Proces návrhu křídla F-15 trval 14 měsíců, testy ve větrném tunelu absolvovalo 800 různých konfigurací, 74 křídel, 58 druhů manévrových zařízeních (Maneuvering Devices, podle mě sloty, klapky na křídle atd.)
Nakonec bylo vybráno křídlo bez mechanizace náběžné hrany ale s kónickým prohnutím. Důvodem pro to nejspíše byla váha, protože u F-15 se návrháři rozhodli jít cestou malého plošného zatížení křídla a tak šlo o to šetřit váhou, udělat křídlo jednodušší a pevnější.
S tím souvisí i to že F-15 měla mít vysoký poměr výkonu k váze, aby dokázalo letadlo výborně manévrovat.
Tedy u F-15 šlo o to dosáhnout na tehdejší dobu výborné obratnosti kombinací síly dvou motorů a velké nosné plochy, nízkým zatížením křídel, a výbornou aerodynamikou jejíž ústupek byl tvořen vypouklým překrytem kabiny.
Vstupy vzduchu s měnitelnou geomatrií jsou řízeny počítačem a mají mít přídavné prvky pro zvýšení obratnosti, a mají fungovat podobně jako kachní plošky.
Dotaz, co to je ? Nemá někdo nějakou fotku ? Jelikož je zmínka o kachních ploškách, představuji si něco podobného, ale nepůjde o toto ? Onen kořen křídla s výstřelným otvorem pro kanón ?
https://i.ytimg.com/vi/M359poNjvVA/hqdefault.jpg
V nadzvukové rychlosti má být jejich účinnost až třetina účinosti stabilizátorů a ty byly díky tomu navrženy menší a lehčí....
Křídlo pro F-15 mělo poprvé mít v návrhu požadavky pro vysokou obratnost, do té doby se řešily hlavně výkony. Tedy byť vypadá opravdu jednoduše, v něčem bylo revoluční.