceho sekcie obrany Stálej delegácie SR pri NATO. A konkurz, v ktorom nemal žiadneho súpera, aj vyhral.
Pritom Tretinár (svagor Jaroslava Nada) v čase svojho pôsobenia v Bruseli bol aj spoločníkom v obchodnej firme Cypher sídliacej na Klincovej ulici v Bratislave v budove, kde sídlia prevažne schránkové spoločnosti. Firmu založili v roku 2009 a do dnešného dátumu na súde nie je uložená ani jediná písomnosť týkajúca sa tejto eseročky.
Za rok spoločného pôsobenia bratia Naďovci spolu so švagrom Tretinárom zarobili z rozpočtu ministerstva obrany viac ako štvrť milióna eur.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
@Juraj.
Nie, tieto konšpirácie som myslel:
https://komentare.sme.sk/c/22149007/sns ... nahla.html
...Ak by aj niektorí výrobcovia predsa len do súťaže prihlásili upravené vozidlá spĺňajúce limity (čo sa pre časový limit nezdá pravdepodobné) a aby bolo možné zdvihnúť cenu Gerlachu, je tu ďalší „gamechanger“.
Časť špecializovaného vybavenia totiž požadovaná je, a to pre všetky vozidlá.
...
Podobných príkladov špecifického vybavenia je v súťaži viac. Ide o drahé zariadenia (aj keď nie natoľko, aby zvýšili cenu vozidla zo štyristo na 750-tisíc) a výrobcovi, ktorý by vedel, že takéto špecializované vybavenie bude v skutočnosti požadované len pre časť vozidiel, umožní ponúknuť významne nižšiu celkovú cenu. Ktorá rozhoduje...."
No a SMEčkári že vraj pracujú aj na rozkrytí toho pozadia, takže možno bude článok aj k tomu.
Nie, tieto konšpirácie som myslel:
Inak:Juraj Tichý píše:No mne skor islo o napojenie SaS na J&T. A z rovnakeho dovodu bolo Jarkovi N. odkazane medzi riadkami, nech sucha nohami, inak J&T na Gerlachu nezarobi a sutaz sa zrusi.
https://komentare.sme.sk/c/22149007/sns ... nahla.html
...Ak by aj niektorí výrobcovia predsa len do súťaže prihlásili upravené vozidlá spĺňajúce limity (čo sa pre časový limit nezdá pravdepodobné) a aby bolo možné zdvihnúť cenu Gerlachu, je tu ďalší „gamechanger“.
Časť špecializovaného vybavenia totiž požadovaná je, a to pre všetky vozidlá.
...
Podobných príkladov špecifického vybavenia je v súťaži viac. Ide o drahé zariadenia (aj keď nie natoľko, aby zvýšili cenu vozidla zo štyristo na 750-tisíc) a výrobcovi, ktorý by vedel, že takéto špecializované vybavenie bude v skutočnosti požadované len pre časť vozidiel, umožní ponúknuť významne nižšiu celkovú cenu. Ktorá rozhoduje...."
No a SMEčkári že vraj pracujú aj na rozkrytí toho pozadia, takže možno bude článok aj k tomu.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Vie tento inteligent ako vyzera taka cenova ponuka? 

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Prečítaj si celý článok.Juraj Tichý píše:Nerozumiem ako to teda je?a zároveň arten nizsie piseMinisterstvo to však dosiahlo tým, že špecializované vybavenie...., v zákazke nie je.
Cenová otázka naďalej zostáva – na „holé“ vozidlo stále kalkulujú trištvrte milióna eur.Tak su hole ci s vybavenim.Časť špecializovaného vybavenia totiž požadovaná je, a to pre všetky vozidlá.
Nie sú tam zbrane a špeciálne vybavenie pre jednotlivé verzie, ale sú tam požadované soft kill, alebo detektory ZHN pre všetky vozy.
Vestly, však neváhaj a rozveď

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Tiez si nikdy nevidel cenovu ponuku? Byva v nej rozpisana cena (a pocet) aj toho posledneho sroba, tj predstava, ze jeden vyrobca tam "nahodou" zarata vybavenie pre vsetky vozidla a druhy nie je fakt komicka. A ta jeho predstava, ze Zetor riskne 350 milionovu zakazku a da tam vyssiu cenu len na zaklade toho, ze ostatni kandidati sa mozno prerataju (0% sanca) ...
. Co k tomu dodat..

