Raz som sa rozpraval s chlapikom od Penty ohladom ich aktivit. Povedal, ze oni nemaju homogenne portfolio, ale robia vsetko v com vidia kratkodoby, alebo strednodoby zisk podla ich predstav. Tak ich aj treba brat. Robia vsetko od nemocnic, cez reality, retail az po lietadla. Aero postavili na nohy a teraz predavaju s nejakou marzou.skelet píše:Celkem si odporuješ. Pokud miliardář je ten kdo obrací každou korunu (forint) dvakrát, tak na tvé otázky zná odpovědi. Navíc do toho jde společně s firmou v této branži obchodující.
Penta je orientovaná na jiné typy akcí, takže jí samotné Aero nezapadá do portfolia = neumí to
Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Re: Aero L-39NG
Pro tohle tvrzení jsem nenašel důkaz. (předpokládám,že slovem "marže" se myslí: koupit 100 rohlíků za 1,2 Kč a prodat 95 rohlíků za 1,5 Kč, 5 rohlíků ztvrdne = odepsat do ztrát ... marže: 150-(5*1,2)-120 = 24 Kč)niko píše:Aero (...) teraz predavaju s nejakou marzou.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Zzz ty vidíš rozpory on je vidět nemusí, neb má data ke kterým se ty nikdy nedostanes.
A jestli je Zombie umí ukáže čas.
A jestli je Zombie umí ukáže čas.



Re: Aero L-39NG
Nevím co je "zombie", tak to nechávám být.
A z mého pohledu bych prozatím udělal tečku (nikoliv čárku, ale fakt tečku). Pouze jsem reagoval na aktuální informování o situaci okolo Aero Vodochody. Uvidíme za pár měsíců/roků, až se rozplyne "mlha", jaké "detaily" jsem přehlédnul/nenašel.
A z mého pohledu bych prozatím udělal tečku (nikoliv čárku, ale fakt tečku). Pouze jsem reagoval na aktuální informování o situaci okolo Aero Vodochody. Uvidíme za pár měsíců/roků, až se rozplyne "mlha", jaké "detaily" jsem přehlédnul/nenašel.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Jsou to jeho peníze resp. peníze jeho partnerů (investorů) ... takovouto akvizici nikdo nedělá sám a jen za své.zzz píše: Pozná ten pán z Maďarska jestli je reálná šance, že Aero je schopné získat nové zákazníky pro subdodávky (např. podvozky)?
Pozná ten pán z Maďarska jestli je reálná šance prodat L-39NG do Tuniska?
Pozná ten pán z Maďarska jestli je reálná šance, že Česká vláda koupí 4xL-39NG a jestli česká státní banka půjčí do Senegalu nejen na (stavební) rekonstrukci senegalských letišť (půjčka byla udělena), ale že česká státní banka (ČEB) půjčí taky na nákup L-39NG pro Senegalské letectvo (neví se jak jestli půjčka bude)?
A k otázkám.
add 1 ... Předpokládám, že ano, proč by do toho jinak lezl, a jak by přesvědčil investory? Navíc do toho nejde sám, ale s OMNIPOLem, což také není někdo, kdo by jen tak "pálil" peníze.
add 2 ... Předpokládám, že ano, proč by do toho jinak lezl, a jak by přesvědčil investory? Navíc do toho nejde sám, ale s OMNIPOLem, což také není někdo, kdo by jen tak "pálil" peníze.
add 3 ... Proto jsem psal o těch známostech v oboru nákupu vojenské techniky, lobbingu a korumpování. Jak myslíš, že se takovéto kšefty (se státními "zaměstnanci") dělají ?
Pozn. Navíc je klidně možné, a pravděpodobné, že už má rozjednáno i něco jiného - naznačilo se tu Maďarsko, ale bůh ví, do jakých zemí už ten Maďar zbraně dodává / dodával.
Představa, jak se z milionáře stane miliardář tím, že zhasíná světlo a obrací každou minci je sice romantická, ale též úsměvná a neskonale naivní.
Ale pokud naznačuješ, že pan András Tombor - businessman, lobbista a osoba, která "pere" peníze Fideszu - je jen bílý kůň, a ve skutečnosti Aero kupuje pro někoho jiného, pak i toto je možnost. Pro někoho, kdo Ví, co bude.
