L159 ALCA a její předchůdci
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Konečně po 10 letech zas můžou piloti L-159 cvičně bombardovat.. No popravdě, nepřekvapilo by mě kdyby pár vybraných pilotů AČR během instruktážní mise v Iráku nezasáhlo do bojů o Mosul nebo Fallůdžu, třeba za 20-30 let se odtajní archivy a pravda výjde najevo. Nevím jestli do bombardování Mosulu zasáhly i dvojmístné Alky, ale pokud ano, tak bych dal ruku do ohně, že druhým pilotem byl instruktor AČR.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
To je přesne. Nikde v Evropě by si to dnes netestli. A taková zkušenost je k nezaplacení.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Rase píše:Celkem 72 strojů L-159 získala AČR v letech 2000 - 2003 a od té doby neprošly komplexní modernizací. V roce 2015 získala 21 strojů společnost Draken International a 12 strojů Irák. V roce 2014 bylo ve stavu vzdušných sil AČR, 19 L-159A u 212. taktické letky a 6 L-159T1 u 213. výcvikové letky
6 L-159A bylo přestavěno na verzi T1 s využitím dílů z dalších 6 strojů
3 L-159A a 2 L-159T1 byly vyměněny za letoun CASA C-295M, ale oba cvičné letouny byly vráceny
36 L-159A uskladněno v Aeru Vodochody
2 letouny L-159A byly zničeny při haváriích
Navážu na přehled od Rase a doplním o aktuálnější a detailnější info:
1. V AČR slouží:
16x L-159A (tj. už neslouží 2x L-159A které havarovaly v minulosti)
5x L-159T1+ (pro jejichž přestavbu z L-159A byly použity některé díly z dalších 5-ti L-159A)
3x L-159T2
2. V inventáři iráckého letectva by měly být:
10x L-159A
1x L-159T1+ od AČR (tj. na přestavbu z L-159A byly použity díly z dalšího L-159A)
1x L-159T2 - prameny se různí, zda-li jde o zbrusu nový L-159 vyrobený před pár lety anebo jestli vzniknul přestavbou z L-159A

další 3 nekompletní L-159 koupil Irák na náhradní díly
https://www.youtube.com/watch?v=c5AQDFnLV0Q
3. Soukromý provozovatel Draken má v inventáři minimálně 23x L-159 (některé prameny uvádí 24). Z toho:
21x L-159A koupené přímo od AČR
2x L-159A které AČR prodalo při výměně za C-295 nakonec koupil Draken
Některé prameny uvádí, že Draken loni v inventáři nikoliv 23, ale 24x L-159... ovšem v registru FAA nebyl nalezen jiný L-159 než ty Alcy, které jsou registrovány na Draken plus 1x pro Lewis Fighter,... tak těžko říct.

