Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Prečo by to malo byť v passé? Cvičné lietadlá pre OSSR sa podľa dokumentu vyberajú v období 2020-25 , a to sa dnes deje. Čiže k dodávkam môže prísť v tomto období +2-3 roky.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Skelet, ak si zoberieš súčastný stav projektov možných kandidátov, tak vlastne aj áno. Možno aj preto asi plánujú nákup na neskôr, aktuálne je viacero kandidátov papierovo-prototypových. Leonardo a Aero neponúkajú aktuálne sériu, Leonardo certifikuje a Aero začne čoskoro.
Ak majú byť sériové dodávky T7A pre USAF v roku 2023, tak vlastne vtedy bude T7A asi paradoxne najrošírenejší typ, akurát v inej verzii ako chceme.
Ak majú byť sériové dodávky T7A pre USAF v roku 2023, tak vlastne vtedy bude T7A asi paradoxne najrošírenejší typ, akurát v inej verzii ako chceme.
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
problém je, že všichni zatím vyrábějí jen verze, které nechcete. De facto jediné ozbrojence jsou jen AT-6, EMB314 a FA-50, přičemž první dva jsou určeny pro základní výcvik. Zbývající letouny jako L-39NG, M345, M346, Hawk AJT a T-7A buď nejsou certifikovány vůbec nebo jen ve cvičné verzi. A krom L-39NG a M346FA,tuším, nebyla bojová verze ani oznámena.



Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Čo je na papieri ? Veď to lietadlo reálne existuje, bolo schválené ako víťaz na nové cvičné lietadlo a operačné nasadenie pre Americkú armádu je naplánované na rok 2023. Samotný Boeing píše, že komponenty pre T-7A sú už na 80% certifikované a pripravené do výroby. https://www.airforcemag.com/boeing-says ... -complete/ pre začiatok majú USA odobrať 351 ks T-7A Red Hawk.skelet píše:jakože by jste koupili něco čistě na papíře?
Ak sa ale OSSR chcú ponáhľať s tendrom na nové cvičné lietadlo /(CAS), potom je si z čoho vyberať a najlepšie je pripravený HAWK, LEONARDO (M-345, M-346) . L-39NG nemá doteraz kopec certifikácií, chýbajú certifikované zbraňové systémy, je najhoršie pripravený na tento tender.
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Suger: bavíme se o bojové verzi T-7. T-7A pokud vím nemá mít žádnou výzbroj. Klidně mě oprav.
a opět: Hawk AJT (současně nabízená verze), M345 a M346 jsou nabízeny jako čistě cvičné, bez výzbroje. M346FA se ukázala jako bojová, ale dle mého ještě není dořešena certifikace.
a opět: Hawk AJT (současně nabízená verze), M345 a M346 jsou nabízeny jako čistě cvičné, bez výzbroje. M346FA se ukázala jako bojová, ale dle mého ještě není dořešena certifikace.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
T-7/A bude schopný simulovať použitie munície používanej USAF. To je asi prioritne to, čo OSSR v taktickom výcviku bude potrebovať.
Som zvedavy, či bude mat L39-NG schopnosť pracovať s cvičným AMRAAMom, AIM-9x, či GBU-12. Osobne o tom pochybujem.
Ale T-7 nie je kategória, po ktorej OSSR poškuľujú. Tou je M-345 a M-346.
EDIT: Skelet, vies co je zaujimave? Ze hovoris o L-39NG a jeho bojovej verzii ako hotovej veci, pricom lietadlo nepreslo certifikaciu ani v podobe AT. Ale vypichujes, ze M-346FA nie je certifikovane. Ved budme konzistentni.
EDIT II.: Boeing evidentne v budúcnosť ozbrojenej verzie T-7 verí https://www.flightglobal.com/farnboroug ... 89.article
Som zvedavy, či bude mat L39-NG schopnosť pracovať s cvičným AMRAAMom, AIM-9x, či GBU-12. Osobne o tom pochybujem.
Ale T-7 nie je kategória, po ktorej OSSR poškuľujú. Tou je M-345 a M-346.
EDIT: Skelet, vies co je zaujimave? Ze hovoris o L-39NG a jeho bojovej verzii ako hotovej veci, pricom lietadlo nepreslo certifikaciu ani v podobe AT. Ale vypichujes, ze M-346FA nie je certifikovane. Ved budme konzistentni.
EDIT II.: Boeing evidentne v budúcnosť ozbrojenej verzie T-7 verí https://www.flightglobal.com/farnboroug ... 89.article
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
nevím, kde tam vidíš něco o tom, že o certifikaci bojové verze jako o hotové věci?Zbývající letouny jako L-39NG, M345, M346, Hawk AJT a T-7A buď nejsou certifikovány vůbec nebo jen ve cvičné verzi. A krom L-39NG a M346FA,tuším, nebyla bojová verze ani oznámena.
Jestli bude mít L-39NG simulaci AIM-120 je otázkou, protože to letadlo je určeno primárně pro základní letový výcvik. nevím proč máte pořád snahu z něj dělat konkurenci T-7 a M346.
Ale zpět k T-7A a OSSR. Simulace je jedna věc, ale vy zde zmiňujete CAS. A ta se nedělá simulacemi. Proto jsem vypichoval, že tak jak věci leží a běží připadá v úvahu pouze EMB 314, AT-6 a FA-50. Zbytek jsou jen papíroví čerti nebo zatím přání jednotlivých fans.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Skelet: ok, asi som ťa zle pochopil.
CAS spomíname, lebo viacerí tu máme názor, že kupovať čisto treningové lietadlo je pre OSSR zbytočný luxus.
V podstate nám chýba analýza OSSR, čo vlastne a prečo chcú. A vlastne nechápem, prečo Mr. Transparentný ešte k tomu nič nezverejnil.
Mohol by sa ho niekto spýtať
CAS spomíname, lebo viacerí tu máme názor, že kupovať čisto treningové lietadlo je pre OSSR zbytočný luxus.
V podstate nám chýba analýza OSSR, čo vlastne a prečo chcú. A vlastne nechápem, prečo Mr. Transparentný ešte k tomu nič nezverejnil.
Mohol by sa ho niekto spýtať

Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Jinak pokud koupíte letouny kategorie T-7, tak nějaký výcvik v USA ztrácí smysl.. těch pár pilotů si pak můžete přeškolit sami.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
To školenie pilotov v USA má tú výhodu, že nie si obmedzený hustou sieťou sídel.
Cvičíš v púšti bez hlukových a výškových obmedzení a slobodne si aj vystrelíš.
Ako všetko, má to svoje plusy aj mínusy.
Cvičíš v púšti bez hlukových a výškových obmedzení a slobodne si aj vystrelíš.
Ako všetko, má to svoje plusy aj mínusy.
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Jisteeee,, to má své obrovské výhody. To poznáte až s F16 budete chtít testnout nadzvukovku. Je mi jasné, že s Migem se do toho pouštět raději nebudete.
A dle mého názoru s Boeingem taky ne.
A dle mého názoru s Boeingem taky ne.

Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 26/8/2020, 21:04, celkem upraveno 1 x.
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Tak to si myslím, že je to poslední.Juraj Tichý píše:To školenie pilotov v USA má tú výhodu, že nie si obmedzený hustou sieťou sídel.
Důležité je, že mají výcvikový plán, lidí a zázemí ... tedy vše, co OSSR postrádají.
Sami si piloty na potřebnou úroveň nikdy nevycvičíte.
Naopak dělat základní pilotní výcvik v USA je rozmařilost a vyhazování peněz. To umíte ... možná líp než v USA.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Teraz ti priznám sa nerozumiem - ani oblečená, ani nahá?
Alebo myslíš základný doma a pokročilý v USA?
Alebo myslíš základný doma a pokročilý v USA?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Ano, přesně to jsem měl na mysli.Julesak píše:Alebo myslíš základný doma a pokročilý v USA?
Základní výcvik (de-facto pilotní) včetně eliminace nevhodných kandidátů určitě slovenské školství zvládne (nedává smysl za něj draze platit v USA).
Pokročilý výcvik (de-facto bojový) pak naopak v USA (nebo v nějaké jiné zemi s rozvinutým bojovým letectvem) smysl má - mají s ním největší zkušenosti a mají ho do detailu rozpracovaný. To by na Slovensku teprve muselo vznikat - a nikdy by to nebylo v té samé kvalitě. Protože zkušenosti.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Par mesiacov dozadu si ostra tresla nadzvuk. V novinach to rozoberali este par dni.HONZIK11 píše: To poznáte až s F16 budete chtít testnout nadzvukovku. Je mi jasné, že s Migem se do toho pouštět raději nebudete.
Tyzden dozadu lietala okolo 19:30 niekde na vychode lietala Mi-17. Starostka jednej dediny sa rozculovala do televizie, ze ci ani v noci nemozu mat obyvatelia klud.
Prebehni si nazory ludi prezentovane v mediach o vycviku na vrtulnikoch v okoli Kosic.
A ty chces cvicne lietat nadzvukom na Slovensku ???
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Nie len na Slovensku s tým majú ľudia problém.asdfr píše:Par mesiacov dozadu si ostra tresla nadzvuk. V novinach to rozoberali este par dni.HONZIK11 píše: To poznáte až s F16 budete chtít testnout nadzvukovku. Je mi jasné, že s Migem se do toho pouštět raději nebudete.
Tyzden dozadu lietala okolo 19:30 niekde na vychode lietala Mi-17. Starostka jednej dediny sa rozculovala do televizie, ze ci ani v noci nemozu mat obyvatelia klud.
Prebehni si nazory ludi prezentovane v mediach o vycviku na vrtulnikoch v okoli Kosic.
A ty chces cvicne lietat nadzvukom na Slovensku ???
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/caslav ... r_nato_inc
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Tak ono ten hluk je objektívne problém. A rozlohou veľké krajiny (ako napr. USA) majú v tomto výhodu.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
O tom, že náhrada stávajících cvičných letounů Northrop T-38 je pro USAF i další složky "pět minut po dvanácté" svědčí přehled průměrného věku cvičných letadel ve flotile:
T-1 Jayhawk - 25,9 roku
T-6 Texan II - 14,9 roku
T-38A Talon - 52,91 roku
T-38C Talon - 52,17 roku
Je třeba zmínit, že T-38C prošly několika modernizacemi, včetně instalace nových křídel.
Stejně jako u stíhaček je jasné, že z Reaganových "jestřábích let" se donekonečna žít nedá.
T-1 Jayhawk - 25,9 roku
T-6 Texan II - 14,9 roku
T-38A Talon - 52,91 roku
T-38C Talon - 52,17 roku
Je třeba zmínit, že T-38C prošly několika modernizacemi, včetně instalace nových křídel.
Stejně jako u stíhaček je jasné, že z Reaganových "jestřábích let" se donekonečna žít nedá.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Letecké bojové velitelství USAF - Air Combat Command - zvažuje pořízení pokročilého cvičného letounu pro zajištění přechodu pilota ze stroje T-7A Red Hawk (základní výcvik) na bojovou stíhačku. Minulý týden byla rozeslaná oficiální žádost o zaslání informací - request for information - na pokročilý taktický cvičný letoun. Letoun má být kromě výcviku schopen plnit i úlohu "agresora" proti nejvýkonnějším stíhačkám USAF.
Lockheed Martin parametry žádosti studuje, vyloučil ale, že by nabídl korejský T-50A - ten je nadzvukový, požadovaná je ale rychlost 0,9 Mach. Oproti tomu americký Leonardo DRS zvažuje nabídku M-346 v nově nabízené stíhací/bitevní verzi.
Lockheed Martin parametry žádosti studuje, vyloučil ale, že by nabídl korejský T-50A - ten je nadzvukový, požadovaná je ale rychlost 0,9 Mach. Oproti tomu americký Leonardo DRS zvažuje nabídku M-346 v nově nabízené stíhací/bitevní verzi.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Cvičné letouny USAF: Northop T-38 a jeho náhrada T-X
Od kdy je T-7 určen pro základní výcvik? K tomu slouží T-6.


