Každopádně ještě v roce 2000, během leteckého dne CIAF v Hradci Králové, byla společností Boeing představena nabídka k odkoupení starších a nadpočetných letounů F-15A/B Eagle z přebytků americké národní letecké gardy (ANG), z nichž 106 jednomístných a 10 dvoumístných bylo od začátku devadesátých let skladováno v poušti u základny Davis Monthan AFB v Arizoně. Letouny měly mít po zprovoznění a nutné modernizaci označení F-15R (R jako Remanefactured) a měly být nabízeny v ceně 12 – 15 milionů USD za kus. Skladované „přebytečné“ Eagly měly nalétáno mezi 1800 – 4200 letovými hodinami, při samotném skladování byly například radiolokátory a některé další součásti z letounů vyjmuty. Podle Boeingu mohly renovované stroje F-15R vydržet v dalším provozu až 30 let a do velké revize jim zbývalo 6500 letových hodin. Na samotný CIAF 2000 v termínu 2. a 3. září dorazily dva Eagly, jednomístný F-15C 86-0178 a dvoumístný F-15D 86-0182 od 493rd FS „Reapers“ / 48th FW z britského Lakenheathu, přičemž let ve spárce si zkusili jak velitel Vzdušných sil AČR genpor. Ladislav Klíma, tak i jeho zástupce genmjr. Jiří Kubala. I když by tedy pořizovací cena zprovozněných Eaglů byla vůči konkurenčním F-16 výhodnější, provozní náklady těchto jednoúčelových stíhačů by byly výrazně vyšší a tak byla tato poměrně bizarní nabídka nakonec s díky odmítnuta.
Za mě tedy promarněná příležitost
