Lockheed Martin SR-72
Lockheed Martin SR-72
Hypersonický letoun SR-72
Lockheed Martin potvrdil v říjnu 2013 svůj záměr vyvinout hypersonický dálkový průzkumný a bombardovací letoun. Stroj nese označení SR-72 a má být ideovým následovníkem legendárního nadzvukového stroje SR-71 Blackbird. Připomeňme, že se nejedná o součást programu hypersonického bombardéru LRS-B, ale o paralelní projekt. Lockheed SR-71 Blackbird byl průzkumný letoun s maximální rychlostí vodorovného letu Mach 3. Stroj drží absolutní rychlostní rekord pilotovaného letadla - 3 529,56 km/h. Rychleji se v atmosféře pohybují již jen stroje s raketovým motorem. Nyní chce americký gigant Lockheed Martin ve spolupráci s americkým letectvem (US Air Force) navázat na výkony tohoto výjimečného stroje. Nový hypersonický průzkumný a bombardovací letoun SR-72 má dosahovat rychlosti až Mach 6. První stroje chce US Air Force získat v roce 2030. Cílem není vyvinout jen stroj umožňující rychlé přelety, ale především stroj, který dokáže svými výkony překonat nejtěžší protiletadlovou obranu. Díky své rychlosti, v kombinaci s moderními zbraněmi, bude mít protivník jen minimum času k reakci nebo k vyhledání úkrytu. První zmínky o novém letounu SR-72 se objevily již v roce 2007, kdy bezpilotní stroj SR-72 "Blackswift" měl létat rychlostí Mach 6 ve výšce 30 kilometrů. Již tehdy média označovala celý program jako "top-secret". Stroj má pohánět hybridní pohonná soustava kombinující klasický proudový motor s kompresorem/turbínou a motor typu scramjet. Oba motory jsou od sebe oddělené, ale mají společné vstupy vzduchu a společnou trysku. Proudový motor pracuje do rychlosti Mach 3, poté práci převezme motor scramjet.
Největším problém v rozvoji hypersonických letounů byla skutečnost, že se nedařilo úspěšně vyřešit přechod z nadzvukového do hypersonického letu. Připomeňme, že motory scramjet začínají pracovat až za rychlostí Mach 3, tedy na hranicí funkčnosti klasických proudových motorů. Lockheed Martin však oznámil, že se mu podařilo zvýšit účinnost scramjetu i při nižších rychlostech. Prioritou je průzkum nepřátelského území, ale zvažována je integrace výzbroje. V úvahu je brán i fakt, že střely mohou být lehčí o velkou část paliva, které by bylo nutné k jejich pohonu. Potřebnou rychlost by získaly již samotnou rychlostí letu SR-72 a palivo nutné k manévrování, by se využilo až v po přiblížení se k cíli. Maximální rychlost, kdy může motor scramjet pracovat, je přitom odhadována na Mach 12 až Mach 24. "Hypersonická letadla s hypersonickými zbraněmi mohou proniknout chráněným prostorem a udeřit na libovolné místo na Zemi za méně než jednu hodinu," řekla Brad Leland, projektová manažerka programu hypersonického letounu SR-72 v Lockheed Martin. "Rychlost je dalším krokem proti novým hrozbám v dalších desetiletích."
Zdroj:
https://aviationweek.com/Article.aspx?i ... 632731.xml
https://www.armadninoviny.cz/hypersonic ... swift.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_SR-72
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird
Naposledy upravil(a) Rase dne 22/8/2022, 19:01, celkem upraveno 1 x.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin SR-72
USA nejspíš mají od léta 2017 funkční prototyp SR-72. Prosákly totiž oficiálně nepotvrzené informace, že koncem července 2017 byl SR-72 testován na kalifornském nebi. Testovací lety měly proběhnout z letecké základny Plant 42 v Palmdale. Během prvního letu měl být dron SR-72 doprovázen dvěma cvičnými proudovými letouny T-38 Talon. Podrobnosti o výsledcích těchto testů nikdy nebyly zveřejněny. Prototyp SR-72 by měl být tedy dokončen, ovšem se s největší pravděpodobností nejedná o finální technologický demonstrátor, protože výroba plnohodnotného letounu je naplánována až na rok 2023 a operačního nasazení má být dosaženo kolem roku 2030. Zdá se ale že vývoj byl rychlejší než se doposud čekalo. Nástupce SR-71 má mít přelomovou pohonnou jednotku, která je hybridní pohonnou soustavou skládající se z proudového motoru a motoru typu scramjet. Hybridní pohon funguje tak, že nejprve SR-72 dosáhne pomocí proudového motoru nadzvukové rychlosti kolem Mach 3, a při dosažení této rychlosti převezme práci motor scramjet, díky tomu SR-72 dosáhne dvojnásobné rychlosti, tedy Mach 6.
