skelet
Ale u Pumy to, že je dimenzovaná na 183 cm vojáky, když průměrný Němec měří 178 cm byl velký problém?

Souhlasím s tím, že důvodem zvýšení počtu pojezdových kol ze 6 na 7 bude zvýšení váhy K2PL. Odhaduji, že se může díky silnějšímu pancéřování zvýšit z původních 55 t až k 60 t. Kvůli např. 2 tunám tipuji, že by tak velký zásah do konstrukce nedělali. Určitě bude zajímavý údaj, jestli u K2PL zůstalo zachované hydropneumatické odpružení. Docela bych si tipnul, že si Poláci nechají osadit klasické torzní tyče, max s aktivními tlumiči. Zmiňovaných 7 pojezdových kol určitě přispěje k zachovaní dostatečné průchodnosti zejména měkkým terénem, který se v Polsku dá očekávat. Byť se to někomu nemusí zdát, ale i při stejné ploše pásu dochází při větším počtu pojezdových kol k menšímu boření. Pro zjednodušení si představte, že na stejné délce pásu není 6 pojezdových kol, ale 3. Je zřejmé, že pak pás váhu tanku tak dobře nerozloží, jako při 6 kolech. Samozřejmě při zvýšení počtu ze 6 na 7 ten rozdíl není tak markantní, ale každá trocha zlepšení se počítá. Co se týká průjezdnost vs počet pojezdových kol, je to ověřeno v praxi.Rase píše:Původně jsem si toho vůbec nevšiml, ale K2PL má na každé straně sedm pojezdových kol místo původních šesti. Důvodem je nejspíš úprava podvozku na poněkud jiný terén a větší zatížení. Tato verze je totiž víc ověšena přídavným pancéřováním a to jak na věži, tak i korbě.