Scotty87 píše:Pokud někoho zajímají další informace k "radarům" DPET nebo novým rušičům doporučuji poslední vydání ATM. Je tam o těchto systémech poměrně obsáhlý článek, kde se věnují i jejich údajnému předražení.
V tomto článku se mimo jiné píše
Výrobci jednotlivých zařízení systému DPET a STARKOM tudíž do celkové ceny promítli rostoucí ceny speciálního materiálu (především přístrojů pro vedení EB, militarizovaných podvozkových platforem, automatizovaných stožárů, certifikovaných kontejnerů apod.), kvalifikované práce a energií oproti předběžné kalkulaci z roku 2016.
Deník N se zřejmě dostal k jednotlivým položkám nákupu systému DPET, ve kterém se kromě jiných uvádí cena za 10 ks kontejnerových nosičů TATRA FORCE 8X8 s chráněnou kabinou.
Z údajů vyplývá, že si pardubická společnost ERA napočítala téměř tři sta milionů korun za deset vozidel Tatra s pancéřovanou kabinou. Podle výrobce Tatra Trucks ale tato cena není adekvátní.
Tolik asi k promítnutí rostoucí ceny speciálního materiálu.
Co je na této zakázce ještě zajímavé, že MO i přes zkušenosti s Omnipolem a jejich přeprodáváním služeb a výrobků není schopno přímo od českého výrobce nakoupit ani hákové nosiče kontejnerů a to i přes to, že se smlouva na nosiče kontejnerů podepisovala ani ne před 9 měsíci. Asi v té době MO ještě nevědělo, že je bude potřebovat...