Vzhledem k tomu, že loni Draken např. nakoupil servisní podporu od dodavatele radarů pro své L-159, tak předpokládám, že Draken chce dlouhodobě provozovat L-159. A to asi za účelem toho, aby pro státní ozbrojené síly (např. USA) poskytoval služby "adversary training" (něco jako sparring partner pro boxera). Viz fotka asi z aktuálního vojenského cvičení = L-159 parkuje na letišti spolu s F-16, F/A-18, F-22, F-35 a T-38:
https://pbs.twimg.com/media/EeGOnsDXgAI6YA7?format=jpg
https://www.facebook.com/aerovodochody/ ... tn__=EHH-R
4. Soukromý provozovatel Lewis Fighter Fleet LLC má v inventáři minimálně 1x L-159A... tj. asi jde o letadlo které AČR prodalo při výměně za C-295
5. A fabrika Aero Vodochody provozuje 1x L-159 T2X
Suma sumárům
Celkově bylo během sériové výroby L-159A vyrobeno 72 ks a 1 ks L-159B (nyní je přestavěn na L-159T2X)... tj. celková výroba L-159A/B byla 73 ks. Z toho:
a) celkem kompletních 61x L-159A/Txyz je v inventáři nějakého uživatele...tj.
-AČR (24),
-Draken (23),
Irák (12 ... a 3 nekompletní viz poznámka o že při přestavbě L-159T+1 se díly jako sedačka braly z druhého L-159),
Lewis Fighter (1x),
firma Aero Vodochody (1x)
b) 2x L-159A havarovaly
c) 6x L-159A nekompletní (např. bez sedačky, či některé avioniky v kokpitu) neboť z 6-ti L-159A byly použity některé díly na přestavbu (předpokládám, že z těchto 6-ti nekompletních letadel byly 3 prodány do Iráku). ... minimálně 3x 3 nekompletní L-159A by měly být bez veřejně známého vlastníka (původní vlastník byla AČR, ale nějaké L-159 prodávala do AERa... v registru smluv jsou sériová aj. čísla začerněna)
Součet ...celkem 71... tj. z celkových 73 L-159A/B se nepovedlo dohledat osud 2x vyrobených L-159.
Tj. teoreticky -
- dopočítáním mi vycházi, že by měl existovat minimálně 2x kompletní L-159, jehož osud není jasný
- zřejmě jsou někde skladovány (asi v ČR) 3 nekompletní L-159A (jejichž díly byly použity na přestavbu, kdy ze dvou L-159A vzniknul dvoumístný L-159T)
- v Aeru používají jedno L-159T2X
- a předpokládám, že ten soukromý provozovatel (Lewis Fighter...) by se nebránil prodeji, když vlastní pouze 1x L-159 (a nedávno asi prodal další 2x L-159A firmě Draken).
Jestli je můj výše uvedený odhad správný, tak jsem překvapen, že krom aktuálních L-39CW/NG ... se nemluví o eventualitě, že firma Aero taky možná může sehnat i (skoro/úplně) hotové L-159 to v počtu až 7-mi kusů

"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
K citovanému se asi povedlo dohledat částečné info: L-159 Alca č. 6003 je umístěna ve Vyškově. V neletuschopném stavu foto viz nížezzz píše:- zřejmě jsou někde skladovány (asi v ČR) 3 nekompletní L-159A (jejichž díly byly použity na přestavbu, kdy ze dvou L-159A vzniknul dvoumístný L-159T)
Jde o středisko Vycviková hala střediska vzdušných sil, fotky tamních L-39, Mi-17, Mi-24V jsou k vidění např. zde. Asi nezachycují aktuální stav, ale spíše o situaci okolo roku 2010. Fotka haly (bez L-159) viz:

zdroj foto: http://www.vrtulnik.cz/mil4/pozvycvik.htm
Dle L+K 12/2010 byl L-159 č. 6003 použit ke konverzi L-159A na L-159T1 (tj. asi z L-159A č. 6046 a 6003 vzniknul jeden L-159T1 a to č. 6046). Viz článek Tomáš SOUČEK: "10 let provozu L-159"
Konkrétní fotky odstavené Alcy č. 6003 ve Vyškově jsou k vidění např. v:
https://www.valka.cz/L-159A-6003-t53409
https://www.valka.cz/Aero-L-159A-ALCA-t12303
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Irácké letectvo by mělo mít 2x dvousedadlové L-159. Je otázkou v jaké konkrétní výbavě jsou.Padouch píše:Konečně po 10 letech zas můžou piloti L-159 cvičně bombardovat.. No popravdě, nepřekvapilo by mě kdyby pár vybraných pilotů AČR během instruktážní mise v Iráku nezasáhlo do bojů o Mosul nebo Fallůdžu, třeba za 20-30 let se odtajní archivy a pravda výjde najevo. Nevím jestli do bombardování Mosulu zasáhly i dvojmístné Alky, ale pokud ano, tak bych dal ruku do ohně, že druhým pilotem byl instruktor AČR.
IMHO Alca v podobě L-159T není vhodným letadlem na plnohodnou bojovou akci, pokud protivník disponuje např. MANPADS, neboť L-159T postrádá výmetnice klamných cílů. Zatímco L-159T1+ a L-159T2 z hlediska vhodnosti k bojovému nasazení jsou úplně o něčem jiném
http://czechairforce.com/news/perspekti ... h-sil-acr/
L-159B nikdy bojově nelétala, ale při jejím používání v Maďarsku nalétala stovky letových hodin... tak asi maďarům její konfigurace/výbava vyhovovala.
IMHO v ČR existuje 5 variant dvousedadlových L-159
- 1x L-159B jako novostavba
- 5x L-159T v AČR (získaný přestavbou ze 2x L-159A)... posléze byly radikálně zmodernizovány na T1+
- 1x L-159T2X jako prototyp pro přestavbu L-159A na L-159T2 ... (získaný přestavbou z L-159B)
- 3x L-159T2 v AČR (získaný přestavbou z 1x L-159A)
(plus existuje ještě 6.-tá verze, ale pokud vím tak šlo pouze o projekt a to L-169)
Tj. je otázkou jaké konkrétní provedení obou dvousedlových Alca jsou v Iráku. Obvykle se uvádí L-159T. ale těžko říct. Ono totiž nešlo o dodávku dvou stejných dvousedadlových letadel:
První dvousedlová Alca byla z majetku AČR (v inventáři AČR zbylo 5x L-159T). Irák si ale nechal koupenou L-159T nejprve nechal servisovat v AERu... Tj. je možné že v rámci servisu došlo i modernizaci koupené L-159T na L-159T1+. Ovšem je jisté, že dodávka první byla mnohem dříve než dodávka druhé dvousedadlové Alca.
Druhá irácká dvousedlová Alca byla pořízena buď přestavbou z L-159A nebo úplnou novostavbou. Dodána do Iráku v 2018... tj. zhruba v době kdy AERo pracovalo na přestavbě 3x L-159A na dvousedadlové L-159T2 pro AČR.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Kromě 72x jednosedadlových L-159A a 1x protypu dvousedadlové L-159B vznikla minimálně ještě jedna Alca a to prototyp.zzz píše:Suma sumárům
Celkově bylo během sériové výroby L-159A vyrobeno 72 ks a 1 ks L-159B (nyní je přestavěn na L-159T2X)... tj. celková výroba L-159A/B byla 73 ks. Z toho:
Nyní je tento prototyp v muzeu Praha-Kbely. Detaily viz http://www.vhu.cz/exhibit/aero-l-159-5831-vyr-c-5831/ ... Předpokládám, že tato konkrétní Alca je vystavena bez motoru, neboť AERo se zavázalo dodat do Iráku jeden samostatný motor.
Fotky během letu prototypu dvousedadlové Alcy https://www.fotokouba.cz/fotoalbum/phot ... otyp-5831/