https://cdr.cz/clanek/usa-uz-zrejme-dok ... -internetu
https://cdr.cz/clanek/usa-uz-zrejme-dok ... -internetu
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin SR-72
Zahájení montáže prototypu X-59 QueSST
Pro zajímavost se zde hodí zmínit, že je již dokončen vývoj tichého nadzvukového letounu vyvíjeného společností Lockheed Martin pro NASA, který získal označení X-59 QueSST (Quiet SuperSonic Technology). Před šesti dny vedení projektu zahájilo finální montáž letounu a integraci všech systémů. Tyto práce mají být dokončeny do konce roku 2020. Práce probíhají v továrně Skunk Works společnosti Lockheed Martin Aeronautics Company v Palmdale v Kalifornii, na základě smlouvy ve výši 247,5 mil dolarů (5,7 mld Kč). Společnost získala kontrakt v únoru 2016 a zadání vykonat první let v roce 2020. V dubnu 2018 pak NASA uvolnila zmíněnou sumu na další vývoj. První ověřovací lety prototypu se uskuteční v roce 2021 a nadzvukové lety ne později než v roce 2022. Zkoušky demonstrátoru budou přitom probíhat nad oblastmi, které se do programu měření supersonického třesku přihlásí dobrovolně. Kromě objektivního měření hluku se přitom bude zjišťovat i subjektivní vnímání supersonického třesku obyvatelstvem. Na základě zkoušek demonstrátoru má být následně vyvinut dopravní letoun, který bude schopen létat v nadmořské výšce přibližně 17 000 metrů rychlostí 1,27 Mach (1 512 km/h). Vzniklý hluk měřený na zemi nemá přesáhnout 75 dB, což pro představu zhruba odpovídá jemnému hluku při zabouchnutí dveří osobního auta.
https://www.inceptivemind.com/assembly- ... age/10835/
https://tech.wp.pl/nasa-rozpoczyna-mont ... 500247681a
https://www.planes.cz/cs/article/202333 ... -roce-2022
Pro zajímavost se zde hodí zmínit, že je již dokončen vývoj tichého nadzvukového letounu vyvíjeného společností Lockheed Martin pro NASA, který získal označení X-59 QueSST (Quiet SuperSonic Technology). Před šesti dny vedení projektu zahájilo finální montáž letounu a integraci všech systémů. Tyto práce mají být dokončeny do konce roku 2020. Práce probíhají v továrně Skunk Works společnosti Lockheed Martin Aeronautics Company v Palmdale v Kalifornii, na základě smlouvy ve výši 247,5 mil dolarů (5,7 mld Kč). Společnost získala kontrakt v únoru 2016 a zadání vykonat první let v roce 2020. V dubnu 2018 pak NASA uvolnila zmíněnou sumu na další vývoj. První ověřovací lety prototypu se uskuteční v roce 2021 a nadzvukové lety ne později než v roce 2022. Zkoušky demonstrátoru budou přitom probíhat nad oblastmi, které se do programu měření supersonického třesku přihlásí dobrovolně. Kromě objektivního měření hluku se přitom bude zjišťovat i subjektivní vnímání supersonického třesku obyvatelstvem. Na základě zkoušek demonstrátoru má být následně vyvinut dopravní letoun, který bude schopen létat v nadmořské výšce přibližně 17 000 metrů rychlostí 1,27 Mach (1 512 km/h). Vzniklý hluk měřený na zemi nemá přesáhnout 75 dB, což pro představu zhruba odpovídá jemnému hluku při zabouchnutí dveří osobního auta.
