Díky.skelet píše:U třídy Nimitz se uvádí, že je schopna poslat do vzduchu každých dvacet sekund jedno letadlo. Předpokládám, že to bude krajní hodnota v bojovém režimu a nebude dlouhodobě udržitelná.
Každých 20 s letadlo při 4 katapultech = 80 s na přípravu katapultu. To dává smysl, u EMALS se uvádí doba potřebná na "nabití" 45 s = je rychlejší.
Dále vše závisí na kapacitě "bojleru" resp. vyvíječů páry.
V reálu to s parním katapultem prý vypadá následovně:
- připraví se 1. vlna (12 až 20 letadel, dle typu a hmotnosti)
- 1. vlna se pošle do vzduchu ... což prý trvá tak 15 minut
- začne se připravovat 2. vlna, a současně s tím i připravovat pára na jejich katapultáž (trvá to prý cca 45 minut)
To koresponduje s údajem, který jsem někde četl, že stávající LL s parními katapulty jsou schopny reálně dostat do vzduchu asi 20 letadel za hodinu.
Toto omezení "skokanský můstek" nemá (ani nebude ho mít ani EMALS), ale má samozřejmě zas jiná omezení.
Pro Charles de Gaulle bude platit něco podobného. Má zmenšenou a zkrácenou variantu amerických katapultů C-13 a má jen dva. Každý z nich tedy asi může být připraven rychleji (60 s) a současně spotřebuje méně páry.
Bude mít ale asi i "menší bojler" = s tou hodinovou kapacitou to bude podobné.
I když vzhledem k tomu, že CDG nese "jen" 28 letadel s pevnými křídly, tak asi bude schopná je vyslat do vzduchu v "jedné vlně". Nebo ne?