autor/autorka foto bohužel není uveden/-a na stránkách zdroje fotky vhu.cz

autor/autorka foto bohužel není uveden/-a na stránkách zdroje fotky vhu.cz

autor/autorka foto bohužel není uveden/-a na stránkách zdroje fotky vhu.cz
Vzhledem k tomu, že na váše uvedených fotkách Alcy v muzeu je dvousedadlová Alca...tak je škoda, že asi není nikde vystaven prototyp jednosedadlových L-159, číslo 5832 ... její fotky během letu viz např. https://www.fotokouba.cz/fotoalbum/phot ... otyp-5832/
Jestli někdo ví jaký je aktuální osud tohoto prototypu jednosedadlových (trupové číslo 5832), tak možno přispět, předem díky ... Na tomto webuse uvádí, že během létání v roce 2000 došlo k poškození. Ovšem na tomto odkazu je nafocen titulní stránka L+K 5/2001 kde toto letadlo simuluje doplňování paliva za letu... tj. předpokládám, že poškození v roce 2000 nezpůsobilo zrušení této konkrétní Alca.
https://www.valka.cz/L-159A-5832-t53103
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Momentálně je prototyp umístěn v expozici staré aerovky v Letňanech, viz předposlední foto.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Zemakt... díky za názor. Vidím to jinak.
Na fotkách z muzea je prototyp dvousedadlové Alca (mělo by jít o číslo 5831).
Zajímavější by bylo dopátrat se osudu prototypu jednosedadlové Alcy (mělo by jít o číslo 5832).... Její fotky jsou na odkazu výše. Mám pocit, že např. tvar překrytu kabiny tohoto jednosedadlového prototypu je evidentně jiný než na dvousedadlové Alca t.č. v muzeu.
P.S. Nad rámec výše uvedené nejasnosti ... je-li řeč o prototypech Alcy, tak jsem narazil ještě na třetí Alca (č. 6073), který je dnes označován jako prototyp. Ovšem osud tohoto éra je znám... dvousedadlová Alca (původně ve verzi -159B, nyní -159T2X), v minulosti nalétala stovky hodin v maďarském letectvu, aktuálně provozována firmou Aero Vodochody.
Na fotkách z muzea je prototyp dvousedadlové Alca (mělo by jít o číslo 5831).
Zajímavější by bylo dopátrat se osudu prototypu jednosedadlové Alcy (mělo by jít o číslo 5832).... Její fotky jsou na odkazu výše. Mám pocit, že např. tvar překrytu kabiny tohoto jednosedadlového prototypu je evidentně jiný než na dvousedadlové Alca t.č. v muzeu.
P.S. Nad rámec výše uvedené nejasnosti ... je-li řeč o prototypech Alcy, tak jsem narazil ještě na třetí Alca (č. 6073), který je dnes označován jako prototyp. Ovšem osud tohoto éra je znám... dvousedadlová Alca (původně ve verzi -159B, nyní -159T2X), v minulosti nalétala stovky hodin v maďarském letectvu, aktuálně provozována firmou Aero Vodochody.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Zemakt má pravdu, Alca je v hangáru č. VI v Letňanech. Je tam expozice Aera.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Zemakt
Aha, to jsme si nerozuměli. Nenapadlo mě, že opakuješ co jsem už (dostatečně podrobně) popsal výše...
Tondda... no jasně, vždyť jsem to psal výše, prototyp dvousedadlové Alcy je v Muzeu VHÚ ve Kbelích (tedy ve Staré aerovce v sousedních Letňanech). Ale kde je prototyp jednosedadlové?
Aha, to jsme si nerozuměli. Nenapadlo mě, že opakuješ co jsem už (dostatečně podrobně) popsal výše...
Tondda... no jasně, vždyť jsem to psal výše, prototyp dvousedadlové Alcy je v Muzeu VHÚ ve Kbelích (tedy ve Staré aerovce v sousedních Letňanech). Ale kde je prototyp jednosedadlové?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Když odhlédneme od toho, že dvousedadlová Alca asi váží víc než jednosedadlová 159A, tak asi ano.Zemakt píše:https://www.armadninoviny.cz/aero-oprav ... korun.html
Chápu to dobře, že T2 může defacto zastat funkci Áčka v plném rozsahu?
Ovšem proč?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Pravděpodobně u výrobce.
Proč? Protože má radar a je tedy schopna působit stejně jako Áčko, a třeba i jako letecký návodčí, či velitel skupiny. Jestli to je však v dnešní době k něčemu, netuším. Nicméně úderná síla letectva se co do počtu přestavbou nezmenšila.
Proč? Protože má radar a je tedy schopna působit stejně jako Áčko, a třeba i jako letecký návodčí, či velitel skupiny. Jestli to je však v dnešní době k něčemu, netuším. Nicméně úderná síla letectva se co do počtu přestavbou nezmenšila.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
A letovka se zvýšila o clena posádky,jeho živé váhy a dalších podpůrných a dalších komponent aby nebyl jen balastem. 