https://www.inceptivemind.com/assembly- ... age/10835/
https://tech.wp.pl/nasa-rozpoczyna-mont ... 500247681a
https://www.planes.cz/cs/article/202333 ... -roce-2022
Naposledy upravil(a) Rase dne 22/8/2022, 19:02, celkem upraveno 1 x.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin SR-72
Pokud jde o X-59 QueSST tak za účelem udržení nízkých nákladů NASA používá části ze starších vysloužilých konstrukcí, včetně přistávacího zařízení ze stíhačky F-16, kabiny kokpitu z trenažérů NASA a části pohonného systému od špionážního stroje U-2 a některé komponenty i z F-117. Používání dílů ze stávajících letadel snižuje náklady, rizika a dobu vývoje. Používání ovládací páky stíhačky F-117A znamená, že NASA a Lockheed Martin nemusí utrácet peníze za návrh zcela nového zařízení pro zkušební letadlo, které se ani nedostane do sériové výroby. Přistávací zařízení letadla jsou obzvláště kritickou součástí a nové součásti by navíc musely projít zdlouhavým procesem schvalování. Takže je jednoduší použít osvědčený podvozek z F-16. Letuschopný demonstrátor má NASA obdržet v roce 2021 a testy budou zahájeny následujícího roku.
https://tech.instory.cz/997-nasa-buduje ... -internetu
https://tech.instory.cz/997-nasa-buduje ... -internetu
Naposledy upravil(a) Rase dne 22/8/2022, 19:02, celkem upraveno 1 x.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin SR-72
Nadzvukový letoun pro amerického prezidenta
Společnost Hermeus Corporation získala od USAF kontrakt ve výši 1,5 mil dolarů na úpravu svého projektovaného hypersonického letounu, který má dosahovat rychlosti Mach 5. Americký startup Hermeus se sídlem v Atlantě, který se specializuje na hypersonickou leteckou dopravu, nedávno oznámil, že se spojil s US Air Force a vládní agenturou Presidential and Executive Airlift Directorate, aby pro Pentagon vyvinuli hypersonický transportní letoun. V rámci kontraktu budou připravovat projekt hypersonických vojenských letounů s kapacitou pro přepravu 9-19 osob, včetně misí s přepravou vedoucích činitelů Spojených států. Udělený kontrakt přitom navazuje na úspěšné testy prototypu motoru pro lety rychlostí Mach 5, které Hermeus uskutečnili letos v únoru. Součástí vývoje je i přizpůsobování připravovaného hypersonického transportního letounu požadavkům na stroje flotily agentury Presidential and Executive Airlift, která se stará o přepravu amerického prezidenta a špiček exekutivy. Hypersonický letoun bude muset fungovat ve stávající infrastruktuře kontroly leteckého provozu a dalších technologií amerického letectva. Brigádní generál Ryan Britton z vedení agentury Presidential and Executive Airlift počítá s tím, že investice do komerčních společností zásadně přispějí potřebnému rychlému vývoji nových letounů pro americké letectvo, včetně pokročilých transportních letounů. Agentura Presidential and Executive Airlift považuje startup Hermeus za klíčového partnera, který zajistí potřebný rozvoj transportních kapacit amerického letectva. Startup Hermeus osvědčil své kvality, když kompletně vyvinuli prototyp motoru pro hypersonický transportní letounu během 9 měsíců. Jde o pohon typu TBCC "turbine based combined cycle", který kombinuje tryskový pohon a ramjet, čili náporový pohon. Inženýři Hermeusu v testech tohoto pohonu prokázali, že jejich technologie obstojí v hypersonických rychlostech kolem Mach 5. V této rychlosti je přitom možné letět z New Yorku do Londýna za zhruba 90 minut, namísto dnešních 7 hodin.
https://defence-blog.com/news/u-s-air-f ... craft.html
http://www.parabolicarc.com/tag/preside ... rectorate/
https://vtm.zive.cz/clanky/americke-let ... fault.aspx
Společnost Hermeus Corporation získala od USAF kontrakt ve výši 1,5 mil dolarů na úpravu svého projektovaného hypersonického letounu, který má dosahovat rychlosti Mach 5. Americký startup Hermeus se sídlem v Atlantě, který se specializuje na hypersonickou leteckou dopravu, nedávno oznámil, že se spojil s US Air Force a vládní agenturou Presidential and Executive Airlift Directorate, aby pro Pentagon vyvinuli hypersonický transportní letoun. V rámci kontraktu budou připravovat projekt hypersonických vojenských letounů s kapacitou pro přepravu 9-19 osob, včetně misí s přepravou vedoucích činitelů Spojených států. Udělený kontrakt přitom navazuje na úspěšné testy prototypu motoru pro lety rychlostí Mach 5, které Hermeus uskutečnili letos v únoru. Součástí vývoje je i přizpůsobování připravovaného hypersonického transportního letounu požadavkům na stroje flotily agentury Presidential and Executive Airlift, která se stará o přepravu amerického prezidenta a špiček exekutivy. Hypersonický letoun bude muset fungovat ve stávající infrastruktuře kontroly leteckého provozu a dalších technologií amerického letectva. Brigádní generál Ryan Britton z vedení agentury Presidential and Executive Airlift počítá s tím, že investice do komerčních společností zásadně přispějí potřebnému rychlému vývoji nových letounů pro americké letectvo, včetně pokročilých transportních letounů. Agentura Presidential and Executive Airlift považuje startup Hermeus za klíčového partnera, který zajistí potřebný rozvoj transportních kapacit amerického letectva. Startup Hermeus osvědčil své kvality, když kompletně vyvinuli prototyp motoru pro hypersonický transportní letounu během 9 měsíců. Jde o pohon typu TBCC "turbine based combined cycle", který kombinuje tryskový pohon a ramjet, čili náporový pohon. Inženýři Hermeusu v testech tohoto pohonu prokázali, že jejich technologie obstojí v hypersonických rychlostech kolem Mach 5. V této rychlosti je přitom možné letět z New Yorku do Londýna za zhruba 90 minut, namísto dnešních 7 hodin.
https://defence-blog.com/news/u-s-air-f ... craft.html
http://www.parabolicarc.com/tag/preside ... rectorate/
https://vtm.zive.cz/clanky/americke-let ... fault.aspx
Naposledy upravil(a) Rase dne 22/8/2022, 19:04, celkem upraveno 1 x.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin SR-72
Vzhľadom k tomu, že pokial viem, tak sa im ešte nepodarilo dokončiť "v zdraví" let žiadneho hypersonického letúňa (riadený let v atmosfére, kyslík z atmosféry) až do ciela, ale vždy sa rozpadol po pár sekundách letu, tak sa mi zdá ambícia na "Air Force One" predčasná.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Lockheed Martin SR-72
1,5 milionu USD ???Společnost Hermeus Corporation získala od USAF kontrakt ve výši 1,5 mil dolarů na úpravu svého projektovaného hypersonického letounu, který má dosahovat rychlosti Mach 5.
Sláva, bude na kafe
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin SR-72
Inak SR-71 uznávam ako najnamakanejšie lietadlo ktoré vzhľadom k dobe vzniku a dostupným technologiam existovalo vo svete.
Ale k hypersoniku mu ešte veľa chýbalo.
P.S. B-36 bola síce obrovská krava ale bolo to len evolučné nahromadenie starých technologií.
(všetky prívlastky treba brať v relácii že sa jedná o letecký priemysel)(to čo bola v letectve evolúcia to bolo v civile revolúcia)
Ale k hypersoniku mu ešte veľa chýbalo.
P.S. B-36 bola síce obrovská krava ale bolo to len evolučné nahromadenie starých technologií.
(všetky prívlastky treba brať v relácii že sa jedná o letecký priemysel)(to čo bola v letectve evolúcia to bolo v civile revolúcia)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Lockheed Martin SR-72
Ale těch 1,5 mil. USD je za posouzení (vyhodnocení) - "evaluate" - možnosti vývoje/použití hypersonického dopravního letounu ne na jeho vývoj. Tak se hoši uklidněte.
Tady:
https://www.hermeus.com/aug-06-2020
je to uvedeno jako "rapidly assessing modifications" = urychlené posouzení modifikací.
