Tatra Kopřivnice
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5174
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Tatra Kopřivnice
Ako vacsiu ptakovinu som u hasičov este nevidel.
To ze nejaky hasicsky útvar robi s trhavinami, neznamena ze potrebuje vojensky special.
Ale kym je cesky danovy poplatnik spokojny, ze si hasici take vozitko obstarali a budu ho zivit, mne to moze byt sumafuk.
U nas zas maju dobrovolny hasici zbierku BVPciek, takze sme Vam v pätách.
To ze nejaky hasicsky útvar robi s trhavinami, neznamena ze potrebuje vojensky special.
Ale kym je cesky danovy poplatnik spokojny, ze si hasici take vozitko obstarali a budu ho zivit, mne to moze byt sumafuk.
U nas zas maju dobrovolny hasici zbierku BVPciek, takze sme Vam v pätách.
Re: Tatra Kopřivnice
Juraj Tichý:
Až na to, že to není vojenský speciál, ale speciální hasičské auto (včetně nádrže na hasební látku), které své posádce poskytuje zvýšenou ochranu. Ve Vrběticích se to řešilo upraveným BDRM (tedy vojenským speciálem), tohle je jen modernější varianta. Jen s tím rozdílem, že tohle dokáže i hasit.
Až na to, že to není vojenský speciál, ale speciální hasičské auto (včetně nádrže na hasební látku), které své posádce poskytuje zvýšenou ochranu. Ve Vrběticích se to řešilo upraveným BDRM (tedy vojenským speciálem), tohle je jen modernější varianta. Jen s tím rozdílem, že tohle dokáže i hasit.
Re: Tatra Kopřivnice
Juraj Tichy: tento novy Triton a starsi Titan jsou reakcemi na maler ve Vrbeticich. Plus to bude urcite i castecne nahrazovat hasicske tanky SPOT 55, ktere se budou rusit.
Re: Tatra Kopřivnice
Mě se ty auta zdají na,, jedno kopyto,,
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=3492
https://www.milmag.pl/news/view?news_id=3492
Re: Tatra Kopřivnice
"Alea iacta est"
Re: Tatra Kopřivnice
Byť jsem si nejdříve myslel, že jde o apríl, tak nejde. Příspěvek se objevil na liaz forum 31.ledna.
Tatra 815-7 6x6, dělostřelecký tahač, objednán v počtu 60ks pro Saudy, automatická převodovka Allison, motor Cumins, pancéřovaná kabina
Autorem fotek je údajně pan Jiří Šmíd
Tatra 815-7 6x6, dělostřelecký tahač, objednán v počtu 60ks pro Saudy, automatická převodovka Allison, motor Cumins, pancéřovaná kabina
Autorem fotek je údajně pan Jiří Šmíd
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5174
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Tatra Kopřivnice
To je podvozok pre Titus?
Re: Tatra Kopřivnice
ne, Titus má motor před kabinou, přední a zadní nápravu řiditelnou a jiný rozchod prostřední nápravy. Tohle je reinkarnace T813TP, respektive 815TP. Tedy trambusová dlouhá kabina, první dvě nápravy řiditelné.
Re: Tatra Kopřivnice
Bolo by zaujímavé porovnať celkovú dĺžku titusu a tohto vozidla a tiež dĺžku nákladového priestoru oboch vozidiel. Pri tituse môžte argumentovať balistickou ochranou kabíny motorom (co je dosť pochybné) a vyšším pohodlím v kabíne. Preto považujem Tatrapan ako vydarenejsiu koncepciu ako titus..
Re: Tatra Kopřivnice
Lynx
Co má Tatrapan společného s Titusem nebo tím vozidlem pro Saudy?
Co má Tatrapan společného s Titusem nebo tím vozidlem pro Saudy?
Re: Tatra Kopřivnice
Tak zalezi, jak je konstruovana mina nebo ono vybusne zarizeni. Pokud kontaktne, tak ti prdne pod kolem nebo pod motorem, takze ti cumak prinasi urcitou vyhodu.
Re: Tatra Kopřivnice
Je to rovnaký typ vozidla?Scotty87 píše:Lynx
Co má Tatrapan společného s Titusem nebo tím vozidlem pro Saudy?
Tatrapan v skutočnosti ukazal vysokú odolnosť proti IED v Iraku..
-
- podporučík
- Příspěvky: 644
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Tatra Kopřivnice
Délka nákladového prostoru (prostoru za sedačkou řidiče):
TITUS: 3 800 mm při délce 7 700 mm
DT 815-7: 3 700 mm při délce 7 435 mm, avšak má dlouhou kabinu.
DT 815-7 má hlavně kabinu s odolností K1/M1, zatímco TITUS je v základu K2/M2 a může být K4/M4, kapota je K1
Technicky vzato by nebyl problém postavit tento tahač na podvozku TITUS s řiditelnou první a poslední nápravou, ale ten podvozek je komplikovanější.
TITUS: 3 800 mm při délce 7 700 mm
DT 815-7: 3 700 mm při délce 7 435 mm, avšak má dlouhou kabinu.
DT 815-7 má hlavně kabinu s odolností K1/M1, zatímco TITUS je v základu K2/M2 a může být K4/M4, kapota je K1
Technicky vzato by nebyl problém postavit tento tahač na podvozku TITUS s řiditelnou první a poslední nápravou, ale ten podvozek je komplikovanější.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5174
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Tatra Kopřivnice
Tatrapan 6x6 a Titus su koncepcne aj velkostou velmi podobné vozidla sluziace na rovnake účely.Scotty87 píše:Lynx
Co má Tatrapan společného s Titusem nebo tím vozidlem pro Saudy?
Co je dokazom aka nadcasova konstrukcia Tatrapan je.
Koniec-koncov, o jeho odolnosti a konstrukcii hovori prezitie vybuch miny pod kolesom. Len by to po tych 20 rokoch chcelo upgrade a facelift.
V misiach sa velmi osvedčili.
Re: Tatra Kopřivnice
Jedinou věc kterou mají Titus a Tatrapan hodně vzdáleně společnou je podvozek 6x6 Tatra, ale i ten je u obou rozdílně řešený (navíc u Titusu je 815-7). Jinak jsou to naprosto rozdílná vozidla. Ať už celkovou koncepcí interiéru, zadní rampou nebo možností balistické odolnosti až do STANAG 4 (verze pro AČR 3 a 3a).
https://www.armyweb.cz/clanek/titus-nov ... tni-podobu
https://www.armyweb.cz/clanek/titus-nov ... tni-podobu
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5174
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Tatra Kopřivnice
To je ako tvrdit, ze Pandur a Boxer su uplne iny typ vozidla, lebo maju ine podvozky a Pandur je Stanag L2 a Boxer je Stanag L5.
Re: Tatra Kopřivnice
A není to tak:?:
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 5174
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Tatra Kopřivnice
Kategóriou su predsa rovnake a slúžia na rovnake činnosti v OS.
Akurát v Tatrapane je viac miesta pre absenciu čumaku.
Mimochodom na Tatrapan sa da zavesit pridavne pancierovanie na uroven Stanag L3.
Akurát v Tatrapane je viac miesta pre absenciu čumaku.
Mimochodom na Tatrapan sa da zavesit pridavne pancierovanie na uroven Stanag L3.