Srbská armádo kam kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Tedy asi souhlasíš s tím, že ty tanky jsou pro srbskou armádu významnou posilou ... jak ostatně tvrdí i Srbové. Ostatně nejprve si vše "ošahali" při Tankovém biatlonu, a teprve pak o tom začali jednat (a protož něco zadarmo je jen v pohádkách, zajímalo by mne "čím platí"
Pozorovací technika a SŘP mnohem lepší než co mají, pravděpodobnost střetu s 2A6/7 nebo M1A2SEP3 nevýznamná, nejpravděpodobnější protivník = pěchota s RPG či PTŘS nebo starší typy západních a východních tanků.
P.S. Kolikrát má asi tak tank šanci vystřelit si APDFS střelu na jiný tank? Mimochodem na kompletní tankové síly takové ČR životnost jednoho 2A46M plně postačuje
Pozorovací technika a SŘP mnohem lepší než co mají, pravděpodobnost střetu s 2A6/7 nebo M1A2SEP3 nevýznamná, nejpravděpodobnější protivník = pěchota s RPG či PTŘS nebo starší typy západních a východních tanků.
P.S. Kolikrát má asi tak tank šanci vystřelit si APDFS střelu na jiný tank? Mimochodem na kompletní tankové síly takové ČR životnost jednoho 2A46M plně postačuje
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Časť tej techniky vraj išla cez SR... inak podľa "mienkotvorných novnárov" má Rusko v Srbsku základňu. Hlavne že lovia hoaxy...
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Proboha Julesak, kdo to tam u vás vládne?
To, že propagandistické médium typu SME napíše v rámci hybridní války proti Rusku takový blábol se dá očekávat, ale vyjádření státních orgánů?si automaticky na základě bilaterálních leteckých dohod navzájem poskytují ?
A hned tou první je:
1. svoboda – právo přeletu cizího území bez mezipřistání
A ta je automaticky (jakožto ta nejzákladnější) zahrnuta do jakékoliv Dohody ... jinak by Dohoda neměla žádný smysl.
Civilní přepravce tedy musí udělat jediné - podat letový plán.
A tam samozřejmě nikde není kolonka "přeprava zbraní ... ANO / NE"
A tento letový plán nejde na Slovensko, ale do Bruselu, na EUROCONTROL, kde ho přijmou a schválí.
Nad Slovensko pak letadlo přiletí jako "label na obrazovce" a LPS jej odřídí jako jakýkoli jiný let.
To, že propagandistické médium typu SME napíše v rámci hybridní války proti Rusku takový blábol se dá očekávat, ale vyjádření státních orgánů?
To úředníci MD nevědí to co každý student letecké dopravy? Tedy, že v roce 1944 byla podepsána Chicagská úmluva, která stanovila základní svobody v letecké dopravě, které si státy ICAOPremiér Peter Pellegrini zo Smeru pomoc Rusku nekomentuje. "Vaše otázky, prosím, adresujte ministerstvu zahraničných vecí,“ odkázal jeho tlačový odbor.
Diplomacia zas odkázala na ministerstvo dopravy, ktoré prelet povoľovalo. To vraví, že o zbraniach na palube nemalo šancu vedieť.
"Letecký dopravca predložil v poriadku všetky dokumenty a podľa predložených dokladov neboli na palube lietadla žiadne zbrane,“ odkázalo ministerstvo dopravy.
A hned tou první je:
1. svoboda – právo přeletu cizího území bez mezipřistání
A ta je automaticky (jakožto ta nejzákladnější) zahrnuta do jakékoliv Dohody ... jinak by Dohoda neměla žádný smysl.
Civilní přepravce tedy musí udělat jediné - podat letový plán.
A tam samozřejmě nikde není kolonka "přeprava zbraní ... ANO / NE"
A tento letový plán nejde na Slovensko, ale do Bruselu, na EUROCONTROL, kde ho přijmou a schválí.
Nad Slovensko pak letadlo přiletí jako "label na obrazovce" a LPS jej odřídí jako jakýkoli jiný let.
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 4/8/2019, 12:20, celkem upraveno 1 x.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Ohľadne kvalifikovanosti štátnej správy na Slovensku si nerob žiadne ilúze
Inak - ako súvisia tieto slobody podľa ICAO s tým že Rusko si účtuje výrazné poplatky za "prelet Sibíre" Nie je v tom nejaký rozpor?