Skutečnost, že do toho s ním jde i Háva je ale zárukou, že se nejedná o střelbu od boku.
Nezbývá nám než počkat - ono to jednou někde vyleze.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Jak to je - to nevím. Dál se v tom šťourat nebudu neboť nemám možnost dojít konkrétní odpovědi.
A taky je možné že jsem napsal hloupost, např. že jsem nějaký důležitý detail přehlédnul nebo nepochopil.
A taky je možné že jsem napsal hloupost, např. že jsem nějaký důležitý detail přehlédnul nebo nepochopil.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Možná by si jenom stačilo zjistit kdo onen pan je a jak to v dnešním Maďarsku funguje. K tomu doporučuji občasné příspěvky od PavolR na AN. Na rozdíl od nás ten "půvabný" jazyk ovládá a tím pádem je schopen přinášet zajímavé informace.zzz píše:Jak to je - to nevím. Dál se v tom šťourat nebudu neboť nemám možnost dojít konkrétní odpovědi.
A taky je možné že jsem napsal hloupost, např. že jsem nějaký důležitý detail přehlédnul nebo nepochopil.
Tenhle pán opravdu nezbohatl tím, že by obracel každou korunu, ale tím, že se zná s Orbánem a patří k jeho vnitřnímu kruhu. Jinak to v dnešním Maďarsku, které se čím dál tím více, politickým modelem, podobá Rusku či Turecku ani nejde.
Tím pádem za ním stojí i celý maďarský stát. Je klidně možné, že část peněz na nákup Aera je z od maďarského eráru, třeba firmou velmi výhodné půjčky od některé z maďarských státních či polostátních bank.
Čímž chci říct, že ten pán nejen ví co dělá (navíc na řízení firmy na Omnipol), ale ještě k tomu má politickou a možná i finanční podporu Orbána = maďarské vlády. Co to přinese do budoucna se neví, ale v krátkodobém horizontu můžeme čekat objednávkou od HuAF, kterou Orbán doma prodá jako objednávku "maďarských" letadel a další mega úspěch na cestě k Maďarsku jako vůdci V4 a hegemonu Karpatské kotliny.
Re: Aero L-39NG
Nesher:
pochopil jsem správně, že tvrdíš = pan András Tombor a/nebo maďarská vláda je jediným a konečný vlastníkem většinového podílu v Aero Vodochody?
A myslíš si to z toho co napsal "Pavol R" (asi myslíš diskuzi pod tímto článkem) nebo ještě z jiného zdroje?
pochopil jsem správně, že tvrdíš = pan András Tombor a/nebo maďarská vláda je jediným a konečný vlastníkem většinového podílu v Aero Vodochody?
A myslíš si to z toho co napsal "Pavol R" (asi myslíš diskuzi pod tímto článkem) nebo ještě z jiného zdroje?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Ano, to si myslím. A nejen na základě toho co píše PavolR, ale i na základě toho co vím o dnešním Maďarsku a jeho v podstatě státem řízené ekonomice. Samozřejmě nevím, zda jsou to jen jeho peníze, či v tom nějak, zřejmě přes banky, figuruje i stát. Ale, že to stát (čti Orbán) schválil jsem přesvědčen. Stejně jako jsem přesvědčen, že v té transakcí hrají důležitou roli i politické zájmy orbánova režimu.
Re: Aero L-39NG
Díky.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Aero L-39NG
Mimochodem, Orbán se zřejmě rozhodl, že je Babiš jeho kamarád a HuAF se chystá objednat další 4 Z 242 L ( jen nevím zda tu verzi co už mají, nebo koupí jako druzí po Bulharech modernizovaný typ nazvaný Zeus, který má Zlín co nevidět představit).
Kdybych věřil na konspirace, tak bych řekl, že se snaží oslabovat případné CZ-SK spojenectví až začne revidovat Trianon
Kdybych věřil na konspirace, tak bych řekl, že se snaží oslabovat případné CZ-SK spojenectví až začne revidovat Trianon

Re: Aero L-39NG
Já bych na konspirace (kdo je čí kamarád) moc nevěřil.Takže k tomu nic nemám.Nesher píše:(...) Kdybych věřil na konspirace, (...)
Počkal bych si na reálné výsledky v praxi:
např. jak se osvědčí AERo v programu dodávek dílů pro konverzi Airbus 320 na dopravní. A jak se projeví "pošťuchování"mezi Embraer a Boeingem na KC-390, konkrétně na množstvím subdodávek z AERa https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 35.article
Nepochopil jsem jestli Aero dodává podvozky pro sériovou výrobu Tecnam P2012 (chybí v seznamu referencí na webu AERa) a chápu-li správně, tak dosavadní angažmá AERo Vodochody bylo popsáno pouze jako účast ve vývoji (a to za sestavu - podvozek), nikoliv v sériové výrobě podvozků pro P2012 https://www.aeroweb.cz/clanky/5410-tecn ... ici-vzhuru.
Tím reaguji na Tebou doporučený zdroj informací - ArmadniNoviny.cz
Neboť vývoj v AERu neznamená jen práce na L-39CW/NG. Ale taky sestavy komponent od AERa jako přímého subdodavatele pro jiné finální výrobce letadel (např. podvozky z AERa).PavolR píše:Vstup Maďarov do Aera bude znamenať definitívny koniec výroby pilotovaných prúdových lietadiel v Čechách, lebo podobne, ako v prípade Hirtenberger Defence Systems, ostane u vás celkom iste iba vývoj a výroba sa presunie do Maďarska. A to bez ohľadu, či do Aera nakoniec vstúpi "štátna" firma alebo "súkromný" finančník, lebo v maďarskom centrálne riadenom hospodárstve medzi tým nie je rozdiel. Iba sa rozhoduje, ktorá forma získania Aera je pre maďarský režim výhodnejšia.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
To si nemyslim, že sa stane. To neni prace s buzolou. Preniest výrobu minometov a cvicneho prudového lietadla je rozdiel.PavolR píše:Vstup Maďarov do Aera bude znamenať definitívny koniec výroby pilotovaných prúdových lietadiel v Čechách, lebo podobne, ako v prípade Hirtenberger Defence Systems, ostane u vás celkom iste iba vývoj a výroba sa presunie do Maďarska. A to bez ohľadu, či do Aera nakoniec vstúpi "štátna" firma alebo "súkromný" finančník, lebo v maďarskom centrálne riadenom hospodárstve medzi tým nie je rozdiel. Iba sa rozhoduje, ktorá forma získania Aera je pre maďarský režim výhodnejšia.
Mozno dostanu madarske firmy subdodavky, ktore sa budu zvysovat, ak sa najdu zakaznici. Ale prenos celej vyroby? Pochybujem.
Re: Aero L-39NG
Ja tomu zase celkom verim. Ked si vezmeme, ako sa spravali madarske firmy po odkupeni inych zahranicnych firiem, necudoval by som sa. Hirtenberger je jeden priklad, vyroby olejov Madit v Slovnafte dalsi. Myslim, ze je take to zhrabovanie vyrob celkom v madarskej podnikatelskej nature.
Re: Aero L-39NG
Tak věřit se dá všemu, ale to by byl nejlepší způsob jak celou investici spláchnout do záchodu. V Maďarsku už cca 75 let chybí know-how. Nějaké jednoduché díly ano, ale to bude vše.niko píše:Ja tomu zase celkom verim. Ked si vezmeme, ako sa spravali madarske firmy po odkupeni inych zahranicnych firiem, necudoval by som sa. Hirtenberger je jeden priklad, vyroby olejov Madit v Slovnafte dalsi. Myslim, ze je take to zhrabovanie vyrob celkom v madarskej podnikatelskej nature.
Lidé z Omnipolu nejsou idioti a jestli je pravda co se povídá, že Omnipolu celou akvizici nebo alespoň část financuje PPF, tak ti si to pohlídají.
Navíc co by asi řekli odběratelé jako Airbus, Embraer a další, když by jim Aero oznámilo, že místo prověřeného certifikovaného provozu ve Vodochodech jim teď ty díly budou dodávat kovozemědělci někde z Pusty? Letecký průmysl není výroba žehlicek, aby se dal sebrat a přenést někam jinam. Tedy ne, že by to nešlo, ale bylo by to tak drahé a trvalo by to tak dlouho, že to nedává smysl.
