OSSR - C-27J Spartan
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
Fokkery boli za dobru cenu a nahradili Jak40. Ak si dobre pamätám, oba stroje stali spolu 5mil€. Kupovali sa na 15 rokov služby.
Re: C-27J Spartan
A už aj niekam leteli?
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: C-27J Spartan
Lynx, určite, námatkovo si aj zrátaj, koľko krát je to zachytené AV geekmi.:
https://www.youtube.com/results?search_ ... vak+fokker
https://www.youtube.com/results?search_ ... vak+fokker
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: C-27J Spartan
Juraj problem je len, ze takuto spolocnost na Slovensku nemame a ani v najblizsom obdobi nehrozi, ze by na Slovensku vznikla.Juraj Tichý píše:Niko: zaujimavy napad. Len by som to urobil naopak. Súkromná spoločnosť s bazou na BTS a zazemim na LZMC, stat by uhradzal cast nakladov a objednal by stabilne pocty LH rocne na dlhu dobu. Lietadla by boli pri krize okamžite k dispozícii štátu.
Asi tak. Cely proces je mozny, ale dost narocny. Zlyhava to podla mna na tom, ze to takeho narocneho sa nikomu nechce a tlaky z vonku na nieco take neexistuju. Skor naopak. Zaujimavejsie je, ked si stat objednava sluzby z vonku.Pikujuci brizolit píše:niko, Tvoj model je veľmi zaujímavý a mne sa páči. Ak už zdieľame Sliač pre chartre, Kuchyňa by si konečne mohla niečo zarobiť tiež a ako cargo základňa pri BA. Len to je také, že to bude konkurovať BTS.ň
Tam by to bolo o lobbingu a Naď nemá brata , švagra a frajerku, či strýka a uja na Kuchyni.![]()
Re: C-27J Spartan
Pikujuci brizolit: tak som si to zbežne pozrel, okrem leteckých dní tam bolo pár zaberov z letísk kam by odletel A319, L410, ale bežná komerčná linka, hoci aj s first class.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
Tiež by som videl problém v tom, či by súkromník dokazal byt konkurencieschopny lietadlami kategórie C-390 na cargotrhu.niko píše:Juraj problem je len, ze takuto spolocnost na Slovensku nemame a ani v najblizsom obdobi nehrozi, ze by na Slovensku vznikla.Juraj Tichý píše:Niko: zaujimavy napad. Len by som to urobil naopak. Súkromná spoločnosť s bazou na BTS a zazemim na LZMC, stat by uhradzal cast nakladov a objednal by stabilne pocty LH rocne na dlhu dobu. Lietadla by boli pri krize okamžite k dispozícii štátu.
Skôr sa tiež pridáme k tej prvádzke tankovacích lietadiel. Bohužial Vaše "broukpytlíkovství" a naše "čositodovoluješKnasimhufniciam" je este stale dostatocna rozbuska. 90tky su sice ďaleko, ale ono to neskoncilo v 1993. A este dlho to potrva, kym bude stol uplne cisty. Zostalo mnoho žabomýších vojen a primitívov na oboch stranách. (IMHO, az ked Slovencina a Cestina si budu opat tak vzdialene, ze "Masarykova mamička" bude zase lepšie rozumiet Nemecky, ako Česky, tak by to mohlo fungovať.)Scotty87 píše: Když se dokáží domluvit Nizozemí, Belgie, Německo, Lucembursko, Norsko a ČR na provozování společné letky tankovacích letadel, tak by snad nebyl problém dohodnout se mezi dvěma státy. Doufám že jsme se od devadesátých let už přeci jen trochu posunuli a přinejhorším se ta letka dá vždycky rozdělit dvě ku jedné.![]()
Ona by to nebyla stejně záležitost nejbližších let. Odhaduji že dalších 6-8 let budou obě armády realizovat jiné důležitější projekty.
Lietať lietaju. Aj teraz v ramci repatriácií. Asi to nie je najvyťaženejší stroj na sveteLynx píše:A už aj niekam leteli?

