

Obrázky správně vložil Jarl.
Je to zjevné, ta horní půlka je už zarezlá, tedy jde o už starší lom, možná dokonce už od/z výroby. Zbytek materiálu pak nevydržel a rupl.Zemakt píše:Ta spodní fotka, jakoby to bylo nastřižené již nějakou chvíli a pak se to ustřihlo celé
Jde zjevně o (běžnou) hrubozrnnou šedou litinu, lom je naprosto běžný jaký se u této litiny objevuje. Viděl jsem jich nemálo na různých typech techniky.I ta čistota lomu je zarážející.
Kam to dopracovala, no jo no, aspoň že něco dělají. Závady jako zatékání, to se musí pořádně a dlouho testovat. Už se o tom psalo třeba v roce 2008. Armáda pozastavila přebírání nákladních vozidel Tatra.samopal72 píše:Dnes jsem opět dělal základní údržbu, po oddělání gumových koberců voda na místě řidiče, u spolujezdce nic, říkám si asi kondenzát z klimy nebo tak něco, vedla dělal kolega na novém liftu se stejnou kabinou, tak jsem se poptal a on to zase má u spolujezdce. Prostě při deštích z poslední doby tam zatéká,považoval jsem kabinu za brutálně těsnou,což potvrzuje klima, která po chvíli nestíhá tlačit vzduch dovnitř a je potřeba na několik milimetrů pootevřít okénko, aby fungovala, ale prostě ta voda tam teče.
Mimochodem další závada, kterou jsem zapomněl napsat - hodně poskákaný vzorek na předních gumách - posouzeno v již zmíněném Novém Jičíně jako opotřebené tlumiče, takže vyměnit, no u auta, které najelo svých 20 tisíc z 99.5 procenta na normální silnici trochu moc, už i zarytí příznivci značky Tatra, kterých tady máme dost otáčejí a nestačí se divit, kam to firma dopracovala, hezký víkend všem tatrovákům.
Takové díly se už mají prohlédnout při výrobě například betatronem. Tatra by měla mít defektoskopické oddělení.Alfik píše:Je to zjevné, ta horní půlka je už zarezlá, tedy jde o už starší lom, možná dokonce už od/z výroby. Zbytek materiálu pak nevydržel a rupl.
Nechci tady příliš rozumovat, nejsem od fochu, ale asi nějaký rozdíl v podvozcích je.strojmir píše:To s těmi podvozky mě překvapuje, myslel jsem, že Tatra tohle má vyřešené. Jak to, že to tedy bere a nabízí NEXTER a koupili Dánové? Nebo jedou dvojí kvalitu? Nebo je vůbec nějaké vysvětlení? Tohle na mě dělá dojem, jak kdyby osmikolová Tatra byla nějaká neodzkoušená novinka. To je přece blbost ne? Chtělo by to někoho přímo z Tatry.
Testování na polygonu probíhá, stejně jako na testovacích stolicích, avšak pro zrychlení zavádění novinek se používají tzv. ekvivalentní kilometry. Tedy s použitím speciálních vozovek se zkracuje celková ujetá vzdálenost. Navíc se v takové míře neprojevuje degradace časem či UV zářením a dalšími vlivy. Navíc se musí neustále brát na zřetel omezený rozpočet prakticky na všechno.Lord píše:Na co má Tatra svůj testovací polygon, nebo se to už šulí !
OK dík za postřehy. Degradace časem či UV zářením a dalšími vlivy, to je asi největší problém u gumových věcí a těsnění, třeba kolem oken, apod. Tohle polygon neodhalí, ale zátěžové jízdy na polygonu jsou hlavně kvůli podvozku. Chápu, že ani tam to nemůžou furt rasittomas.kotnour píše:Testování na polygonu probíhá, stejně jako na testovacích stolicích, avšak pro zrychlení zavádění novinek se používají tzv. ekvivalentní kilometry. Tedy s použitím speciálních vozovek se zkracuje celková ujetá vzdálenost. Navíc se v takové míře neprojevuje degradace časem či UV zářením a dalšími vlivy. Navíc se musí neustále brát na zřetel omezený rozpočet prakticky na všechno.
Ale ten ochranný rám u verze TATRA 815-7 PRAM nevidím. Nebo jak to je konkrétně s tímto vozidlem ? Má jinou přední nápravu ? Pak by neměla mít označení 815-7. Osazení přední nápravy vzduchovým odpružením je u ní standardem ? Asi existuje více variant, jen se ptám.tomas.kotnour píše:Když přišla modelová řada 815/7, byla vybavena novým systémem řízení TatraVize 3000, které umožnilo osadit přední nápravy vzduchovým odpružením. Monoblok byl umístěn pod přední částí rámu, Pro variantu podvozku s dvojicí předních náprav byl mechanismu řízení tvořen více jak 20 pohyblivými prvky. Tento systém bylo potřeba chránit před poškozením najetím vozidla na překážku. Z toho důvodu můžeme spatřit na těchto vozidlech ochranný rám mezi nárazníkem a prvním příčníkem. Kvůli výšce tohoto systému řízení nebylo možno použít dodatečnou příčku před prvním příčníkem známou z modelové řady Jamal. Proto došlo k navrhnutí nového 1. příčníku, který měl integrovanou přípravu pro uchycení ochranného rámu. Za povšimnutí také stojí řešení torzního stabilizátoru pod nosnou troubou.
