Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Arthur mozes nam to kludne zase raz v prislusnom vlakne o slovenskom stihacom lietadle vysvetlit.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
niko
Počty sú úplne minimalistické, optimum by boli z každého 2 letky (viacúčelové stíhacie lietadlá a stredné vrtuľníky + nejaké LUH + 1-2 Spartany a dostrojiť ich všetkou sabaochranou). Nesúhlasím s Arthurom kupovať low cost stroje, nakoľko by sa to pri možných krízových situáciách mohlo vypomstiť.
Ale nezahlcujme toto vlákno. Uvidíme, čo urobí nová vláda.
Počty sú úplne minimalistické, optimum by boli z každého 2 letky (viacúčelové stíhacie lietadlá a stredné vrtuľníky + nejaké LUH + 1-2 Spartany a dostrojiť ich všetkou sabaochranou). Nesúhlasím s Arthurom kupovať low cost stroje, nakoľko by sa to pri možných krízových situáciách mohlo vypomstiť.
Ale nezahlcujme toto vlákno. Uvidíme, čo urobí nová vláda.
"Alea iacta est"
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Proto je tam ten otazníkJuraj Tichý píše:C-check bud nie je po dvoch rokoch, alebo si ho OSSR urobili na prvych dvoch black hawkoch minuly rok sami.

Faktem je, že ten C-check po cca 2 letech se týká civilních dopravních letadel ... a ty za rok nalétají mnohem víc než vojenské stroje.
Údržba po 360 hodinách by odpovídala spíše B-checku ... ale opět, nevím jak je to u vojenských letadel.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Podla mna by sme sa teraz mali koncentrovat na prepravne kapacity. Dokupit dalsie dva Spartany a viacero LUH a MUH. Ale to uz sme dost OT.mikojan29 píše:niko
Počty sú úplne minimalistické, optimum by boli z každého 2 letky (viacúčelové stíhacie lietadlá a stredné vrtuľníky + nejaké LUH + 1-2 Spartany a dostrojiť ich všetkou sabaochranou). Nesúhlasím s Arthurom kupovať low cost stroje, nakoľko by sa to pri možných krízových situáciách mohlo vypomstiť.
Ale nezahlcujme toto vlákno. Uvidíme, čo urobí nová vláda.

- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Myslím, že teraz treba investovať do pozemných síl a u vzdušných síl sa sústrediť na zavedenie F-16 a dovybavenie toho čo máme.niko píše:
Podla mňa by sme sa teraz mali koncentrovať na prepravne kapacity. Dokúpiť ďalšie dva Spartany a viacero LUH a MUH. Ale to uz sme dost OT.
Ďalšie dva C27J by boli urcite super, ale keďže nás čaká odchod z Afganistanu, radšej by som za tú sumu videl sklad plný Amraam-ov.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Juraj ono ak chceme realne budovat SOCOM, tak na to potrebujeme viac ako 2 lietadla a 9 vrtulnikov. Taktiez ak, si vezmeme zaväzok NATO podporovat obranu Pobaltia rychlymi aeromobilnymi jednotkami, mali by sme vediet vysadit zo vzduchu aspon dve roty. Tym prepravnym kapacitam sa proste nevyhneme. Ci uz skor, alebo neskor. Aj ked suhlasim s tebou, ze budovat treba vsetko a tiez pozemne sily. Hadam sa tento rok dockame konecne tych HK-416. 

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Zajimava uvaha. O L39ng.
https://www.info.cz/byznys/tajny-plan-p ... -internetu
https://www.info.cz/byznys/tajny-plan-p ... -internetu
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
A ktora vlada ma o L-39NG podla info.cz uvazovat? Odchadzajuca, alebo prichadzajuca?
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Ber to tak, že mnozí občané a vůbec ne už průmyslová oligarchie i vaše i,, naševase,, absolutně vlády nerozlišuji. Sedím tady na Ostravsku, tedy blizoucko k hranicím, mezi deseti lidma. Z toho 4 mluví slovenský a dva polsky. A nikdo z nich ani ten zbytek neví, že u vás byly volby. Neber to osobně, ale jen vy uvnitř Slovenska máte zpolitizovanou i kliku od dveří. A věř, že mě napadly i jine prirovnani. Ber to tak, že kdyby volby něco změnily tak by už dávno byly zakázany.
Ale bavme se raději o technických parametrech strojů a jejich užitečnosti v oblasti našeho regionu. Mohou to být lasicky s výrobním a servisním zázemím a mohou být užitečné pro průmysl V4 stejně jako pro obranyschopnost V4.
Nicméně když do toho začneš pantlat politiku, tak je zle už kvůli té vaší Pente, o které se zmiňuji zcela naposled.
Ale bavme se raději o technických parametrech strojů a jejich užitečnosti v oblasti našeho regionu. Mohou to být lasicky s výrobním a servisním zázemím a mohou být užitečné pro průmysl V4 stejně jako pro obranyschopnost V4.
Nicméně když do toho začneš pantlat politiku, tak je zle už kvůli té vaší Pente, o které se zmiňuji zcela naposled.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
U nas L-39 NG tak skoro urcite nehrozia.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Důvod?Ocovski bacovia podali špatne reference?niko píše:U nas L-39 NG tak skoro urcite nehrozia.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Honzik, neber to ako podcenivanie 39NG. Ja by som ho celkom rad videl v OSSR. Ale realita je taka, ze u nas teraz nik nevie ako to este vsetko bude.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Ocovskych bacov uz vlekaju Albatrosy ?HONZIK11 píše: Důvod?Ocovski bacovia podali špatne reference?

Ako pisal Flader, nevie sa co bude a predpoklad, ze sa momentalne vyrabovana 2. letka v kratkom case postavi na platforme L-39 NG je maly.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Nevěřím že do L-39NG půjdou jak Slováci tak Poláci. Zvlášť představa že se je podaří prodat do Polska je velké sci-fi. U Slovenska je jediná šance že CSG vstoupí do Aera a potom nějaké odeberou pro Slovak Training Academy.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Poliaci už majú M-246. Do ďalšej cvičnej platformy pochybujem, že pôjdu.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Poláci mají především málo M346 (do roku 2022 by jich měli mít 16). Nicméně mají ve službě ještě 36 letounů Iskra a 16 letounů PZL-130. Takže možnost zde je. Samo sebou pokud někdo čeká, že si nás vyberou pro naše krásné oči, tak určitě ne. Recipročně bychom od nich museli něco koupit.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Ked uz nieco k tym M-346 budu chcieť dokupovat slabšieho vykonu, pojdu IMHO do M-345.
Skelet: myslim, se rovnake to bude snami. Ak nekupite hufnice, nekupime lietadla.
Zároveň si myslím, ze takyto predaj Aera tesne pred definitívnym dokoncenim L-39 NG vratane cvicne-bojovej verzie moze predajom velmi uskodit. Viacerí potencialni kupci sa mozu zaseknut a budu cakat, co sa bude diat.
Predaj spolocnosti v tak kritickej fáze mozu zaujemci chapat, ze majitel fabriky lietadlu neveri.
Flader: ak hovoria o vlade, tak tej co coskoro poda demisiu. Ta "nova" sa este len tvori a neda sa o nej hovorit ako o vlade.
Koniec-koncov L-39NG bol prezentovaný aj na poslednom SIAFe a na obmenu cvicneho letectva je v programe vyčlenených 100mil €. Trener to vyzera byt fajn. Predsalen rokmi overena konstrukcia zo 70tych rokov upgradovana novou zapadnou technikou a materiálmi....
Keby islo len o cvicnu verziu, určite by to nebola zla kupa. Skor naopak.
Otazne je, co dokaze Aero urobit s bojovou verziou. To co staci pre Senegal, nemusi stacit stredoeuropskym krajinam. Bolo by dobre spojit sa s Izraelcanmi, ak budú mat záujem. Mohol by tak skutočne vzniknut bestseller.
Cas ukáže...
Skelet: myslim, se rovnake to bude snami. Ak nekupite hufnice, nekupime lietadla.
Zároveň si myslím, ze takyto predaj Aera tesne pred definitívnym dokoncenim L-39 NG vratane cvicne-bojovej verzie moze predajom velmi uskodit. Viacerí potencialni kupci sa mozu zaseknut a budu cakat, co sa bude diat.
Predaj spolocnosti v tak kritickej fáze mozu zaujemci chapat, ze majitel fabriky lietadlu neveri.
Flader: ak hovoria o vlade, tak tej co coskoro poda demisiu. Ta "nova" sa este len tvori a neda sa o nej hovorit ako o vlade.
Koniec-koncov L-39NG bol prezentovaný aj na poslednom SIAFe a na obmenu cvicneho letectva je v programe vyčlenených 100mil €. Trener to vyzera byt fajn. Predsalen rokmi overena konstrukcia zo 70tych rokov upgradovana novou zapadnou technikou a materiálmi....
Keby islo len o cvicnu verziu, určite by to nebola zla kupa. Skor naopak.
Otazne je, co dokaze Aero urobit s bojovou verziou. To co staci pre Senegal, nemusi stacit stredoeuropskym krajinam. Bolo by dobre spojit sa s Izraelcanmi, ak budú mat záujem. Mohol by tak skutočne vzniknut bestseller.
Cas ukáže...
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Tankyskelet píše:Poláci mají především málo M346 (do roku 2022 by jich měli mít 16). Nicméně mají ve službě ještě 36 letounů Iskra a 16 letounů PZL-130. Takže možnost zde je. Samo sebou pokud někdo čeká, že si nás vyberou pro naše krásné oči, tak určitě ne. Recipročně bychom od nich museli něco koupit.

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
Jaké tanky? Ty polonizované korejské jsou spíše mediální spekulace než realita, v Polsku se v posledních pár měsících v oficiálních kruzích mluví spíše o Abramsech. Ale bůhví jak to dopadne, nákup F35 a možný nákup starších švédských ponorek pořádně zahýbe kasou.KOLT píše:Tankyskelet píše:Poláci mají především málo M346 (do roku 2022 by jich měli mít 16). Nicméně mají ve službě ještě 36 letounů Iskra a 16 letounů PZL-130. Takže možnost zde je. Samo sebou pokud někdo čeká, že si nás vyberou pro naše krásné oči, tak určitě ne. Recipročně bychom od nich museli něco koupit.
Nákup L 39NG Polskem je jen zbožné přání, jejich koncepce je jasná, základní výcvik na turbovrtulovém Orlíku a pokročilý na Mastru.
Zájem Maďarska je naopak opravdu reálný. Mohu potvrdit, že jednání probíhají, tedy o nákupu letadel, o vstupu Maďarska přímo do Aera slyším poprvé.
Jinak z produkce polského obranného průmyslu je pro AČR zajímavý asi jen Topaz a nějaké dělostřelecké drony.
Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl
K tomu Slovensku. OSSR lietadlo na zakladny vycvik nepotrebuju. Rocne skolia iba dvoch pilotov. Takze, ako pisal Juraj, bud ziska L-39 NG dalsie hlavne bitevne schopnosti, alebo bude pre OSSR nezaujimave.