Tady:
https://www.hermeus.com/aug-06-2020
je to uvedeno jako "rapidly assessing modifications" = urychlené posouzení modifikací.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin SR-72
Nová strategická výhoda: Hypersonická letecká doprava
Americké letectvo (USAF) finančně podpoří vývoj nové generace leteckých motorů od společnosti Hermeus. Konečným cílem je vyvinout vysoce nadzvuková, či dokonce hypersonická dopravní letadla.
Tento typ dopravních strojů poskytne svému majiteli obrovskou strategickou výhodu.
https://www.armadninoviny.cz/nova-strat ... tadla.html
Americké letectvo (USAF) finančně podpoří vývoj nové generace leteckých motorů od společnosti Hermeus. Konečným cílem je vyvinout vysoce nadzvuková, či dokonce hypersonická dopravní letadla.
Tento typ dopravních strojů poskytne svému majiteli obrovskou strategickou výhodu.
https://www.armadninoviny.cz/nova-strat ... tadla.html
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin SR-72
Nebylo to tady už tak cca před měsícem???
1.500.000 USD při běžné 25% režii (správa budov, topení, větrání, úklid, elektrika, voda, telefony a další) znamená 1.200.000 USD.
Pokud jen 1/2 z toho padne na vybavení a testy toho motoru, pak na platy lidí "zbyde" cca 600.000 USD.
Při průměrných nákladech na 1 výzkumného pracovníka cca 105 USD (přepočet mzdových nákladů na výzkumného pracovníka z Německa a Francie ... údaj z USA nemám, nespolupracujeme s nimi) to dává cca 34 MM (man month) tj. Plat pro cca 3 lidi na 1 rok.
1,5 milionu USD ??? Na co ? Na kafe ?Zmíněné společnosti Hermeus letectvo poskytne 1,5 milionu dolarů na vývoj speciálního leteckého motoru a na rozpracování konceptu (téměř) hypersonického dopravního letadla pro devět až 19 osob.
1.500.000 USD při běžné 25% režii (správa budov, topení, větrání, úklid, elektrika, voda, telefony a další) znamená 1.200.000 USD.
Pokud jen 1/2 z toho padne na vybavení a testy toho motoru, pak na platy lidí "zbyde" cca 600.000 USD.
Při průměrných nákladech na 1 výzkumného pracovníka cca 105 USD (přepočet mzdových nákladů na výzkumného pracovníka z Německa a Francie ... údaj z USA nemám, nespolupracujeme s nimi) to dává cca 34 MM (man month) tj. Plat pro cca 3 lidi na 1 rok.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin SR-72
On ten autor Jan Grohman to má také "konzistentné".
V článku o Armate T-14 ktorá jazdí, striela,prechádza testovaním, akurát prechádza detskými chorobami, má jasno "je to propagandistická nefunkčná mašina a ruská PR pretláčaná Putinom".
Ale u amerických hypersonikoch nemá pochýb o ich jasných zajtrajškoch, pritom v amerike im ešte žiadny hypersonický letúň so screamjet motorom snáď ani nedoletel do ciela a všetko sa to rozpadlo po pár sekundách letu. Ale už sa vidí ako v tom sedí aj s 19 osobami.
Hlavne že si vie dobre povyberať zdroje "rozkaz zněl jasně".
V článku o Armate T-14 ktorá jazdí, striela,prechádza testovaním, akurát prechádza detskými chorobami, má jasno "je to propagandistická nefunkčná mašina a ruská PR pretláčaná Putinom".
Ale u amerických hypersonikoch nemá pochýb o ich jasných zajtrajškoch, pritom v amerike im ešte žiadny hypersonický letúň so screamjet motorom snáď ani nedoletel do ciela a všetko sa to rozpadlo po pár sekundách letu. Ale už sa vidí ako v tom sedí aj s 19 osobami.
Hlavne že si vie dobre povyberať zdroje "rozkaz zněl jasně".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Lockheed Martin SR-72
Bylo to tady už před měsícem:Skeptik píše:Nebylo to tady už tak cca před měsícem???1,5 milionu USD ??? Na co ? Na kafe ?Zmíněné společnosti Hermeus letectvo poskytne 1,5 milionu dolarů na vývoj speciálního leteckého motoru a na rozpracování konceptu (téměř) hypersonického dopravního letadla pro devět až 19 osob.