Otázka je, či by Airbus dokázal sadu pre konverziu A310 na A310MRT, dokázal použiť aj na A319

- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: C-27J Spartan
Lynx, ono pravá first class zo slovenska akosi nelieta, gro máme low cost carrierov na oboch letiskách, max premium economy napríklad u LOTu. U chartrov neviem, nepoužívam.
L-410 je za trest na dlhé a vysoké trasy, nepretlak letiaci nízko a pomaly. Nad Alpy by som s tým príliš nechcel
A A319 je overkill pri malej delegácii a rozumnej vzdialenosti.
Inak, mal som pár krát tú česť s Fokkerom, napr. zo Schipolu nako KLM City hopper, ak nesedíš medzi motormi a príliš veľa zhuleno ožraných cestujúcich nevyvádza,tak rýchly príjemný let. Opak Turboletu
L-410 je za trest na dlhé a vysoké trasy, nepretlak letiaci nízko a pomaly. Nad Alpy by som s tým príliš nechcel

A A319 je overkill pri malej delegácii a rozumnej vzdialenosti.
Inak, mal som pár krát tú česť s Fokkerom, napr. zo Schipolu nako KLM City hopper, ak nesedíš medzi motormi a príliš veľa zhuleno ožraných cestujúcich nevyvádza,tak rýchly príjemný let. Opak Turboletu

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: C-27J Spartan
"Bohapicodobretycoboljeden"Skôr sa tiež pridáme k tej prvádzke tankovacích lietadiel. Bohužial Vaše "broukpytlíkovství" a naše "čositodovoluješKnasimhufniciam" je este stale dostatocna rozbuska. 90tky su sice ďaleko, ale ono to neskoncilo v 1993. A este dlho to potrva, kym bude stol uplne cisty. Zostalo mnoho žabomýších vojen a primitívov na oboch stranách. (IMHO, az ked Slovencina a Cestina si budu opat tak vzdialene, ze "Masarykova mamička" bude zase lepšie rozumiet Nemecky, ako Česky, tak by to mohlo fungovať.)




"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: C-27J Spartan
Turbolet je taky lepsi aeroklubak. Do Kyjeva s nim leteli 4 hodiny, Linkou letis hodinu 40. Letiat s nim mimo Europu je sci fi. Inak neviem, co riesite na Fokkeroch, ved tie normalne lietaju v standardnom rezime.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: C-27J Spartan
OT dotaz : Čo a prečo stále tu máte/máme problém s tými ČS vzťahmi, rokom 93 a podobne?
Tu je rok 93, dohrávaná kvalifikácia MS vo futbale v "zaostalých" Košiciach, , pre nepamätníkov rok 93 sa to už volalo Reprezentácia Česka a Slovenska a obe krajiny dvomi mamrdmi rozdelené. Paradoxne, ľudia fandili a akosi primálo "ruských" vlajok pri športe, ktorému príliš "inteligencia" nefandí... A viac Československých vlajok .
Vaše dejiny končia pri tých dvoch mamrdoch, pár stovák trolloch a ďalších 15 milión + názorov je ukradnutých?
Koniec OT
EDIT: niko, my nič, my muzikanti

Tu je rok 93, dohrávaná kvalifikácia MS vo futbale v "zaostalých" Košiciach, , pre nepamätníkov rok 93 sa to už volalo Reprezentácia Česka a Slovenska a obe krajiny dvomi mamrdmi rozdelené. Paradoxne, ľudia fandili a akosi primálo "ruských" vlajok pri športe, ktorému príliš "inteligencia" nefandí... A viac Československých vlajok .
Vaše dejiny končia pri tých dvoch mamrdoch, pár stovák trolloch a ďalších 15 milión + názorov je ukradnutých?

Koniec OT

EDIT: niko, my nič, my muzikanti

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
OT: Ono to samozrejme nebolo len o dvoch mamrdoch. Ta hnacia sila obyvatelstva k rozdeleniu bola v SR dost velka.
A ved to vidis do dnes aj na tomto fore. Ta citacia "ako sa to vyjadrujes o slovenskych hufniciach" ci "nas minister by mal poslat protestnu notu pre vyjadrenie k modernizacii BVP" je uz taky folklor toho vsetkeho.
Rozdelenie bola nevyhnutna kauzalnost dejinneho vyvinu. Ako vsetko co bolo umelo vytvorene, musi sa aj skoncit. Co si este nejako pamatame spolocny stat, tak to pre nas ma nejaku nostalgiu, emociu. Ale dnesnych maturantov, ked ucim ČSR (so vsetkymi plusmi aj minusmi) im to už nic nehovori. Cesi su im uplne vlazni, rovnako ako Poliaci ci Madari. Narodili sa desatrokov po rozdeleni. Ked tato generacia bude preberat stafetu v riadeni statu, bude ČSR pre nich to iste ako pre nasich dedov Rakusko Uhorsko. Na druhej strane to bude predpokladam take iste.
Paradoxne 2.ČSR a vznik vojnovej SR, je pre nich viac zaujimave ako 1. ČSR. Napriek uvedomeniu si stigmy s fasistickým statom spojenej, je to pre nich ovela ovela zaujimavejsia tema a su pri nej aktivni.
Koniec OT, potom to prosím niekto zmazte, nech to tu nesvinime.
A ved to vidis do dnes aj na tomto fore. Ta citacia "ako sa to vyjadrujes o slovenskych hufniciach" ci "nas minister by mal poslat protestnu notu pre vyjadrenie k modernizacii BVP" je uz taky folklor toho vsetkeho.
Rozdelenie bola nevyhnutna kauzalnost dejinneho vyvinu. Ako vsetko co bolo umelo vytvorene, musi sa aj skoncit. Co si este nejako pamatame spolocny stat, tak to pre nas ma nejaku nostalgiu, emociu. Ale dnesnych maturantov, ked ucim ČSR (so vsetkymi plusmi aj minusmi) im to už nic nehovori. Cesi su im uplne vlazni, rovnako ako Poliaci ci Madari. Narodili sa desatrokov po rozdeleni. Ked tato generacia bude preberat stafetu v riadeni statu, bude ČSR pre nich to iste ako pre nasich dedov Rakusko Uhorsko. Na druhej strane to bude predpokladam take iste.
Paradoxne 2.ČSR a vznik vojnovej SR, je pre nich viac zaujimave ako 1. ČSR. Napriek uvedomeniu si stigmy s fasistickým statom spojenej, je to pre nich ovela ovela zaujimavejsia tema a su pri nej aktivni.
Koniec OT, potom to prosím niekto zmazte, nech to tu nesvinime.
Re: C-27J Spartan
Juraj: ta aktivita je logicka. To jsou ciste Vase dejiny. My jsme meli tu kliku, ze se muzeme oprit o tisic let historie, at uz byla jakakoliv. Vy jste historii sdileli s nami nebo s Madary.
Krom revnivosti je se spolecnymi jednotkami jeste problem v aktivite nasazeni. Mam pocit, ze my jsme o dost vice aktivnejsi, takze spolecna dopravni letka by pro nas byla vyhodnejsi s Polaky, kteri maji podobne nasazeni jako ACR.
Krom revnivosti je se spolecnymi jednotkami jeste problem v aktivite nasazeni. Mam pocit, ze my jsme o dost vice aktivnejsi, takze spolecna dopravni letka by pro nas byla vyhodnejsi s Polaky, kteri maji podobne nasazeni jako ACR.



- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: C-27J Spartan
OT alert:
Juraj, ďakujem za info. Ja s tou hnacou silou mám opačné skúsenosti z tých 90tok, ale to nič nemení na Tvojom príkladu mladých, ktorý si uviedol Ty a výsledku, ktorý panuje
K tej nóte a pod. za "fufnice" by som to zhrnul do tej párstovkovej troll skupiny vyššie. A aj Skeletovi
Koniec OT.
Mimochodom, niko, spomínal si nálet nad 15 percent plánu, koľko hodín ročne na pilota to robí náhodou nevieme?A plus sú tam posádky štyri alebo dve?
EDIT: pravopis
Juraj, ďakujem za info. Ja s tou hnacou silou mám opačné skúsenosti z tých 90tok, ale to nič nemení na Tvojom príkladu mladých, ktorý si uviedol Ty a výsledku, ktorý panuje

K tej nóte a pod. za "fufnice" by som to zhrnul do tej párstovkovej troll skupiny vyššie. A aj Skeletovi

Koniec OT.

Mimochodom, niko, spomínal si nálet nad 15 percent plánu, koľko hodín ročne na pilota to robí náhodou nevieme?A plus sú tam posádky štyri alebo dve?

EDIT: pravopis
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
Skelet: No to je velmi zlozita otazka, do ktorej sa pustat asi nechcem. Len poviem tolko, ze slovenska historiografia sa uz zbavila nanosov a uprav historie z medzivojnoveho obdobia, kedy boli umyselne krivene dejiny a spolocne Uhorske kralovstvo s podstatnym podielom slovenskej slachty, bolo vykreslovane ako cudzi element, ktory sa slovenskeho naroda netyka. Toto mame nastastie za sebou. Z 1000rokov spoluzitia s Madarmi, je len 50 rokov utlaku. Chapem vsak, ze pre novy stat, bolo dolezite to vykreslovat inak. (A pikoska, ked ucim Lajosa Kossutha, veľkeho madarskeho bojovnika proti rakuskej tyranii, vzdy spomeniem zachovane listy, ktore pisaval rodine na Turiec a vsetky po slovensky.
) Uz som to tu raz tusim pisal, ale myslim si, ze mentalitou sme si ovela blizsi k Maďarom, ako k Čechom. Je to aj logicke. Nase kultury sa ovpylvnovali velmi dlho, az prakticky splynuli. Ovplyvnovanie z Čiech smerom na Slovensko bolo v stredoveku akurat tak husitske plienenie a evanjelicka biblia v cestine. To je proste malo. Az vlastne vznikom ČSR zacina vplyv ceskej kultury a vzdelanosti, na v tom case nie vlastnou vinou zaostalom Slovensku. Vlastne vdaka nasej tvrdohlavosti, zadubenosti "radsej sa ucit nebudes, ako keby si sa mal po madarsky ucit, sme potom ziskali moznost sa rozvijat. A pravom patrime k najuspesnejsim narodom 20 storocia v Europe. Ale dost! lebo uz idem hlbsie a to som nechcel. Toto nie je debata na net, ale k pivu. 


