MiG-31 Foxhound
Moderátor: Julesak
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: MiG-31 Foxhound
letecká katastrofa má v ustálené CZ terminologii vždy oběti na životech. Ztráta stroje není katastrofa, ani kdyby to byl Spirit.
Re: MiG-31 Foxhound
Je to trocho OT, ale když už jste na to narazili.
Předpis L-13 (implementace Annex 13 ICAO)
LETECKÁ NEHODA (ACCIDENT)
Událost spojená s provozem letadla, která se, v případě pilotovaného letadla, stala mezi dobou, kdy jakákoliv osoba nastoupila do letadla s úmyslem vykonat let a dobou, kdy všechny takové osoby letadlo opustily, nebo která se, v případě bezpilotního letadla, stala mezi dobou, kdy letadlo je připraveno k pohybu pro účely letu a dobou, kdy zastaví na konci tohoto letu a hlavní pohonná soustava je vypnuta, a při které:
a) některá osoba byla smrtelně nebo těžce zraněna;
b) letadlo bylo zničeno, nebo poškozeno tak, že poškození:
- nepříznivě ovlivnilo pevnost konstrukce, výkon nebo letové charakteristiky letadla, a
- vyžádá si větší opravu nebo výměnu postižených částí;
c) letadlo je nezvěstné‚ nebo je na zcela nepřístupném místě.
INCIDENT (INCIDENT)
Událost jiná než letecká nehoda, spojená s provozem letadla, která ovlivňuje nebo by mohla ovlivnit bezpečnost provozu.
Jedná se o chybnou činnost osob nebo nesprávnou činnost leteckých a pozemních zařízení v leteckém provozu, jeho řízení a zabezpečování, jejíž důsledky však zpravidla nevyžadují předčasné ukončení letu nebo provádění nestandardních (nouzových) postupů.
Incidenty v letovém provozu se rozdělují podle příčin na:
a) letové‚
b) technické‚
c) v řízení letového provozu
d) v zabezpečovací technice
e) jiné.
Takže ne, KATASTROFY se v letectví nedějí
Předpis L-13 (implementace Annex 13 ICAO)
LETECKÁ NEHODA (ACCIDENT)
Událost spojená s provozem letadla, která se, v případě pilotovaného letadla, stala mezi dobou, kdy jakákoliv osoba nastoupila do letadla s úmyslem vykonat let a dobou, kdy všechny takové osoby letadlo opustily, nebo která se, v případě bezpilotního letadla, stala mezi dobou, kdy letadlo je připraveno k pohybu pro účely letu a dobou, kdy zastaví na konci tohoto letu a hlavní pohonná soustava je vypnuta, a při které:
a) některá osoba byla smrtelně nebo těžce zraněna;
b) letadlo bylo zničeno, nebo poškozeno tak, že poškození:
- nepříznivě ovlivnilo pevnost konstrukce, výkon nebo letové charakteristiky letadla, a
- vyžádá si větší opravu nebo výměnu postižených částí;
c) letadlo je nezvěstné‚ nebo je na zcela nepřístupném místě.
INCIDENT (INCIDENT)
Událost jiná než letecká nehoda, spojená s provozem letadla, která ovlivňuje nebo by mohla ovlivnit bezpečnost provozu.
Jedná se o chybnou činnost osob nebo nesprávnou činnost leteckých a pozemních zařízení v leteckém provozu, jeho řízení a zabezpečování, jejíž důsledky však zpravidla nevyžadují předčasné ukončení letu nebo provádění nestandardních (nouzových) postupů.
Incidenty v letovém provozu se rozdělují podle příčin na:
a) letové‚
b) technické‚
c) v řízení letového provozu
d) v zabezpečovací technice
e) jiné.
Takže ne, KATASTROFY se v letectví nedějí



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-31 Foxhound
Skeptik dakujem za pomoc.
Nehody sa este tusim delia na nehody a vazne letecke nehody, nie ? Teda aspon na Slovensku to tak bolo, ked si dobre pamätam.