Pretože vpravo má box na náradie a chlap tak nestojí na asfaltke keď vyberá vercajk z bedne.kastellan píše:Btw, proč mají všechny nové tatry nádrž vlevo a né v pravo jak 99 procent stávající techniky?
Ochranný rám je součástí systému řízení TatraVize 3000, od roku 2012 však přešla sedmička na systém řízení TatraTON (od 2013 zcela), se kterým se už tehdy vyráběl PHOENIX. S emisní specifikací motoru Paccar Euro 6 bylo zavedeno nové provedení prvního příčníku, který je i na fotce, kterou jsem dal samopal72. Ten příčník je tedy na většině nových vozidel vyrobených po tomto roku.Lord píše:Ale ten ochranný rám u verze TATRA 815-7 PRAM nevidím. Nebo jak to je konkrétně s tímto vozidlem ? Má jinou přední nápravu ? Pak by neměla mít označení 815-7. Osazení přední nápravy vzduchovým odpružením je u ní standardem ? Asi existuje více variant, jen se ptám.
Tam není moc na výběr, použití motoru Cummins ISMe 420 by se získal trochu kultivovanější chod, ale za cenu umístění 1200 mm dlouhého "kurníku" za kabinu na levou stranu vozidla (oproti 600 potřebným pro tatrováckou V8)Scotty87 píše:Ne že bych se chtel zvolené konfigurace nějak zastávat, ale Danové také zvolili tatrovácký 300kw motor plus poloautomatickou převodovku.
Armáda taky používá tlumiče od Sachsu? Ty se právě speciálně pro T158 Euro 6 ladily. K tomu zatékání, jezdilo se v dešti nebo to na dešti jenom stálo a jestli stálo, tak na jakou stranu je nakloněná?samopal72 píše:odně poskákaný vzorek na předních gumách-posouzeno v již zmíněném Novém Jičíně jako opotřebené tlumiče,takže vyměnit,no u auta ,které najelo svých 20 tisíc z 99.5 procenta na normální silnici trochu moc
AČR má některé své požadavky na postupy výroby, některé z nich neberou na zřetel některé kvalitnější postupy, které už i Tatra zavedla, ale ty rozhodně nemohly způsobit to prasknutí.strojmir píše:o s těmi podvozky mě překvapuje, myslel jsem, že Tatra tohle má vyřešené. Jak to, že to tedy bere a nabízí NEXTER a koupili Dánové? Nebo jedou dvojí kvalitu? Nebo je vůbec nějaké vysvětlení? Tohle na mě dělá dojem, jak kdyby osmikolová Tatra byla nějaká neodzkoušená novinka. To je přece blbost ne? Chtělo by to někoho přímo z Tatry.
Změny se dělají na tatrách neustále, při zavádění modelové řady PHOENIX byly problémy s vibracemi na převodovce, pak se řešily prodřené kabely, Zákazníci chtěli k motoru Paccar převodovku Allison, Tatra navrhla řešení a po schválení šlo do produkce. U sedmiček si stěžovali na málo místa na prostředních sedadlech, a tak ji začal růst na kapotě čumáček a o to se zvětšil prostor pro holeně. Tak by se nechalo pokračovat. Hasiči si u podvozků Terrno R55 stěžovali na málo místa za motorovým tunelem, udělala se superdlouhá RA3.Lord píše:Někdo musí analyzovat informace ze servisů, a případně sjednávat nápravu.
Zákazník platí, zákazník poroučí. Možná tam ty Sachsy jsou a přesto se vyklepal. Na druhou stranu, ten nový valník, co byl na FB 41. mpr. má místo Michelinek XZL Continental HCS, což udělá na autě za necelých 10 mega rozdíl 35 000. Takže asi tak...Lord píše: Proč kupují levnější nebo ne tak kvalitní tlumiče, a pak kazí pověst.
Jak jsem psal výše, nějakou dobu už se toto provedení vyrábí, takže kdyby to nějakým větším způsobem praskalo, určitě by se to rozneslo. Takže konstrukčně je to asi ok. Otázkou je, jestli to, jak to bylo vyrobeno, odpovídá původnímu návrhu. Tedy jestli nedošlo k neúmyslnému porušení technologických postupů, nebo to je důsledek nějaké optimalizace výroby. V komerční produkci přední torzní stabilizátor moc nevídáme, ten je doménou především hasičů- Ten klidně mohl být trochu ohnutý a celou dobu to lámal. Nebo mě ještě napadla varianta B, ale tu jsem nestihl včera ani dnes ještě ověřit.Lord píše:A co způsobilo teda podle tebe to prasknutí kolem hrušky, to taky není úplně normální, i když možná jen vadný kus. Není to třeba zveličovat, kdyby se to dělo ve větším měřítku, ale tohle byla jen vada materiálu.