Popořadě:
K tomuto:
"Žádná bitevní loď, letadlová loď, ponorka nemohla porazit němce třeba u Stalingradu.
Musel nastoupit a dát život, zdraví všanc obyčejnej pěšák, z masa a krve."
To se přeci stalo v r.1941 - a v prosinci 1941 neexistovalo 6 milonů "pěšáků" - za 6 měsíců !!! A stálo se pod Moskvou s "pěšáky" na pokraji kolapsu !! Naštěstí pro sověty obě strany "zamrzly".
Za dalších 36 měsíců to pak bylo 7milonů "pěšáků" !!!! (6+7 = 13mil - sovětský udaj o ztrátách vojáků ve VVV)
Jak vidno, nahrazování techniky a logistiky lidmi je akt čirého zoufalství, který mírně zbrzdí, ale nezastaví !!!
Dál:
"Namiesto aut by používali viacej koní" - to považuji jako špatný vtip. Např Stalingrad probíhal 6 měsíců ve tvrdé zimě.
Němci zásobovali převážně vlaky a sověti? 9 z 10 vagonů pocházelo z L&L a např Nižnij Tagil je od Stalingradu cca 2000km a to je jen jedno z míst, odkud šla podpora. Jen těch nákladních vagonů dostal SSSR z L&L cca 11.000+ cca 2000 lokomotiv(sám vyrobil 100 !!)
Obávám se, že koní, které by toto přez zimu pul roku dokázali zajistit v celém zbytku sSSR nebylo dost.
O zbylých "náhražkách" jsem se již zmiňoval - mizivý efekt či opět L&L
Tj zavádějící číslo 8% nevystihuje podstatu ani omylem, protože je to přesně jak s tím 1 kolečkem v hodinkách, které ze všech dílů bude přestavovat oněch 8% - přesto hodinky nepůjdou. A to samé platí pro ty vlaky a náklaďáky - když nebudou, může se opakovat to, co u druhé největší tankové bitvy 2.sv války - Bitva u Brodů (Dubna/Rovna) 1941. Viz info např ZDE:
http://www.panzernet.net/panzernet/stra ... /dubno.php
dovolím si ocitovat klíčoé pasáže:
"Poměr německých a sovětských tankových ztrát byl tedy neuvěřitelných 85 : 2500 (tzn. skoro 1 : 30)! Jak je něco takového vůbec možné? Obzvlášť když přihlédneme k faktu, že Rusové měli nejen obrovské množství lehkých tanků, ale také významné počty středních a těžkých typů T-34 a KV, které své protivníky významně převyšovaly odolností i palebnou silou.
........
Pěchota a dělostřelectvo totiž neměly odpovídající přepravní prostředky (málo nákladních automobilů, pomalé a nespolehlivé dělostřelecké tahače) a tak tyto podpůrné složky zůstávaly daleko vzadu za rychle se přesunujícími tanky.
Dlouhé přesuny po vlastní ose si vybraly obrovskou daň na poruchách bojové techniky a sovětské jednotky neměly dostatečné vybavení pro odtahování porouchaných strojů a jejich opravy přímo v polních podmínkách.
Obrovskou roli hrál také fakt, že sovětské letectvo bylo zdecimováno v podstatě již během prvních hodin německého útoku a sovětské pozemní jednotky tak byly velmi často vydány na pospas beztrestným útokům Luftwaffe."
A přesně těchto položek se L&L týkal naprosto významně či téměř 100% !! Vagony, lokomotivy, tahače, opravárenské dílny, nákladní auta (Studebacker nástavbou pro Kaťuše), letectvo (a potažmo hliník).
Bez těchto položek dodaných v rámci L&L v marginálních počtech se i v r. 1942 mohlo "dařit" podobným způsobem - další miliony "zoufale" mrtvých a doufat v přírodní překážku URAL. Což ale měl být konečný bod tažení i v představách Hitlera + samozřejmě jižní ropná pole.
Tj SSSR by vlastně stejně neprohrál, jen by si bolševici museli vystačit se sibiřskou tundrou.