Re: C-27J Spartan
K tomu OT: Mna po tych rokoch uz nebavi to nekonecne masirovanie na co mame a na co nemame byt hrdi v ramci nasej historie. R-U bolo najprv zle, potom dobre, pricom 1948 berieme pozitivne kvoli slovenskym legiam, aj ked sme stali na tej zlej strane, 2. sv radsej ani nespominam. Z mojho pohladu mame pekne dejiny take, ake su a treba ich aj tak brat. Zazili sme 50 rokov protislovenskej madarizacie, ale odhliadnuc od toho sme mali pekne dejiny plne sikovnych a sebavedomich ludi fungujucich v multikulturnom kralovstve. Rovnako ako mnoho inych krajin.
Tema Spartan: Na jeden stroj mame 2 posadky. Nalet hodin presne neviem, mal by ale byt niekde v obstaravacich dokumentoch. Pohybuje sa niekde na urovni 200 h na stroj.
Tema Spartan: Na jeden stroj mame 2 posadky. Nalet hodin presne neviem, mal by ale byt niekde v obstaravacich dokumentoch. Pohybuje sa niekde na urovni 200 h na stroj.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
K OT: niko tvoja veta mi uz par dni vrta v hlave. A asi zaklad je, ze na historiu clovek nema byt hrdy. Kym sa o nu nijako nezasluzil. Hrdi maju byt ludia na vlastne skutky.
Z histórie sa máš poučiť, historiu mas zachovavat ako odkaz predkov. Ale byt hrdy ci hanbit sa? Ja necitim ziadnu hanbu za odbobie 1939-45. Preco by som mal? Zakony som vtedy nepísal, neschvaloval ani nevykonával.
Čiže bavenie sa o historických udalostiach nema byt spojene s buchanim sa do prs, ci sebabicovanim.
Ale prostou intelektuálnou debatou.
Späť k Spartanovi.
Nie je 200lh rocne malo? Pri turbovrtulaku by som cakal, ze rocny nalet dokaze byt ovela ovela vyssi, atakujuci 1000lh rocne.
Ked si vezmem take ATR v sluzbach aerolinii, tie musia urobiť rocne ovela viac LH ako 200, nie?
Z histórie sa máš poučiť, historiu mas zachovavat ako odkaz predkov. Ale byt hrdy ci hanbit sa? Ja necitim ziadnu hanbu za odbobie 1939-45. Preco by som mal? Zakony som vtedy nepísal, neschvaloval ani nevykonával.
Čiže bavenie sa o historických udalostiach nema byt spojene s buchanim sa do prs, ci sebabicovanim.
Ale prostou intelektuálnou debatou.
Späť k Spartanovi.
Nie je 200lh rocne malo? Pri turbovrtulaku by som cakal, ze rocny nalet dokaze byt ovela ovela vyssi, atakujuci 1000lh rocne.
Ked si vezmem take ATR v sluzbach aerolinii, tie musia urobiť rocne ovela viac LH ako 200, nie?
Re: C-27J Spartan
Presne tak.Juraj Tichý píše:K OT: niko tvoja veta mi uz par dni vrta v hlave. A asi zaklad je, ze na historiu clovek nema byt hrdy. Kym sa o nu nijako nezasluzil. Hrdi maju byt ludia na vlastne skutky.
Z histórie sa máš poučiť, historiu mas zachovavat ako odkaz predkov. Ale byt hrdy ci hanbit sa? Ja necitim ziadnu hanbu za odbobie 1939-45. Preco by som mal? Zakony som vtedy nepísal, neschvaloval ani nevykonával.
Čiže bavenie sa o historických udalostiach nema byt spojene s buchanim sa do prs, ci sebabicovanim.
Ale prostou intelektuálnou debatou.

Oproti aerolinkam je to samozrejme malo, ale vojaci vela nelietaju ani v zapadnych krajinach. Moje cisla treba ale tiez brat s rezervou, pamätam si len, ze toto cislo bolo spominane pri nakupe Spartanov. Realita moze byt vyssia.Juraj Tichý píše: Nie je 200lh rocne malo? Pri turbovrtulaku by som cakal, ze rocny nalet dokaze byt ovela ovela vyssi, atakujuci 1000lh rocne.
Ked si vezmem take ATR v sluzbach aerolinii, tie musia urobiť rocne ovela viac LH ako 200, nie?
Re: C-27J Spartan
Tie KC-390 sú krásne a aj praktické. Vedel by som si 2 predstaviť v Kuchyni. 
A ešte 2 Spartany a mali by sme vymaľované.

A ešte 2 Spartany a mali by sme vymaľované.

"Alea iacta est"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
K C-390 mame samostatne vlakno. :-)
A ziadne zbytočne airlifty
Ťažká brigada
Stredna brigada so schopnosťou rozvinu na diviziu
PVO
A potom si rozhadzujte na zbytočnosti

A ziadne zbytočne airlifty

Ťažká brigada
Stredna brigada so schopnosťou rozvinu na diviziu
PVO
A potom si rozhadzujte na zbytočnosti


