Skoro by bylo lepší napsat, jaký konkrétní Me 262 máš na mysli, ale beru klasickou stíhací verzi Me 262 A-1a.A to nejlepší na konec...srovnejme si Meteora F Mk.III (s Derwenty I) s jeho německým rivalem, s Me 262 A Schwalbe.
Já ti nevím - jsem rád, že Me 262 přisuzuješ rychlostní převahu pod 9km, ale rychlosti, které uvádíš v závorkách jsou pravdivé už jen částečně. ANO - Me 262 skutečně dosahoval maximální rychlosti okolo 870km/h ve výšce okolo 6km, ale v 8km si stále stroj udržoval 860km/h (ne 820..kdes to vzal?). Testy v necelých 10km ukazují rychlost 830km/h, ve vyšších výškách. Pod hranici 800km/h by se Me 262 měly dostat okolo 11km výšky, ale zde již bylo jejich použití velmi obtížné. Budu moc rád, když mi odkryješ své zdroje, například testy daného letouny a výkonové křivky.Rychlost
Ve výškách do cca 9000 m je nutno přiznat převahu Me 262 (870 km/h v 6000 m, 820 km/h v 8000 m), které dosahoval jak menší plochou křídla, tak o něco lepším aerodynamickým řešením. Ovšem jeho šípová křídla byla zavedena z důvodu "dohnání" centráže (jak známo, z počátku měl šípové jen vnější části...a ne náhodou), nikoli pro jejich "modernost"... a ostatně mu nebyla zas tak mnoho co platná, neboť kritické Machovo číslo měl Me 262 0,82 M, což bylo nejen méně, než u Meteoru (0,84 M), ale např. také Spitfiru (0,85 M)! Rychlostní převaha Schwalbe se se stoupající výškou zmenšovala a okolo oněch cca 9000 m získával převahu Meteor (zde dosahoval rychlosti 795 km/h...přičemž některé zdroje dokonce uvádí 820 km/h, pak by jeho převaha začínala již na 8000 m).
http://forum.virtualfighters.cz/album_p ... ic_id=1118
Při absenci srovnávacího testu (resp. v diskusi neuvádíš, že bys měl k dispozici srovnávací test) je toto jednoznačné rozhodnutí velmi zarážející. Pokud vezmu v potaz vzpomínky Erica Browna na Me 262 a jeho srovnání s Meteorem, se kterým taktéž létal (což si můžeš přečíst v jeho knížce Křídla Luftwaffe), pak se mi převaha Meteoru nejeví nikterak jednoznačná - a to co píšeš ostře kontrastuje s jeho zkušenostmi, kdy chválí fantastickou ovladatelnost Me 262 při vysokých rychlostech. Také se tam zabývá kritickými Machovými čísly jak u Spitfiru, tak Me 262 a snad i u toho Meteoru. Škoda, že tu knížku nemám teď u sebe. Také nezapomněl zmínit, že Němci byli o něco dále při řešení potíží s nestabilitou, než kam se dostali za války Britové.Manévrovatelnost
Zde měl jednoznačně převahu Meteor, který byl při rychlostech nad cca 500 km/h schopen manévrového boje i s pístovými stíhači (což bylo prokázáno cvičnými souboji s Hawkerem Tempestem). Toto si Schwalbe naprosto nemohl dovolit! Meteor také lépe akceleroval a brzdil, však byl také, na rozdíl od Schwalbe, vybaven aerodynamickými brzdami.
Mám k dispozici grafy stoupavosti pro celé spektrum různých výšek. K Meteoru je nemám, tak bych tě požádal o nějaká přesná čísla a můžeme to pak srovnat. Ano, dostup a dolet Meteoru byly lepší.Stoupavost, dostup, dolet
Opět vede Meteor, počáteční stoupavost byla sice jen o málo vyšší, ale s přibývající výškou získával výrazněji na převaze. V dostupu to bylo rovněž jasné, měl jej o pěkných 2000 m vyšší. Také dolet měl Meteor díky podstatně nižší spotřebě motorů (viz. níže) výrazně vyšší.
Na raketách se shodneme. Ale zbytek? 4x Mk.108 je nejtěžší výzbroj, jaká byla na stíhačku za WWII namontována. Zbraně nemají nejlepší balistické vlastnosti ani kadenci, ale jejich nízká hmotnost a NESROVNATELNĚ vyšší účinnost. Jednoduše nemůže dát Meteoru v této disciplíně šanci. Výměna těchto kanonů za čtveřici MG 151/20 by jistě zabrala inženýrům max. pár dní. Ale důvod, proč by to měli dělat, je mi trochu neznámý.Výzbroj
U obou byla tvořena čtyřmi kanony v trupu, ovšem Meteor měl ráži 20 mm (Hispano Mk.V), kdežto Me 262 30 mm (MK 108). Tato ráže byla značně účinná pro boj s bombardéry (ač malý pratický dostřel v kombinaci s velmi rozdílnými rychlostmi bombardérů a Me 262 výrazně zmenšovali čas na střelbu na cca 1,5 - 3 s), horší to již bylo pro boj se stíhači, kde vadila nejen malá rychlost palby, ale též oblíbená kratochvíle těchto zbraní,
zasekávání při prudších manévrech.
Co se týče raket ve výzbroji Me 262, tak jejich použití pro souboj stíhačů bylo zanedbatelné až žádné a proto je pomineme.
A já si odvažuji tvrdit, že ani náhodouResumé
Díky předchozímu uvedenému se odvažuji tvrdit, že celkově byl Meteor F Mk.III lepším stíhacím strojem, než Me 262 A. Je pak asi jasné, jak by dopadlo srovnání s Meteorem F Mk.4, tedy versí, která byla prakticky připravena pro výrobu do konce roku 1945 (výroba byla, jak bylo již řečeno, odložena z důvodů politických, nikoli technických) a proti které neměli Němci nic srovnatelného...respektive hlavně ani neměli motory, které by takový stroj poháněly. Jediný v dostatečně pokročilém stádiu vývoje, HeS 011, a který mimochodem stejně ani neměl (papírově) dosahovat kvalit Derwentu 5 (natož pak motoru Rolls-Royce RB.41 Nene, jehož byl Derwent 5 zmenšeninou a jehož testy začaly v říjnu 1944...a který dosahoval v prvním provedení tahu 22,5 kN!), byl vyroben pouze v několika prototypech a do konce války nebyl v použitelném stádiu (nemluvě již o případné jeho aplikaci na nějaký letoun).

http://www.herbert-thiess.de/Laber/Leis ... 62-01.html
Tak například I./KG51 obdržela prvních 6ks Me 262 již v průběhu června 1944. To je jen tak mimochodem dříve, než uvádíš u Meteoru. Nevím, kde jsi vzal u Me 262 datum 20.7.1944..možná první bojové nasazení. Každopádně u jednotek byly od června.První sériový Meteor vzlétl 12.1.1944 (byl o měsíc později vyměněn s Američany za jejich YP-59 A Airacomet). Do služby u 616 Sqn. se tento typ v počtu 16 kusů dostal od 12.7.1944, kdy byly dodány první dva. Bylo to, jen tak mimochodem, o 8 dní dříve, než se Me 262 dostal do služby bojových útvarů LW. To jen k tomu, který že to byl vlastně ten opravdu první proudový stíhač u řadové jednotky.