Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Mikojan ja uz zial tiez nie. K tomuto viem iba tolko, co je volne pristuopne na hn.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Zbrojovka v Krupine modernizuje tri holandské Boženy
Po Poľsku sa s modernizáciou odmínovacej techniky ohlásilo v tomto roku strojárskej spoločnosti Way Industries aj Holandsko.
Way Industries vyexpedovala celkovo viac ako 200 odmínovačov Božena do viac ako 30 krajín sveta.
Slovenské odmínovacie systémy boli tiež použité v rámci globálnych mierových operácií v Iraku, Afganistane, Etiópii, Kosove či v Chorvátsku.
Po Poľsku sa s modernizáciou odmínovacej techniky ohlásilo v tomto roku strojárskej spoločnosti Way Industries aj Holandsko.
Way Industries vyexpedovala celkovo viac ako 200 odmínovačov Božena do viac ako 30 krajín sveta.
Slovenské odmínovacie systémy boli tiež použité v rámci globálnych mierových operácií v Iraku, Afganistane, Etiópii, Kosove či v Chorvátsku.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Krupinská spoločnosť Way Industries je aktivna aj v Egypte a Alžírsku.
https://ekonomika.pravda.sk/firmy-a-trh ... liona-eur/
Way Industries je vyrobcov veze pre BVP-1 s nazvom 1MT (OMT - ONE-MAN TURRET)
https://ekonomika.pravda.sk/firmy-a-trh ... liona-eur/
Way Industries je vyrobcov veze pre BVP-1 s nazvom 1MT (OMT - ONE-MAN TURRET)
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Zaujímavaá informácia:
https://mybystrica.sme.sk/c/22349842/do ... ticia.html
Viete o firme a výrobnom programe niečo viac?
https://mybystrica.sme.sk/c/22349842/do ... ticia.html
Viete o firme a výrobnom programe niečo viac?
"Alea iacta est"
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Vyrabaju licencne turecke obrnene vozidla 4x4. Jedno z nich DT Vlk testoval policajny UOU (Lynx Commando) na cviceni v Komarne.


- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Letecké opravovne Trenčín
Zároveň sme sa stali poverenou servisnou organizáciu Ministerstva obrany Slovenskej republiky pre poskytovanie opravárenských, technických a logistických služieb pre vrtuľníky UH-60M Black Hawk a stíhačky F-16 BLOCK 70.
Spoločnosť Letecké opravovne Trenčín, a.s. v súčasnosti disponuje špecializovanými pracoviskami a spôsobilosťami, ktoré umožňujú vykonávať údržbu, opravy, generálne opravy a modernizácie na nasledujúcej leteckej technike:
služby integrovanej logistickej podpory
F-16 BLOCK 70 bojové stíhacie lietadlo
služby integrovanej logistickej podpory
Zároveň sme sa stali poverenou servisnou organizáciu Ministerstva obrany Slovenskej republiky pre poskytovanie opravárenských, technických a logistických služieb pre vrtuľníky UH-60M Black Hawk a stíhačky F-16 BLOCK 70.
Spoločnosť Letecké opravovne Trenčín, a.s. v súčasnosti disponuje špecializovanými pracoviskami a spôsobilosťami, ktoré umožňujú vykonávať údržbu, opravy, generálne opravy a modernizácie na nasledujúcej leteckej technike:
- Mi-8/17/171 viacúčelový prepravný vrtuľník
UH–60M Black Hawk viacúčelový transportný vrtuľník
L-39 viacúčelové cvičné prúdové lietadlo
F-16 BLOCK 70 bojové stíhacie lietadlo
L-410 viacúčelové prepravné lietadlo
služby integrovanej logistickej podpory
- riadenie dodávateľského reťazca vrátane poskytovania spotrebného materiálu a náhradných dielov
podpora fleet management-u
technická podpora
výcvik
oprava vybraných agregátov
F-16 BLOCK 70 bojové stíhacie lietadlo
služby integrovanej logistickej podpory
- riadenie dodávateľského reťazca vrátane
poskytovania spotrebného materiálu a
náhradných dielov
podpora fleet management-u
technická podpora
výcvik
oprava vybraných agregátov
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Hmm, takže vlastně skoro nic, tedy skoro nic z pohledu oprav ... i když je otázkou, co se rozumí pod "oprava vybraných agregátov".Juraj Tichý píše: UH – 60M Black Hawk viacúčelový transportný vrtuľník služby integrovanej logistickej podporyF-16 BLOCK 70 bojové stíhacie lietadlo služby integrovanej logistickej podpory
- riadenie dodávateľského reťazca vrátane poskytovania spotrebného materiálu a náhradných dielov
podpora fleet management-u
technická podpora
výcvik
oprava vybraných agregátov
- riadenie dodávateľského reťazca vrátane poskytovania spotrebného materiálu a náhradných dielov
podpora fleet management-u
technická podpora
výcvik
oprava vybraných agregátov
Nicméně, pokud to srovnáme třeba s :
Mi-8/17/171 viacúčelový prepravný vrtuľník
- hydraulický systém
palivový systém
systém klimatizácie
vzduchový systém
protipožiarnysystém
olejový systém
agregáty transmisie
podvozky
jednosmerné a striedavé napäťové systémy
elektro vybavenie
proti námrazové vybavenie
rádio vybavenie
palubné a avionické vybavenie
zbraňové systémy
drak
L-39 viacúčelové cvičné prúdové lietadlo
- palivový systém
zbraňové systémy
vybavenie podpory života
systém klimatizácie a odmrazovania
protipožiarny systém
vzduchový systém
hydraulický systém
podvozky
palubné a avionické vybavenie
kyslíkové vybavenie
rádio vybavenie
elektro vybavenie
navigačný systém
systém odpovedača (IFF)
palubný nahrávač
drak
Předpokládám, že "riadenie dodávateľského reťazca vrátane poskytovania spotrebného materiálu a náhradných dielov" a "podpora fleet management-u" si u Mi-8/17/171 a u L-39 dělají OSSR sami (případně to pro ně dělá LOTN, ale považuje se to za tak samozřejmé, že to ani neuvádějí). Je to práce pro jednu technicko-hospodářskou pracovnici či asistentku.
O položce "výcvik" snad ani nemá cenu mluvit.
Jinými slovy při vašem nedávném dohadování se s arten ohledně vybudování opravárenského centra v LOTN, měl pravdu arten (alespoň zatím) ... LOTN budou pro F-16V jen skladem některých náhradních dílů a adminitrativou. Stejně jako to dělá pro Black Hawky.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Uvedomujes si, ze sa jedna o vycvik leteckeho pozemneho personalu vsak?Skeptik píše:O položce "výcvik" snad ani nemá cenu mluvit.
Zvysok ani nestoji za reakciu

