skelet píše:Sdílené kapacity jsou.. počítá se jen to co je doma.
@Skelet... IMHO je klíčové, aby byl dostupný MRO za levný peníz. A takto jsem chápal i Tvůj koment v tomto vlákně:
skelet píše:no k tomu polskému tendru bychom se mohli nebo spíše měli pokusit přilepit.
Tím chci říct, že mi je vcelku jedno jestli C-390 nebo C-2 nebo C-130 (?J?) nebo A-400M nebo...
Klíčové je, aby nešlo o nějakou "exotiku", kterou bude AČR provozovat jako nějakou exotiku.... Ono totiž když je řeč o (KC)C-390, tak počítám že jestli (Boeing-)Embraer neprodá nějaký větší počet v Evropě, tak MRO bude dělat buď (možná) portugalská pobočka EMBRAERu anebo (a to je pravděpodobnější) portugalský MRO jménem OGMA z větší části vlastněný EMBRAERem.
https://ec.europa.eu/regional_policy/en ... aft-design
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 24.article
Proto jsem do diskuze nahazoval ty 2 příklady (A-400M, C-130J) s cílem připojit se k uživatelům (téměř) stejných letadel v blízkosti AČR/OSSR a tím zlevnit MRO.
@Rase
Druhým faktorem, který IMHO
momentálně nehraje do karet C-390 je to, že pořád ještě není odsouhlasena fúze některých vojenských programů firem Embraer a Boeing do jedné firmy.
Jasně, že námitkou k mé poznámce je, že samotný program C-390 už byl jaksi sfúzován nezávisle na fúzi obou vojenských divizí, ale věřím, že jestli bude odsouhlasena fúze obou firemních divizí (EMBRAERu a Boeingu), tak se odpadne nejistota co bude a jestli bude.
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN216036
https://www.flightglobal.com/airframers ... 90.article
https://www.defensenews.com/digital-sho ... th-boeing/
https://www.janes.com/article/91697/boe ... nt-venture
R.I.P.