Je to OT, viem, neskôr to presuniem...
Inak - ako súvisia tieto slobody podľa ICAO s tým že Rusko si účtuje výrazné poplatky za "prelet Sibíre" Nie je v tom nejaký rozpor?
Je to OT, viem, neskôr to presuniem...
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Ne, není. Poplatky se platí místnímu ŘLP, stanovuje si je stát sám, a zahrnují mj. i poplatek (jakousi pojistku) na náklady případné záchrany po havárii.Julesak píše: Inak - ako súvisia tieto slobody podľa ICAO s tým že Rusko si účtuje výrazné poplatky za "prelet Sibíre" Nie je v tom nejaký rozpor?
Je to OT, viem, neskôr to presuniem...
Je celkem logické, že náklady na záchranu na Sibiři, tisíc verst od nejbližšího města, jsou vyšší než v Evropě.
Zpravidla, pokud jsou to státy sousedící, si dohodnou poplatky reciproční, ale stoprocentně to neplatí. Takže, Rusko si stanoví vyšší poplatky přes Sibiř, protože je to daleko a protože nestojí o to, aby mu tam někdo lítal, a nezmůže s tím nikdo nic
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Poplatky za přelet Sibiře vznikly v 60-tých letech, tedy v době, kdy tento vzdušný prostor nebyl otevřený (každý stát si může definovat omezené a zakázané prostory, to se za poškození 1. svobody nepovažuje.
Pokud by poplatek za přelet Sibiře vybíral stát a od všech, tak by to porušením 1. svobody bylo. Proto byla přijata konstrukce, že přelety přes Sibiř zajišťuje Aeroflot jako komerční službu, která zahrnuje i technické mezipřistání v Moskvě za účelem doplnění paliva (tehdejší letadla neměla dostatečný dolet) a zajištění podpory na kterémkoliv záložním letišti cestou. Tato služba byla sjednána na bilaterální úrovni tj. Aeroflot sepsal smlouvu s každou jednou leteckou společností, která si přes Sibiř chtěla zkracovat cestu.
A protože oficiálně byl vzdušný prostor nad Sibiří i nadále vyhlášen jako omezený, o porušení pravidel ICAO se nejednalo.
Tato konstrukce přežívala i poté co B747 umožnil nonstop lety. Nikdo se se SSSR nechtěl hádat, všichni byli rádi, že tudy mohou létat ... win-win situation.
Po rozpadu SSSR a Aeroflotu začala tato situace vadit, ale fakticky jí nebylo jak změnit.
Změna nastala v okamžiku, kdy Rusko projevilo zájem vstoupit do WTO. Rusko něco chtělo, a tak muselo něco nabídnout. Zrušení "poplatků za přistání v Moskvě" jak se tento režim neoficiálně nazýval bylo jedním z požadovaných ústupků. A tak se v roce 2006 dohodlo, že Rusko tento režim do roku 2013 zruší, resp. nahradí něčím jiným - standardním. Tím standardním postupem mělo být převedení zpoplatnění letu přes Sibiř na Rosaeronavigacii tedy státní organizaci odpovědnou za řízení letu ve vzdušném prostoru Ruské federace.
Tady je nutno udělat odbočku.
Vzdušný prostor RF až do roku 2006 zachovával strukturu jako za SSSR. Tedy za vzdušný prostor odpovídala armáda, s výjimkou letových cest a terminálních oblasti civilních letišť (TMA). Fakticky obrácený stav než byl u nás.
Teprve v roce 2006 byla dokončena tvorba nového systému poskytování letových navigačních služeb, dost podobný americkému FAA či evropskému EUROCONTROL (tedy spíše tomu americkému, protože ten zahrnuje i konečné poskytovatele služeb - ANSP - zatímco v evropském systému jsou ANSP národní organizace). A i ta si postupně "sedala" až do roku 2010.
Na tuto nově vytvořenou službu (Единая система организации воздушного движения Российской Федерации - ЕС ОрВД) resp. její výkonnou složku Госкорпорация по ОрВД, mělo k 1.1.2014 přejít i veškeré zpoplatnění letů, a tím měl zaniknout i "poplatek za přelet Sibiře".
Přiznám se, že nevím, zda k tomu došlo i v reálu. Ale nejspíš ano, jinak by se to řešilo.
