
rychloměr
Moderátor: Hans S.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Budík z žádného známého německého letadla to není. Nebo možná je, ale já ho neznám (což při svém velmi vysokém sebevědomí, si troufám určit jako nepravděpodobné). Pokud vím, tak všechny německé letecké rychloměry jsou podbarveny černě, ne bíle.
Znám čtyři typy leteckých rychloměrů používaných v německých letadelch za WWII - jeden do 750 (max. číselná hodnota je 700km/h, ale za ní je ještě pár malých čárek pokračující stupnice), používal se běžně na všech variantách Bf 109 a Fw 190 A-1 až A-4. Druhý je do 900km/h, ten se částečně přetáčel (hodnota 900kmh je malým písmem na stejném místě, jako 200km/h, 800 pak nad 100km/h).
Třetí rychloměr je na pomalých letadlech, jako je třeba He 111 - ten je jen do 450km/h. Poslední je naopak určen pro vysoké rychlosti - má ho Me 262, Me 163 (a pár dalších rychlých strojů)..má dvě rafiky, jedna ukazovala rychlost v IAS a druhá v TAS (indikovaná a skutečná vzdušná rychlost..ale byla tam snad nějaká odchylka či co). Tento rychloměr ukazuje 1000km/h.
Zde přikládám fotografie kokpitů výše zmíněných letadel krom He 111..
Bf 109 G-2
Fw 190 D-9
Me 262 A-1a
Pokud bych mohl zateoretizovat a tipnout + opravdu by to mělo být německé a válečné, pak bych si téměř vsadil na tuhle věcičku - rychlostní automobil Mercedes-Benz T80:

Nakonec toto vozidlo skutečný rychlostní test neprodělalo, ale odhadovaná maximální rychlost byla 750 km/h. Poháněno to bylo upraveným leteckým motorem DB 603 o výkonu 3000 PS.
Znám čtyři typy leteckých rychloměrů používaných v německých letadelch za WWII - jeden do 750 (max. číselná hodnota je 700km/h, ale za ní je ještě pár malých čárek pokračující stupnice), používal se běžně na všech variantách Bf 109 a Fw 190 A-1 až A-4. Druhý je do 900km/h, ten se částečně přetáčel (hodnota 900kmh je malým písmem na stejném místě, jako 200km/h, 800 pak nad 100km/h).
Třetí rychloměr je na pomalých letadlech, jako je třeba He 111 - ten je jen do 450km/h. Poslední je naopak určen pro vysoké rychlosti - má ho Me 262, Me 163 (a pár dalších rychlých strojů)..má dvě rafiky, jedna ukazovala rychlost v IAS a druhá v TAS (indikovaná a skutečná vzdušná rychlost..ale byla tam snad nějaká odchylka či co). Tento rychloměr ukazuje 1000km/h.
Zde přikládám fotografie kokpitů výše zmíněných letadel krom He 111..
Bf 109 G-2
Fw 190 D-9
Me 262 A-1a
Pokud bych mohl zateoretizovat a tipnout + opravdu by to mělo být německé a válečné, pak bych si téměř vsadil na tuhle věcičku - rychlostní automobil Mercedes-Benz T80:

Nakonec toto vozidlo skutečný rychlostní test neprodělalo, ale odhadovaná maximální rychlost byla 750 km/h. Poháněno to bylo upraveným leteckým motorem DB 603 o výkonu 3000 PS.

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Štítek jsem tak nějak přelouskal už z prvního obrázku.. ale letadlo to opravdu není. Všechny stroje, které by se tomu mohly rychlostně blížit jsem kontroloval a mají rychloměry podbarvené černě a i systematicky úplně jiné (Bf 109, Fw 190, Do 335, He 162, Me 262, Me 163).
A nic jiného, než ten automobil nahoře, se rychlosti zobrazované na tomto přístroji, ani nepřiblížilo. Tady je o tom vozidle pár informací. Ale pořád je to jen to poslední, kde by to teoreticky být ještě mohlo. Nicméně jiné řešení mě nenapadá (pokud je to skutečně německý přístroj..a nejen německy popsaný zahraniční)
A nic jiného, než ten automobil nahoře, se rychlosti zobrazované na tomto přístroji, ani nepřiblížilo. Tady je o tom vozidle pár informací. Ale pořád je to jen to poslední, kde by to teoreticky být ještě mohlo. Nicméně jiné řešení mě nenapadá (pokud je to skutečně německý přístroj..a nejen německy popsaný zahraniční)

FL Nr.
Podle štítku by se mělo skutečně jednat o letecký přístroj. Ovšem ciferník nemusí být původní, není na něm patrná žádná výrobní značka.
Zatím nejlepší přehled přístrojů Luftwaffe jsem našel na http://www.cockpitinstrumente.de/index.htm Ovšem FL 22000 se v seznamu přístrojů nenachází. Může to být také padělek.
Zatím nejlepší přehled přístrojů Luftwaffe jsem našel na http://www.cockpitinstrumente.de/index.htm Ovšem FL 22000 se v seznamu přístrojů nenachází. Může to být také padělek.