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Tvoja predstava, že v ponuke musí byť "rozpisana cena (a pocet) aj toho posledneho sroba" je komická. Nemusí. Musí byť rozpísaná tak, ako obstarávateľ požaduje.Vestly píše:Tiez si nikdy nevidel cenovu ponuku? Byva v nej rozpisana cena (a pocet) aj toho posledneho sroba, tj predstava, ze jeden vyrobca tam "nahodou" zarata vybavenie pre vsetky vozidla a druhy nie je fakt komicka. A ta jeho predstava, ze Zetor riskne 350 milionovu zakazku a da tam vyssiu cenu len na zaklade toho, ze ostatni kandidati sa mozno prerataju (0% sanca) .... Co k tomu dodat..
Ale to je irelevantné, zjavne si to vôbec nepochopil - rozhoduje totiž celková cena. Ak dodávateľ vie, že v skutočnosti bude špecializovaných subsystémov dodaných menej, môže do ponuky na každé vozidlo tieto uviesť (tak ako je požadované), ale cenu upraviť tak aby finálna bola menšia.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněný transportér pro OSSR
arten: urcite pojde do tohto rizika, kedze sa bude podpisovat ramcova zmluva na desat rokov a nasledne sa budu robit rocne objednavky. Takze da upravenu cenu, aby potom nova vlada po nom pozadovala dodat cennikove vozidlo zo zmluvy a on na tom prerobil.
A k clanku a offsetu, mas tam chybu. EU zakazuje pozadovat offsety v ramci EU. Takze im vycitat, ze to tam nie je je scestne.
A k clanku a offsetu, mas tam chybu. EU zakazuje pozadovat offsety v ramci EU. Takze im vycitat, ze to tam nie je je scestne.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Žiadna vláda nebude žiadať pre každé vozidlo to čo je v tendri. Aj tak je to už vysoký nadštandard aj oproti vozidlám veľmocí...Juraj Tichý píše:arten: urcite pojde do tohto rizika, kedze sa bude podpisovat ramcova zmluva na desat rokov a nasledne sa budu robit rocne objednavky. Takze da upravenu cenu, aby potom nova vlada po nom pozadovala dodat cennikove vozidlo zo zmluvy a on na tom prerobil.
To je X krát vyvrátená blbosť. Áno EU to zakazuje smernicou. Oproti tomu je tu základná zmluva, nadradená smernici, kde pre podporu vlastnej obrany (domáceho zbroj. priemyslu) môžeš čokoľvek (nepriame vs. priame offsety). A aj to tak všetci robia, od Nórov, cez Poliakov, po Rumunov. Len my nie...(edit: aj Česi to pri BVP chcú. Pri vrtuľníkoch však nie...Juraj Tichý píše:A k clanku a offsetu, mas tam chybu. EU zakazuje pozadovat offsety v ramci EU. Takze im vycitat, ze to tam nie je je scestne.

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Priznaj sa, si Kugla?
Ak bude v zmluve, ze vozidla so vsetkymi systemami stoja X eur a armada bude chciet niektore systemy vynechat, tak za auta bez tychto systemov NEBUDE platit tych istych X eur a tym padom bude dodavatel v minuse. Kapis? V kazdom pripade obchodaci v zbrojnych spolocnostiach urcite nevychodili politologiu v TT (
), takze niecoho podobneho sa nemusia obavat.

Ak bude v zmluve, ze vozidla so vsetkymi systemami stoja X eur a armada bude chciet niektore systemy vynechat, tak za auta bez tychto systemov NEBUDE platit tych istych X eur a tym padom bude dodavatel v minuse. Kapis? V kazdom pripade obchodaci v zbrojnych spolocnostiach urcite nevychodili politologiu v TT (

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Politologia v TT ? Ja som myslel, ze studoval minimalne riaditela zemegule. 

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Vestly nie som, Martin je kamoš, písal som to tu už asi dvakrát, pokojne napíšem aj tretíkrát.
Akurát DPB doobjednal klimatizáciu len do 30 busov...
Ale nehovor. Tak konkrétny príklad zo života ako to funguje: DPB tendroval 100 autobusov. Ponuka od SOR bola nejaká cena + 1 cent za klimatizáciu. Najlepšia cena.Vestly píše: Ak bude v zmluve, ze vozidla so vsetkymi systemami stoja X eur a armada bude chciet niektore systemy vynechat, tak za auta bez tychto systemov NEBUDE platit tych istych X eur a tym padom bude dodavatel v minuse. Kapis?
Akurát DPB doobjednal klimatizáciu len do 30 busov...