EDIT
Ještě trochu upřesnění k povolení přeletu. Nějak jsem si neuvědomil, že samotné členství v ICAO neznamená automaticky aplikaci 1. svobody. K tomu je nutné buď být signatářem dohody IASTA, a nebo mít uzavřenu bilaterální smlouvu o letecké dopravě. Rusko sice signatářem IASTA není (stejně jako třeba Kanada), ale bilaterální smlouvu se Slovenskem má = o povolení přeletu na 99,9% žádat nemusí.
Nemám u sebe slovenský AIP, tak alespoň citace z toho českého
Typickým příkladem byla žádost norských aerolinek Norwegian Air Shuttle o povolení letu "sibiřským koridorem" v roce 2016, která byla zamítnuta protože v letecké dohodě mezi Norskem a Ruskem (SSSR) z roku 1956 !!! je toto právo omezeno jen na SAS. A právě SAS se měla "přimluvit" za to, aby konkurenční Norwegian AS toto povolení nedostala
Jo, byznys je boj.
Pokud by poplatek za přelet Sibiře vybíral stát a od všech, tak by to porušením 1. svobody bylo. Proto byla přijata konstrukce, že přelety přes Sibiř zajišťuje Aeroflot jako komerční službu, která zahrnuje i technické mezipřistání v Moskvě za účelem doplnění paliva (tehdejší letadla neměla dostatečný dolet) a zajištění podpory na kterémkoliv záložním letišti cestou. Tato služba byla sjednána na bilaterální úrovni tj. Aeroflot sepsal smlouvu s každou jednou leteckou společností, která si přes Sibiř chtěla zkracovat cestu.
A protože oficiálně byl vzdušný prostor nad Sibiří i nadále vyhlášen jako omezený, o porušení pravidel ICAO se nejednalo.
Tato konstrukce přežívala i poté co B747 umožnil nonstop lety. Nikdo se se SSSR nechtěl hádat, všichni byli rádi, že tudy mohou létat ... win-win situation.
Po rozpadu SSSR a Aeroflotu začala tato situace vadit, ale fakticky jí nebylo jak změnit.
Změna nastala v okamžiku, kdy Rusko projevilo zájem vstoupit do WTO. Rusko něco chtělo, a tak muselo něco nabídnout. Zrušení "poplatků za přistání v Moskvě" jak se tento režim neoficiálně nazýval bylo jedním z požadovaných ústupků. A tak se v roce 2006 dohodlo, že Rusko tento režim do roku 2013 zruší, resp. nahradí něčím jiným - standardním. Tím standardním postupem mělo být převedení zpoplatnění letu přes Sibiř na Rosaeronavigacii tedy státní organizaci odpovědnou za řízení letu ve vzdušném prostoru Ruské federace.
Tady je nutno udělat odbočku.
Vzdušný prostor RF až do roku 2006 zachovával strukturu jako za SSSR. Tedy za vzdušný prostor odpovídala armáda, s výjimkou letových cest a terminálních oblasti civilních letišť (TMA). Fakticky obrácený stav než byl u nás.
Teprve v roce 2006 byla dokončena tvorba nového systému poskytování letových navigačních služeb, dost podobný americkému FAA či evropskému EUROCONTROL (tedy spíše tomu americkému, protože ten zahrnuje i konečné poskytovatele služeb - ANSP - zatímco v evropském systému jsou ANSP národní organizace). A i ta si postupně "sedala" až do roku 2010.
Na tuto nově vytvořenou službu (Единая система организации воздушного движения Российской Федерации - ЕС ОрВД) resp. její výkonnou složku Госкорпорация по ОрВД, mělo k 1.1.2014 přejít i veškeré zpoplatnění letů, a tím měl zaniknout i "poplatek za přelet Sibiře".
Přiznám se, že nevím, zda k tomu došlo i v reálu. Ale nejspíš ano, jinak by se to řešilo.
EDIT
Ještě trochu upřesnění k povolení přeletu. Nějak jsem si neuvědomil, že samotné členství v ICAO neznamená automaticky aplikaci 1. svobody. K tomu je nutné buď být signatářem dohody IASTA, a nebo mít uzavřenu bilaterální smlouvu o letecké dopravě. Rusko sice signatářem IASTA není (stejně jako třeba Kanada), ale bilaterální smlouvu se Slovenskem má = o povolení přeletu na 99,9% žádat nemusí.
