OSSR - nový stíhací letoun Lockheed Martin F-16 Block 70
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Podľa všetkého výroba našich Viperov má meškanie.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Preco myslis ? Kvoli tomu datumu 2026 ? To by mal byt planovany datum dodania tych taiwanskych Viperov.
Ale inak naznacuje sa to uz celkom casto, tak asi nieco na tom pravdy bude.
Ale inak naznacuje sa to uz celkom casto, tak asi nieco na tom pravdy bude.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Vnímame aj informácie o zdržaniach pri výrobe na americkej strane, preto si myslím, že rokovania budú konštruktívne. To, či všetky stíhačky prídu naraz, alebo sa termín pre niektoré natiahne o rok alebo dva nie je až také podstatné.
https://euractiv.sk/section/obrana-a-za ... 23dEh-tINE
https://euractiv.sk/section/obrana-a-za ... 23dEh-tINE
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
No to hej. Ale to ani nie je tak meskanie vyroby, ako skor dodanie tovaru az po zaplateni.
Vyroba v Greenville nabehla podla planov a tak predpokladam, ze na americkej strane problem nie je. Alebo aspon nie nejako vyrazny.

Vyroba v Greenville nabehla podla planov a tak predpokladam, ze na americkej strane problem nie je. Alebo aspon nie nejako vyrazny.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Diskutujeme aj o dokončení projektov vo vzdušných silách, vrátane stíhačiek F-16, pri ktorých padlo jednoznačné rozhodnutie pokračovať. No rozloženie zvyšných splátok pokladáme z hľadiska našich reálnych možností za neprimerané, preto už americká strana dostala náš návrh na ich úpravu. Zámerom je dodržať ambíciu zbaviť sa od roku 2023 závislosti na MiG-29. Vnímame aj informácie o zdržaniach pri výrobe na americkej strane, preto si myslím, že rokovania budú konštruktívne. To, či všetky stíhačky prídu naraz, alebo sa termín pre niektoré natiahne o rok alebo dva nie je až také podstatné.
Ste teda otvorení ďalším zmenám pri dodávke stíhačiek?
Áno, pretože si uvedomujeme, že aj požiadavka na zníženie splátok na našej strane musí byť niečím kompenzovaná.
Ja to vnímam tak, že aj jednej aj druhej strane padnu vhod zmeny v harmonograme. My si rozlozime splatky a Američania nebudú platiť penále, keďže už teraz meškajú (informácie o zdržaniach)
Ste teda otvorení ďalším zmenám pri dodávke stíhačiek?
Áno, pretože si uvedomujeme, že aj požiadavka na zníženie splátok na našej strane musí byť niečím kompenzovaná.
Ja to vnímam tak, že aj jednej aj druhej strane padnu vhod zmeny v harmonograme. My si rozlozime splatky a Američania nebudú platiť penále, keďže už teraz meškajú (informácie o zdržaniach)
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Juraj: Je to mozne. Mozno si nakoniec navzajom pomozeme. Skor ide o to, aky velky ten casovy posun bude. Hadam nie do 2026.
Inak uprimne sa tesim na ten rok 2023. F-16 nam z USA dodaju predpokladam 4 pre Air policing a ostatne budu prichadzat postupne v priebehu dalsich rokov. Mig-29 pravdepodobne preto nevyradime okamzite a pojdeme skor sposobom run to breakdown. Cize v zasade budeme mat vo vyzbroji F-16, ako aj Mig-29. SIAF 2023 bude urcite stat za to.
Inak uprimne sa tesim na ten rok 2023. F-16 nam z USA dodaju predpokladam 4 pre Air policing a ostatne budu prichadzat postupne v priebehu dalsich rokov. Mig-29 pravdepodobne preto nevyradime okamzite a pojdeme skor sposobom run to breakdown. Cize v zasade budeme mat vo vyzbroji F-16, ako aj Mig-29. SIAF 2023 bude urcite stat za to.

- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Len aby ten breakdown Migov neprisiel uz 2021 

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Tak abonntna zmluva plati do 2023, takze toho by som sa neobaval. Skor je otazne, co potom. Uzemnia VzS Migy po vyprsani platnosti, alebo zacneme kanibalizovat a este povedzme rok Migy udrzime v sluzbe.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
niko , otázka je, či je ešte z čoho kanibalizovať. Pár "nájazdov" už "rezervné" MiGy zažili
Na ten SIAD2023 sa teším, škoda, že tam nebude aj nejaký MiG-21, ten dokázal úspešne odstrániť viacej sluchových buniek pri displayi
Pro vysokej podzvukovej rýchlosti to hádam vykompenzuje aj 29ka 

Na ten SIAD2023 sa teším, škoda, že tam nebude aj nejaký MiG-21, ten dokázal úspešne odstrániť viacej sluchových buniek pri displayi


“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_li ... _republiky
Tých dvadsaťdevín, ktorým končí životnosť až v 2024 je päť.
Tých dvadsaťdevín, ktorým končí životnosť až v 2024 je päť.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Presne tak. Cize v zasade by bolo mozne prevadzkovat 5 MIG-29 este asi rok po dodani F-16. S tym kanibalozovanim je to samozrejme otazne. Sklady NG nijako plne nie su a s kanibalizaciou sa urcite zacne uz skor pri postupnom vyradzovani. Ale tak hadam na rocnu prevadzku 5 strojov by ND stacili.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ak budú Migy lietať z Kuchyne (ako sa tu už spomínalo) a F16 zo Sliača, tak sa ich služby môžu prelínať. Po dodaní F16 a dokončení Sliača už ruských "mechanikov" asi len tak nepustia na toto letisko. Bol by to pekný SIAF, mať tam oba typy v našich farbách.
"Alea iacta est"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Pokial viem, tak toto bola podmienka Americanov. Nehovoriac o previerkac technikov F-16 na uroven tajne a vymenu SBS za Vojensku policiu. Aspon tak sa vyjadril velitel VzS.mikojan29 píše: Po dodaní F16 a dokončení Sliača už ruských "mechanikov" asi len tak nepustia na toto letisko.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
https://www.defenseworld.net/news/26856 ... sQOpGgzZPY
Piloty celkem oblíbený motor F-110. Big Mouth je velice dobrý dogfight beast a co jsem četl tak pozemní servis si ho taky chválí. Ale i tak, proč si SK vybralo tento motor ?
O kolik těžší je F-16V oproti Bloku 50 ?
Piloty celkem oblíbený motor F-110. Big Mouth je velice dobrý dogfight beast a co jsem četl tak pozemní servis si ho taky chválí. Ale i tak, proč si SK vybralo tento motor ?
O kolik těžší je F-16V oproti Bloku 50 ?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Block 50 prazdny 18.238 libier a maximum 42.300 lb.
Block 70 prazdny 20.300 lb a maximum 48.000 lb.
Block 70 prazdny 20.300 lb a maximum 48.000 lb.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Zajímavější asi budou ale běžné vzletové hmotnosti (a v kg
)
Block 50 ... 12.000 kg
Block 70 ... 15.300 kg
Takže asi o 3 tuny.

Block 50 ... 12.000 kg
Block 70 ... 15.300 kg
Takže asi o 3 tuny.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Tedy +- o něco horší obratnost.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Mozes mi pls povedat odkial si cerpal? Lebo air to air mision ready pre block 50, tych 12t som nasiel.Skeptik píše:Zajímavější asi budou ale běžné vzletové hmotnosti (a v kg)
Block 50 ... 12.000 kg
Block 70 ... 15.300 kg
Takže asi o 3 tuny.
No pre Block 70 som taketo cislo nenašiel.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Wiki a Lockheed Martin udává že rozdíl v prázdné váze je cca 1000 kg. F-16 Block 70 bude ve vzdušném boji jistě lepší než Block 50, ale už to nebude taková nadržená barová holka na manévrové dovádění.
Líbí se mi nový obrazovky v kokpitu, už to vypadá trochu jako Gripen v 92
.
Líbí se mi nový obrazovky v kokpitu, už to vypadá trochu jako Gripen v 92

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Grécke F-16C Block 50 s motorom F110-GE-129, kúpené v rámci programu Peace Xenia II, majú prázdnu hmotnosť (bez paliva, nábojov do guľometu a náplní do výmetníc klamných cieľov) 19 261 libier.Wasp píše: O kolik těžší je F-16V oproti Bloku 50 ?
Block 70 má prázdnu hmotnosť 20 300 libier, ako už písal Juraj.
Rozdiel porovnateľných verzií vychádza na 1 039 libier, resp. 471 kg.
EDIT: Pre úplnosť musím dodať, že na inom mieste manuálu k tej istej verzii gréckej F-16C Block 50, sa udáva operačná hmotnosť 20 000 libier pre základné lietadlo (basic aircraft) vrátane pilota, s neodčerpateľným palivom, s olejovou a kyslíkovo náplňou a závesníkmi rakiet na špičkách krídel.