Ak nerátam menej výkonné výkonné podzvukové lietadlá ako L-39NG a M345 tak reálne na trhu okrem výkonného podzvukového dvojmotoráku M-346
(Jak-130) [/list]nič nieje
(L-159 a HAWK sú už out) a trend paradoxne nasmeroval svetový trh k nadzvukom* Lockheed Martin / KAI T-50A Golden Eagle (TA-50, FA-50), Boeing / Saab T-7A Red Hawk.
Zaujímalo by ma ako to je napr. pri servise
(provoznými nákladmi) takého podzvukového dvojmotoráku M346
vs nadzvukové jednomotoráky T-50A, T-7A. Ide mi o to aby sa nestalo, že prvotne sa síce nakúpi lacnejšie, ale servis to dorovná či predčí v rámci životného cyklu.
* dvojmotorák bude aj taiwanský XT-5 Brave Eagle
Juraj Tichý píše:RAF dostali povodne 175 Hawk T1. Ich modernizaciou na typ Hawk T1A vznikol bojovy stroj v konfiguracii gulomet a 2x AIM9L. Tych RAF ziskala 89 kusov.
Akýkoľvek Hawk z druhej ruky, by musel prejsť modernizáciou. Ak VzS budu požadovať CAS, tak je to len otázkou ceny. Pre BAe to problem nebude. Skôr tie financie na nasej strane.
Tu je viac rizikových premenných, tj. či chceme aj takto modernizované lietadlo z úloženiek, ktoré sa už reálne nevyrába, či sú vôbec schopní zaručiť dodávku náhradných dielov nielen na papiery atď. o to viac, že sa ich už všetci zbavujú a nahrádzajú novými lietadlami.