Nehody sa este tusim delia na nehody a vazne letecke nehody, nie ? Teda aspon na Slovensku to tak bolo, ked si dobre pamätam.
Re: MiG-31 Foxhound
Letecké nehody ne. Incidenty.
Kdysi se "vážný incident" nazýval "předpoklad k letecké nehodě" (PLN) a znamená takový incident, který jen se štěstím neskončil jako LN.
ICAO něco takového nezná, je to čistě česko-slovenské špecifikúm
Kdysi se "vážný incident" nazýval "předpoklad k letecké nehodě" (PLN) a znamená takový incident, který jen se štěstím neskončil jako LN.
ICAO něco takového nezná, je to čistě česko-slovenské špecifikúm



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-31 Foxhound
Skeptik: Presne ako pises. Uz som si to uz zle pamätal.
Dakujem za upresnenie. 


- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: MiG-31 Foxhound
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: MiG-31 Foxhound
Od roku 2021 začne Rusko testovat nový proti satelitní systém 14K168 Burevestnik, raketa 14A045

Výkonnostní charakteristiky střely a komplexu :
Délka rakety - 9,05 m (odhad)
Délka 1. stupně - 3,5 m (odhad)
Délka 2. stupně - 3,06 m (odhad)
Průměr těla - 1,02 m (odhad) )
Orbitální výška zachycených satelitů a objektů - 100-500 km (odhad)
Bojový poloměr nosného letadla - až 1000 km (odhad)
http://militaryrussia.ru/blog/topic-914 ... yunya-2021

Výkonnostní charakteristiky střely a komplexu :
Délka rakety - 9,05 m (odhad)
Délka 1. stupně - 3,5 m (odhad)
Délka 2. stupně - 3,06 m (odhad)
Průměr těla - 1,02 m (odhad) )
Orbitální výška zachycených satelitů a objektů - 100-500 km (odhad)
Bojový poloměr nosného letadla - až 1000 km (odhad)
http://militaryrussia.ru/blog/topic-914 ... yunya-2021
Re: MiG-31 Foxhound
Bojovy polomer je akcny radius ?
Re: MiG-31 Foxhound
Nejako som z toho nepochopil, bude to môcť použiť bežný Mig-31BM alebo len špeciálne upravený?
Hej, v texte "Боевой радиус" a do 1 000 km.niko píše:Bojovy polomer je akcny radius ?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: MiG-31 Foxhound
Měl by je nosit pouze speciálně upravený - МиГ-31 «Изделие 08» vyvinutý na základě staršího MiG-31D («Изделие 07»)Julesak píše:Nejako som z toho nepochopil, bude to môcť použiť bežný Mig-31BM alebo len špeciálne upravený?
Mimochodem verze pro nošení "Kinžálu", tj. MiG-31K, má mít označení «Изделие 06»
Obě verze, jak «Изделие 06» tak «Изделие 08» si mají zachovávat i schopnost nosit standardní výzbroj MiGu-31BM


