CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Divil bych se, kdyby kvůli 29 podvozkům za pár mega chtěli zahodit zakázku za několik miliard.



Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Kolik Lynxu už vyrobil Rheinmetall? Existuje jich víc, než ten jeden putovní s kterým se zpozdil v Americe?
Tech prvních pět? Není to úplně nesmyslný požadavek alespoň si technické mouchy vychataji u sebe v rámci výrobní režie dodavatele.
Tech prvních pět? Není to úplně nesmyslný požadavek alespoň si technické mouchy vychataji u sebe v rámci výrobní režie dodavatele.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
skelet:
Když si vzpomenu, jak se vlekl nákup nákupu vyprošťovacích Teter pro Pandury, tak bych se ani nedivil, kdyby se i tahle zakázka šprajcla na dodavateli kolových speciálů k pásákům. Na druhou stranu zmíněný nákup vyprošťováků k Pandurům se hodně vlekl (snad 5 let), tak je asi logické, že vojáci chtějí ony speciály rovnou v jednom balíku. Taky se ale hodí připomenout, že už jednou CSG využilo monopolního postavení a vyšplouchlo konkurenci (SVOS) a prostě jim neprodali Tatrovácké podvozky. V tomto tendru zase má CSG zájem na úspěchu spřátelené společnosti GDELS, s níž hodně spolupracují a beztak mají zájem na jejich úspěchu i nyní.
HONZIK11:
minimálně existuje kratší verze KF31 co většinou jezdí bez věže a nemá ještě facelift korby (na obrázku níže jsou obě vozidla). Rheinmetall ale musí dost zamakat na stavbě dalších kusů, jelikož musí být testovány v Austrálii kde bude minimálně jeden kus i zničen. Tedy pokud víc vozidel nemají, brzy mít budou. Osobně si myslím, že výrobce bude mít tak trochu problém dodat všem zájemcům vozidlo ke zkouškám. Podobný případ byl v americkém programu, byť tam se mluví i o byrokratických zdrženích (převozní povolení), tak se to dalo vyřešit i jinak. Zvlášť když Lynx normálně pendluje mezi Austrálií a Evropou.

Když si vzpomenu, jak se vlekl nákup nákupu vyprošťovacích Teter pro Pandury, tak bych se ani nedivil, kdyby se i tahle zakázka šprajcla na dodavateli kolových speciálů k pásákům. Na druhou stranu zmíněný nákup vyprošťováků k Pandurům se hodně vlekl (snad 5 let), tak je asi logické, že vojáci chtějí ony speciály rovnou v jednom balíku. Taky se ale hodí připomenout, že už jednou CSG využilo monopolního postavení a vyšplouchlo konkurenci (SVOS) a prostě jim neprodali Tatrovácké podvozky. V tomto tendru zase má CSG zájem na úspěchu spřátelené společnosti GDELS, s níž hodně spolupracují a beztak mají zájem na jejich úspěchu i nyní.
HONZIK11:
minimálně existuje kratší verze KF31 co většinou jezdí bez věže a nemá ještě facelift korby (na obrázku níže jsou obě vozidla). Rheinmetall ale musí dost zamakat na stavbě dalších kusů, jelikož musí být testovány v Austrálii kde bude minimálně jeden kus i zničen. Tedy pokud víc vozidel nemají, brzy mít budou. Osobně si myslím, že výrobce bude mít tak trochu problém dodat všem zájemcům vozidlo ke zkouškám. Podobný případ byl v americkém programu, byť tam se mluví i o byrokratických zdrženích (převozní povolení), tak se to dalo vyřešit i jinak. Zvlášť když Lynx normálně pendluje mezi Austrálií a Evropou.


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Rase tady se nebavime o malem ceskem rybnicku a CSG nebude zkouset konfrontaci se zbrojnimi giganty, kteri maji vic pravniku, nez CSG zamestnancu.
A pro zkusene nastavbare neni problem nabidnout sve verze vyprostovaku na Tatrach.
A pro zkusene nastavbare neni problem nabidnout sve verze vyprostovaku na Tatrach.



Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Pokud by Tatra dělala případnému dodavateli problémy byla by sama proti sobě. Jejich podvozek není požadovaný a dodavatel by si jistě poradil i bez nich. Vypuštění tohoto požadavku jistě souvisí se snížením "vydíracího" potenciálu CSG.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Tak si přemýšlím. Vyjádřil se někdo od BAE Systems Hägglunds AB ve věci CV 90MK4,ze by se výroba přenesla k nám? Eventuálně, že bychom získali jakoukoliv formu výrobní licence do dohodnutých lokalit? Tak jak se to dnes realizuje u Panduru? Myslim tim, že jsme dnes schopni výroby pro naši potřebu i exportu toho kolového bojového vozidla?
Jeden adept se tímto ohání jako s výhodou, druhý chce vše vybudovat na zelené louce a ten třetí o kterém píšu je nějak moc v klidu.
Jeden adept se tímto ohání jako s výhodou, druhý chce vše vybudovat na zelené louce a ten třetí o kterém píšu je nějak moc v klidu.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Korby všech CV90 se vyrábějí ve Švédsku, kde mají speciální zařízení pro jejich výrobu (nějak ty korby kalí nebo co ve speciální vaně). Už dříve zmínili, že není problém aby probíhala v ČR výroba věží, to ale zmiňují všichni účastníci. Korba se tedy bude muset dovést, výrobce tak může nabídnout akorát její osazení komponenty. Možná si tak vysoustružíme kola a vyrobíme celou věž (bez kanónu a PTŘS). Tedy i kdyby probíhala "výroba" v ČR i pro export, budou muset být dovezeny korby ze Švédska, případně korba překonstruována (jenom svařovaná).

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Špatná technologie, nebo výmluva na nejaky jejich postup v odstraňování pnutí v konstrukci svarovaneho celku. Nic co by se u nás nezvládlo.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Ve čtvrtek proběhlo v autosalonu testování CV90 mk.4, kdyby se někdo chtěl podívat.
Čas 03:15 - osm členů výsadku. Jsme měl za to, že se jich tam 8 nevejde. Jak to tedy je?
https://www.autosalon.tv/reportaze/auto ... stems-cv90
Čas 03:15 - osm členů výsadku. Jsme měl za to, že se jich tam 8 nevejde. Jak to tedy je?
https://www.autosalon.tv/reportaze/auto ... stems-cv90
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Raz darmo, ja to CV90 povazujem za najlepšie z ponúkaných.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
U CV90 bude záležet jak vyřeší umístění sedaček pro 8 vojáků. Jsem ale spíš skeptický, za mě má právě CV90 nejmenší potenciál do budoucna.
Jinak v pořadu NAPŘÍMO řekl ministr Metnar že finální nabídky od dodavatelů dostane MO v průběhu dubna.
Jinak v pořadu NAPŘÍMO řekl ministr Metnar že finální nabídky od dodavatelů dostane MO v průběhu dubna.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Tak ta mobilita u CV 90 je pohledove skvělá.
Motor taky nebude problém udržovat. Odladenost podvozku, vypadá famozne. Neduveruji sice těm pryzovym pasum, ale možná, že změním názor pakliže uvidím, že jej jako celek osádka vymění v poli.
Lynx, strašně mě štve že se neprezentuji podobným způsobem. Začínám z toho mít divný pocit, jako z jitrnice, kterou svět neviděl.
Gdels, mě ničím nenadchl, takový skaredec to je.
Co se dalšího rozvoje dane konstrukce,týká došel jsem k názoru, že už jej Svedi dotáhli k dokonalosti. U těch Německých konstrukcí je bude muset k dokonalosti dotáhnout první zákazník. A hybnosti se zřejmě CV 90 nepriblizi nikdy.
Nu uvidime. Budeme chtít licenci, budeme chtít vyrobu u nás. Kdo k tomu bude svolny tak vyhraje. Obávám, se ze to bude skaredec Gdels s Ascodem 42.
Motor taky nebude problém udržovat. Odladenost podvozku, vypadá famozne. Neduveruji sice těm pryzovym pasum, ale možná, že změním názor pakliže uvidím, že jej jako celek osádka vymění v poli.
Lynx, strašně mě štve že se neprezentuji podobným způsobem. Začínám z toho mít divný pocit, jako z jitrnice, kterou svět neviděl.
Gdels, mě ničím nenadchl, takový skaredec to je.
Co se dalšího rozvoje dane konstrukce,týká došel jsem k názoru, že už jej Svedi dotáhli k dokonalosti. U těch Německých konstrukcí je bude muset k dokonalosti dotáhnout první zákazník. A hybnosti se zřejmě CV 90 nepriblizi nikdy.
Nu uvidime. Budeme chtít licenci, budeme chtít vyrobu u nás. Kdo k tomu bude svolny tak vyhraje. Obávám, se ze to bude skaredec Gdels s Ascodem 42.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
No, ty protiminový sedačky s nutností cpát nohy pod sedačku naproti mají k dokonalosti dost daleko. Navíc mám pocit že pokud se tam opravdu nacpe 8 vojáků tak tam bude hodně těsno.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Vyzerá to zaujímavo, po toľkých rokoch to už majú dosť dobre odladené. Nech takto predstavia aj ostatné ponúkané stroje, aspoň si verejnosť môže urobiť obraz o ponúkaných strojoch. Len je otázny modernizačný potenciál pre ďalších 30-40 rokov?
"Alea iacta est"
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
CV90 je nyní největší otloukánek a prostorově je opravdu docela marný, zase si ale říkám, že je nejnižší a v poloprázdné variantě (velitelská a speciály) neveze tak moc vzduchu. Osobně vidím problém ve starém základu, ale pokud by bylo možné vyrábět doma i korby, tak hned by poskočilo o pár bodů. Zkrátka mám problém si představit velitelský (a podobně) Lynx/Ascod, ve verzi kdy veze jen řidiče, střelce a velitele. Na to to je moc velká stodola. Na druhou stranu zase CV90 bude mít problém uvést 8 vojáků výsadku.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Práve pri tom počte CV90 ktoré sú "v obehu" by som sa o modernizácie nebál.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
CV-90 Mk. III má vzadu dvě místa pro vojáky bez hlavy. A jak dokládá záběr z Autosalonu, BAE nacpalo v Mk. IV 8. misto do prostoru vedle věže, kde je v Mk. III nizozemské armády umístěna elektronika což ilustruje, kolik tam bude místa. To je ta nevýhoda terasovitě uspořádaného stropu vozidla.Rase píše:CV90 je nyní největší otloukánek a prostorově je opravdu docela marný, zase si ale říkám, že je nejnižší a v poloprázdné variantě (velitelská a speciály) neveze tak moc vzduchu. Osobně vidím problém ve starém základu, ale pokud by bylo možné vyrábět doma i korby, tak hned by poskočilo o pár bodů. Zkrátka mám problém si představit velitelský (a podobně) Lynx/Ascod, ve verzi kdy veze jen řidiče, střelce a velitele. Na to to je moc velká stodola. Na druhou stranu zase CV90 bude mít problém uvést 8 vojáků výsadku.



