A jelikoz jsme u te modelariny, tak prikladam odkaz na dle meho vrchol tohoto oboru.
Makety!
https://m.youtube.com/watch?v=yC4jG-wuVoc
Bezpilotní letoun CANTAS
Re: Bezpilotní letoun CANTAS
Ale ten bezpilotnik robí rádovo menej náročné obraty. V podstate by sa jednalo o štart ,prelet na určité súradnice v určitej výške, urobenie potrebných úkonov a návrat na východziu GPS pozíciu a pristátie. A keďže si dal odkaz na "svoj" vrtulník za 999€(na priemer rotoru 1525mm by som už vyžadoval zbrojný pas
) tak predpokladám že o "gyrostabilizátoroch,e-kompasoch,GPS, senzoroch výšky" niečo vieš a sú to dokonca veľmi lacné položky(ak by to bolo bez rušenia). Takže jediný problém je rušenie REB. Bočný vietor,pri elektronickom stabilizátore=taková malá lapálie(nepredpokladám výchricu).

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Bezpilotní letoun CANTAS
Ano neco vim. Ta cena byla krapet vetsi, to je cena za holy korpus bez elektroniky bez motoru atd.Jen mechnika.Mam tam
Gyro/governor laserovy, pred tim jsem mel myslim piezo. Udrzuje smer letu zmenou nastaveni zadni vrtulky. Je to programovatelne pres Graupner MC 24 black edition s heli profipackem.Tehdy spicka, dnes gramofonava deska.
V te dobe zadna telemetrie jeste nebyla,prece!Takže z elektroniky rizeni letu tam mam jen tempomat na odstredive spojce rotoru, udrzuje to konstantni otacky hlavniho rotoru, kdyby jsi vletel napr. do nejakeho turbulentniho prostredi. Jinak jenom mixy v Graupnerovi.To co tu popisujes přišlo az s telemetrickym prenosem dat. Ne v 1999!!
Mam vrtulnik ne Dron!!Kde je napecene vsechno na zakladni desce i s kamerou a kdyz maji na letisti Wifi tak jsi marny a mas z toho akorat vetrak.
A proto pisu, ze od navrhu aerodynamiky korpusu po plnohotny prenos dat na velke vzdalenosti a automatizovaneho nezarusitelneho systemu je strasna dalka. A koncepce vertikalniho vletu a pristani to dale jenom komplikuje napr nosnosti uzitecneho zatizeni,kdyz uz tedy zvladneme automatizaci pristani a vzletu.
Pozn. Tak jsem se nervnul ze jsem to musel prepsat nekolikrat. Drony nemam rad
Gyro/governor laserovy, pred tim jsem mel myslim piezo. Udrzuje smer letu zmenou nastaveni zadni vrtulky. Je to programovatelne pres Graupner MC 24 black edition s heli profipackem.Tehdy spicka, dnes gramofonava deska.

Mam vrtulnik ne Dron!!Kde je napecene vsechno na zakladni desce i s kamerou a kdyz maji na letisti Wifi tak jsi marny a mas z toho akorat vetrak.

Pozn. Tak jsem se nervnul ze jsem to musel prepsat nekolikrat. Drony nemam rad

Re: Bezpilotní letoun CANTAS
Tá koncepcia vertikálneho vzletu využíva to že elektromotory sú schopné krátkodobo na pár sekund vydržať obrovské preťaženie(než sa prejde do horizontálneho letu). Vertikálny vzlet/pristátie(z miesta) je na bojisku veľké výhoda, samozrejme na úkor nosnosti, ale v tom prípade by bola možná štartovacia konfigurácia horizontále z katapultu(aby mohol niesť väčší náklad) a pristátie vertikálne.
Drony nemam rad.
Drony nemam rad.

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Bezpilotní letoun CANTAS
Nějaký nová videa:
https://www.youtube.com/watch?v=kP4OuTozUjc
https://www.youtube.com/watch?v=PbvQXFLtWI8
Více o CANTAS Ap naleznete zde:
https://newspacetechnologies.cz/cantas-ap/
https://www.youtube.com/watch?v=kP4OuTozUjc
https://www.youtube.com/watch?v=PbvQXFLtWI8
Více o CANTAS Ap naleznete zde:
https://newspacetechnologies.cz/cantas-ap/

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Bezpilotní letoun CANTAS
Dle článku v zářijovém čísle L+K má k prvnímu letu letounu CANTAS dojít ještě letos. Tak snad CSG uveřejnění nějaké podrobnosti.
Re: Bezpilotní letoun CANTAS
Projekt bezpilotního letounu schopného vertikálního vzletu i přistání téměř na jakkoliv velké ploše - CANTAS, vznikl v laboratořích New Space Technologies v roce 2013. Za tu dobu "uletěl" velký kus cesty a změnilo se téměř vše. Původní koncept (viz obrázek) však neměl příliš šanci na rychlý let, což je u tohoto typu dronu jedním ze stěžejních předpokladů. Finální verze, na které se staví dodnes, vznikla o rok později, v roce 2014 a první reálný model CANTASu přišel na svět v roce 2015.
https://www.facebook.com/czechoslovakgr ... =3&theater
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_vlh?

https://www.facebook.com/czechoslovakgr ... =3&theater
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-t ... y-trhy_vlh?


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček