OK, tak tedy 1967 - 1976 = o dva roky méně, stejně pořád 9 letWasp píše:Srpen 1967, vydány nové RFP na jednomístný stíhač. Firmy General Dynamic a Mcdonnell Douglas dostaly zpracovat půl roční studii.
První F-15A dodán 9. ledna 1976.

OK, tak tedy 1967 - 1976 = o dva roky méně, stejně pořád 9 letWasp píše:Srpen 1967, vydány nové RFP na jednomístný stíhač. Firmy General Dynamic a Mcdonnell Douglas dostaly zpracovat půl roční studii.
První F-15A dodán 9. ledna 1976.
Takže je to všechno "brnkačka" a "s prstem v nose".kenavf píše:Takže stačí namiesto pilota, kresla a podpory života tam namontovať 300kg počítačov s doplnenými kamerami o celkovom rozsahu 360° s malým a veľkým rozlíšením, s malým a veľkým ohniskom, prípadne niektoré na otočnej konzole.
Vyhodnocovať obraz už vieme aj teraz, viď automobily Tesla, takže tam by nemal byť problém.
Napríklad X-47:Skeptik píše:..
Takže je to všechno "brnkačka" a "s prstem v nose".
Nechápu, proč se s tím ty nadnárodní korporace tak serou ... asi nějaký tajemný záměr![]()
Sorry kenavf, ale jindy míváš mnohem serioznější názory. Tohle je jak od 17-ti leté blondýnky
"Dron previedol druhé uspešné pristátie na lodi H.W.Bush, tretie pokus bol presmemerovaný na pevninu pretože bol zistený problém. Jeden z troch navigačných subsystémov mal chybu ktorá bola zistená druhými dvomi subsystémami a anomália bola ohlásená operátorovi ktorý dodržujúc testovací plán prerušil pristávanie. NAVY konštatovala že to nasvedčuje schopnosti systému fungovať autonomne."The drone subsequently completed a second successful arrested landing on George H.W. Bush, but a third attempt was diverted to the Wallops Flight Facility in Virginia after a technical problem was detected, aborting the planned carrier landing.[38] One of the drone's three navigational sub-systems failed, which was identified by the other two sub-systems. The anomaly was indicated to the mission operator, who followed test plan procedures to abort the landing. The Navy stated that the aircraft's detection of a problem demonstrated its reliability and ability to operate autonomously.
A bylo to "autonomně" na základě vlastních systémů na palubě dronu, a nebo s pomocí systémů letadlové lodě?kenavf píše: "Dron previedol druhé uspešné pristátie na lodi H.W.Bush, tretie pokus bol presmemerovaný na pevninu pretože bol zistený problém. Jeden z troch navigačných subsystémov mal chybu ktorá bola zistená druhými dvomi subsystémami a anomália bola ohlásená operátorovi ktorý dodržujúc testovací plán prerušil pristávanie. NAVY konštatovala že to nasvedčuje schopnosti systému fungovať autonomne."
Takže X-47 tie pristátia robil autonomne na základe zadania tej úlohy a nerobil to ako dialkovo ovládaný letúň. Autonomne dokázal aj tankovať za letu.
Jestli se nepletu, tak to bylo autonomně na základě zásahu operátoraSkeptik píše:A bylo to "autonomně" na základě vlastních systémů na palubě dronu, a nebo s pomocí systémů letadlové lodě?kenavf píše: "Dron previedol druhé uspešné pristátie na lodi H.W.Bush, tretie pokus bol presmemerovaný na pevninu pretože bol zistený problém. Jeden z troch navigačných subsystémov mal chybu ktorá bola zistená druhými dvomi subsystémami a anomália bola ohlásená operátorovi ktorý dodržujúc testovací plán prerušil pristávanie. NAVY konštatovala že to nasvedčuje schopnosti systému fungovať autonomne."
Takže X-47 tie pristátia robil autonomne na základe zadania tej úlohy a nerobil to ako dialkovo ovládaný letúň. Autonomne dokázal aj tankovať za letu.
Protože lidský pilot by s tím přistál je tak, podle zraku. A nemusel by divertovat na letiště s funkčními systémy (tedy pokud by nebyly podmínky LVO).
Navíc vzlétnout, přistát či tankovat za letu (s pomocí externího navádění) je poměrně jednoduchá úloha, kterou již několik let (tedy s výjimkou toho tankování za letu) zvládají všechny moderní airlinery.
Ide o tie dve pristátia pred tým, tie boli autonómne. To tretie malo problém že dva systémy upozornili na problém tretieho systému. Mohli mať nastavené že v takom prípade "rozhoduje väčšina"(čo je štandard u redundandných systémov) a pristátie by zrealizovali. Ale pravidla testu prikazovali že (v záujme neohrozenia hodnot) má v takom prípade do toho vstúpiť operátor a urobiť odklon na pevninu.Alfik píše:..
Jestli se nepletu, tak to bylo autonomně na základě zásahu operátora
Pokud vím, tak úplně autonomní lety zatím ani v armádních složkách nejsou možné, kvůli zákonům. Vždy je zapotřebí "zodpovědný vedoucí", i kdyby byl jen do počtu (tzn. i kdyby se "něco" stalo, byl by vyviněn). I v nedávném experimentu se "sestřelováním" byly drony suprvizorovány operátory s rozsáhlými možnostmi od odklánění až po dálkovou destrukci.
Tu sa zmieňujú vlastne o niečom podobnom, tiež urobiť maximum v počítači. Aby sa nemuselo robiť viacero vývojových variant a slepých uličiek, a urobí sa vlastne len záverečný lámací/testovací/schvalovací kus/kusy.Rase píše:Tak F-22 je konstrukce z osmdesátých let, to se zkrátka musí někde projevit - pokud jde o konstrukční možnosti, tehdejší výpočetní techniku, simulace a podobně.
Dneska to vozidlo, letoun a podobně, se může pohybovat ve virtuálním prostoru a simulovat všechny možné vlivy vnějšího okolí, různé opotřebení atd. nemluvě o samotném bojovém nasazení.
https://www.cad.cz/strojirenstvi/38-str ... vozku.htmlRenault a jeho úspory času na vývoji podvozku