Re: Aero L-39NG
Hlavne ze montáž motorov pre Mercedes-Benz a Audi zvládli. Aj výrobu áut. V inzinieringovych firmách od Maďarska po Nemecko je hádam viac Maďarov než Čechov. Keby ste vytiahli päty za Uhersky Hradiste, pochopili by ste, že myslením žijete v 19.storoci. Bývalý kolega, ir, pracoval v Bratislave a na víkendy lietal domov. V dobe vývoja A380 boli veľké skupiny Čechov a Slovákov napr v Hamburgu. A sam som si kvôli práci precestoval zopár 10tisic kilometrov.
A vlastne, aké unikátne české know how Aero ponúka? Jedine skutočne hodnotné know how, ktoré tam je, prišlo so zákazkami pre Embraer a toho casu Bombardier. Ano viem, ľudia z vojenskej časti firmy to nebudú čítať ľahko, ale tak to je.
A vlastne, aké unikátne české know how Aero ponúka? Jedine skutočne hodnotné know how, ktoré tam je, prišlo so zákazkami pre Embraer a toho casu Bombardier. Ano viem, ľudia z vojenskej časti firmy to nebudú čítať ľahko, ale tak to je.
Re: Aero L-39NG
Na přenos výroby by našli levnější firmy, než je Aero. Navíc proč by to dělali? V těchto obchodech jde spíše o kontrolu, než o přenesení výroby jinam. Nejvíc na tom obchodě budou byti subdodavatelé



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Bola niekde zverejnená cena?
Re: Aero L-39NG
Juraj:
Ptáš se, jestli byla zveřejněna cena za tento prodej... http://www.aero.cz/cz/o-nas/media/tisko ... -majiteli/?
Nevím.
V tomto článku z letošního ledna se spekuluje, že zájmem Penty byl dostat od kupujícího zaplaceno to co Penta vložila do Aera s tím, že dalším důležitým faktorem mohly být transakční podmínky, zejména ve smyslu splatnosti kupní ceny (jestli jsem článek dobře pochopil). Článek dále uvádí citaci nejmenového zdroje, že prý celková částka by mohla v desítkách milionů EUR. článek psal myslím tento pan novinář https://twitter.com/janofmoravia - z jeho (odborného) zaměření si každý může udělat úsudek o jeho znalosti byznysu a to civilního a/nebo vojenského aerospace.
Osobně spekulace/informace v odkazovaném článku beru se silnou rezervou, mj. proto, že od ledna se toho mohlo velmi mnoho změnit ve smyslu nákupního apetitu potencionálních zájemců (prý se o Aero zajímal i CSG, nevím).
Troufnu si tipnout, že v tento moment neexistuje nějaká fixní cena.
Tipnul bych si, že existuje nějaký vzorec, kterým se podle budoucího vývoje situace dospěje k nějaké částce kupní ceny (nemluvím o splatnosti kupní ceny, mluvím o tom kolik celkem zaplatí kupec)
Ptáš se, jestli byla zveřejněna cena za tento prodej... http://www.aero.cz/cz/o-nas/media/tisko ... -majiteli/?
Nevím.
V tomto článku z letošního ledna se spekuluje, že zájmem Penty byl dostat od kupujícího zaplaceno to co Penta vložila do Aera s tím, že dalším důležitým faktorem mohly být transakční podmínky, zejména ve smyslu splatnosti kupní ceny (jestli jsem článek dobře pochopil). Článek dále uvádí citaci nejmenového zdroje, že prý celková částka by mohla v desítkách milionů EUR. článek psal myslím tento pan novinář https://twitter.com/janofmoravia - z jeho (odborného) zaměření si každý může udělat úsudek o jeho znalosti byznysu a to civilního a/nebo vojenského aerospace.
Osobně spekulace/informace v odkazovaném článku beru se silnou rezervou, mj. proto, že od ledna se toho mohlo velmi mnoho změnit ve smyslu nákupního apetitu potencionálních zájemců (prý se o Aero zajímal i CSG, nevím).
Troufnu si tipnout, že v tento moment neexistuje nějaká fixní cena.
Tipnul bych si, že existuje nějaký vzorec, kterým se podle budoucího vývoje situace dospěje k nějaké částce kupní ceny (nemluvím o splatnosti kupní ceny, mluvím o tom kolik celkem zaplatí kupec)
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.