OSSR - nový stíhací letoun Lockheed Martin F-16 Block 70
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Cize v podstate to, co sa dnes chysta.
Piloti pre F-16 absolvuju vycvik renegat a nasledne bude vycvik pokracovat doma.
Vdaka novym lietadlam sa budu vediet VzS zapojit do roznych cviceni v Europe. Co si dnes s Mig29 uz nevedia dovolit.
V buducnosti volit zakladny výcvik na striedacku USA a Kanada a aplikovat best practice z oboch doma pri dalsom vycviku.
Zemakt: uroven vycviku CLV si dokazeme zabezpecit aj doma. To je prave o tych skusenostiach z vycviku tisiciek pilotov a desaťtisícoch nalietanych hodin.
Piloti pre F-16 absolvuju vycvik renegat a nasledne bude vycvik pokracovat doma.
Vdaka novym lietadlam sa budu vediet VzS zapojit do roznych cviceni v Europe. Co si dnes s Mig29 uz nevedia dovolit.
V buducnosti volit zakladny výcvik na striedacku USA a Kanada a aplikovat best practice z oboch doma pri dalsom vycviku.
Zemakt: uroven vycviku CLV si dokazeme zabezpecit aj doma. To je prave o tych skusenostiach z vycviku tisiciek pilotov a desaťtisícoch nalietanych hodin.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Juraj: jistěže si to budete umět udělat i doma, tedy pokud budete ochotni si ty letadla a instruktory zaplatit. To co zvyšuje výcvik na jiný level se provádí až na bojových letounech (a u nás ještě na L-159 různých verzích).



Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ja osobne by som s touto lokalitou problém nemal, ale viem že by sa takí našli.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skelet: cize pridana hodnota pre OSSR by vycvikom v CLV by bolo co?
Perfektna anglictina?
Vycvik v tankovani za letu?
Moznost pouzitia obrovskej strelnice v neobyvanej pusti?
Skusenosti instruktorov, ktory rocne vycvicia 1500 pilotov?
Z rozpravok tipu spolocnej vycvikovej zakladne V4 som vyrastol, ale aj keby bola, ani ta by z objektívnych pricin nedokazala dosiahnut uroven vycviku v USA ci Kanade.
To nie je nic proti nikomu. To je kvalitativny fakt.
Zatial to naplno pochopili len Madari. Kiez sa poucime.
Aj ked tusim, ze Kosicania vo svojej studii sa budu snazit prihrievat vlastnu polievocku.
Perfektna anglictina?
Vycvik v tankovani za letu?
Moznost pouzitia obrovskej strelnice v neobyvanej pusti?
Skusenosti instruktorov, ktory rocne vycvicia 1500 pilotov?
Z rozpravok tipu spolocnej vycvikovej zakladne V4 som vyrastol, ale aj keby bola, ani ta by z objektívnych pricin nedokazala dosiahnut uroven vycviku v USA ci Kanade.
To nie je nic proti nikomu. To je kvalitativny fakt.
Zatial to naplno pochopili len Madari. Kiez sa poucime.
Aj ked tusim, ze Kosicania vo svojej studii sa budu snazit prihrievat vlastnu polievocku.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Tak to já jo. Adepti by mohli po zvládnutí kapitoly ,,vzlet ,,přeletět do svého státu , u sebe dozbrojit a ihned pote použít eroJulesak píše:Ja osobne by som s touto lokalitou problém nemal, ale viem že by sa takí našli.

k bombardování v automatickém rezimu,, navrat na domovskou zakladnu,,,.A tím se pomstít za to , že komunismus jako do jedineho statu na svete k nim prisel ze zapadu.Proste piloti zeme ,kde se jmenuje maďarska klobása,, klobása z juznej zeme a Pražská šunka ,, maso tradicné,,nemohou poprvé laserem na Líbive zaměřit pozemni cíl a trefit se do nej presne a hlavně poprve navadenou bombou.To , se musí stát v Americe s dekretem psanym v angličtině s orlem ve znaku

Jo doplnil jsem tam smajlíky ala Tichý.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Juraji hádáš se sám se sebou, neb mě pozorně nečteš
Takže ještě jednou:
CLV Pardubice slouží pro základní výcvik (Z-142, L-39), který jak jsi sám správně podotkl můžete provádět rovněž. Tedy pokud budete ochotní a schopní si ty cvičné letouny koupit a platit.
U nás pak bojoví piloti přecházejí na L-159, z kterých přecházejí na Gripen, u Vás by Vaši piloti holt museli odfrčet jinam (nejspíše USA).
Na společný výcvik v rámci V4 ti každý kašle, včetně nás. Jediné co nás zajímá je, jestli budete platit v Eurech nebo CZK.

Takže ještě jednou:
CLV Pardubice slouží pro základní výcvik (Z-142, L-39), který jak jsi sám správně podotkl můžete provádět rovněž. Tedy pokud budete ochotní a schopní si ty cvičné letouny koupit a platit.
U nás pak bojoví piloti přecházejí na L-159, z kterých přecházejí na Gripen, u Vás by Vaši piloti holt museli odfrčet jinam (nejspíše USA).
Na společný výcvik v rámci V4 ti každý kašle, včetně nás. Jediné co nás zajímá je, jestli budete platit v Eurech nebo CZK.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skelet: ja sa nehadam
preco mas pocit, ze sa treba hadat?
Vyjadrujem svoj nazor. Nemusi sa kazdemu pacit.
Koleno by si si tiez dal operovať chirurgovi co rocne vykona stovkych takych operacii ako tomu, ktory ich urobi 15.
Ad V4. Presne. A mne pride najkvalitnejsia Madarska cesta.

Vyjadrujem svoj nazor. Nemusi sa kazdemu pacit.
Koleno by si si tiez dal operovať chirurgovi co rocne vykona stovkych takych operacii ako tomu, ktory ich urobi 15.
Ad V4. Presne. A mne pride najkvalitnejsia Madarska cesta.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ale súčasne príliš riziková (Turci asi budú môcť vyprávať). A tu celá táto diskusia začala.Juraj Tichý píše: A mne pride najkvalitnejsia Madarska cesta.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Madari cvicia v Kanade. Nie v USA.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
CLV Pardubice cvicia iba zakladny vycvik. Na to mame kapacity aj doma. Kamenom urazu je pokrocily vycvik a nasledne udrziavacy vycvik. Tam si ale treba uprimne povedat, ze zakladom je mat vhodne lietadla. No a tiez vylietanych pilotov s medzinarodnymi idealne aj frontovymi skusenostami. No a to bude pri nasej slovenskej ustrasenej politike asi problem. Zatial co pri specialnych jednotkach tam uz sme a na mape SOF svietia nase jednotky s dobrym renome, stihacie letectvo na medzinarodnej NATO mape de facto neexistuje. Asi by fakt nebolo zle najst strednu cestu. Nakupit M-346 (ja viem, ze su drahe, ale velmi sa mi lubia
) a nadviazat urcitu formu kooperacie s nejakym medzinarodnym vycvikovym strediskom (USA, Kanada, Izrael ...). Tak by sme mali nase bitevniky na CAS a zaroven aj pokrocile trenery a to vsetko vo vycvikovom systeme, ktorym by nasi piloti ziskavali aj medzinarodne skusenosti a kontakty.

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Když jsem psal totéž, tak na mne Juraj skočil jak čertík …
Ale už se k tomu nechci vracet. Je to na předcházejících stránkách.
Jinak nemusí to být jen poměrně drahý "Master", existují i levnější varianty (třeba AČR touto cestou jde).

Ale už se k tomu nechci vracet. Je to na předcházejících stránkách.
Jinak nemusí to být jen poměrně drahý "Master", existují i levnější varianty (třeba AČR touto cestou jde).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Myslis L-159 ? Nie je to zle lietadlo, ale tak urovne Mastera nedosahuje. Ale to je aj jedno. Ak by sa OS SR rozhodli ist touto cestou, je v podstate jedno aky advanced trainer kupia.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Jistě že nedosahuje. Ani výkonů ani ceny. Otázkou je, zda by OSSR postačovalo. Myslím, že ano.
Další možností je třeba M-345 … ale ten je zatím nedotažený.
A pak lze samozřejmě uvažovat o některé variantě / kombinaci britských Hawků. Možnosti prostě jsou.
A každý "advanced trainer" existuje i ve variantě, ve které jej lze použít i k plnění některých bojových úkolů = navyšuje bojeschopnost letectva.
Ale jak píšeš, jde o to rozhodnout se …
12 Viperů s piloty plně cvičenými v zahraničí (od píky) skutečně nic neřeší.
Další možností je třeba M-345 … ale ten je zatím nedotažený.
A pak lze samozřejmě uvažovat o některé variantě / kombinaci britských Hawků. Možnosti prostě jsou.
A každý "advanced trainer" existuje i ve variantě, ve které jej lze použít i k plnění některých bojových úkolů = navyšuje bojeschopnost letectva.
Ale jak píšeš, jde o to rozhodnout se …
12 Viperů s piloty plně cvičenými v zahraničí (od píky) skutečně nic neřeší.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
S L-159 je ale jedne problém. Momentálne sa nevyrába a kdesi som našiel zmienku, že AERO je ochotné spustiť výrobu až pri objednávke v počte cca niekoľko desiatok kusov :/ Ak má niekto presnejšie info sem s nimi.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Hmm. Neviem, ci by v tomto pripade nebolo rozumnejsie ist do nejakeho Hawku, ked uz nie ten Master. Predsa len, L-159 je lietadlo vyrobene v 70 exemplaroch. A tymto nerypem do Aera, len hladam optimalne riesenie pre VzS. Predsa len je lepsie kupit nieco, coho sa vela vyrobilo a este sa roky robit bude.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
L 159 vs Hawk stejně muziky za méně peněz. Servis za rohem vč. částečně navazujícího zázemí a zkušeností na Vámi provozovaných L 39. Nastane-li někdy tato otázka, tak rozumná alternativa pro Vás je pouze jedna. Něco k potenciálu L 159 A/T
http://czechairforce.com/news/perspekti ... h-sil-acr/
http://czechairforce.com/news/perspekti ... h-sil-acr/


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Zemak ale ako je to s tou výrobou? Slovensko určite nebude nakupovať 24 strojov tejto kategórie. L-159 mám veľmi rád ale ej to stroj ktorého výroba v podstate stojí. (na výrobu tých nových cvičných sa predsa kanibalizovali diely s dvoch uložených strojov)
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Hele to fakt nevím, ale tak nějak si neumím představit, že když se Vaši zástupci zastaví v Aeru s požadavkem na osm L 159 T3 SK v té a té konfiguraci, tak odpovědí bude vztyčený prostředníček.
Na výrobu našich Téček bylo použito pár celků armádních uložených Áček, s kterýma se nepočítalo. Proč? Protože peníze přece. Nic světoborného.
Na výrobu našich Téček bylo použito pár celků armádních uložených Áček, s kterýma se nepočítalo. Proč? Protože peníze přece. Nic světoborného.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ved práve, čo som sa ja dočítal tak podmienka výroby má byť objednávka rádovo v desiatkach kusov (tuším to bolo 20+). Škoda, že som si ten článok neouložil :/ Ale keď sa zamyslím, tak je to dosť reálne. AERO teraz všetko stavilo na 39NG. Určite by zákazníka neposlali do ... ale skôr by sa ho snažili presvedčiť na NG.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Jaká úvaha tě k tomu vede?Ale keď sa zamyslím, tak je to dosť reálne


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"