Nemám u sebe slovenský AIP, tak alespoň citace z toho českého
A díky tomu, že není signatářem IASTA může Rusko i požadovat ošetření přeletů Sibiře v bilaterální smlouvě.1.2.4.2 Pro nepravidelné přelety území České republiky letadly registrovanými v členském státě ICAO se nevyžaduje povolení odboru civilního letectví Ministerstva dopravy.
Typickým příkladem byla žádost norských aerolinek Norwegian Air Shuttle o povolení letu "sibiřským koridorem" v roce 2016, která byla zamítnuta protože v letecké dohodě mezi Norskem a Ruskem (SSSR) z roku 1956 !!! je toto právo omezeno jen na SAS. A právě SAS se měla "přimluvit" za to, aby konkurenční Norwegian AS toto povolení nedostala
Jo, byznys je boj.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Ďakujem za obsiahle vysvetlenie.
Tie "sibírske poplatky" si pokiaľ viem Rusko stále účtuje.
Tie "sibírske poplatky" si pokiaľ viem Rusko stále účtuje.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Fakt nevím, ale zkusím se v týdnu zeptat.
Kolega lítal v Astaně (tedy nově v Nur-Sultanu), tak by měl vědět.
Ale museli je restrukturalizovat aby nebyly diskriminační (tj. nesmí jít do kapsy Aeroflotu jako před rokem 2014), jinak by se to řešilo na WTO.
Nicméně pokud je vybírají jako "poplatek za letové navigační služby" v souladu s ekonomickým manuálem ICAO, tak mohou.
Kolega lítal v Astaně (tedy nově v Nur-Sultanu), tak by měl vědět.
Ale museli je restrukturalizovat aby nebyly diskriminační (tj. nesmí jít do kapsy Aeroflotu jako před rokem 2014), jinak by se to řešilo na WTO.
Nicméně pokud je vybírají jako "poplatek za letové navigační služby" v souladu s ekonomickým manuálem ICAO, tak mohou.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Krátke video o poplatkoch:
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Nejde jen o podkaliberní munici. Hlaveň opotřebovává i ostatní munice, byť ekvivalentně méně. Vzal jsem podkaliberní, protože u ní jsem měl počty výstřelů pro porovnání. Tím potom můžeme uvažovat porovnání životnosti hlavně.Skeptik píše: P.S. Kolikrát má asi tak tank šanci vystřelit si APDFS střelu na jiný tank?
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
OK.Dzin píše:Nejde jen o podkaliberní munici. Hlaveň opotřebovává i ostatní munice, byť ekvivalentně méně. Vzal jsem podkaliberní, protože u ní jsem měl počty výstřelů pro porovnání. Tím potom můžeme uvažovat porovnání životnosti hlavně.Skeptik píše: P.S. Kolikrát má asi tak tank šanci vystřelit si APDFS střelu na jiný tank?
Jaký vliv na účinnost 125 mm tříštivého granátu o hmotnosti 23 kg s náplní 3,4 kg výbušniny má metrová odchylka v cíli ???
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Nemusíš to vypisovat takhle, stačí napsat, že smrtící zóna (zneschopnění 90% živé síly) výbuchu střely OF-26 je dle výrobce prostor průměru 40m kruh s hloubkou 20m. Co se týká vlivu odchylky, záleží, jaký rozptyl budeš uvažovat a na typu cíle.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Prezident Aleksandar Vučić oznámil, že srbská armáda pořídí protiletadlový systém Pancir-S1. Patrně půjde o modernizovanou exportní verzi S1M, která byla představena v únoru 2019 a zohledňuje bojové zkušenosti ze Sýrie.
https://tass.com/defense/1085074
https://tass.com/defense/1085074
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Modernizovaný srbský "bratranec BVP-2"
BVP M-80AB1
link: https://www.youtube.com/channel/UCbB6xQ ... DK8WGGm22A
BVP M-80AB1
link: https://www.youtube.com/channel/UCbB6xQ ... DK8WGGm22A
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Modernizace srbského bojového vozidla pěchoty M-80A
zdroj: https://www.armadninoviny.cz/modernizac ... m-80a.html
zdroj: https://www.armadninoviny.cz/modernizac ... m-80a.html
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Modernizace bitevníků J-22 Orao
Podzvukové bitevní letouny J-22 Orao vyvinula Jugoslávie ve spolupráci s Rumunskem v sedmdesátých letech. Během války na Balkáně bylo jedenáct strojů zničeno letouny NATO na zemi a další byl zničen za neznámých okolností (možná sestřelen). Nyní deset kusů provozuje pouze srbské letectvo a neznámý počet je uskladněn. Program jejich moderizace je neoficiálně označován Orao 2.0 a letoun získá celkem jedenáct nových systémů. Většinu nové elektroniky, palubní počítač a multifunkční displeje dodá do letadel domácí firma Teleoptik-Žiroskopi a propojí je s navigačním systémem Stigma 95 od francouzské firmy Safran Electronics & Defense. Letadla dostanou v rámci přestavby i novou přesnou výzbroj v podobě moderních řízených střel. Nová srbská střela prý umožní letounu Orao operovat z výšky 7000 metrů a vzdálenosti 40 kilometrů, a to i v noci za nepříznivých meteorologických podmínek. Během první fáze dojde k částečné rekonstrukci kokpitu a k přezbrojení na nové přesné zbraně. Druhá fáze přinese kompletní digitalizaci kokpitu. Modernizované letouny J-22 Orao mohou podle Srbů létat až do roku 2042. Srbové chtějí programem získat odolný, spolehlivý a moderní letoun, který je nebude stát moc peněz. Zároveň chtějí podpořit úroveň svého leteckého průmyslu.
https://www.armadninoviny.cz/srbove-mod ... -orao.html
https://www.ekapija.com/en/news/1924887 ... -planes-to
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 29.article
Podzvukové bitevní letouny J-22 Orao vyvinula Jugoslávie ve spolupráci s Rumunskem v sedmdesátých letech. Během války na Balkáně bylo jedenáct strojů zničeno letouny NATO na zemi a další byl zničen za neznámých okolností (možná sestřelen). Nyní deset kusů provozuje pouze srbské letectvo a neznámý počet je uskladněn. Program jejich moderizace je neoficiálně označován Orao 2.0 a letoun získá celkem jedenáct nových systémů. Většinu nové elektroniky, palubní počítač a multifunkční displeje dodá do letadel domácí firma Teleoptik-Žiroskopi a propojí je s navigačním systémem Stigma 95 od francouzské firmy Safran Electronics & Defense. Letadla dostanou v rámci přestavby i novou přesnou výzbroj v podobě moderních řízených střel. Nová srbská střela prý umožní letounu Orao operovat z výšky 7000 metrů a vzdálenosti 40 kilometrů, a to i v noci za nepříznivých meteorologických podmínek. Během první fáze dojde k částečné rekonstrukci kokpitu a k přezbrojení na nové přesné zbraně. Druhá fáze přinese kompletní digitalizaci kokpitu. Modernizované letouny J-22 Orao mohou podle Srbů létat až do roku 2042. Srbové chtějí programem získat odolný, spolehlivý a moderní letoun, který je nebude stát moc peněz. Zároveň chtějí podpořit úroveň svého leteckého průmyslu.
https://www.armadninoviny.cz/srbove-mod ... -orao.html
https://www.ekapija.com/en/news/1924887 ... -planes-to
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 29.article
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Testovanie modernizovaného bojového vozidla pechoty BVP M-80AB1 a nočné streľby
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Srbsko aktuálně pořídilo od Ruska protiletadlový systém Pancir-S1 a prezident Aleksandar Vučić zmínil, že k nákupu došlo po návrhu ruského prezidenta. Dva ze šesti pořízených systémů by již měl být dopraven na vojenské letiště Batajnica u Bělehradu. Prezident Vučić rovněž zmínil, že se podařilo nalézt finanční prostředky aniž by došlo k navýšení zahraničního dluhu nebo ohrožení růstu ekonomiky. Zajímavé je, že ruský systém Pancir-S1 byl nedávno k vidění v Srbsku v rámci místního vojenského cvičení, tedy se o prodeji mluví již poměrně dlouho.
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/54 ... pancir-s1/
https://thedefensepost.com/2019/10/24/s ... ic-shield/
https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/54 ... pancir-s1/
https://thedefensepost.com/2019/10/24/s ... ic-shield/
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Srbská armádo kam kráčíš?
Som zvedavy na reakciu Chorvatska.