RD-33 su raz také. Mam pocit, ze povodne ruske Migy vzdy dymyli viac ako ex Cesko-slovenske.Scotty87 píše:Nicméně to že kouřili jako by letěli na naftu je pravda.
OSSR, kampak kráčíte?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Holt nemaj filtry pevnejch částic. A to není taky zrovna nějaká výhra.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Spíš mají f řiti turbo a vstřikovače.
Líbil se mi komentář od českého pilota Gripenu. Ten začátek cvičného souboje s dvacetdevítkou popisoval jako najdete kouř a na jeho začátku je Mig.

Líbil se mi komentář od českého pilota Gripenu. Ten začátek cvičného souboje s dvacetdevítkou popisoval jako najdete kouř a na jeho začátku je Mig.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Keď sme kedysi boli v polnom postavení u Žatca s S-75 Volchov, tak na nás cvične nalietavál Mig-23(vraveli že to bol Gombík). Robil nad nami veľmi nízke prelety a potom sviečku s forsážou. Dobrý adrenalín keď sa vám to prehnalo 20-30m nad hlavou. Vybehli sme vždy z kabín, pozreli sme sa kam je otočený radiolokátor a rampy s raketami a z toho smeru sme ho očakávali, ale nevideli. Až sme našli na horizonte malý krížik s dymovým obláčkom. A už bolo jasné kde je. Obláčik pomáhal ho nájsť ale keby sme nevedeli odkial poletí(podľa radaru) tak by sme mali problém. I tak sme ho zistili len pár sekund pred preletom. Už si to tak nepamätám, ale možno tak 8 až 10 sekund pred preletom.Scotty87 píše:Spíš mají f řiti turbo a vstřikovače.
Líbil se mi komentář od českého pilota Gripenu. Ten začátek cvičného souboje s dvacetdevítkou popisoval jako najdete kouř a na jeho začátku je Mig.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: OSSR, kampak kráčíte?
Tieto motory majú asi tiež problém so vstrekovaním.
Ale to je dým slobody.
Ale to je dým slobody.

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: OSSR, kampak kráčíte?
A Mig-29 je dym 70tych?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: OSSR, kampak kráčíte?
vztaženo k zahájení služby, tak osmdesátých let.
edit: ale jestli chceš porovnávat letadlo, které vzlétlo prvně roku 1952 s letadlem, které vzlétlo roku 1977 (?), tak klidně. Jen nevím pro koho je to dehonestující, a pro koho čest
edit: ale jestli chceš porovnávat letadlo, které vzlétlo prvně roku 1952 s letadlem, které vzlétlo roku 1977 (?), tak klidně. Jen nevím pro koho je to dehonestující, a pro koho čest




Re: OSSR, kampak kráčíte?
Na druhou stranu zvýšená kouřivost proudového motoru bojového letadla je spíše estetická záležitost ... byť v dogfightu může protivníkovi pomoci.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Vzhľadom k tomu že tie motory zaviedli v 60tych rokoch ako "menej" dýmiace.skelet píše:vztaženo k zahájení služby, tak osmdesátých let.
edit: ale ještě chceš porovnávat letadlo, které vzlétlo pevně roku 1952 s letadlem, které vzlétlo roku 1977 (?), tak klidně. Jen nevím pro koho je to dehonestující, a pro koho čest
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_B- ... ss#EnginesOn 9 May 1961, B-52H started being delivered to the Air Force with cleaner burning and quieter Pratt & Whitney TF33-P-3 turbofans with a maximum thrust of 17,100 lbf (76.06 kN).[98]
Alebo dokonca "nedýmiace"
https://www.thisdayinaviation.com/tag/p ... -tf33-p-3/They are quieter and don’t emit the dark smoke trails of the turbojets.
Tak je to potom divné.
Ako potom pred tým "dýmili" tie čo dýmili?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Motory B-52 dymia pri štarte. B-52 je na nebi velky objekt, identifikovatelny aj bez dymiacich motorv, napríklad vdaka "chemtrails“
U frontoveho stihaca, je taka dymivost samozrejme nevyhoda. Na druhej strane, ten obrovský prebytok vykonu, ktory ma 29na je zase vyhoda.

U frontoveho stihaca, je taka dymivost samozrejme nevyhoda. Na druhej strane, ten obrovský prebytok vykonu, ktory ma 29na je zase vyhoda.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Tak nějak nevím co má B-52 vyřazených verzi s OSSR ,ale jejich motory kouřily strašně



Re: OSSR, kampak kráčíte?
Je to optimalizovana konstrukce motoru na noční lety. 

Re: OSSR, kampak kráčíte?
No, a vy zas tlučete indiány. Standart.Tak nějak nevím co má B-52 vyřazených verzi s OSSR ,ale jejich motory kouřily strašně


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Však jsem psal,že nevím pro koho je to dehonestující. Jestli pro MiG-29, že ho porovnávají s B-52 nebo naopak.



Re: OSSR, kampak kráčíte?
Bože, to je zase debata
Starší proudové motory kouřily ... všechny. Důvodem byl systém jejich řízení, který prostě nestíhal.
Kdysi ve Flight International jsem četl článek o MiG-29, které zdědila Luftwaffe. Jedna z prvních věcí, které na nich změnili byl systém řízení jejich motorů (FADEC???).
Výsledkem bylo nejen zdvojnásobení resursu motoru (bez jakéhokoli další úpravy), ale i 90%-ní snížení kouřivosti.
OSSR provozují MiG-29 s původními motory (tedy nezaregistroval jsem, že by upgradovaly na některou z moderních verzí RD-33). A tomu odpovídá i kouřivost.
U moderních verzí MiGu-29 nic takového nevidno ...

Starší proudové motory kouřily ... všechny. Důvodem byl systém jejich řízení, který prostě nestíhal.
Kdysi ve Flight International jsem četl článek o MiG-29, které zdědila Luftwaffe. Jedna z prvních věcí, které na nich změnili byl systém řízení jejich motorů (FADEC???).
Výsledkem bylo nejen zdvojnásobení resursu motoru (bez jakéhokoli další úpravy), ale i 90%-ní snížení kouřivosti.
OSSR provozují MiG-29 s původními motory (tedy nezaregistroval jsem, že by upgradovaly na některou z moderních verzí RD-33). A tomu odpovídá i kouřivost.
U moderních verzí MiGu-29 nic takového nevidno ...
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 20/9/2020, 20:34, celkem upraveno 1 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Jde o to co je to starší. Tehdejší protivníci Migu-29 a to F-15 a F-16 rozhodně takovými kouřovými efekty netrpěli.Skeptik píše:Starší proudové motory kouřily ... všechny. Důvodem byl systém jejich řízení, který prostě nestíhal.
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Trpěly, ale ne takovými.Scotty87 píše:Jde o to co je to starší. Tehdejší protivníci Migu-29 a to F-15 a F-16 rozhodně takovými kouřovými efekty netrpěli.
Ale o tom, že elektronika (a tím i systém řízení motorů), byla v 70-tých a 80-tých letech v USA na vyšším levelu než v SSSR, se ale snad přesvědčovat nemusíme, ne?


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: OSSR, kampak kráčíte?
Ach jaj, to je zase debata o ...
Re: OSSR, kampak kráčíte?
To este stale toto riesia ? Uz druhy den ? 