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Ne, myslel jsem, že ten bude probíhat u výrobce v USA, případně následně v OSSL.Vestly píše:Uvedomujes si, ze sa jedna o vycvik leteckeho pozemneho personalu vsak?
Ale pokud jde o výcvik pozemní obsluhy, tak potom OK.
Jinak souhlasím, "zbytek nestojí za reakci" ... když to přímo uvádějí LOTN na svých stránkách.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Skeptik: suhlasim, momentálne to tak vyzerá, aj ked to samozrejme nie je len medzisklad, ako to popisoval arten.
Avšak, zástupca LM hovoril o spolupráci a investiciach do schopnosti LOTN az do 2023. Uvidíme co bude dalej nasledovať.
No budovanie nejakeho draheho logistickeho a opravárenskeho centra na 14 stihaciek a 9 vrtuľníkov nema zmysel.
Co sa tyka informacii, co vsetko sa robi na, nazvime to vychodnej technike. Sam dobre vies, ze udrzba prebieha inak. Nase prve UH60 sa bude blizit k odlietanym 1000LH a udrzba stale prebieha na LZ. Veľké GO po odlietani tusim1250LH, ako to pozname u derivatov Mi8, sa jednoducho nerobia. Ale po ovela dlhsom casovom intervale.
Ku prikladu, rozoberalo sa to aj pri Mig29, kolko motorov za zivot spotrebuje Mig a kolko F16.
Koniec-koncov, ako casto Vase Gripeny odlietajú do SWE na generalky a rozoberanie do posledného srobika? Maju 15rokov nie?
Avšak, zástupca LM hovoril o spolupráci a investiciach do schopnosti LOTN az do 2023. Uvidíme co bude dalej nasledovať.
No budovanie nejakeho draheho logistickeho a opravárenskeho centra na 14 stihaciek a 9 vrtuľníkov nema zmysel.
Co sa tyka informacii, co vsetko sa robi na, nazvime to vychodnej technike. Sam dobre vies, ze udrzba prebieha inak. Nase prve UH60 sa bude blizit k odlietanym 1000LH a udrzba stale prebieha na LZ. Veľké GO po odlietani tusim1250LH, ako to pozname u derivatov Mi8, sa jednoducho nerobia. Ale po ovela dlhsom casovom intervale.
Ku prikladu, rozoberalo sa to aj pri Mig29, kolko motorov za zivot spotrebuje Mig a kolko F16.
Koniec-koncov, ako casto Vase Gripeny odlietajú do SWE na generalky a rozoberanie do posledného srobika? Maju 15rokov nie?
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Jasné, systém údržby je jiný, ale dle toho co LOTN uvádí na svých stránkách to vypadá, že si OSSR ve spolupráci s LOTN dělají pouze A-check a B-check (či jejich varianty - nevím, jak se to přesně nazývá u vojenských letadel).Juraj Tichý píše:Sam dobre vies, ze udrzba prebieha inak. Nase prve UH60 sa bude blizit k odlietanym 1000LH a udrzba stale prebieha na LZ. Veľké GO po odlietani tusim1250LH, ako to pozname u derivatov Mi8, sa jednoducho nerobia. Ale po ovela dlhsom casovom intervale.
Na C-check (obyčejně po 2 ? letech) a stejně tak D-check (cca každých 6 ? let) již budou muset do "autorizovaného" servisu.
Dříve či později ... protože to LOTN evidentně nedělají.
Pro F-16V to bude nejspíš stejné, protože jak píšeš ... "budovanie nejakeho draheho logistickeho a opravárenskeho centra na 14 stihaciek a 9 vrtuľníkov nema zmysel"


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
C-check bud nie je po dvoch rokoch, alebo si ho OSSR urobili na prvych dvoch black hawkoch minuly rok sami. 

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Check po 360 hodinach sa na BH uz na Slovensku robil. Nasleduje check po 720 hodinach pokial dobre viem.
Chlapi to, co ma dneska LOTN na stranke a to, co bolo medzi nimi a LM dohodnute vybudovat do roku 2025-26 mozu byt dve uplne rozdielne veci.
Chlapi to, co ma dneska LOTN na stranke a to, co bolo medzi nimi a LM dohodnute vybudovat do roku 2025-26 mozu byt dve uplne rozdielne veci.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
To už stroje naletali 360 letových hodin? Pěkný frmol.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Nečuduj sa, pri celkovom počte 9 ks, z ktorých posledné 3 prišli pred necelými dvomi mesiacmi sa s prvými lietalo, čo to dalo. Stále dúfam, že sa ešte prikúpia nejaké kusy, zdá sa mi to strašne málo, aj keď nemáme veľkú armádu.HONZIK11 píše:To už stroje naletali 360 letových hodin? Pěkný frmol.
"Alea iacta est"
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Mikojan nezda sa ti to. Ono to fakt je velmi malo. Aj ked sa nas spred volbami snazili niektore media presvedcit, ze 9 vrtulnikov a 14 stihaciek je oooobrovske mnozstvo.
Krajina nasej velkosti by mala mat dve kompletne letky lietadiel (cvicnych, alebo bojovych) a aspon 30 vrtulnikov.

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Alebo inak, že za vynaložené finančné prostriedky daňových poplatníkov na 9 vrtulníkov a 14 stíhačiek mohli byť dve kompletne letky lietadiel (cvičných, alebo bojovych) a aspoň 30 vrtulnikov.niko píše:Mikojan nezda sa ti to. Ono to fakt je velmi malo. Aj ked sa nas spred volbami snazili niektore media presvedcit, ze 9 vrtulnikov a 14 stihaciek je oooobrovske mnozstvo.Krajina nasej velkosti by mala mat dve kompletne letky lietadiel (cvicnych, alebo bojovych) a aspon 30 vrtulnikov.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Arthur za tu cenu to vsetko tazko. Ani ak by sme sli tebou preferovanou cestou low costu.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
niko - Tak určite, že áno.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"