1.500.000 USD při běžné 25% režii (správa budov, topení, větrání, úklid, elektrika, voda, telefony a další) znamená 1.200.000 USD.
Pokud jen 1/2 z toho padne na vybavení a testy toho motoru, pak na platy lidí "zbyde" cca 600.000 USD.
Při průměrných nákladech na 1 výzkumného pracovníka cca 105 USD (přepočet mzdových nákladů na výzkumného pracovníka z Německa a Francie ... údaj z USA nemám, nespolupracujeme s nimi) to dává cca 34 MM (man month) tj. Plat pro cca 3 lidi na 1 rok.
Re: Lockheed Martin SR-72
Příspěvek od seabee » 9/8/2020, 00:20
Ale těch 1,5 mil. USD je za posouzení (vyhodnocení) - "evaluate" - možnosti vývoje/použití hypersonického dopravního letounu ne na jeho vývoj. Tak se hoši uklidněte.
Tady:
https://www.hermeus.com/aug-06-2020
je to uvedeno jako "rapidly assessing modifications" = urychlené posouzení modifikací.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin SR-72
seabee
Ale musíš přiznat, že ten článek na AN vyznívá jako ... zejtra létáme
Ne jako ... pojďme sepsat nějakou rychlou studii ať máme v ruce papír
Jinak souhlasím, dřív nebo později (spíše později) nějaký hypersonický bizjet přijde.
Ale musíš přiznat, že ten článek na AN vyznívá jako ... zejtra létáme
Ne jako ... pojďme sepsat nějakou rychlou studii ať máme v ruce papír
Jinak souhlasím, dřív nebo později (spíše později) nějaký hypersonický bizjet přijde.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin SR-72
Příspěvek je blábol nemyslím Raseho, ale ten pramen!) a stejně tak i soudobé zprávy na různých USA business webech, ze kterých autor opisoval. Jó, to je moderní novinařina.Skeptik píše:seabee
Ale musíš přiznat, že ten článek na AN vyznívá jako ... zejtra létáme
Ne jako ... pojďme sepsat nějakou rychlou studii ať máme v ruce papír
Jinak souhlasím, dřív nebo později (spíše později) nějaký hypersonický bizjet přijde.
Ale jinak pohoda: jeden a půl míče za slohovou práci, to bych taky bral.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin SR-72
Dnes na letišti Centennial Airport Denver představila společnost Boom Supersonic dokončený demonstrátor nadzvukového osobního letadla nové generace. Experimental XB-1 je menší verze budoucího modelu Overture, který pojme až 44 cestujících. Zkoušky XB-1 začínají příští rok a očekává se, že demonstrant dosáhne rychlosti Mach 1,3.
http://www.magnum-x.pl/artykul/renesans ... _E9eXO9pOU
http://www.magnum-x.pl/artykul/renesans ... _E9eXO9pOU
Naposledy upravil(a) Rase dne 22/8/2022, 19:03, celkem upraveno 1 x.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Lockheed Martin SR-72
USA bude 15neb 16.12.2020 velké show a to ,že zveřejní [spekulace]
demonstrátor letounu 6 generace
hyperzvukový letoun SR-72
bombardér stealth B-3
nebo něco nového o UFO
https://twitter.com/WILLROP3R/status/13 ... 4225925120
demonstrátor letounu 6 generace
hyperzvukový letoun SR-72
bombardér stealth B-3
nebo něco nového o UFO
https://twitter.com/WILLROP3R/status/13 ... 4225925120
Re: Lockheed Martin SR-72
No, američanom ešte žiadny letúň nezvládol hyperzvukový let až do cieľa(ak cielom nepovažujeme rozpadnutie vo vzduchu). Takže na lietajúci SR-72 si budeme ešte musieť počkať.Pavel 15 píše:USA bude 15neb 16.12.2020 velké show a to ,že zveřejní [spekulace]
..
hyperzvukový letoun SR-72
..
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Lockheed Martin SR-72
Zapomínáš na let X-51 z května 2013.
Re: Lockheed Martin SR-72
A X-15 z listopadu 1961 ... a pak ještě mockrát.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire