Trvá to desetiletí než pilot sroste se strojem a vytvoří jeden celek.
Jinak je to jenom stroj se svou aerodynamickou koncepci a softem, který umožní nebo neumožní využít
celou letovou obálku se všemi důsledky,napriklad, rychle se opotrebujici drak letounu vlivem přetížení. To jsou hraniční režimy, které se používají až když hoří koudel u prdele.
F16 a delty Gripen mají natolik odlišné letové obálky, že vyhraje taktika v blízkém souboji a klidně si vsadím na Gripena. Ve vzdáleném hraje roli výzbroj a informatika viz mild a vstupní info ze všech podruznych databázi. Letadlo je jen nosič, příjemce a editor celého komplexního systému. Když ho daný stát nemá vybudovaný ani sofistikované letounove radary nepomohou neb se v konfliktu zapínáji opravdu velice omezene,spise jiz v navadecim rezimu nez prehledovem.
Evropské Delty neexistují bezdůvodně. Za prvé jsou universální co se užití týká, stihac i bombardér zároveň.Pozn. Vliv obrovské pevnosti styku křídla samotneho a jeho kotvení v trupu. Jeho aerodynamika je zcela jiná než klasická konstrukce. Kachní konstrukce výškoky umožňuje zvětšit účinnost křídla ve všech uhlech náběhu a prakticky není nutný vektorovány tah motoru.
Takový letoun může překvapit letoun obvykle koncepce kdykoliv se mu zamane svym nepředpokládánym obratem, záleží jen na aktivizaci speciálních režimu FBW.
https://youtu.be/DBJLFVUD_NI
Otázkou je zda výrobce umožní uživatelům použít tento režim.