Lockheed Martin F-35 Lightning II
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Je to těžké OT, ale o námořní 33 už takové ódy nepřejí a 35 nejdříve vytěsnil Rafale a teď Tejas..
Tak či onak.. kde chces koupit rychle stíhačky za levný peníz, s minimálními náklady na zázemí?
Z pohledu Indie buď ukecáš majitele 2000 nebo Rafale nebo koupíš derivát 27 nebo 29. No a 29 se povalují nepoužívané v Rusku.. co koupíš?
Tak či onak.. kde chces koupit rychle stíhačky za levný peníz, s minimálními náklady na zázemí?
Z pohledu Indie buď ukecáš majitele 2000 nebo Rafale nebo koupíš derivát 27 nebo 29. No a 29 se povalují nepoužívané v Rusku.. co koupíš?



Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Pokud se nepletu, vetsina F-15EX bude jednomistna. Precejen nahrazuji 1:1 C/D u gardy. Predpokladam, ze tech par dvoumistnych budou mit hlavne na vycvik.Wasp píše:Děkuji.
Ve vlákně o F-15 mě napadla myšlenka že nové F-15EX jsou dvoumístné právě z důvodu možné budoucí kooperace s drony a letadly typu F-35.
Patnáctka je veliká, avionicky unese a vleze se do ní leccos.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Wasp:
Jop, Indie je jediný stát, kde jsou s devětadvacítkami spokojení a mají zájem přikupovat. Na druhou stranu asi lepší než lítat na jednadvacítkách...
Pákistánci se můžou jen usmívat, zvlášť když si porovnáme rychlost zavádění Tejasů vs JF-17 (obdobně lehké a nové stroje).
Jop, Indie je jediný stát, kde jsou s devětadvacítkami spokojení a mají zájem přikupovat. Na druhou stranu asi lepší než lítat na jednadvacítkách...
Pákistánci se můžou jen usmívat, zvlášť když si porovnáme rychlost zavádění Tejasů vs JF-17 (obdobně lehké a nové stroje).

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
To je samej smajlik, "kdo tu používá vytáčky" atp., ale nic na zvláštní obhajobu svého původního tvrzení a druhým dechem sem kdovíproč zamontuješ MiG-29...sorry, ale právě tu máme první instanci křečovitého vytáčení v odpovědi, která se brání z nařčení z vytáčení. To je takové...typickékenavf píše:Kto tu je nútený používať stále šialenejšie vytáčky?
Toto mi pripadá ako presne opísané hodnotenie z vlákna o Mig29/35 ktorý kúpili egyptania a objednali indovia.




U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Naopak, EX jsou dvoumístné. Jednomístné měli být F-15X.Shania píše:Pokud se nepletu, vetsina F-15EX bude jednomistna. Precejen nahrazuji 1:1 C/D u gardy. Predpokladam, ze tech par dvoumistnych budou mit hlavne na vycvik.Wasp píše:Děkuji.
Ve vlákně o F-15 mě napadla myšlenka že nové F-15EX jsou dvoumístné právě z důvodu možné budoucí kooperace s drony a letadly typu F-35.
Patnáctka je veliká, avionicky unese a vleze se do ní leccos.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Co si myslí Pákistán je celkem jedno.Rase píše:Wasp:
Jop, Indie je jediný stát, kde jsou s devětadvacítkami spokojení a mají zájem přikupovat. Na druhou stranu asi lepší než lítat na jednadvacítkách...
Pákistánci se můžou jen usmívat, zvlášť když si porovnáme rychlost zavádění Tejasů vs JF-17 (obdobně lehké a nové stroje).
Indové jsou s Migem 29 spokojení, mají ho dlouho a přikupují. Na tom není nic zvláštního. Mig-21 indického letectva je dogfight zabiják který umí sníst F-16 zaživa. Používají je v kooperaci s těžšími stroji. A jestli jejich místo převezme Mig-29, to zní zajimavě.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
21 jsou už na odpis,holt stáří nezastavíš. A shodou okolností jsem dnes četly že indické námořnictvo se chce 29K zbavit do roku 2034.



Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Je to tak, pokud se kontinuálně nemodernizuje, dostávají se letadla do doby kdy se už jejich modernizace nevyplatí pro veliké náklady.
Mig-29K měl nějaký problémy, ne ? Piloti s pozemníma 29 si hrají na Top Gun.
Mig-29K měl nějaký problémy, ne ? Piloti s pozemníma 29 si hrají na Top Gun.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Koľko rokov budú mať tie indické Mig-29K v roku 2034?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Indie měla Su-33 ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
20 až 25 let ... výroba 2009 až 2014skelet píše:17 až 21 let


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Dik, bral jsem to od zařazení letky do služby (2013) a poslední dodávku (2017)



Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Mas pravdu - CX jednomistne A EX dvoumistneWasp píše:Naopak, EX jsou dvoumístné. Jednomístné měli být F-15X.Shania píše:Pokud se nepletu, vetsina F-15EX bude jednomistna. Precejen nahrazuji 1:1 C/D u gardy. Predpokladam, ze tech par dvoumistnych budou mit hlavne na vycvik.Wasp píše:Děkuji.
Ve vlákně o F-15 mě napadla myšlenka že nové F-15EX jsou dvoumístné právě z důvodu možné budoucí kooperace s drony a letadly typu F-35.
Patnáctka je veliká, avionicky unese a vleze se do ní leccos.
V aktualnim kontraktu uvadi EX, mozna prvni stroje chteji pro vycvik. Uvidime jaky bude finalni mix CX a EX. A jestli jim zmeni oznaceni.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Možná proto, že svého času to bylo exportní označení MiG-29K prodaných do Indie, než se od používání upustilo.skelet píše:Ne, kdo ví proč mám zafixovanou 29K jako MiG-33

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Nikoli, nebylo.
MiG-33 bylo marketingové označení exportní verze MiGu-29M (izd. 9-15) někdy v polovině 90-tých let 20. století, které byly nabízeny Finsku a Indii. Toto letadlo nikdy v reálu neexistovalo, protože Finsko je odmítlo a Indie šla cestou upgradu svých MiGu-29 (izd. 9-12B) na MiG-29UPG (izd. 9-20)
Palubní MiG-29K (izd. 9-31) pro ruské námořní letectvo ani MiG-29K (izd. 9-41) pro indické námořní letectvo se MiGem-33 nenazývaly nikdy.
MiG-33 bylo marketingové označení exportní verze MiGu-29M (izd. 9-15) někdy v polovině 90-tých let 20. století, které byly nabízeny Finsku a Indii. Toto letadlo nikdy v reálu neexistovalo, protože Finsko je odmítlo a Indie šla cestou upgradu svých MiGu-29 (izd. 9-12B) na MiG-29UPG (izd. 9-20)
Palubní MiG-29K (izd. 9-31) pro ruské námořní letectvo ani MiG-29K (izd. 9-41) pro indické námořní letectvo se MiGem-33 nenazývaly nikdy.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Su-33 bolo palubné prevedenie suchoja a jemu utkvela tá 33ka. 

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
kenavf: 33 se mi zafixovala u MiGu (nejspíše kvůli MiG-29M), se Súčkem to nemá zhola nic 




Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Skeptik
MiG-33 v tomto případě bylo exportní označení pro MiG-29K (9-41) když v roce 2004 byla uskutečněna dodávka (resp. podepsaná smlouva) těchto letounů do Indie. Takto o celém kontraktu bylo dobově referováno. Označení ale záhy zmizelo a začalo se používat běžné ruské.
Je v tom zmatek, protože Rusové toto označení použili několikrát pro různé typy MiG-29.
MiG-33 v tomto případě bylo exportní označení pro MiG-29K (9-41) když v roce 2004 byla uskutečněna dodávka (resp. podepsaná smlouva) těchto letounů do Indie. Takto o celém kontraktu bylo dobově referováno. Označení ale záhy zmizelo a začalo se používat běžné ruské.
Je v tom zmatek, protože Rusové toto označení použili několikrát pro různé typy MiG-29.

Člen palby bez super hlášky pod čarou