PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
Re: PAK FA (Su-57)
Čo sa týka vstupov, nemyslím si, viď napr. tu (obrázok je priveľký na vloženie do albumu).
Sú evidentne rozdielne.
Sú evidentne rozdielne.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Ešte ma napadá že kormidlo je v inej polohe a tak napríklad pri rovnom lete je otvor splostený vertikálne a pri natočenom kormidle splosteny vodorovne, naozaj ako koža ale to je len taká sci-fi úvaha.
Re: PAK FA (Su-57)
Jsou jenom dva důvody proč to tak mají.
Ad1. Testují v plovoucích kormidlech dva odlišné systémy jejich naklápění
Ad 2. V každém tom prostoru jsou ještě jiné systémy vyžadující jiné chlazení.
Myslim, že se nedávno psalo o výměně elektro hydrauliky za čisté ELEKTRONICKA serva. A budou mít i jiný tvar a jinou potřebu chlazení.
Ad1. Testují v plovoucích kormidlech dva odlišné systémy jejich naklápění
Ad 2. V každém tom prostoru jsou ještě jiné systémy vyžadující jiné chlazení.
Myslim, že se nedávno psalo o výměně elektro hydrauliky za čisté ELEKTRONICKA serva. A budou mít i jiný tvar a jinou potřebu chlazení.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 17/8/2020, 17:10, celkem upraveno 1 x.
Re: PAK FA (Su-57)
Jo tak tady je to krásně vidět, evidentně jsou i jinak tvarovaný pilony směrovek, to by mě zajímalo proč.
Julesak píše:Čo sa týka vstupov, nemyslím si, viď napr. tu (obrázok je priveľký na vloženie do albumu).
Sú evidentne rozdielne.
Tvůj temný oheň ti nepomůže, plameni Udúnu. Vrať se do stínu!


Re: PAK FA (Su-57)
Nemôže to mať súvis so stealth? Tie pylóny smeroviek sú v čelnom pohľade dosť výrazné, povedal by som že sú jedným z hlavných "odrážačov" v smere do prednej polosféry, tak sa ich rozhodli spraviť tvarovo odlišné, tak že jeden je viacmenej nastojato a druhý naležato, možno to trochu komplikuje prácu signálových procesorov v radaroch.
Re: PAK FA (Su-57)
To si nemyslím, takáto technológia je dnes sci-fi.Hektor píše:Ešte ma napadá že kormidlo je v inej polohe a tak napríklad pri rovnom lete je otvor splostený vertikálne a pri natočenom kormidle splosteny vodorovne, naozaj ako koža ale to je len taká sci-fi úvaha.
Určite nie na sériovom stroji.HONZIK11 píše: Ad1. Testují v plovoucích kormidlech dva odlišné systémy jejich naklápění
EDIT:
To je zaujímavá myšlienka, ale myslím si že ak by toto bolo príčinou (snaha o zníženie radarové odrazu), tak by aplikovali jeden (lepší) tvar.nine_mike píše:Nemôže to mať súvis so stealth? Tie pylóny smeroviek sú v čelnom pohľade dosť výrazné, povedal by som že sú jedným z hlavných "odrážačov" v smere do prednej polosféry, tak sa ich rozhodli spraviť tvarovo odlišné, tak že jeden je viacmenej nastojato a druhý naležato, možno to trochu komplikuje prácu signálových procesorov v radaroch.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Není to sériovy model. Jak může být když se rozhodli překopat všechny ovládací prvky v konstrukci. To zanamena pretrasovat veškeré linie, a změnit veškeré agregáty.
Včetně řídících a telemetrickych cidel. Znamená to překopat úplně všechno.

Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 17/8/2020, 18:27, celkem upraveno 1 x.
Re: PAK FA (Su-57)
Ale je. T-50S-2.
Nové ovládacie prvky má mať (podobne ako nový motor) až druhá séria. Prvá má 76 strojov, ten o ktorom diskutujeme je druhý z nich.
Nové ovládacie prvky má mať (podobne ako nový motor) až druhá séria. Prvá má 76 strojov, ten o ktorom diskutujeme je druhý z nich.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Očividně bude i tato počáteční série použita k testům nového vybavení. Prostě vývoj za pochodu. Nic nového.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 17/8/2020, 19:01, celkem upraveno 1 x.
Re: PAK FA (Su-57)
76 kusov? Nezmysel.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Nepsal jsem vsech 76 ks. Oni nezasahuji do nosne konstrukce trupu ani kridel. Jen smeruji montaznimi otvory nove trasy k novym prvkum. Bezna praxe . Nejake ty jine aerodynamicke tvary krytu dnes vytisknes za odpoledne .
Re: PAK FA (Su-57)
Uvedený kus je sériový, určený pre bežnú službu.
Na testy majú prototypov dosť.
Na testy majú prototypov dosť.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Nespoléhal bych na to, že celá série bude jednotná. Bylo by to neobvyklé.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: PAK FA (Su-57)
No povedzme určité rozdiely byť môžu, ale v rámci jednej výrobnej série (blocku po americky) nebudú príliš rozsiahle

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Tak se prý uskutečnil první let druhého sériového SU-57(ten první sériový havaroval 24.12.2019). https://www.armyweb.cz/clanek/prvni-let ... .sznhp.box
Putin budiž proklet.
Re: PAK FA (Su-57)
Vymenili zaluzie za pevne vostiny. Na sosacim ustroji tunelu na zacatku, zespodu.
Re: PAK FA (Su-57)
Eagle má motory u sebe pro co nejmenší aerodynamický odpor, ruské řešení toto obchází jak ?
Re: PAK FA (Su-57)
Podľa BMPD to bol štvrtý let, nie prvý.
Zaujímavé je, že sa ešte nepochválili videom.
Najlepší je jeden z komentárov - "vedenie závodu a Suchoja prvé lety sledovalo z kostola"
Zaujímavé je, že sa ešte nepochválili videom.
Najlepší je jeden z komentárov - "vedenie závodu a Suchoja prvé lety sledovalo z kostola"


Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: PAK FA (Su-57)
Tak určitě to jde aerodynamicky vyladit pro co nejmenší odpor. Ale určitě to přináší zvýšený čelní průřez a pro potlačení radarové stopy velmi náročnou práci na hranách sacích kanálů a přechodech do trupu a křídel.Wasp píše:Eagle má motory u sebe pro co nejmenší aerodynamický odpor, ruské řešení toto obchází jak ?
Jedno z možných vysvětlení je, že sovětské/ruské motory byly vždycky "žravější" takže je potřeba objemnější trup pro větší zásobu paliva. A nebo se nepodařilo dosáhnout potřebné míry miniaturizace elektroniky.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),