Re: L159 ALCA a její předchůdci
Tak nemusíš tankovat furt plnou
.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
A jo, já myslel že se ptáš konkrétně na podmínky AČR.Zemakt píše:Proč? Protože má radar a je tedy schopna působit stejně jako Áčko, a třeba i jako letecký návodčí, či velitel skupiny. Jestli to je však v dnešní době k něčemu, netuším. Nicméně úderná síla letectva se co do počtu přestavbou nezmenšila.
Smyslem Alca (i dvoumístných) v AČR je IMHO dvojí:
a) působit samostatně (a převzít část úkolů Gripenů, např. část CAS)
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... lu-210040/
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... ve-214254/
b) šetřit letové hodiny Gripenů (neboť AČR vzhledem k rozloze ČR provozuje dost málo Gripenů a navíc AČR má relativně hodně pilotů schopných pilotovat Gripeny, ovšem nasmlouvaných leasingových letových hodin je dost málo), tj. hodnota ročního náletu jednoho pilota Gripenů na Gripenech se v období 2010-2019 pohybovala mezi v hodnotách cca 80 až 100 hodin. Co jsem se dočetl, tak piloti fighterů v NATO by měli mít nálet někde přes 120, ideálně přes 150 letových hodin (ale to je patrně míněno pro širší spektrum misí A-A, A-G).
"Šetřit" nemyslím jen ve smyslu kondičních letů (namísto na platformě Gripen létat na provozně levnější platformě), ale také taktický výcvik na Alcách (včetně výcviku v Taktickém simulačním centru v Pardubkách). Viz mise 213. letky (létající na jedno- i dvousedadlových Alca)
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... mi-217845/
Ono to ale souvisí s reformou výcviku pilotů cca od 2016 (nyní se pilot prý dostane ke Gripenu v nižším věku).
Závěr:
Ze tří platforem bojových prouďáků v ČR je IMHO
- upozaďován Gripen (protože roční limit nasmlouvaných leasingových letových hodin vs. počet pilotů) a
- nadužíváno létání na Alca.
Jako laik odhaduji, že dlouhodobější průměr nalétaných hodin v ČR v minulých letech mohl být v poměru zhruba 25%/55%/20% ... Gripen (14 letadel)/Alca (24 letadel)/Albatros (cca 7 ... z toho nevím kolik je letuschopných ?4?)
... Nemluvím o počtu letových hodin pilota, ale ročním náletu celé flotily té či oné konkrétní platformy provozované v ČR (bohužel si netroufnu odhadnout jestli Alca nalétá stejný počet letových hodin ročně bez rozlišení verze... nebo jestli se liší průměrný počet ročních letových hodin připadajících na jednu L-159A a na jednu L-159 T1+/T2)
Tj. optimální by bylo, aby Gripeny v ČR létaly víc letových hodin. Jenže to nejde. Za vyšší počet letových hodin Gripenů by si ČR musela připlatit na nájemném placeném do Švédska.
A kdyby staré Albatrosy měly větší zásobu zbývající životnost letových hodin ( a kdyby měly lepší avioniku+ úspornější motor), tak patrně by Albatrosy pro AČR nalétaly vyšší počet letových hodin.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Druhý z nekompletních L-159A by měl být ve stálé expozici posádkového muzea v Náměšti n. O. http://www.vhu.cz/nove-posadkove-muzeum ... d-oslavou/ Bohužel fotku vystaveného L-159A v Náměšti jsem nenašel.zzz píše:K citovanému se asi povedlo dohledat částečné info: L-159 Alca č. 6003 je umístěna ve Vyškově. V neletuschopném stavu foto viz nížezzz píše:- zřejmě jsou někde skladovány (asi v ČR) 3 nekompletní L-159A (jejichž díly byly použity na přestavbu, kdy ze dvou L-159A vzniknul dvoumístný L-159T)
(...)
Třetí z nekompletních Alca by měl být vystaven na základně v Čáslavi. Ani odtud jsem nenašel zveřejněnou fotku vystavené neletuschopné L-159A
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
I tak dobré 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Zemakt...Jestli je to na mě, tak díky. Byť nevím za co.
Já Ti neodpověděl k věci, protože konkrétní odpověď nevím (předpokládám je utajována), tak jsem aspoň nabídnul obecný odhad na Tvoji otázku ... nic moc, no. 


"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: L159 ALCA a její předchůdci
Palec máš za zmapování.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"