To já bych jsem se právě bál, stávající CV90 spíše čeká modernizace na standard našich vozidel a až my budeme v roce 2040 řešit modernizaci v polovině životnosti, tak ty stávající už budou v lepším případě zabalené v igelitu, ale spíše přetavené v hutích do něčeho nového. Abychom se mohli s někým podělit o modernizaci, potřebovali bychom, aby mu byla právě teď vyrobená vozidla předávána.Flader píše:Práve pri tom počte CV90 ktoré sú "v obehu" by som sa o modernizácie nebál.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
tomas.kotnur
Přesně tak, stávající uživatelé mají CV 90 i přes dvacet let. Takže se za tak za 10 let začnou poohlížet po něčem jiném, a až my tak kolem roku 2042-45 začneme řešit modernizaci, budeme v tom sami a navíc je otázkou zda nějaká modernizace nad rámec současného Mk IV bude vůbec možná.
Přesně tak, stávající uživatelé mají CV 90 i přes dvacet let. Takže se za tak za 10 let začnou poohlížet po něčem jiném, a až my tak kolem roku 2042-45 začneme řešit modernizaci, budeme v tom sami a navíc je otázkou zda nějaká modernizace nad rámec současného Mk IV bude vůbec možná.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Vše se bude odvíjet od predimenzovani podvozkove platformy a vnitřního prostoru,motorove i převodové skupiny. Váha aktivního i pasivního pancire se bude zvětšovat s energetickou náročnosti senzoru, napájením rusicu eventuálního radaru. Kde se to vejde. Je třeba najít i prostor pro munuci větší ráže.
K CV 90, je to asi nejodladenejsi typ současnosti. Už aby se prezentoval Lynx a Rheinmetall. Zatím jezdí jen s vrzajicim prototypem.
K CV 90, je to asi nejodladenejsi typ současnosti. Už aby se prezentoval Lynx a Rheinmetall. Zatím jezdí jen s vrzajicim prototypem.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Lenže to isté sa môže stať, aj keby ČR zvolila LYNX. Predsa len sa môže reálne stať že bude taktiež jediný užívateľ.tomas.kotnour píše: To já bych jsem se právě bál, stávající CV90 spíše čeká modernizace na standard našich vozidel a až my budeme v roce 2040 řešit modernizaci v polovině životnosti, tak ty stávající už budou v lepším případě zabalené v igelitu, ale spíše přetavené v hutích do něčeho nového. Abychom se mohli s někým podělit o modernizaci, potřebovali bychom, aby mu byla právě teď vyrobená vozidla předávána.