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-31 Foxhound
Jsou zajimave ony možnosti dvacetitunových těžkých stihaču odlišnych kategorii.Tyto projekty je ale spojuji . Praktiky jsou jen tři. Mig 31, F15 a Chendu J20. U tohoto posledního jsem si vždycky říkal , k čemu takového obra mít , kromě deklarovaného účelu jistě i pro tento. Zbytek světa je jaksi mimo hru.
Re: MiG-31 Foxhound
Zapomínáš na řadu Su-27/30/34/35 což je vlastně ekvivalent F-15C/E.
MiG-31 je výkonově (myslím rychlost a dostup) někde trochu jinde ... logicky, není to stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády, ale interceptor.
Díky tomu je MiG-31 pro tyto střely ideální platforma ... jako by byl F-108 či F-12 (ta by měla být ještě výkonnější) - tedy kdyby byl jejich vývoj dotažen.
MiG-31 je výkonově (myslím rychlost a dostup) někde trochu jinde ... logicky, není to stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády, ale interceptor.
Díky tomu je MiG-31 pro tyto střely ideální platforma ... jako by byl F-108 či F-12 (ta by měla být ještě výkonnější) - tedy kdyby byl jejich vývoj dotažen.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-31 Foxhound
Rapier by byla skvela platforma.
Sucka nemaji 20 tun ,tyto letouny vcetne Raptoru jsem jako zachytne nepovazoval , i kdyz by tu ulohu zvladli.
Sucka nemaji 20 tun ,tyto letouny vcetne Raptoru jsem jako zachytne nepovazoval , i kdyz by tu ulohu zvladli.
Re: MiG-31 Foxhound
Su-27/30/34/35 jsou výkonový (a určením) ekvivalentem F-15C/E ... a dokonce i těžším porovnáváš-li prázdnou hmotnost.
F-15C ... 12,7 tuny
F-15E ... 14,5 tuny
Su-27 ... 16,4 tuny
Su-30 ... 17,7 tuny
Su-34 ... 22,5 tuny
Su-35 ... 19,0 tuny
Důvod proč Rusové nepoužívají jako nosič těchto střel letoun řady Su-27 (jako USA požívá letoun řady F-15) je dán tím, že prostě mají k dispozici vhodnější platformu.
F-15C ... 12,7 tuny
F-15E ... 14,5 tuny
Su-27 ... 16,4 tuny
Su-30 ... 17,7 tuny
Su-34 ... 22,5 tuny
Su-35 ... 19,0 tuny
Důvod proč Rusové nepoužívají jako nosič těchto střel letoun řady Su-27 (jako USA požívá letoun řady F-15) je dán tím, že prostě mají k dispozici vhodnější platformu.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-31 Foxhound
Našel jsem krátké video s informací o přemístění jednoho roje upravených MiG-31 s možností použití střel "KIndžál" na čukotské letiště. Přesun se uskutečnil počátkem prosince 2020 - tedy dosti čerstvá událost. Podle komentáře je letiště plně operační i pro stroje stratgického určení. Již koncem 50 let 20. století tam bylo vybudováno skladiště jaderných zbraní a paliva pro letadla, opatřené velmi dobrou protijadernou ochranou. Vše bylo v uplynulém desetiletí uvedeno do použitelného stavu.
Na protějším břehu Beringova průlivu je letecká základna USAF vybavená stroji F-22 (samozřejmě ne přímo na břehu).
Na protějším břehu Beringova průlivu je letecká základna USAF vybavená stroji F-22 (samozřejmě ne přímo na břehu).
Re: MiG-31 Foxhound
To bude zrejme Anadyr, to je ale pokiaľ viem len predsunutá základňa (jump base) pre potreby VKS, nie že by tam bolo niečo rozmiestnené trvalo.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: MiG-31 Foxhound
Máš pravdu, Anadyr. Letišrě pro mezipřistání Tu-160 vyzkoušeno opět v r. 2018 - vše v komentáři zaznělo. Od 1.12. 2020 základna jednoho roje MiG-31 ze sestavy leteckých sil námořnictva. Dvě další základny takto upravených MiGů jsou v evropské části RF, jedna u Azovského a Černého moře, druhá u Murmanska.Vše je uvedeno v komentáři .
Re: MiG-31 Foxhound
K čemu je ten "periskop"? https://www.youtube.com/watch?v=sqvN6dPcZI0
Třetí minuta ?
Třetí minuta ?
Re: MiG-31 Foxhound
Výklopný periskop..Aby ten druhý pilot(inštruktor/operátor) videl dopredu, cez pozíciu toho vpredu nevidí.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: MiG-31 Foxhound
Dnes ráno v Novgorodské oblasti, došlo k nehodě stíhačky MiG-31, která kvůli technické závadě sjela z letové dráhy. Nikdo z členů posádky nebyl zraněn, ale letadlo bylo vážně poškozeno.
https://www.savunmasanayist.com/rusyani ... e-basladi/
https://twitter.com/PussyRobbery?ref_src=twsrc%5Etfw

https://www.savunmasanayist.com/rusyani ... e-basladi/
https://twitter.com/PussyRobbery?ref_src=twsrc%5Etfw


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček