PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
Re: PAK FA (Su-57)
No podľa mňa úplne.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Nemyslím si.
Mig-23 když byl přijat do služby byl prostě špatný. Ale byl přijat aby se jednotky s novým letadlem sžily a byl následně rychlejší přechod na novou techniku. Za chvíli se objevila verze Mig-23M.
Su-27, Mig-29, úplně stejný přístup. Oba v době kdy byly zavedeny nebyly zcela konkurenceschopné, ale zanedlouho byly k dispozici jejich nástupci (kteří to měli v post sovětské éře těžké) a kteří už byly plně porovnatelní.
Tedy zavádění ne úplně odladěné techniky, je taková SSSR klasika.
Další příklady Mig-3, LaGG. V době zavedení, z různých příčin a ne zcela jenom díky konstrukci, spíše pro spěch, až katastrofa. Ale později už se chytily. Mig-3 omezeně ale přece.
V USA vidím spíše opatrnější přístup.
Napadla mě, co ta třída ponorek s chlazením reaktoru tekutým kovem nebo čím ? Naprosto famózní věc.
Mig-23 když byl přijat do služby byl prostě špatný. Ale byl přijat aby se jednotky s novým letadlem sžily a byl následně rychlejší přechod na novou techniku. Za chvíli se objevila verze Mig-23M.
Su-27, Mig-29, úplně stejný přístup. Oba v době kdy byly zavedeny nebyly zcela konkurenceschopné, ale zanedlouho byly k dispozici jejich nástupci (kteří to měli v post sovětské éře těžké) a kteří už byly plně porovnatelní.
Tedy zavádění ne úplně odladěné techniky, je taková SSSR klasika.
Další příklady Mig-3, LaGG. V době zavedení, z různých příčin a ne zcela jenom díky konstrukci, spíše pro spěch, až katastrofa. Ale později už se chytily. Mig-3 omezeně ale přece.
V USA vidím spíše opatrnější přístup.
Napadla mě, co ta třída ponorek s chlazením reaktoru tekutým kovem nebo čím ? Naprosto famózní věc.
Re: PAK FA (Su-57)
Ako je to s vývojom!Wasp píše:..
V USA vidím spíše opatrnější přístup.
.
prvý štart r. 2000 X-35 dva kusy
prvý štart r.2006 F-35
doteraz vyrobili 538ks
Kedy už začnú produkovať sériové kusy(FRP)?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: PAK FA (Su-57)
Ponorky ani F-35 sme radšej neťahajme.
V prípade Su-57 ide o normálny ďalší vývoj, to lietadlo bude základom VKS hlboko do 21. storočia.
V prípade Su-57 ide o normálny ďalší vývoj, to lietadlo bude základom VKS hlboko do 21. storočia.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Julesák,
souhlasím.
souhlasím.
Re: PAK FA (Su-57)
Ja som len zvedavy, ako budu oznacovat dalsie verzie: super Suchoj plus, super Suchoj plus turbo, atd. 

Re: PAK FA (Su-57)
Možná že ... Strike Suchoj, Silent Suchoj, Peace Suchoj, Suchoj Peace Sun IX
Nebo možná jednodušeji ... Su-57 A; Su-57 C; Su-57 E; Su-57 N
A za 40 let třeba přijdou se super-duper variantou Su-57 V "Gadjuka Prestupnik" (Viper Felon)

Nebo možná jednodušeji ... Su-57 A; Su-57 C; Su-57 E; Su-57 N
A za 40 let třeba přijdou se super-duper variantou Su-57 V "Gadjuka Prestupnik" (Viper Felon)



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: PAK FA (Su-57)
Keď môže byť "plyn slobody" prečo by nemohol byť "Suchoj slobody".Skeptik píše:Možná že ... Strike Suchoj, Silent Suchoj, Peace Suchoj, Suchoj Peace Sun IX![]()
..

To bolo fakt.. ale fakt.... naozaj veľmi nekorektné.Skeptik píše:..Nebo možná jednodušeji ... Su-57 A; Su-57 C; Su-57 E; Su-57 N
A za 40 let třeba přijdou se super-duper variantou Su-57 V "Gadjuka Prestupnik" (Viper Felon)

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: PAK FA (Su-57)
Ja by som sa skôr priklonil k tomu že prvá séria vo výrobe (na ktorú niektorí zabúdajú) bude Su-57-1, druhá bude Su-57, a po roku 2040 Su-57M.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Mno, shlédli se v elektro servech v ovládání. Tlakove a hydraulické systémy jima chtějí nahradit. Když se podívám na jakékoliv testy prototypu vždy se konají v zimě. Tedy v prostředí s minimální vlhkosti a vlivem na elektroniku, nízká teplota menší odpory,blizici se výšce ve které budou pak létat. Oni umí hydraulické komponenty plnit lihem aby jim nezamrzaly a reakce jsou okamžite, Nestlacitelnost kapalin. Optoelekroniku neměli v leteckých konstrukcích moc rádi. Optoelekronika je skvělá lehká a rychlá těžce zarusitelna, přenáší jen generována data, která se vyhodnocuji až v jednotce na konci systému. V určitém slova smyslu hydraulika splňuje také tuto ideologii. Ale není to médium s dokonalou zpětnou vazbou,, telemetrii,, zjistitelnost závady ještě před vzletem. A to je problém. Myslím si, že to pro ně bude běh na dlouhou trať, chce to kooperaci s jejich raketový mi výzkumnými korporacemi, ale tam je to stejné,převážně tlakové systémy. Nu uvidime, možná, že dojdou k stejnému výsledků jako Amici s F35, kteryzto může létat jen kolem bouřky.
Re: PAK FA (Su-57)
Není důvod více v údržbě, váze, jednoduchosti než ve zlepšení ovládání ? Ovládání F-15, to původní je výborné pořád, ale udržovat hydraulické okruhy je náročné.
Re: PAK FA (Su-57)
V obojím.
Ale vždy je to něco za něco.
Ale vždy je to něco za něco.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: PAK FA (Su-57)
Kedysi sa na "silové" okruhy používala hydraulika, pretože mala relatívne veľký prenášaný výkon na jednotku hmotnosti. Napríklad hydromotor mal pri pár kilogramoch výkon niekoľko kilowat. Elektromotor na jeho mieste by mal desiatky kilogramov. To isté platilo aj u dvojice dynamo versus hydraulické čerpadlo. U dvojice elektrické vedenie versus hydr. hadice taký rozdiel možno nebol. Ale ďaľšia zásadná vec bola schopnosť regulovať plynule otáčky a výkon nejakým hydraulickým rozvadzačom/regulátorom. To by tiež v elektrickej variante bolo násobne ťažšie a väčšie.
Lenže dnes do toho vstúpili nové elektro technologie:
-supermagnety zo vzácnych hornin
-spínacia elektronika
-mikroprocesory
-PWM regulácia
a to všetko so schopnosťou regulovať obrovské výkony
U elektromotoru sa tuším podarilo dosiahnuť merný výkon 50kW/kg.
Takže s dnešnými technologiami je možné to ovládanie zrealizovať s elektrickým systémom a pri nižšej hmotnosti, menšom objeme a vyššej spolahlivosti ako u hydrauliky.(kto s tým niekedy robil vie ako dokázala hydraulika niekedy potrápiť)
P.S.
Očakávam kedy vyhodia z tanku prevodovku aj s diferákom a nahradia to dieslom s el.generátorom a elektromotory budú priamo v hnacích kolesách.(niečo podobné ako mal tuším tank od firmy Porsche)
https://en.wikipedia.org/wiki/VK_4501_(P)
Lenže dnes do toho vstúpili nové elektro technologie:
-supermagnety zo vzácnych hornin
-spínacia elektronika
-mikroprocesory
-PWM regulácia
a to všetko so schopnosťou regulovať obrovské výkony
U elektromotoru sa tuším podarilo dosiahnuť merný výkon 50kW/kg.
Takže s dnešnými technologiami je možné to ovládanie zrealizovať s elektrickým systémom a pri nižšej hmotnosti, menšom objeme a vyššej spolahlivosti ako u hydrauliky.(kto s tým niekedy robil vie ako dokázala hydraulika niekedy potrápiť)
P.S.
Očakávam kedy vyhodia z tanku prevodovku aj s diferákom a nahradia to dieslom s el.generátorom a elektromotory budú priamo v hnacích kolesách.(niečo podobné ako mal tuším tank od firmy Porsche)
https://en.wikipedia.org/wiki/VK_4501_(P)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: PAK FA (Su-57)
Tento týždeň navštívil Komsomoľský letecký závod minister Šojgu, a my z toho máme prvé fotografie druhej sériovej Su-57, toho času v pokročilej fáze montáže:


Do roku 2027 majú VKS RF dostať celkom 76 ks lietadiel (prvý sériový kus, ktorý havaroval v decembri 2019, nahradí výrobca na vlastné náklady).


Do roku 2027 majú VKS RF dostať celkom 76 ks lietadiel (prvý sériový kus, ktorý havaroval v decembri 2019, nahradí výrobca na vlastné náklady).

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Internety, konkrétne známy blog Charly015 si všimol ďalší zaujímavý detail:

1) rozdielne tvarovanie vstupov vzduchu v koreňoch zvislých kormidiel, pričom sériový stroj ich má asymetrické
2) povrch sériového stroja vyzerá výrazne "hladší"

1) rozdielne tvarovanie vstupov vzduchu v koreňoch zvislých kormidiel, pričom sériový stroj ich má asymetrické
2) povrch sériového stroja vyzerá výrazne "hladší"

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Nemůže být ona asymetričnost způsobena probíhající montáží?

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: PAK FA (Su-57)
U prototypov je potrebné časté odmontovanie panelov pre kontrolu, či inštaláciu meracích zariadený.
U vychytaného sériového stroja to už tak potrebné nieje, preto môže povrch pôsobiť ako natiahnutá jednoliata koža.
Tie vstupy vzduch to by ma zaujímalo prečo to tak asi je? Každopádne to trhá oči na tom inak peknom lietadle.
U vychytaného sériového stroja to už tak potrebné nieje, preto môže povrch pôsobiť ako natiahnutá jednoliata koža.
Tie vstupy vzduch to by ma zaujímalo prečo to tak asi je? Každopádne to trhá oči na tom inak peknom lietadle.
Re: PAK FA (Su-57)
To si nemyslím resp. vôbec to tak nevyzerá.Dzin píše:Nemůže být ona asymetričnost způsobena probíhající montáží?
Otvor na ľavej strane lietadla je radikálne odlišný od toho na pravej.
To je možné. Hlavne sa sa bavím na všetkých tých "Su-57 nie je stealth" komentároch...Hektor píše:U prototypov je potrebné časté odmontovanie panelov pre kontrolu, či inštaláciu meracích zariadený.
U vychytaného sériového stroja to už tak potrebné nieje, preto môže povrch pôsobiť ako natiahnutá jednoliata koža.
Zrejme na oboch stranách treba chladiť výrazne odlišné zariadenia.Hektor píše:Tie vstupy vzduch to by ma zaujímalo prečo to tak asi je? Každopádne to trhá oči na tom inak peknom lietadle.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Julesak, hele nemůže to být optický klam, ta fotka je docela špatná a z blbýho úhlu.
Tvůj temný oheň ti nepomůže, plameni Udúnu. Vrať se do stínu!

